Jak zapojit tempomat

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
magiccc
Plaváček
Příspěvky: 1925
Registrován: 21. 04. 2004 10:39
Bydliště: hlavní město piva

Jak zapojit tempomat

Příspěvek od magiccc » 17. 02. 2008 22:10

Potřebuju poradit..
Vyndali jsme (spíš Mr BMWAK) funkční tempomat z auta - dal do mého a nefunguje. Je tam pár drátků, co nevíme kam píchnout...
Obrázek Obrázek

To samé s jedním kablíkem u board computeru a gongu...
Obrázek Obrázek
ex BMW e39 528it 142kW
ex BMW e39 540iAt 210kW
ex BMW e38 730DA 135kW
ex BMW e39 530DA 142kW
ex BMW e30 335iC 155kW
ex BMW e39 523iT 125kW

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 17. 02. 2008 22:26

spinac spojky a napajeni ste nedali
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
magiccc
Plaváček
Příspěvky: 1925
Registrován: 21. 04. 2004 10:39
Bydliště: hlavní město piva

Příspěvek od magiccc » 17. 02. 2008 23:35

Max-Max píše:spinac spojky a napajeni ste nedali
Spínač je... Napájení je kterej kabel a kam vede? :D
ex BMW e39 528it 142kW
ex BMW e39 540iAt 210kW
ex BMW e38 730DA 135kW
ex BMW e39 530DA 142kW
ex BMW e30 335iC 155kW
ex BMW e39 523iT 125kW

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 17. 02. 2008 23:38

Obrázek

todle je podle me ten kabli co vede do motor.prostoru fce code..zapojuje se do nejakyho kabelu, kterej je bud volnej,zaslepenej nebo jen propojenej kabelem..
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 17. 02. 2008 23:54

magiccc píše:
Max-Max píše:spinac spojky a napajeni ste nedali
Spínač je... Napájení je kterej kabel a kam vede? :D
no kam asi se zapojuje vybava?

mne nezbylo nic, zajimave :oops:
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 18. 02. 2008 06:21

Na první fotce zapoj ten dvou konektor sem :arrow: ten druhý zůstává volný pokud nemáš automat.
Druhý obrázek je to samé,zapojit do vhodné zásuvky,sem :arrow:
:arrow: popis-zap-svorkovnice-325i-sa-stecker-a ... 21163.html

Třetí fotka:tenhle konektor mám taky nezapojení

Čtvrtá fotka:Modrý konektor je pro páčku blikačů abys mohl obsluhovat BC.

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 18. 02. 2008 06:36

Iwan píše:todle je podle me ten kabli co vede do motor.prostoru fce code..zapojuje se do nejakyho kabelu, kterej je bud volnej,zaslepenej nebo jen propojenej kabelem..
To je jiný dvou konektor má zelené dráty
tady je foto toho konektoru,musíš ho najít bývá přilepený někde na hlavním svazku a je vněm zastrčená smyčka.

Obrázek

Uživatelský avatar
magiccc
Plaváček
Příspěvky: 1925
Registrován: 21. 04. 2004 10:39
Bydliště: hlavní město piva

Příspěvek od magiccc » 18. 02. 2008 10:05

Stany píše:Na první fotce zapoj ten dvou konektor sem :arrow: ten druhý zůstává volný pokud nemáš automat.
Druhý obrázek je to samé,zapojit do vhodné zásuvky,sem :arrow:
:arrow: popis-zap-svorkovnice-325i-sa-stecker-a ... 21163.html

Třetí fotka:tenhle konektor mám taky nezapojení

Čtvrtá fotka:Modrý konektor je pro páčku blikačů abys mohl obsluhovat BC.
DÍKY!
ex BMW e39 528it 142kW
ex BMW e39 540iAt 210kW
ex BMW e38 730DA 135kW
ex BMW e39 530DA 142kW
ex BMW e30 335iC 155kW
ex BMW e39 523iT 125kW

