únik tlaků

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
tapy
Příspěvky: 56
Registrován: 30. 10. 2003 13:20

únik tlaků

Příspěvek od tapy » 13. 04. 2004 12:43

mám celkem problem, někde jsem tu četl, že se pozná, že jsou píst. kroužky v háji, když se vytáhne měrka od oleje a fouká od tama vzduch. Hned jak jsem to přečetl, připadlo mi to logický, ale samo by mě to nikdy nenapadlo. Šel jsem tedy vyzkoušet. Nakopnu 320 a A) vytáhnu měrku a hle motor začíná kuckat, div nezdechne, přidám plyn a v poho ale volnoběh to nedrží a co víc, B) odsřoubuju víčko na lití oleje a to samý.

Dle mého skromného mínění:

ad A) kroužky v prdeli, tlak utíká kolem pístu do bloku
ad B) ventily v prdeli, tlak přes ně utíká někam fuč

je moje mínění správné?

s výkonem jsem celkem spokojenej, ale na 100% od toho můžu čekat víc

A ještě něco: cca před 2 roky jsem měřil kompresní tlak ve válcích
1. 2. 3. 4. a 6. mi dali shodně 1,3 (teď nevím čeho) a 5. mi dal kolem 1

jaký jsou normální tlaky? Dík za odpovědi
Nestrkej NOS do mýho bawa

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 13. 04. 2004 13:56

Kolisani volnobehu pri sundanem vicku nalevani oleje je bezna zalezitost. Olejove pary z klikove skrine a hlavy jsou odsavany a spaluji se, kdyz sundas vicko motor vlastne saje "falesny vzduch".
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Lukáš325e
Příspěvky: 541
Registrován: 05. 02. 2004 23:25
Bydliště: Mikulov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukáš325e » 13. 04. 2004 18:14

Foukání od měrky a víčka mi přijde přirozený, přece ti pracujou písty a tak... Záleží na kvantitě. Ale dokud z tama nejde dým (a to už jsem taky viděl... :lol: ), můžeš klidně jezdit. Jestli chce tvůj motor překroužkovat, poznáš nejlíp asi podle spotřeby oleje a podle barvy výfuk. plynů. Ale pokles tlaku na 5. válci je celkem značný, to o něčem svědčí...

Uživatelský avatar
Melisek^076
Příspěvky: 154
Registrován: 11. 02. 2003 20:04
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od Melisek^076 » 13. 04. 2004 19:01

Netrap se kompresí na 1 válci. G. O. je tak drahá, že ti stejně nic jiného nezbyde a u benzína je to daleko menší problém, než u diesela. Seřídil bych ventyly a pak měřil znovu, ale netrap se tim, když to funguje...

Uživatelský avatar
tapy
Příspěvky: 56
Registrován: 30. 10. 2003 13:20

Příspěvek od tapy » 15. 04. 2004 11:34

diky za odpovedi, o vikendu se vrhnu na serizeni ventilu. Unik oleje je si myslim minimalni, dolival jsem uz ani nepamatuju kdy a kleslo to jen o trochu, aspon to nestoupa (chlad. kapalina v oleji) :-)) Tak jsem zase o trochu klidnejsi. Z vejfucka to sice obcas kouri, ale to si myslim, ze bude spis rozdrbana smes, modry to rozhodne neni.
Nestrkej NOS do mýho bawa

Odpovědět