rany pri seslapnuti plynu

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
xzdenek
Příspěvky: 19
Registrován: 12. 01. 2008 09:57
Bydliště: tábor

rany pri seslapnuti plynu

Příspěvek od xzdenek » 06. 03. 2008 09:41

vsem dekuji za rady, vse je mom. jinak. predevcirem mi rupla klikova hridel a ojnice. takze v hajzlu. pokud nekdo mate motor 320i r6 95kw. beru
Naposledy upravil(a) xzdenek dne 10. 03. 2008 06:36, celkem upraveno 1 x.
radsi starsi BMW, nejsem pedofil...

Uživatelský avatar
Zave
Příspěvky: 4512
Registrován: 23. 06. 2004 06:16
Bydliště: Starobrno/Charlie's

Příspěvek od Zave » 06. 03. 2008 09:45

myslim ze to bude stredove ulozeni kardanu
330dT full porn... el sicny, televiza, dévédé atd :D

Uživatelský avatar
xzdenek
Příspěvky: 19
Registrován: 12. 01. 2008 09:57
Bydliště: tábor

Příspěvek od xzdenek » 06. 03. 2008 09:58

vyzkousim, v Pondeli to postavim na diru a budu zkoumat. :wink:
radsi starsi BMW, nejsem pedofil...

Uživatelský avatar
Gangsta
Příspěvky: 2176
Registrován: 28. 12. 2006 20:38
Bydliště: Blansko

Příspěvek od Gangsta » 06. 03. 2008 13:37

A co diferencial...? Me to na A udela obcas taky.
Obrázek

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 525
Registrován: 10. 08. 2004 19:58
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo » 06. 03. 2008 14:15

nebo zadní loebro (kloub)
Kawasaki ZX-10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<<
www.volny.cz/antenysatelity

vaseku
Příspěvky: 5
Registrován: 16. 02. 2008 22:35

Příspěvek od vaseku » 06. 03. 2008 18:32

Pokud si jsi uplně jistý že to jde od zadu tak je to asi rada na prd ale mrkni na silentbloky uchycení motoru

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 06. 03. 2008 19:37

horní uložení tlumiče taky může být..

Uživatelský avatar
ARMAN
člen E30.cz
Příspěvky: 8549
Registrován: 24. 07. 2004 14:55
Bydliště: Praha

Příspěvek od ARMAN » 06. 03. 2008 19:40

vaseku píše:Pokud si jsi uplně jistý že to jde od zadu tak je to asi rada na prd ale mrkni na silentbloky uchycení motoru
nebo taky mi daval "rany" tlumič motoru je pod motorem a byl vylagrovanej
Obrázek

Uživatelský avatar
Gangsta
Příspěvky: 2176
Registrován: 28. 12. 2006 20:38
Bydliště: Blansko

Příspěvek od Gangsta » 08. 03. 2008 19:13

Zave píše:myslim ze to bude stredove ulozeni kardanu
Tak jsem sundaval dif a ulozeni vypadalo slusne, takze to bude necim jinym. Ja vsazim na ten diferencial... 8)
Obrázek

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 08. 03. 2008 19:45

Silenbloky zadní nápravy...na 99%
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

Uživatelský avatar
Gangsta
Příspěvky: 2176
Registrován: 28. 12. 2006 20:38
Bydliště: Blansko

Příspěvek od Gangsta » 09. 03. 2008 12:39

Macek píše:Silenbloky zadní nápravy...na 99%
Sundaval jsem uplne komplet napravu dolu, tak se mrknu jak vypadaji, ale co se pamatuji, tak tpo nebylo uplne spatny... :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
Jrk
Příspěvky: 33
Registrován: 19. 07. 2009 16:11
Bydliště: Brno

Re: rany pri seslapnuti plynu

Příspěvek od Jrk » 01. 09. 2019 15:24

Připojím se k tomuto tématu - chtěl bych se zaptat, mohl by mi někdo poradit:

Pravidelně vždy, když zastavím a změním směr jízdy se ozve, myslím od kardanové hřídele takové cvaknutí - kovové cink, jako když klíč na kola cinká o rezervu. Něco jako když by se kleplo něčím kovovým do hřídele. Dělá to i když jedu 1..., 2... a rychle šlápnu na plyn, nebo zpomalím - dám nohu z plynu. Když bylo auto zvedlé a jelo naprázdno, byl klid. Zkusím přihodit video:

https://photos.google.com/search/_tra_/ ... vKbhpkscnL

Když by odkaz nešel otevřít, prosím dejte vědět. Za rady a nápady, co může být špatně předem děkuji.

P.S.: Spojka, hardyna, silentbloky jsou nové v kufru nic nemám. Středové uložení hřídele není nové, ale subjektivně vypadá normálně. Kardan je sestavaný v poloze ve které byl. Může být chyba montáže hřídele?

Uživatelský avatar
Jrk
Příspěvky: 33
Registrován: 19. 07. 2009 16:11
Bydliště: Brno

Re: rany pri seslapnuti plynu

Příspěvek od Jrk » 01. 09. 2019 16:52

Auto jsem zvedl, no a rány se ozývají také, musím ale spojku prudce pustit? Nějaké nápady, co by to mohlo být? Obvodová vůle kardanové hřídele je cca 5 mm na hardy spojce, mohu za ni tahat jak chci, drží pevně, bez vůle. Zdá se mi dobrá, ale proč? Co to může být?