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 18. 02. 2008 11:33

Nezapomente take na to, ze je par rozdilu v konektorech sady tempomatu (BC take) mezi "plast" a "chrom". Prisel jsem na to nahodou ponevadz se mi nahodou sesly doma sady jak z plasta tak chroma. Jen uvadim par postrehu...
TEMPOMAT:
1, packa tempomatu ma jiny konektor (chrom 4 zasuvka, plast 5ti - pocet dratu je vsak stejny)
2, packa z plastaka ma lepsi mechanicke porovedeni - nevyvraci se na sloupku rizeni
3, jiny konektor pro spinac spojky
4, jiny spinac spojky vcetne drzaku
5, pozor u malovalcu, coz je Magiccovo pripad (M40 - se nikdy ofi nedodavala s tempomatem), nemaji plne obsazen SA stecker - tudiz tam chybeji vyvody pro brzdovy spinac na tempomat - nutno napojit rucne!!! a neexistuje origo drzak na kastlik luft filtru (ma jinou roztec nez u 6-ti valcu) Paradoxem vsak je, ze na chromy s M10 se tempomat dodaval a tudis existuje i drzak krokoveho motorku - je umisten z leve vnitrvni strany blatniku nad prostorem pro ABS (prasacky se pridelava na 3 samorezky)

BC2:
1, rozdil je v kabelazi z duvodu funkce imobilizeru (CODE), u chroma se zapojejuje primo mezi konektor napajeni a RJ. U plasta je toto napajeni vyvedeno pod sloupek volantu (2pinovy konektor zeleny drat + zeleny s pruhem) bez BC je tam pouze dratova propojka.
2, navic na plastacke kabelazi pro motorovy prostor je nejaky 2-pinovy vyvod ktery se mi nepodarilo identifikovat (alarm houkacka to neni a senzor teploty take ne), konci hodne blizko u pojistkovky...

Po blizsim ohledani si ale myslim, ze pri trose bastleni je to zapojitelne navzajem.

Vic mne v tuhle chvili nenapada, V.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dan td » 18. 02. 2008 11:51

I do plasťáků byly dva druhy tempomatů. Rozdíl je v podstatě jen v páčce a funkci. Jeden umí páčkou i ubírat rychlost, druhý ne, je třeba tempomat vypnout a po zpomalení nově nastavit. Ten, co neumí zpomalovat, má páčku opticky stejnou, jako má tříca blinkry a stěrače, ten chytřejší - páčka je taková kulatější, vzhledem podobná k páčkám v e36, e34, apod ...
Rozdíl v zapojení mezi nimi není, alespoň já ho nenašel.

Jestli je to ten tempomat, co si myslím, je to ten, co neubírá rychlost :P
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 18. 02. 2008 16:17

no, ja nevim, ale obe sady co mam ja (plast i chrom) maji na packach:
- deceleration
- acceleration
- cancel
- resume

coz by se dalo prelozit jako: ubrat, pridat, vypnout a vratit se na predchozi rychlost po slapnuti na brzdu nebo spojku.
obe sady jsou z US trhu...
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dan td » 18. 02. 2008 19:11

Vasa píše:no, ja nevim, ale obe sady co mam ja (plast i chrom) maji na packach:
- deceleration
- acceleration
- cancel
- resume

coz by se dalo prelozit jako: ubrat, pridat, vypnout a vratit se na predchozi rychlost po slapnuti na brzdu nebo spojku.
obe sady jsou z US trhu...
Nápisy mají páčky stejné, ale funkcemi se takto liší, jak píšu - vlastní zkušenost :wink:
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

Uživatelský avatar
magiccc
Plaváček
Příspěvky: 1925
Registrován: 21. 04. 2004 10:39
Bydliště: hlavní město piva

Příspěvek od magiccc » 18. 02. 2008 21:36

Stany píše:Na první fotce zapoj ten dvou konektor sem :arrow: ten druhý zůstává volný pokud nemáš automat.
Druhý obrázek je to samé,zapojit do vhodné zásuvky,sem :arrow:
:arrow: popis-zap-svorkovnice-325i-sa-stecker-a ... 21163.html

