rany pri seslapnuti plynu
rany pri seslapnuti plynu
vsem dekuji za rady, vse je mom. jinak. predevcirem mi rupla klikova hridel a ojnice. takze v hajzlu. pokud nekdo mate motor 320i r6 95kw. beru
Naposledy upravil(a) xzdenek dne 10. 03. 2008 06:36, celkem upraveno 1 x.
radsi starsi BMW, nejsem pedofil...
Re: rany pri seslapnuti plynu
Připojím se k tomuto tématu - chtěl bych se zaptat, mohl by mi někdo poradit:
Pravidelně vždy, když zastavím a změním směr jízdy se ozve, myslím od kardanové hřídele takové cvaknutí - kovové cink, jako když klíč na kola cinká o rezervu. Něco jako když by se kleplo něčím kovovým do hřídele. Dělá to i když jedu 1..., 2... a rychle šlápnu na plyn, nebo zpomalím - dám nohu z plynu. Když bylo auto zvedlé a jelo naprázdno, byl klid. Zkusím přihodit video:
https://photos.google.com/search/_tra_/ ... vKbhpkscnL
Když by odkaz nešel otevřít, prosím dejte vědět. Za rady a nápady, co může být špatně předem děkuji.
P.S.: Spojka, hardyna, silentbloky jsou nové v kufru nic nemám. Středové uložení hřídele není nové, ale subjektivně vypadá normálně. Kardan je sestavaný v poloze ve které byl. Může být chyba montáže hřídele?
Pravidelně vždy, když zastavím a změním směr jízdy se ozve, myslím od kardanové hřídele takové cvaknutí - kovové cink, jako když klíč na kola cinká o rezervu. Něco jako když by se kleplo něčím kovovým do hřídele. Dělá to i když jedu 1..., 2... a rychle šlápnu na plyn, nebo zpomalím - dám nohu z plynu. Když bylo auto zvedlé a jelo naprázdno, byl klid. Zkusím přihodit video:
https://photos.google.com/search/_tra_/ ... vKbhpkscnL
Když by odkaz nešel otevřít, prosím dejte vědět. Za rady a nápady, co může být špatně předem děkuji.
P.S.: Spojka, hardyna, silentbloky jsou nové v kufru nic nemám. Středové uložení hřídele není nové, ale subjektivně vypadá normálně. Kardan je sestavaný v poloze ve které byl. Může být chyba montáže hřídele?
Re: rany pri seslapnuti plynu
Auto jsem zvedl, no a rány se ozývají také, musím ale spojku prudce pustit? Nějaké nápady, co by to mohlo být? Obvodová vůle kardanové hřídele je cca 5 mm na hardy spojce, mohu za ni tahat jak chci, drží pevně, bez vůle. Zdá se mi dobrá, ale proč? Co to může být?
Re: rany pri seslapnuti plynu
vůle může být v křížích kardanu - tam taky mrkni
Re: rany pri seslapnuti plynu
Děkuji za reakci - kouknu na to a dám vědět :-)
- alkaba
- Příspěvky: 2329
- Registrován: 11. 01. 2010 00:25
- Bydliště: Štramberk (Severní Morava)
- Kontaktovat uživatele:
Re: rany pri seslapnuti plynu
Vůle v kříži na kardanu...
Re: rany pri seslapnuti plynu
Tak jsem na to dnes koukal, shodil jsem výfuk, hřidel a kardanové kříže jsou pevné bez jakékoli vůle. Hodil jsem to tedy zpět a prověřil vše od hardy spojky po diferenciál... Mám auto zvedlé, volnoběh - dám za 2. a když prudce pustím spojku - velice silné rány. Spojku ovládám rukou a snažím se poslouchat odkud to přesně jde - v jednom se mi to špatně identifikuje... no zespodu, no nejsem si jistý ani jestli zepředu nebo zezadu - vypadá to spíše na střední až přední část, ale vše se rozléhá a odráží :-/ Požádám někoho o pomoc, třeba na to přijdu... Že by to středové uložení? Zdá se mi ale subjektivně dobré - chodí volně a hladce. Objednal jsem nové, na škodu to nebude 400,- Kč mě nezabije a budu mít srovnání, jak má vypadat nové. Určitě dám vědět, jak jsem dopadl. Třeba mě nebo někoho ještě něco napadne... Děkuji za odpovědi :-)
Re: rany pri seslapnuti plynu
Mě hned na začátku napadlo to středové uložení, když jsi psal, že není nové. Ono to může klamat, protože to, že ta guma už neplní svou funkci, nemusí být poznat, když to má člověk v ruce. Jak píšeš, výměna tohohle dílu není finančně zničující, takže uvidíš, až to vyměníš. Jestli se nemýlím, tak uložení má být při montážní mírně předpjaté.