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9362
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Re: rany pri seslapnuti plynu

Příspěvek od DC » 01. 09. 2019 18:55

vůle může být v křížích kardanu - tam taky mrkni

Uživatelský avatar
Jrk
Příspěvky: 33
Registrován: 19. 07. 2009 16:11
Bydliště: Brno

Re: rany pri seslapnuti plynu

Příspěvek od Jrk » 01. 09. 2019 19:05

Děkuji za reakci - kouknu na to a dám vědět :-)

Uživatelský avatar
alkaba
Příspěvky: 2329
Registrován: 11. 01. 2010 00:25
Bydliště: Štramberk (Severní Morava)
Kontaktovat uživatele:

Re: rany pri seslapnuti plynu

Příspěvek od alkaba » 01. 09. 2019 19:41

Vůle v kříži na kardanu...

Uživatelský avatar
Jrk
Příspěvky: 33
Registrován: 19. 07. 2009 16:11
Bydliště: Brno

Re: rany pri seslapnuti plynu

Příspěvek od Jrk » 02. 09. 2019 22:10

Tak jsem na to dnes koukal, shodil jsem výfuk, hřidel a kardanové kříže jsou pevné bez jakékoli vůle. Hodil jsem to tedy zpět a prověřil vše od hardy spojky po diferenciál... Mám auto zvedlé, volnoběh - dám za 2. a když prudce pustím spojku - velice silné rány. Spojku ovládám rukou a snažím se poslouchat odkud to přesně jde - v jednom se mi to špatně identifikuje... no zespodu, no nejsem si jistý ani jestli zepředu nebo zezadu - vypadá to spíše na střední až přední část, ale vše se rozléhá a odráží :-/ Požádám někoho o pomoc, třeba na to přijdu... Že by to středové uložení? Zdá se mi ale subjektivně dobré - chodí volně a hladce. Objednal jsem nové, na škodu to nebude 400,- Kč mě nezabije a budu mít srovnání, jak má vypadat nové. Určitě dám vědět, jak jsem dopadl. Třeba mě nebo někoho ještě něco napadne... Děkuji za odpovědi :-)

Uživatelský avatar
JohNNyE30
člen E30.cz
Příspěvky: 890
Registrován: 22. 08. 2008 23:47
Bydliště: Ostrava

Re: rany pri seslapnuti plynu

Příspěvek od JohNNyE30 » 03. 09. 2019 06:54

Mě hned na začátku napadlo to středové uložení, když jsi psal, že není nové. Ono to může klamat, protože to, že ta guma už neplní svou funkci, nemusí být poznat, když to má člověk v ruce. Jak píšeš, výměna tohohle dílu není finančně zničující, takže uvidíš, až to vyměníš. Jestli se nemýlím, tak uložení má být při montážní mírně předpjaté.
Obrázek

Uživatelský avatar
Jrk
Příspěvky: 33
Registrován: 19. 07. 2009 16:11
Bydliště: Brno

Re: rany pri seslapnuti plynu

Příspěvek od Jrk » 03. 09. 2019 17:32

Ano, právě jsem si to říkal - zítra mi přijde, tak se doufám odpoledne k tomu dostanu. O předpětí vím: cca 2 - 4 mm ve směru jízdy, ale děkuji za připomenutí - opomenout mohu cokoli :-) Určitě dám vědět, jak na tom jsem :-) Děkuji za odpověď ;-)

Uživatelský avatar
Jrk
Příspěvky: 33
Registrován: 19. 07. 2009 16:11
Bydliště: Brno

Re: rany pri seslapnuti plynu

Příspěvek od Jrk » 04. 09. 2019 20:34

Tak jsem zase tady... vyměnil jsem středové uložení kardanu za nové - to staré bylo fakt celkem dobré. No a asi zbytečně... Já už vážně nevím, kdyby někdo dokázal poradit, vše výše uvedené pochopitelně platí, nové upřesnění: Teď mi připadá, jako by ty rány, kovové cinkání vycházely spíše z převodovka spojka, u každé rány převodovka trošku zatřepe výfukem, kardanová hřídel je v klidu:

- auto zvedlé (zadek nad zemí)
- volnoběh
- když šlapu na spojku nic
- dám za 2 (nebo cokoli jiného)
- prudce pustím spojku
- CINK!!! - vždy pravidelně, pokaždé při prudkém puštění spojky

Přikládám video:

https://photos.google.com/photo/AF1QipN ... 6N9DNQYjCD

Jinak když bylo auto na zemi, plnej plyn, za jedna, razantně jsem pustil spojku, byl klid auto si zahrabalo a vystřelilo vpřed, za dva a stále klid... noha z plynu - CINK. No zkrátka jak jsem psal na začátku. Klouby jsou fakt pevné, co jsem Googlil jak mohou vypadat špané, tak o tom to vůbec není. Na omak a ruční protočení vše krásně funguje, úplně sametově hladce. V noci jsem si nebyl jistý, zda jsem dobře utáhl diferenciál v nápravnici - utáhl! Vím, že mi na pravém zadním kole nedrží jedna brzdová destička ve třmenu (takovými těmi pomocnými pružinkami ve středu destičky) za jistých okolností by mohla cinkat o kotouč, většinou se ani nehne, ale to by neměl být problém, ne? V převodovce je nový olej - ten co tam patří, nový olej je i v diferenciálu, taky správný. Kromě přetěsněného serva (nové je na cestě) nikde nic neteče, všechny silentbloky, ložiska, čepy a brzdové kotouče (nehází - měřeno) jsou fungl nové.

Já už vážně nevím co s tím, prosím nějaké další nápady? Převodovka? Proč, byla dobrá. Spojka? Mohl jsem něco špatně sestavit? Vždyť tam toho moc není - třmen, ložisko a pružinka, špatně to snad ani nejde a navíc bez zařazené rychlosti je klid. Ta destička může cinkat?

Děkuji předem za odpovědi :-)

Odpovědět