Škrouchání u nebo v převodovce + zvuk

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
cmelak
Příspěvky: 1137
Registrován: 01. 04. 2006 15:44
Bydliště: Praha 9

Škrouchání u nebo v převodovce + zvuk

Příspěvek od cmelak » 12. 11. 2007 22:19

Nazdárek kucii, mam docela zavaznej problem na mym bavku a musim na nej porad myslet - je to asi den co mi zacalo jakoby skrouchat pod autem kdyz mam nastartovany motor bez zarazeni ale kdyz seslapnu spojku na podlahu a porad ji drzim tak to uplne prestane ale az ji pustim tak je to to same:( napada me olej v prevodovce? nebo spatna spojka? nebo neco mezi kardanem a motorem? nevim poradte prosim:(

Přidávám zvuk se sešlápnutou spojkou a bez ní natočený mobilem ve formátu amr (quicktime)

http://uloz.to/83011/BMW.amr

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 12. 11. 2007 22:36

měl sem podobnej zvuk z převodovky teda o hooodně slabší a novej olej do převodovky ho utišilo..
dočasný konec BMW :-(

Uživatelský avatar
cmelak
Příspěvky: 1137
Registrován: 01. 04. 2006 15:44
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od cmelak » 12. 11. 2007 22:38

euromen píše:měl sem podobnej zvuk z převodovky teda o hooodně slabší a novej olej do převodovky ho utišilo..
kurna ze ja ho vul uz nevymenil v lete:( tak to bych potreboval vedet tedka jakej typ oleje koupit, kolik ho tam nalejt, a kudy se nalejva:)

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 12. 11. 2007 22:42

Underbiker píše:
euromen píše:měl sem podobnej zvuk z převodovky teda o hooodně slabší a novej olej do převodovky ho utišilo..
kurna ze ja ho vul uz nevymenil v lete:( tak to bych potreboval vedet tedka jakej typ oleje koupit, kolik ho tam nalejt, a kudy se nalejva:)
urcite to zde najdes, nejmene 10x
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
cmelak
Příspěvky: 1137
Registrován: 01. 04. 2006 15:44
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od cmelak » 12. 11. 2007 23:01

Max-Max píše:
Underbiker píše:
euromen píše:měl sem podobnej zvuk z převodovky teda o hooodně slabší a novej olej do převodovky ho utišilo..
kurna ze ja ho vul uz nevymenil v lete:( tak to bych potreboval vedet tedka jakej typ oleje koupit, kolik ho tam nalejt, a kudy se nalejva:)
urcite to zde najdes, nejmene 10x
ja vim ze by bylo nejlepsi hledat ale kdyz uz jsem po 15 minutach hledani zjistil ze kdyz napisu do vyhledavace prevodovy olej tak mi to nic moc nenajde, spis nic nez moc, tak jsem si rekl ze bychom mohl pozadat o radu kvalifikovane odborniky aby mi s tim pichly, tak jestli bys byl te lasky a napsal mi prosim jakej typ oleje mam nalit do prevodovky (motor 1.8, M40) diky moc :D


Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 13. 11. 2007 08:37

No hlavne, aby tomu ten olej jeste pomohl. Navic bych to jeste tipnul na lozisko v prevodovce, protoze kdyz je spojka vyslapnuta tak fyzicky odpojis motor od prevodovky a vse v prevodovce se prestane pohybovat. Kdezto v opacnem pripade se Ti v prevodovce otaci vstupni hridel. A ten samozrejme musi byt v necem ulozen...
Drzim palce
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
cmelak
Příspěvky: 1137
Registrován: 01. 04. 2006 15:44
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od cmelak » 13. 11. 2007 08:45

Vasa píše:No hlavne, aby tomu ten olej jeste pomohl. Navic bych to jeste tipnul na lozisko v prevodovce, protoze kdyz je spojka vyslapnuta tak fyzicky odpojis motor od prevodovky a vse v prevodovce se prestane pohybovat. Kdezto v opacnem pripade se Ti v prevodovce otaci vstupni hridel. A ten samozrejme musi byt v necem ulozen...
Drzim palce
Me to taky pripada jako by nejaky lozisko, jako by tam drhlo neco co se otaci (kulicky) nebo neco takovyho ale nevim jestli jsem schopen vymenit si lozisko prevodovky na koleni :lol:

Uživatelský avatar
PÍŤÁK
Příspěvky: 850
Registrován: 12. 10. 2006 10:52
Bydliště: Praha

Příspěvek od PÍŤÁK » 13. 11. 2007 10:01

Me to dela taky a na nic to nema absolutne vliv, nez se zabejvat loziskama, tak bych sehnal jinou prevodovku.
e24 635csi & e28 m535i & e28 524td

Uživatelský avatar
Fido
Velký bratr ..... Hartge
Příspěvky: 2117
Registrován: 12. 02. 2003 10:27
Bydliště: Southfork aka Chateau
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fido » 13. 11. 2007 15:55

Mám stejnej problém, na funkci živočicháře to vliv nemá, ale ten zvuk mě sere. Tudíž bych to rád přes zimu nechal vyměnit (počítám, že to pravděpodobně bude to ložisko a doufám, že nic jiného).
sanguis non est aqua
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li

Uživatelský avatar
cmelak
Příspěvky: 1137
Registrován: 01. 04. 2006 15:44
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od cmelak » 13. 11. 2007 17:16

a nevite nekdo kde sehnat to lozisko prevodovky? a kolik to tak stoji? ja jenom jestli se to vyplati, treba bych si mohl zkusit sehnat opravdu tu novou prevodovku, ale nevim jestli se to vyplati, ptal jsem se v autodilech ale tam rikaly ze tohle nevedou tak nevim kde to sehnat? snad pouzity :?:

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 13. 11. 2007 17:34

dat tam pouzite lozisko je snad to same, jako nosit pouzite pouzite trencle po kamaradovi
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Houba
Příspěvky: 1
Registrován: 13. 11. 2007 15:58

Příspěvek od Houba » 13. 11. 2007 18:26

Zdravim, nemůže to být náhodou vypínací ložisko spojky ?!