Třetí fotka:tenhle konektor mám taky nezapojení

Čtvrtá fotka:Modrý konektor je pro páčku blikačů abys mohl obsluhovat BC.
Jak napsal váša, tak inženýři skutečně nepředpokládali že by někdo chtěl v maloválci tempomat a nebyly tam na to vyvedený dráty. Už je to ale v cajku.. Ještě jednou díky za rady...
ex BMW e39 528it 142kW
ex BMW e39 540iAt 210kW
ex BMW e38 730DA 135kW
ex BMW e39 530DA 142kW
ex BMW e30 335iC 155kW
ex BMW e39 523iT 125kW

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 18. 02. 2008 21:37

To jsem netušil já mněl vždy 2,5 :wink:

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 18. 02. 2008 22:04

Dan td píše:
Vasa píše:no, ja nevim, ale obe sady co mam ja (plast i chrom) maji na packach:
- deceleration
- acceleration
- cancel
- resume

coz by se dalo prelozit jako: ubrat, pridat, vypnout a vratit se na predchozi rychlost po slapnuti na brzdu nebo spojku.
obe sady jsou z US trhu...
Nápisy mají páčky stejné, ale funkcemi se takto liší, jak píšu - vlastní zkušenost :wink:
zkus tu packu kterou normalne tempo vypnes - drzet k zpomalovani, funguje to :wink:
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dan td » 18. 02. 2008 23:37

Max-Max píše:
Dan td píše:
Vasa píše:no, ja nevim, ale obe sady co mam ja (plast i chrom) maji na packach:
- deceleration
- acceleration
- cancel
- resume

coz by se dalo prelozit jako: ubrat, pridat, vypnout a vratit se na predchozi rychlost po slapnuti na brzdu nebo spojku.
obe sady jsou z US trhu...
Nápisy mají páčky stejné, ale funkcemi se takto liší, jak píšu - vlastní zkušenost :wink:
zkus tu packu kterou normalne tempo vypnes - drzet k zpomalovani, funguje to :wink:
Nefunguje, vyzkoušeno. Stejně už to auto nemám, ale čestný pionýrský, že jsem to zkoušel :P
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 19. 02. 2008 00:08

Dan td píše:
Max-Max píše:
Dan td píše: Nápisy mají páčky stejné, ale funkcemi se takto liší, jak píšu - vlastní zkušenost :wink:
zkus tu packu kterou normalne tempo vypnes - drzet k zpomalovani, funguje to :wink:
Nefunguje, vyzkoušeno. Stejně už to auto nemám, ale čestný pionýrský, že jsem to zkoušel :P
no ja ti clovece nevim, zapojoval sem 3, a zkousel taky nekolik, a vzdy to fungovalo
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Maranelo
Bublik a Ondrášek
Příspěvky: 3776
Registrován: 24. 02. 2003 00:52
Bydliště: někde v CZ... možná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maranelo » 19. 02. 2008 01:01

jak uz se psalo jsou min. dve verze tempomatu do e30 a jedna z nich neumi packou ubirat jen pridavat. Mam obe verze tak vim co rikam :wink: Podle me verze bez ubirani je chromak verze s ubirani je plastak? Ma na pacce 2x "off" a i dalsi funkce jsou jinym smerem nez na pacce s ubiranim takze kdyz v lete stridam auta jsem totalne v prde... protoze sedim ve stejnem interiueru ale tempomat ovladat neumim :lol:
Mam shnilou 325i s KO motorem :-(
Obrázek
325>kundolap/ 320>pracant/ 318>sekačka/ 316>nemám slov
Obrázek

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 19. 02. 2008 01:15

ja mel tempo z chromaku a ubiral sem :!: bohuzel uz jej nemam, take nemuzu to na pacce overit
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Maranelo
Bublik a Ondrášek
Příspěvky: 3776
Registrován: 24. 02. 2003 00:52
Bydliště: někde v CZ... možná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maranelo » 19. 02. 2008 01:39

tak to neni chrom/plast ale 4val/6val jina moznost uz neni :)
Mam shnilou 325i s KO motorem :-(
Obrázek
325>kundolap/ 320>pracant/ 318>sekačka/ 316>nemám slov
Obrázek

Odpovědět