teplota v "cervenem" vs. visco

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
weNTyll
Site Admin
Příspěvky: 773
Registrován: 09. 02. 2003 22:04

teplota v "cervenem" vs. visco

Příspěvek od weNTyll » 02. 04. 2004 10:12

Je mozne v tomto pocasi, kdy je cca 10stupnu venku uvarit 2.5 motor v kolone jen diky tomu, ze vico spojka nefunguje tak jak ma a jenom volne klouze?

Ja mam za to, ze to musi jit uchladit jenom otevrenym okruhem pres chladic, pokud je termostat ok.

Pri jake teplote visco jede natvrdo? Co si pamatuju z dvoulitra tak to musi byt uz opravdu hodne horko a motor byt honeny aby visco vubec neklouzala.

mizuh
Příspěvky: 624
Registrován: 03. 06. 2003 10:07
Bydliště: Praha 10

Re: teplota v "cervenem" vs. visco

Příspěvek od mizuh » 02. 04. 2004 12:58

weNTyll píše:Je mozne v tomto pocasi, kdy je cca 10stupnu venku uvarit 2.5 motor v kolone jen diky tomu, ze vico spojka nefunguje tak jak ma a jenom volne klouze?

Ja mam za to, ze to musi jit uchladit jenom otevrenym okruhem pres chladic, pokud je termostat ok.

Pri jake teplote visco jede natvrdo? Co si pamatuju z dvoulitra tak to musi byt uz opravdu hodne horko a motor byt honeny aby visco vubec neklouzala.
Nevím jak 2,5, ale 1,6 s vadnou visco uvařit nebyl problém :?

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 02. 04. 2004 14:38

Určite sa prehreje. Počítaj že aktívne chladenie len cez chladič bez visco (viz moderné autá s el. vrtuľou) je účinné len za jazdy tak od 40 vyššie. Ja bez problémov varím P Partner v kolónach, vrtula beží každú minútu. Ak máš visco naprd, je to jasné, slabé otáčky vrtule, nízka rýchlosť auta, tzn. takmer nulové pasívne chladenie, horúci motor. Vodu zohreješ do červeného aj v zime, motorový priestor je tepelne kvázi izolovaný.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
weNTyll
Site Admin
Příspěvky: 773
Registrován: 09. 02. 2003 22:04

Příspěvek od weNTyll » 02. 04. 2004 15:14

Na M40 v zime cca pri teplote tesne pod 0 kdyz byl kousnuty termostat a slo vsecko pres chladic tak auto netopilo a ruka se nedostala vubec z modreho, visco samozrejme klouzala uplne volne. Podle toho usuzuju, ze pri +10 by to varit jeste nemuselo.

Uživatelský avatar
Petr Bohm
Příspěvky: 301
Registrován: 28. 03. 2003 12:22
Bydliště: Chomutov

....

Příspěvek od Petr Bohm » 02. 04. 2004 17:26

Když máš káru v dobrym stavu,tak ani kdybys stál tejden v zácpě,teplota musí být uprostřed


4 možný problémy - Visco v hajzlu
Vzduch v systému
Zůstává viset termostat
Ucpanej systém-vodní kámen,to je prevít

Kdybys chtěl visco,tak mám jednu bez listů z ety,je v poho za 500 kačen
608 324 323

Kik
Příspěvky: 29
Registrován: 11. 02. 2003 20:32
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kik » 02. 04. 2004 22:56

Vzduch v systému - je nejaky postup jak to spravne odvzdusnit?
Ucpanej systém(vodni kamen) - co se s tim da delat?

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Re: teplota v "cervenem" vs. visco

Příspěvek od Francis » 03. 04. 2004 00:00

weNTyll píše:Je mozne v tomto pocasi, kdy je cca 10stupnu venku uvarit 2.5 motor v kolone jen diky tomu, ze vico spojka nefunguje tak jak ma a jenom volne klouze?
Ano, je to mozne.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Rotten
Příspěvky: 436
Registrován: 13. 03. 2003 15:10
Bydliště: Ostrov

Příspěvek od Rotten » 07. 04. 2004 19:00

Nemám to ověřený, ale mám zato, že když odejde visco-spojka, tak se ta vrtule točí natvrdo furt.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 07. 04. 2004 19:03

Rotten píše:Nemám to ověřený, ale mám zato, že když odejde visco-spojka, tak se ta vrtule točí natvrdo furt.
Nie, voľne sa pretáča, oveľa pomalšie ako by mala.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 07. 04. 2004 20:44

Rotten píše:Nemám to ověřený, ale mám zato, že když odejde visco-spojka, tak se ta vrtule točí natvrdo furt.
Obráceně - nesepne natvrdo, proto nechladí.

Uživatelský avatar
RedBaron
Příspěvky: 540
Registrován: 27. 02. 2003 09:03
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RedBaron » 07. 04. 2004 22:20

Jo to by bylo dobrý, kdyby při poruše chladila na plno. Většinou je to ale jinak, kapalina vyteče z prostoru, který zajišťuje větší tření a účinnost vrtule s narůstající teplotou a tím je všechno v háji.

Já mám ze šestky vrtuli vyndanou, jenom to hučí a ubírá výkon, ale šestka má před chladičem ještě elektrickou, která to nikdy nepustila přes 3/4 na budíku.
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 07. 04. 2004 22:39

není problém koupit na vrakovišti saharu a namontovat až odejde visco a nebudou prachy na novou

Odpovědět