324 TD - nestartuje za studena

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
ICO TD
Příspěvky: 138
Registrován: 12. 06. 2004 23:18
Bydliště: Komárno Slovensko

324 TD - nestartuje za studena

Příspěvek od ICO TD » 14. 11. 2007 16:34

Prosím o radu čo všetko by som mohol pozrieť lebo moje 324TD (r.89)odmieta startovať za studena,ked sme auto roztlačili tak už startovalo ako divé.Vymenil som akumlátor ktorý už aj tak dožíval,dal som tam 95-ku a
po premeraní žhavičov sme zistili že jeden je vadný (Meyle) tak som vymenil všetkých 6 za Boschky,auto štartovalo bez problémov,samozrejme motor bol už asi po 3km jazde,teda už mierne zahriaty .Na druhý den ráno sa
ani na štvtý raz nepodarilo naštartovať ako keby som ani nebol vymenil žhaviče.Mohol by voľakto poradiť čo by sa ešte dalo skontrolovať,nejaké relátko žhavenia (netuším ale kde ho hladať) alebo dačo podobné

Sopťa
člen E30.cz
Příspěvky: 708
Registrován: 18. 03. 2006 12:47
Bydliště: Opava

Příspěvek od Sopťa » 14. 11. 2007 18:25

Bud Žhavení ale spíš si myslím že to dělá zpětný ventil na čerpadle když nedrží tlak tak ti spadne po delším staní spadne nafta a zavzdušní se to
http://bmw.hotentot.com
BMW E39 540i Tour

Uživatelský avatar
ICO TD
Příspěvky: 138
Registrován: 12. 06. 2004 23:18
Bydliště: Komárno Slovensko

Příspěvek od ICO TD » 14. 11. 2007 20:00

Jeden známy mi poradil skontrolovať pod zadnými sedadlami vo vnútri nádrže také sitko,tak som to rozobral a našiel som ho úplne zanesené a to z oboch strán, tak som ho dal do poriadku,naštartoval som ,urobil asi 5 km a zaparkoval ale či toto bol hlavný problém to sa uvidí zajtra ráno,takže ako slepí povedal - uvidíme....

Begbi e32
Příspěvky: 351
Registrován: 01. 07. 2007 21:34
Bydliště: Pilsen

Příspěvek od Begbi e32 » 14. 11. 2007 20:35

Mohlo by to být ono,mě tohle samý dělá zanesenej filtr na naftový zdvižce :lol: :lol:

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 15. 11. 2007 07:27

V motorovem prostoru je rele zahaveni. Po sundani horniho krytu uvidis tavnou pojistku, ktera byva casto prepalena a auto nezhavi potom vubec. Rele je myslim pred spolujezdcem jako pod celnim sklem.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
slubox
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1549
Registrován: 16. 06. 2007 21:08
Bydliště: Pov.Bystrica,SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od slubox » 15. 11. 2007 20:29

Nechcem robit nove tema tak pisem sem , lebo je to podobny problem.
Kamos ma 324d . Ked startuje tak to normalne dymi z vyfuku ale nechce to odpalit. Zhavice boli menene minuly rok. Je mozne zeby uz odisli.
Poistka je ok.


Dik
E39 530dat Individual
E30 335i
ex: E30 324d ,,Alpina"

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 15. 11. 2007 20:51

slubox píše:Nechcem robit nove tema tak pisem sem , lebo je to podobny problem.
Kamos ma 324d . Ked startuje tak to normalne dymi z vyfuku ale nechce to odpalit. Zhavice boli menene minuly rok. Je mozne zeby uz odisli.
Poistka je ok.


Dik
Tak pokud je auto v poradku, spalenou minimalne jednu zhavicku poznas dle kontrolky, ze se ti nerozsviti zelena. A mozne, ze po roce uz nejaka nejde, to je.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
ICO TD
Příspěvky: 138
Registrován: 12. 06. 2004 23:18
Bydliště: Komárno Slovensko

Příspěvek od ICO TD » 16. 11. 2007 16:09

Situácia sa mierne zlepšila ale ešte to nie je ono,totiž po vyčistení toho sitka v nádrži sa už palivo dostáva tam kde má a auto aj naštartuje ale po asi 8 hodinovom státí znova mierne padne a musím ho dopumpovávať s tým čiernym kolieskom nad filtrom.Pravdepodobne bude problémom aj to že v hadičke s naftou vidím aj bublinky čo asi znamená že systém je zavzdušnený.Ako ho odvzdušniť ale netuším,tak poprosím skúsenejších o radu.A ešte ma napadá jedna vec nebolo by vhodné vyčistiť celú nádrž,určite tam po 18 rokoch je sajrajtu hocikoľko.Je nutné k tomu nádrž vybrať?Vlastne ani neviem či je na spodku nejaký výpustný šrób,jedny vravia že áno iný že nie.

