Těhlice

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Steve
Příspěvky: 90
Registrován: 27. 12. 2003 10:03
Bydliště: okres Chrudim

Těhlice

Příspěvek od Steve » 04. 04. 2004 18:15

sakra asi sem uplně blbej, ale nezjistil jste někdo, jestli jde vyměnit tlumič bez výměny i toho spodku? Protože tam jak končí trubka od tlumiče tak je to tam zavařený :shock: (inženýři německý). Jde z toho aspoň vyndat ten brzdovej kotouč? Mě se to teda nepovedlo rozdělit.

Obrázek
Obrázek

Dik za odpovědi.

Uživatelský avatar
Melisek^076
Příspěvky: 154
Registrován: 11. 02. 2003 20:04
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od Melisek^076 » 04. 04. 2004 19:40

Když půjdeš po pístnici tlumiče dolů, narazíš na velikou převlečnou matici, která bude ve tvém případě notně zarezlá. Pocákni ji uvolňovačem zarezlých spojů, nebo nějakým olejem a hákovým klíčem, nebo hasákem ji vyšroubuj. Za pístnici z tělesa Mcpersonu vytáhneš starou tlumičovou patronu, kterou můžeš vyměnit za novou. Těhlici nesundáš, je napevno (a není třeba ji sundavat!). Kotouč je k ložisku přichycený jediným imbusšroubem (tuším velikosti 5mm) a jde sundat bez potíží. Před povolením imbus přiměřeně naklepni, už jsem jich viděl pár zalomených. Zdar tvojí práci!

Uživatelský avatar
UFO
Příspěvky: 501
Registrován: 14. 02. 2004 14:07
Bydliště: Brno

Příspěvek od UFO » 04. 04. 2004 22:01

Pokud chces vyměnit jen tlumič ,tak ten je vsazenej do té trubky. Drží to specialni matka na vršku té trubky, ktera bude stejně na osekání. Ale u nového tlumiče by měla bejt nová.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 04. 04. 2004 23:20

Tá matka je skrytá pod prachovkou, keby si ju hľadal :D
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 04. 04. 2004 23:40

Max-Max píše:Tá matka je skrytá pod prachovkou, keby si ju hľadal :D
A nekdy je tak zarezla, ze je treba dat McPherson do sveraku, OPATRNE ohrat autogenem a S CITEM povolit aby se nestrhnul jemny zavit.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 05. 04. 2004 00:31

Francis píše:
Max-Max píše:Tá matka je skrytá pod prachovkou, keby si ju hľadal :D
A nekdy je tak zarezla, ze je treba dat McPherson do sveraku, OPATRNE ohrat autogenem a S CITEM povolit aby se nestrhnul jemny zavit.
Tak tak. :twisted: A keď už to budeš mať dole, poriadne si prezri misky, gumové lôžka a vôbec všetko. Ono to býva dosť nahnité a opotrebované.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Steve
Příspěvky: 90
Registrován: 27. 12. 2003 10:03
Bydliště: okres Chrudim

Příspěvek od Steve » 06. 04. 2004 08:46

Díky chlapi, to sem potřeál slyšet. :D

Odpovědět