rany pri seslapnuti plynu

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4267
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Re: rany pri seslapnuti plynu

Příspěvek od Gabo » 05. 09. 2019 06:07

Já bych možná zkusil jednu věc, pokud na ní budeš mít čas a náladu. Sundat hardynu nebo odpojit kardan a znova udělat test "cinkání". paku bude mít jasno, zda se tak děje v převodovce/ spojce, nebo ve zbytku náhonu. Pokud to cinkat nebude, sundal bych poloosy, uděla znova test, pak poloosy po jedné nandávat. Já jsem řešil něco podobného, vim že jsem timhle postupem hledal místo závady, ale kdybys mě zabil, už si nevzpomenu co s tím bylo.
Mě to přijde, že je někde nějaká divoká vůle, která se prudkým puštěním spojky, přidáním plynu nebo zatočením při jízdě vymezí
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
Jrk
Příspěvky: 33
Registrován: 19. 07. 2009 16:11
Bydliště: Brno

Re: rany pri seslapnuti plynu

Příspěvek od Jrk » 05. 09. 2019 16:00

Super díky... ono by mi asi nic jiného nezbylo... tohle má smysl - zjistit odkud to vlastně jde :-)

No políbila mě asi nějaká můza, či co, ležím na zádech, ruce roztažené, pod zvedlým autem, motor vypnutý, rychlost zařazená... Nevím co mě to napadlo, ale každou rukou jsem chytil jedno kolo a současně s nimi zahýbal ve shodném směru - a přímo před nosem u vstupu diferenciálu CVAK, zkusil jsem pohyb zpět a zase CVAK... No znovu a znovu. Skočil jsem pro telefon a natočil, co to dělá - až budu doma pošlu video (jsou to odkazy na moje Google Foto - jede vám to?).

Takže mám kromě nasrání na diferenciál, který jel - jenom z něj chcal olej, takže jsem mu dopřál nová gufera, tvrdochrom na hřídelích, tryskání a polyuretanový nástřik i celkem radost z toho, že vím co tomu je. Ještě zkusím pohledat něco ohledně diferenciálu... ach jo :-/ To jsem myslel, že letos vyjedu.
Ještě mě trápí ABS (čidla dobrá, ale někde, velice často občas vysadí). Zbytek auta mám myslím dobrý a pěkný.

Uživatelský avatar
Jrk
Příspěvky: 33
Registrován: 19. 07. 2009 16:11
Bydliště: Brno

Re: rany pri seslapnuti plynu

Příspěvek od Jrk » 05. 09. 2019 19:08

Tak přidávám odkaz na video:
https://photos.google.com/search/_tra_/ ... JRIjBrndDP
Kdyby někdo věděl, jak tomu pomoci, tak prosím pište, zatím jsem nic rozumného v okolí Brna nenašel. Děkuji :-)

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4267
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Re: rany pri seslapnuti plynu

Příspěvek od Gabo » 06. 09. 2019 06:07

Tak sehnat někde jinej diferenciál, aspoň na vyzkoušení snad nebude takovej problém. Nicméně si myslim, že bez rozborky diferenciálu stejně nikdo nezjistí co s ním je.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
Jrk
Příspěvky: 33
Registrován: 19. 07. 2009 16:11
Bydliště: Brno

Re: rany pri seslapnuti plynu

Příspěvek od Jrk » 06. 09. 2019 11:50

Ano, ano... ještě zkusit odpojit poloosy a zkusit to procvakat bez nich a kdyžtak potom jiný diferenciál. Informoval jsem se na možnosti repase a dozvěděl jsem se, že pokud by se jednalo o ozubení, tak jsou ceny v řádu desítek tisíc. Jednoduchým způsobem se dají opravit pouze nějaká ložiska a gufera. Jak budu dál, dám vědět jak na tom jsem :-)

Uživatelský avatar
Jrk
Příspěvky: 33
Registrován: 19. 07. 2009 16:11
Bydliště: Brno

Re: rany pri seslapnuti plynu

Příspěvek od Jrk » 06. 09. 2019 20:04

No tak jsem si chtěl podržet vstupní hřídel diferenciálu očkovým klíčem zapřít a vhodným nástrojem pootočit výstupní hřídelí - dopadlo to tak, že ve spoji kardan x diferenciál se začlo cosi hýbat a praštět. No a potom šly utáhnout i zbývající 3 matice vstupní hřídele - tak jsem je asi o 30° utáhl, zkusil nastartovat, zařadit za 2 a prudce pustit spojku - a ono paráda nic, žádný pazvuk, žádné cink. Zítra to zkusím projet, jestli se k tomu dostanu a začnu se zabývat divně fungujícím ABS.

P.S. ty matky jsem zkoušel dotahovat asi 5x

Odpovědět