Napínací píst rozvod.řetězu IS

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Napínací píst rozvod.řetězu IS

Příspěvek od DVORIS » 14. 02. 2008 16:42

Potřebuji poradit od odborníků.Co druhý chladný ráno jsou po startu slyšet rozvody,prostě chvíli trvá než se natlakuje pístek napínáku,myslím si že to není uplně o.k.zvlášť u auta které je denně v provozu.No a potřeboval bych vědět jestli se má cenu zabývat demontáží,nějakým vyčištěním apod...,nebo se zbalit a rovnou koupit nový.Znám jak funguje tento napínák u M10,ale netuším jestli je u Is motoru princip stejný nebo je to krapet jinak.Za názory díky.
Obrázek

Uživatelský avatar
Lukas325e
Příspěvky: 611
Registrován: 21. 09. 2005 21:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Lukas325e » 14. 02. 2008 18:36

Jak to funguje?
STOP DREAMING START DRIFTING!!!

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 14. 02. 2008 18:52

Lukas325e píše:Jak to funguje?
U M10 tak že je pod ním pružina,pístek napíná řetěz pomocí tlaku oleje,je v něm kulička která jej těsní aby se tlak z pístku neztrácel,i po 3 měsících co mám auto odstavený,bylo po startu ticho ani náznak,takže mě to směřuje k tomu že u toho isa se ten olej ztrácí a po startu chvíli trvá než se tam olej dotlačí,tudíž pístek netěsní,takže je buď zanesený - ucpaný,nebo už má vůle.
Obrázek

Uživatelský avatar
Lukas325e
Příspěvky: 611
Registrován: 21. 09. 2005 21:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Lukas325e » 14. 02. 2008 19:19

Aha já myslel že je to čistě jenom mechanická záležitost
STOP DREAMING START DRIFTING!!!

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 14. 02. 2008 19:41

Princip je u ISa stejný, já bych to neřešil a koupil rovnou nový, origo v BMW stojí cca 1100Kč. A rovnou bych se mrknul, jestli byly dělány rozvody, poznáš to podle stavu kol na vačkách, stačí sundat ventildekl, jak vypadají špatný a nový kola najdeš v klubových autech u mýho ISa.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
pavel1164
Příspěvky: 369
Registrován: 19. 08. 2007 16:56
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od pavel1164 » 15. 02. 2008 07:13

takže je možné,aby rozvody byly slyšet jenom proto ,že je špatný napínák?(obzvlášt když je to kolem něj celý zachcaný od oleje)

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 15. 02. 2008 07:22

pavel1164 píše:takže je možné,aby rozvody byly slyšet jenom proto ,že je špatný napínák?(obzvlášt když je to kolem něj celý zachcaný od oleje)
No když napínák nefunguje, tak můžou být slyšet rozvody. "Zachcaný od oleje" to je problém u ISa skoro u každýho. Je potřeba vyměnit těsnění pod ventilovým víkem (staré už bývá ztvrdlé a už netěsní, ten rozdíl je hodně velký), hlavně je taky potřeba opravit případně stržené závity pro utažení ventildeklu v hlavě. No a dále přetěsnit jak horní tak spodní díl krytu rozvodů a hlavně to dobře utěsnit mezi nima a když se dotahuje horní kryt, tak vzít šroubovák, vzpříčit ho o řetězové kolo na vačce a tlačit ten kryt co nejvíc dolu, aby po utažení nezůstal nahoře na ploše, kde dosedá ventilové víko, schod mezi hlavou a horním krytem řetězu. Zároveň je potřeba vyměnit gufero na klice v dolním krytu řetězu a těsnící podložku pod napínákem a měl by jsi mít klid, když tohle všechno uděláš pečlivě. :wink:
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
DoDo
Příspěvky: 1468
Registrován: 23. 09. 2006 22:13
Bydliště: Lázně s minerálkou (Poděsmrady)

Příspěvek od DoDo » 15. 02. 2008 11:35

2BOOST: tesneni na silikon nebo na sucho?

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 15. 02. 2008 14:37

Ten nákres by byl supr,nechal bych ten napínák udělat a litr v kapse :twisted: :wink:
No jinak jak vypadají unavený rozvody už poznám,u mojí m10 jsou ty kola o stopro horší než jsi měl ty Booste,ale dík za postřehy :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 15. 02. 2008 15:39

DoDo píše:2BOOST: tesneni na silikon nebo na sucho?
Těsnění může být na sucho, ale místa, kde se spojujou kryty řetězu a nahoře přechod mezi hlavou a horním krytem řetězu, je lepší použít silikon, jinak to tam bude chcát.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
DoDo
Příspěvky: 1468
Registrován: 23. 09. 2006 22:13
Bydliště: Lázně s minerálkou (Poděsmrady)

Příspěvek od DoDo » 15. 02. 2008 15:49

BOOST píše:
DoDo píše:2BOOST: tesneni na silikon nebo na sucho?
Těsnění může být na sucho, ale místa, kde se spojujou kryty řetězu a nahoře přechod mezi hlavou a horním krytem řetězu, je lepší použít silikon, jinak to tam bude chcát.
prave ze sem to dal na sucho a prosakuje to, tak me zajma jestli je to pravidlo davat to na silikon, nebo spis vyjimka... Dik :)

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 15. 02. 2008 15:52

DVORIS píše:Ten nákres by byl supr,nechal bych ten napínák udělat a litr v kapse :twisted: :wink:
No jinak jak vypadají unavený rozvody už poznám,u mojí m10 jsou ty kola o stopro horší než jsi měl ty Booste,ale dík za postřehy :wink:
Nákres asi nikde nebude, jediný co můžu udělat je, že někde v garáži by se mi měl válet starý napínák, tak ho rozebrat a nafotit. :twisted:
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
pavel1164
Příspěvky: 369
Registrován: 19. 08. 2007 16:56
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od pavel1164 » 16. 02. 2008 09:45

