Napínací píst rozvod.řetězu IS
Napínací píst rozvod.řetězu IS
Potřebuji poradit od odborníků.Co druhý chladný ráno jsou po startu slyšet rozvody,prostě chvíli trvá než se natlakuje pístek napínáku,myslím si že to není uplně o.k.zvlášť u auta které je denně v provozu.No a potřeboval bych vědět jestli se má cenu zabývat demontáží,nějakým vyčištěním apod...,nebo se zbalit a rovnou koupit nový.Znám jak funguje tento napínák u M10,ale netuším jestli je u Is motoru princip stejný nebo je to krapet jinak.Za názory díky.
U M10 tak že je pod ním pružina,pístek napíná řetěz pomocí tlaku oleje,je v něm kulička která jej těsní aby se tlak z pístku neztrácel,i po 3 měsících co mám auto odstavený,bylo po startu ticho ani náznak,takže mě to směřuje k tomu že u toho isa se ten olej ztrácí a po startu chvíli trvá než se tam olej dotlačí,tudíž pístek netěsní,takže je buď zanesený - ucpaný,nebo už má vůle.Lukas325e píše:Jak to funguje?
Princip je u ISa stejný, já bych to neřešil a koupil rovnou nový, origo v BMW stojí cca 1100Kč. A rovnou bych se mrknul, jestli byly dělány rozvody, poznáš to podle stavu kol na vačkách, stačí sundat ventildekl, jak vypadají špatný a nový kola najdeš v klubových autech u mýho ISa.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
No když napínák nefunguje, tak můžou být slyšet rozvody. "Zachcaný od oleje" to je problém u ISa skoro u každýho. Je potřeba vyměnit těsnění pod ventilovým víkem (staré už bývá ztvrdlé a už netěsní, ten rozdíl je hodně velký), hlavně je taky potřeba opravit případně stržené závity pro utažení ventildeklu v hlavě. No a dále přetěsnit jak horní tak spodní díl krytu rozvodů a hlavně to dobře utěsnit mezi nima a když se dotahuje horní kryt, tak vzít šroubovák, vzpříčit ho o řetězové kolo na vačce a tlačit ten kryt co nejvíc dolu, aby po utažení nezůstal nahoře na ploše, kde dosedá ventilové víko, schod mezi hlavou a horním krytem řetězu. Zároveň je potřeba vyměnit gufero na klice v dolním krytu řetězu a těsnící podložku pod napínákem a měl by jsi mít klid, když tohle všechno uděláš pečlivě.pavel1164 píše:takže je možné,aby rozvody byly slyšet jenom proto ,že je špatný napínák?(obzvlášt když je to kolem něj celý zachcaný od oleje)
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
Těsnění může být na sucho, ale místa, kde se spojujou kryty řetězu a nahoře přechod mezi hlavou a horním krytem řetězu, je lepší použít silikon, jinak to tam bude chcát.DoDo píše:2BOOST: tesneni na silikon nebo na sucho?
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
prave ze sem to dal na sucho a prosakuje to, tak me zajma jestli je to pravidlo davat to na silikon, nebo spis vyjimka... DikBOOST píše:Těsnění může být na sucho, ale místa, kde se spojujou kryty řetězu a nahoře přechod mezi hlavou a horním krytem řetězu, je lepší použít silikon, jinak to tam bude chcát.DoDo píše:2BOOST: tesneni na silikon nebo na sucho?
Nákres asi nikde nebude, jediný co můžu udělat je, že někde v garáži by se mi měl válet starý napínák, tak ho rozebrat a nafotit.DVORIS píše:Ten nákres by byl supr,nechal bych ten napínák udělat a litr v kapse![]()
![]()
No jinak jak vypadají unavený rozvody už poznám,u mojí m10 jsou ty kola o stopro horší než jsi měl ty Booste,ale dík za postřehy
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
BOOST píše:Nákres asi nikde nebude, jediný co můžu udělat je, že někde v garáži by se mi měl válet starý napínák, tak ho rozebrat a nafotit.DVORIS píše:Ten nákres by byl supr,nechal bych ten napínák udělat a litr v kapse![]()
![]()
No jinak jak vypadají unavený rozvody už poznám,u mojí m10 jsou ty kola o stopro horší než jsi měl ty Booste,ale dík za postřehy
to bych ti byl za to i vděčný
napinak a rozvody
taky se pripojuji, mam ten samy problem...nejakych 5 minut po startu to rechta jako rozzurena vrtacka..ale ja na 99% vim, ze rozvody jsou v haji, takze me tohle cely ceka takrka co videt
)
Zasrane rozvody
Mne z nejakeho dovodu povolil pri jazde ten napinak a preskocilo to, nastastie pre mna sa nebuchli ventyle o piesty.
