konektor k ŘJ

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
pavel1164
Příspěvky: 369
Registrován: 19. 08. 2007 16:56
Bydliště: Chomutov

konektor k ŘJ

Příspěvek od pavel1164 » 10. 02. 2008 17:39

Dneska jsem koukal na řídicí jednotku a když jsem jí odpojil od konektoru,tak jsem zjistil,že konektor má zhruba poloviční počet pinů než ŘJ.
Jen by mě zajímalo k čemu jsou piny, které nejsou nikam připojené.
Můj názor je,že tam jsou pro případné vybavení auta BC pro přenos dat do BC atp.
Dík za vaše názory.

Uživatelský avatar
Flip
Příspěvky: 1407
Registrován: 03. 05. 2007 21:24
Bydliště: Krucemburk

Příspěvek od Flip » 10. 02. 2008 17:47

Všechny piny v RJ taky nejsou zapojené... myslím vevnitř RJ k tištěnému spoji... :wink:

Uživatelský avatar
pavel1164
Příspěvky: 369
Registrován: 19. 08. 2007 16:56
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od pavel1164 » 10. 02. 2008 17:56

To by mě zajímalo,když nejsou připojené ani uvnitř ,proč tam teda jsou.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: konektor k ŘJ

Příspěvek od Venca » 10. 02. 2008 17:58

pavel1164 píše:Dneska jsem koukal na řídicí jednotku a když jsem jí odpojil od konektoru,tak jsem zjistil,že konektor má zhruba poloviční počet pinů než ŘJ.
Jen by mě zajímalo k čemu jsou piny, které nejsou nikam připojené.
Můj názor je,že tam jsou pro případné vybavení auta BC pro přenos dat do BC atp.
Dík za vaše názory.
BC se připojuje na přístrojovku žlutým konektorem.

Ty volný piny jsou nezapojený, není jich třeba. Ne každý auto má např. pro každý vstřik zvlášť okruh, každý motor nemá čidla klepání atd...

Uživatelský avatar
pavel1164
Příspěvky: 369
Registrován: 19. 08. 2007 16:56
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od pavel1164 » 10. 02. 2008 18:07

V tom případě je mi teda divný proč jedno auto tyhle snímače má a druhý se obejde bez nich.To jako ,že by různý motory používaly stejný formáty konektorů?

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 10. 02. 2008 18:15

myslim ze konstrukter to umi nejlip, proc je to tak jak to je.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 10. 02. 2008 18:46

pavel1164 píše:V tom případě je mi teda divný proč jedno auto tyhle snímače má a druhý se obejde bez nich.To jako ,že by různý motory používaly stejný formáty konektorů?
Protože některý to auto je z 80. let a některý třeba z 90. let.
A ten standart toho konektoru se udělal tak, aby se mohl výhledově rozšířit.

Uživatelský avatar
pavel1164
Příspěvky: 369
Registrován: 19. 08. 2007 16:56
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od pavel1164 » 10. 02. 2008 18:51

Něco podobného jsem měl na mysli.Dík za upřesnění.

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 500
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 12. 02. 2008 18:05

pavel1164 pise:
Příspěvek Zaslal: 10. 02. 2008 17:56 Předmět:
To by mě zajímalo,když nejsou připojené ani uvnitř ,proč tam teda jsou.


Preci nikdo ve vyrobe nebude vyndavat piny z konektoru do tistaku. :roll:
Typ konektoru je OPTIMALNE zvolen, aby vyhovel pozadavkum a vzdy ma vic pinu, nez je potreba :lol:
Jak pisi kolegove, pinning je u E30 stejny a pri modernizaci se vzdy najde nejaky signal, co je potreba privest/odvest z pristroje.
Pisu o teto banalite, anzto se s timto problemem setkavam v praci. Zapomina se na snadny upgrage -> potize s chybejicimi piny v konektorech. Pak se musi slozite menit stavajici mechanika a pasovat vetsi konektory...

Uživatelský avatar
pavel1164
Příspěvky: 369
Registrován: 19. 08. 2007 16:56
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od pavel1164 » 12. 02. 2008 18:21

Konkrétně se jedná o motor M42.
U motoru M20 je konektor úplně jiný,takže u všech e30 pinning asi stejný nebude.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 12. 02. 2008 18:46

Např.
E30 318i M10 L-Jetronic = 25 pinů, u E12 L-Jetronic 35 pinů

E30 318i M40 Motronic 1.3 = 55 pinů

Některé novější verze Motronic (u E30 asi již ne) = 88 pinů

Starší typy ŘJ mají někde jen 15 pinů, nejsem si jist, zda K-Jetronic...
Naposledy upravil(a) Venca dne 12. 02. 2008 19:07, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
pavel1164
Příspěvky: 369
Registrován: 19. 08. 2007 16:56
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od pavel1164 » 12. 02. 2008 18:50

myslím,že právě M42 má 88 pinů a je to obyč e30tka.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 12. 02. 2008 19:01

pavel1164 píše:myslím,že právě M42 má 88 pinů a je to obyč e30tka.
Je tam Motronic 1.7, u E36 má 88 pinů určitě. Je tedy možný, že i u E30 318iS, nevím, nikdy jsem ji detailně neprohlížel.

Uživatelský avatar
pavel1164
Příspěvky: 369
Registrován: 19. 08. 2007 16:56
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od pavel1164 » 12. 02. 2008 19:05

tak,jestli máš možnost,podívej se a přesvědčíš se.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 12. 02. 2008 19:16

pavel1164 píše:tak,jestli máš možnost,podívej se a přesvědčíš se.
Možnost nemám, ale věřím, že to tam máš.
M42 se dával do E30 až ke konci výroby, od 1989 318iS a od 1990 318i (4 dveře pro USA), takže s náběhem DME 1.7 byl rovnou 88 pin...

Odpovědět