Re: rany pri seslapnuti plynu
Ano, právě jsem si to říkal - zítra mi přijde, tak se doufám odpoledne k tomu dostanu. O předpětí vím: cca 2 - 4 mm ve směru jízdy, ale děkuji za připomenutí - opomenout mohu cokoli :-) Určitě dám vědět, jak na tom jsem :-) Děkuji za odpověď ;-)
Re: rany pri seslapnuti plynu
Tak jsem zase tady... vyměnil jsem středové uložení kardanu za nové - to staré bylo fakt celkem dobré. No a asi zbytečně... Já už vážně nevím, kdyby někdo dokázal poradit, vše výše uvedené pochopitelně platí, nové upřesnění: Teď mi připadá, jako by ty rány, kovové cinkání vycházely spíše z převodovka spojka, u každé rány převodovka trošku zatřepe výfukem, kardanová hřídel je v klidu:
- auto zvedlé (zadek nad zemí)
- volnoběh
- když šlapu na spojku nic
- dám za 2 (nebo cokoli jiného)
- prudce pustím spojku
- CINK!!! - vždy pravidelně, pokaždé při prudkém puštění spojky
Přikládám video:
https://photos.google.com/photo/AF1QipN ... 6N9DNQYjCD
Jinak když bylo auto na zemi, plnej plyn, za jedna, razantně jsem pustil spojku, byl klid auto si zahrabalo a vystřelilo vpřed, za dva a stále klid... noha z plynu - CINK. No zkrátka jak jsem psal na začátku. Klouby jsou fakt pevné, co jsem Googlil jak mohou vypadat špané, tak o tom to vůbec není. Na omak a ruční protočení vše krásně funguje, úplně sametově hladce. V noci jsem si nebyl jistý, zda jsem dobře utáhl diferenciál v nápravnici - utáhl! Vím, že mi na pravém zadním kole nedrží jedna brzdová destička ve třmenu (takovými těmi pomocnými pružinkami ve středu destičky) za jistých okolností by mohla cinkat o kotouč, většinou se ani nehne, ale to by neměl být problém, ne? V převodovce je nový olej - ten co tam patří, nový olej je i v diferenciálu, taky správný. Kromě přetěsněného serva (nové je na cestě) nikde nic neteče, všechny silentbloky, ložiska, čepy a brzdové kotouče (nehází - měřeno) jsou fungl nové.
Já už vážně nevím co s tím, prosím nějaké další nápady? Převodovka? Proč, byla dobrá. Spojka? Mohl jsem něco špatně sestavit? Vždyť tam toho moc není - třmen, ložisko a pružinka, špatně to snad ani nejde a navíc bez zařazené rychlosti je klid. Ta destička může cinkat?
Děkuji předem za odpovědi :-)
- auto zvedlé (zadek nad zemí)
- volnoběh
- když šlapu na spojku nic
- dám za 2 (nebo cokoli jiného)
- prudce pustím spojku
- CINK!!! - vždy pravidelně, pokaždé při prudkém puštění spojky
Přikládám video:
https://photos.google.com/photo/AF1QipN ... 6N9DNQYjCD
Jinak když bylo auto na zemi, plnej plyn, za jedna, razantně jsem pustil spojku, byl klid auto si zahrabalo a vystřelilo vpřed, za dva a stále klid... noha z plynu - CINK. No zkrátka jak jsem psal na začátku. Klouby jsou fakt pevné, co jsem Googlil jak mohou vypadat špané, tak o tom to vůbec není. Na omak a ruční protočení vše krásně funguje, úplně sametově hladce. V noci jsem si nebyl jistý, zda jsem dobře utáhl diferenciál v nápravnici - utáhl! Vím, že mi na pravém zadním kole nedrží jedna brzdová destička ve třmenu (takovými těmi pomocnými pružinkami ve středu destičky) za jistých okolností by mohla cinkat o kotouč, většinou se ani nehne, ale to by neměl být problém, ne? V převodovce je nový olej - ten co tam patří, nový olej je i v diferenciálu, taky správný. Kromě přetěsněného serva (nové je na cestě) nikde nic neteče, všechny silentbloky, ložiska, čepy a brzdové kotouče (nehází - měřeno) jsou fungl nové.
Já už vážně nevím co s tím, prosím nějaké další nápady? Převodovka? Proč, byla dobrá. Spojka? Mohl jsem něco špatně sestavit? Vždyť tam toho moc není - třmen, ložisko a pružinka, špatně to snad ani nejde a navíc bez zařazené rychlosti je klid. Ta destička může cinkat?
Děkuji předem za odpovědi :-)