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 16. 11. 2007 16:37

Asi bych se drzel toho, ze mas v systemu bublinky. Jak to jednou nastartujes, odvzdusni se to samo a neni potreba to znovu odvzdusnovat, pokud ti nedojde nafta. Jestli tam mas ale bublinky, nekde to prisava vzduch. Zkus vzit treba petlahev, dej do ni privod i prepad z cerpadla, projed, vypni a nech odstat. Pokud bude ranni start v pohode, tak je chyba nekde ve vedeni od nadrze, nebo primo v sacim kosi, nebo i ve filtru s pumpickou a predehrevem.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
ICO TD
Příspěvky: 138
Registrován: 12. 06. 2004 23:18
Bydliště: Komárno Slovensko

Příspěvek od ICO TD » 16. 11. 2007 21:14

Aha,ak hovoríš že sa mám uberať týmto smerom ma napadá že keď som čistil to sitko pod sedadlami v nádrži tie dve gumené hadičky boli stiahnuté kovovou páskou a ja som ani jednu z nich nevrátil,len som ich natiahol,môže
to tam dostávať vzduch?A spomínaš ešte "nebo i ve filtru s pumpickou a predehrevem" myslíš tým palivový filter?Sori ak sa pýtam na blbosť ale som neznalý veci takže maj so mnou trpezlivosť

Uživatelský avatar
Martan324td
Příspěvky: 85
Registrován: 15. 04. 2007 09:44
Bydliště: U Karla IV.

nestartuje

Příspěvek od Martan324td » 17. 11. 2007 10:10

Už se Ti podařilo vyřešit problém se startováním?Mám úplně ten samej.V neděli jsem vyměnil všechny žhavičky (dal jsem bosch) a také jsem super nastartoval.Pak auto stálo do čtvrtka a když jsem chtěl nastartovat,tak jsem s tím jen marně točil.Naftu jsem zkoušel taky napumpovat,ale výsledek se žádný nedostavil.
Průměrná rychlost pohybu manželky v obchodě = 2000,- Kč/hod.

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 17. 11. 2007 11:09

U me 324d (origo najeto 211t km) to chytalo bez probemu do +10C (samozrejme zelena kontrolka se nerozsvecela), ale jak bylo kolem +5C a nize tak ani nahodou. Zkontroloval jsem zhavicky a 4 ze 6 byly KO. Po vymene i v -10C na prvni otoceni. Zadne bublinky na naftove hadici k cerpadlu nejsou patrne. Predehrev nafty nejaky cesky sikula odpojil, ale uz to mam pripravene k montazi zpet.
Ma ten vyhrev nejaky prakticky prinos (pokud se teda zrovna nepohybujeme po Sibiri) pri pouzivani tzv. "zimni" nafty??
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
ICO TD
Příspěvky: 138
Registrován: 12. 06. 2004 23:18
Bydliště: Komárno Slovensko

Příspěvek od ICO TD » 17. 11. 2007 11:10

Skús sa pozrieť pod zadné sedadlá,je tam dekel so 4 samorezmi,prv ale odpoj 2 gumené hadičky a konektor.Potom to celé vytiahni von a na spodku
toho valca nájdeš sitko tak sa pozri nakoľko je zanesené a vyčisti ho,potom všetko daj do pôvodného stavu.Nenaľakaj sa ukazovateľ stavu paliva bude prv ukazovať nulu ale postupne sa to napraví.S pumpičkou to poriadne napumpuj až v hadičke uvidíš palivo a skús štart.Tak veľa zdaru

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 17. 11. 2007 12:45

ICO TD píše:Aha,ak hovoríš že sa mám uberať týmto smerom ma napadá že keď som čistil to sitko pod sedadlami v nádrži tie dve gumené hadičky boli stiahnuté kovovou páskou a ja som ani jednu z nich nevrátil,len som ich natiahol,môže
to tam dostávať vzduch?A spomínaš ešte "nebo i ve filtru s pumpickou a predehrevem" myslíš tým palivový filter?Sori ak sa pýtam na blbosť ale som neznalý veci takže maj so mnou trpezlivosť
Urcite tam vrat ty spony na hadice, to vis ze to tudy muze prisavat vzduch.