BOOST píše:
DVORIS píše:Ten nákres by byl supr,nechal bych ten napínák udělat a litr v kapse :twisted: :wink:
No jinak jak vypadají unavený rozvody už poznám,u mojí m10 jsou ty kola o stopro horší než jsi měl ty Booste,ale dík za postřehy :wink:
Nákres asi nikde nebude, jediný co můžu udělat je, že někde v garáži by se mi měl válet starý napínák, tak ho rozebrat a nafotit. :twisted:

to bych ti byl za to i vděčný

FuckeeR
Příspěvky: 41
Registrován: 23. 08. 2003 17:56
Bydliště: České Budějovice

napinak a rozvody

Příspěvek od FuckeeR » 17. 02. 2008 14:01

taky se pripojuji, mam ten samy problem...nejakych 5 minut po startu to rechta jako rozzurena vrtacka..ale ja na 99% vim, ze rozvody jsou v haji, takze me tohle cely ceka takrka co videt :))

Uživatelský avatar
stanco1
Příspěvky: 632
Registrován: 19. 10. 2007 06:13
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stanco1 » 18. 02. 2008 08:59

Zasrane rozvody :evil:
Mne z nejakeho dovodu povolil pri jazde ten napinak a preskocilo to, nastastie pre mna sa nebuchli ventyle o piesty.
Ked som ten napinak vybral von na nic som neprisiel tak som otvoril rozvody, tam ma tiez neosvietilo. Po roznych odporucaniach ludi z fora a podobne som sa uistil ze kolesa, retaz a voditka su O.K.,
tak som kupil novy napinak (1200Sk v BMW) Ked som ich porovnal tak uz iba ta pruzina bola omnoho tuhsia aj vola medzi piestikom a valcom bola o cosi mensia.
Tak som s nastavil rozvody ako maju byt (diky Paja :wink: )
dal tam novy napinak a odvtedy pohoda jazz :D
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = :D

Uživatelský avatar
pavel1164
Příspěvky: 369
Registrován: 19. 08. 2007 16:56
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od pavel1164 » 18. 02. 2008 11:30

zatím taky asi jenom zkusim vyměnit napínák(někde jsem slyšel že u e30 byl nespolehlivý už od výroby, do e36 se dával už upravený),který řádně nenapíná a z toho možná ten rachot a dál se uvidí co bude.
jinak si myslim ,že po 155 000(řekl bych asi poctivých),co mám najeto,by rozvody ještě nemusely být až v tak dezolátnim stavu.

Uživatelský avatar
stanco1
Příspěvky: 632
Registrován: 19. 10. 2007 06:13
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stanco1 » 18. 02. 2008 12:33

No to je mozne. Totiz ten novy napinak co som kupil(origo) je konstrukcne odlisny. Az na pruzinu to nie su zasadne zmeny ale vydno to na prvy pohlad.
Najodlisnejsia je pruzina je vynuta sposobom ako zadne pruziny podvozku na E30 kdezto ta povodna bola klasicka.
Naposledy upravil(a) stanco1 dne 25. 02. 2008 08:01, celkem upraveno 2 x.
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = :D

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 18. 02. 2008 12:33

pavel1164 píše:zatím taky asi jenom zkusim vyměnit napínák(někde jsem slyšel že u e30 byl nespolehlivý už od výroby, do e36 se dával už upravený),který řádně nenapíná a z toho možná ten rachot a dál se uvidí co bude.
jinak si myslim ,že po 155 000(řekl bych asi poctivých),co mám najeto,by rozvody ještě nemusely být až v tak dezolátnim stavu.
Neměl jsem čas, ten napínák rozebrat, ani se po něm mrknout. :oops: Ale snad se to povede. To s tím napínákem je pravda, taky se jiný napínák než ten z E36 už koupit nedá, prodává se už jenom ta novější verze. A těch 155tkm to je tak akorát na výměnu rozvodů, výdrž rozvodů je tak na 160tkm. :wink:
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 18. 02. 2008 14:48

BOOST píše:
pavel1164 píše:zatím taky asi jenom zkusim vyměnit napínák(někde jsem slyšel že u e30 byl nespolehlivý už od výroby, do e36 se dával už upravený),který řádně nenapíná a z toho možná ten rachot a dál se uvidí co bude.
jinak si myslim ,že po 155 000(řekl bych asi poctivých),co mám najeto,by rozvody ještě nemusely být až v tak dezolátnim stavu.
Neměl jsem čas, ten napínák rozebrat, ani se po něm mrknout. :oops: Ale snad se to povede. To s tím napínákem je pravda, taky se jiný napínák než ten z E36 už koupit nedá, prodává se už jenom ta novější verze. A těch 155tkm to je tak akorát na výměnu rozvodů, výdrž rozvodů je tak na 160tkm. :wink:
.

Myslíš že by mohl pasovat z M43 1,8i,z e36tky?Ojednom zánovním bych věděl,ale díval jsem se a na obrázku vypadá jinak,ale pístek by mohl být stejný
Obrázek

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 18. 02. 2008 15:31

DVORIS píše: Myslíš že by mohl pasovat z M43 1,8i,z e36tky?Ojednom zánovním bych věděl,ale díval jsem se a na obrázku vypadá jinak,ale pístek by mohl být stejný
Tak to nevím člověče, ale vypadá fakt úplně jinak.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Odpovědět