Ked som ten napinak vybral von na nic som neprisiel tak som otvoril rozvody, tam ma tiez neosvietilo. Po roznych odporucaniach ludi z fora a podobne som sa uistil ze kolesa, retaz a voditka su O.K.,
tak som kupil novy napinak (1200Sk v BMW) Ked som ich porovnal tak uz iba ta pruzina bola omnoho tuhsia aj vola medzi piestikom a valcom bola o cosi mensia.
Tak som s nastavil rozvody ako maju byt (diky Paja
)
dal tam novy napinak a odvtedy pohoda jazz
Mne z nejakeho dovodu povolil pri jazde ten napinak a preskocilo to, nastastie pre mna sa nebuchli ventyle o piesty.
Ked som ten napinak vybral von na nic som neprisiel tak som otvoril rozvody, tam ma tiez neosvietilo. Po roznych odporucaniach ludi z fora a podobne som sa uistil ze kolesa, retaz a voditka su O.K.,
tak som kupil novy napinak (1200Sk v BMW) Ked som ich porovnal tak uz iba ta pruzina bola omnoho tuhsia aj vola medzi piestikom a valcom bola o cosi mensia.
Tak som s nastavil rozvody ako maju byt (diky Paja
dal tam novy napinak a odvtedy pohoda jazz
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = 
zatím taky asi jenom zkusim vyměnit napínák(někde jsem slyšel že u e30 byl nespolehlivý už od výroby, do e36 se dával už upravený),který řádně nenapíná a z toho možná ten rachot a dál se uvidí co bude.
jinak si myslim ,že po 155 000(řekl bych asi poctivých),co mám najeto,by rozvody ještě nemusely být až v tak dezolátnim stavu.
jinak si myslim ,že po 155 000(řekl bych asi poctivých),co mám najeto,by rozvody ještě nemusely být až v tak dezolátnim stavu.
No to je mozne. Totiz ten novy napinak co som kupil(origo) je konstrukcne odlisny. Az na pruzinu to nie su zasadne zmeny ale vydno to na prvy pohlad.
Najodlisnejsia je pruzina je vynuta sposobom ako zadne pruziny podvozku na E30 kdezto ta povodna bola klasicka.
Najodlisnejsia je pruzina je vynuta sposobom ako zadne pruziny podvozku na E30 kdezto ta povodna bola klasicka.
Naposledy upravil(a) stanco1 dne 25. 02. 2008 08:01, celkem upraveno 2 x.
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = 
Neměl jsem čas, ten napínák rozebrat, ani se po něm mrknout.pavel1164 píše:zatím taky asi jenom zkusim vyměnit napínák(někde jsem slyšel že u e30 byl nespolehlivý už od výroby, do e36 se dával už upravený),který řádně nenapíná a z toho možná ten rachot a dál se uvidí co bude.
jinak si myslim ,že po 155 000(řekl bych asi poctivých),co mám najeto,by rozvody ještě nemusely být až v tak dezolátnim stavu.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
.BOOST píše:Neměl jsem čas, ten napínák rozebrat, ani se po něm mrknout.pavel1164 píše:zatím taky asi jenom zkusim vyměnit napínák(někde jsem slyšel že u e30 byl nespolehlivý už od výroby, do e36 se dával už upravený),který řádně nenapíná a z toho možná ten rachot a dál se uvidí co bude.
jinak si myslim ,že po 155 000(řekl bych asi poctivých),co mám najeto,by rozvody ještě nemusely být až v tak dezolátnim stavu.Ale snad se to povede. To s tím napínákem je pravda, taky se jiný napínák než ten z E36 už koupit nedá, prodává se už jenom ta novější verze. A těch 155tkm to je tak akorát na výměnu rozvodů, výdrž rozvodů je tak na 160tkm.
Myslíš že by mohl pasovat z M43 1,8i,z e36tky?Ojednom zánovním bych věděl,ale díval jsem se a na obrázku vypadá jinak,ale pístek by mohl být stejný
Tak to nevím člověče, ale vypadá fakt úplně jinak.DVORIS píše: Myslíš že by mohl pasovat z M43 1,8i,z e36tky?Ojednom zánovním bych věděl,ale díval jsem se a na obrázku vypadá jinak,ale pístek by mohl být stejný
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7