Ano, filtr s pumpickou a predehrevem je palivovy filtr. Nad nim je ten hlinikovy predehrev a nahore pumpicka. Tudy to samozrejme muze taky prisavat. Stava se, ze je praskla membrana v te pumpicce.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
Martan324td
Příspěvky: 85
Registrován: 15. 04. 2007 09:44
Bydliště: U Karla IV.

nestart

Příspěvek od Martan324td » 17. 11. 2007 16:53

Ok.Zkusím to.A tobě už to šlape???
Průměrná rychlost pohybu manželky v obchodě = 2000,- Kč/hod.

Uživatelský avatar
ICO TD
Příspěvky: 138
Registrován: 12. 06. 2004 23:18
Bydliště: Komárno Slovensko

Příspěvek od ICO TD » 18. 11. 2007 20:57

Zatiaľ to štartuje ale zatiaľ nehovorím hop lebo by to chcelo otestovať po celonočnom parkovaní pri - 17C,nech sa ukáže diesel jeden.A tie bubliny v palivovej hadici sú naďalej,takže ešte bude hľadať kde to dostáva vzduch

Uživatelský avatar
slubox
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1549
Registrován: 16. 06. 2007 21:08
Bydliště: Pov.Bystrica,SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od slubox » 18. 11. 2007 23:29

Záchvat píše:
slubox píše:Nechcem robit nove tema tak pisem sem , lebo je to podobny problem.
Kamos ma 324d . Ked startuje tak to normalne dymi z vyfuku ale nechce to odpalit. Zhavice boli menene minuly rok. Je mozne zeby uz odisli.
Poistka je ok.


Dik
Tak pokud je auto v poradku, spalenou minimalne jednu zhavicku poznas dle kontrolky, ze se ti nerozsviti zelena. A mozne, ze po roce uz nejaka nejde, to je.
Tak sme to dneska menili , boli zle 2 zhavice.Vsetko sme dali ako bolo ,setkych 6 ide ale nerozsvieti sa zelena.
Ale necha to zhavit a ked to ťukne tak nastartuje vpohode.
E39 530dat Individual
E30 335i
ex: E30 324d ,,Alpina"

Uživatelský avatar
TOMASEK
Příspěvky: 228
Registrován: 10. 08. 2005 11:10
Bydliště: kousek od HK

Příspěvek od TOMASEK » 19. 11. 2007 10:06

slubox píše:
Záchvat píše:
slubox píše:Nechcem robit nove tema tak pisem sem , lebo je to podobny problem.
Kamos ma 324d . Ked startuje tak to normalne dymi z vyfuku ale nechce to odpalit. Zhavice boli menene minuly rok. Je mozne zeby uz odisli.
Poistka je ok.


Dik
Tak pokud je auto v poradku, spalenou minimalne jednu zhavicku poznas dle kontrolky, ze se ti nerozsviti zelena. A mozne, ze po roce uz nejaka nejde, to je.
Tak sme to dneska menili , boli zle 2 zhavice.Vsetko sme dali ako bolo ,setkych 6 ide ale nerozsvieti sa zelena.
Ale necha to zhavit a ked to ťukne tak nastartuje vpohode.

tak zkontroluj zarovku,jakmile zhasne zhaveni tak by se ta zelena kontrolka mela rozsvitit.
BMW e34 525 tds Touring
ex 318i M10, e28 524td,e30 324d

Uživatelský avatar
Martin_BMW
Příspěvky: 230
Registrován: 25. 10. 2004 11:13
Bydliště: New Bor City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_BMW » 23. 11. 2007 16:24

Bracha ma 234d a 324td, a skoro pokazdy, kdyz chce nejam odjet s td, tak do roztahujem, protoze mu padanafta zpet do nadrze. Ma na obou malej pruhlednej filtrik, kterej prodavaj v kazdy mototechne, a tam je presne videt, jestle nafta spadle, nebo ne. U toho bezturbaD ma uplne jinej palivovej cistic, kterymu neni 20 let, a chyta dobre.

Uživatelský avatar
slubox
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1549
Registrován: 16. 06. 2007 21:08
Bydliště: Pov.Bystrica,SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od slubox » 23. 11. 2007 16:28

TOMASEK píše: tak zkontroluj zarovku,jakmile zhasne zhaveni tak by se ta zelena kontrolka mela rozsvitit.
Ked ona raz zasvieti a raz nie, asi tam bude desi studenak
E39 530dat Individual
E30 335i
ex: E30 324d ,,Alpina"

Odpovědět