Uživatelský avatar
honzaque
Příspěvky: 153
Registrován: 28. 04. 2005 19:16

Příspěvek od honzaque » 13. 11. 2007 18:45

me to dela taky, lozisko stoji 1700 original v autecu, ptal sem se v servizu, za kolik mi to vymenej a rikali, ze to bude tak drahy, at se na to radsi vyseru. na funkci to prej nema vliv. uz to dela 20 000km a pohoda. :twisted:
e28 520 rok 1984

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 13. 11. 2007 18:46

Může to dělat taky setrvák :wink: Týká se to hlavě dvoudílných setrváků :idea: (přesný název jsem zapomněl) Naše e34ka 3,5 to dělá taky je to slyšet hooodně skoro jak vylágrovanej motor :twisted:
Koupil jsem jinou převodovku 6 000,-a dozvěděl jsem se že to může dělat setrvák :roll:
Tak jsem ho pro jistotu sehnal taky :lol: Ted se jen donutit to vyměnit :twisted:

Uživatelský avatar
honzaque
Příspěvky: 153
Registrován: 28. 04. 2005 19:16

Příspěvek od honzaque » 13. 11. 2007 19:43

jak uz nekdo psal predtim, kdyz zmacknes spojku, tak to prestane. to znamena, ze se odpoji prevodovka od motoru a ta se zastavi. z toho vyplyva, ze to nemuze bejt ani setrvak ani spojkovy lozisko.
e28 520 rok 1984

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 13. 11. 2007 20:19

honzaque píše:jak uz nekdo psal predtim, kdyz zmacknes spojku, tak to prestane. to znamena, ze se odpoji prevodovka od motoru a ta se zastavi. z toho vyplyva, ze to nemuze bejt ani setrvak ani spojkovy lozisko.
To je jen teorie :!: :wink:
Já jsem taky tímhle argumentoval :wink: skutečnost byla jiná :!:
Na mém bývalém motoru m20 jsem mněl stejní problém,vyměnil jsem absolutně všechno spojkové ložisko i převodovku a dělalo to stejně :twisted: Pak jsem se dozvěděl od Savky tenhle zádrhel :idea:

A dělá to jen na volnoběh :wink: když přidáš plyn zmizí to :D

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 13. 11. 2007 20:21

honzaque píše:jak uz nekdo psal predtim, kdyz zmacknes spojku, tak to prestane. to znamena, ze se odpoji prevodovka od motoru a ta se zastavi. z toho vyplyva, ze to nemuze bejt ani setrvak ani spojkovy lozisko.
to je nesmysl...kdyz to lizisko zatizis seslapnutim spojky je vymezena jeho vule pri jeho behu, proto ztichne, lozisko to bejt tedy klidne muze aspon co se tyce projevu pri reakci na pedal, ovsem lozisko spise huci...jeho ton je jednolitejsi nes chrasteni skrundani, to co popisuje je spis lozisko hlavni hridele v prevodovce, to co je slyset asi u 75ti procent E30, olejem to urcite nespravis
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Uživatelský avatar
cmelak
Příspěvky: 1137
Registrován: 01. 04. 2006 15:44
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od cmelak » 13. 11. 2007 22:06

adam320 píše:
honzaque píše:jak uz nekdo psal predtim, kdyz zmacknes spojku, tak to prestane. to znamena, ze se odpoji prevodovka od motoru a ta se zastavi. z toho vyplyva, ze to nemuze bejt ani setrvak ani spojkovy lozisko.
to je nesmysl...kdyz to lizisko zatizis seslapnutim spojky je vymezena jeho vule pri jeho behu, proto ztichne, lozisko to bejt tedy klidne muze aspon co se tyce projevu pri reakci na pedal, ovsem lozisko spise huci...jeho ton je jednolitejsi nes chrasteni skrundani, to co popisuje je spis lozisko hlavni hridele v prevodovce, to co je slyset asi u 75ti procent E30, olejem to urcite nespravis
a fakt to nema cenu kupovat to lozisko hlavni hridele v prevodovce za tech 1700,-?? me to docela stve pac to vypada jak nejakej pekac, nekurvy se tim nic dalsiho? ja bych to lozisko tam sefnul klidne novy aby to prestalo ale nevim kde ho sehnat:(

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 13. 11. 2007 22:23

na to ser, to tu prevodovku budes muset rozebrat, pretresnit pak a das si asi desnou robotu, to jako ja sam ani ti nepovim, ve skrini jsem se nikdy nevrtal tak abych ji pak musel skladat :twisted:

kazdopadne kdyz ji sundas tak to poznas a odhalis stoprocentne:

budto to bude videt i slyset na lozisku spojky, tedy prvni varianta nebo si na vyndany skrini zatocis a zaskubes do stran mrkvi, to ti bude hned jasny, to chrasteni je poznat na vyndany prevodovce jak tim smamy spomalenym zvukem tak doprovazenou vuli ty hridele, ale jak psali kluci radsi ji vymen za jinou v pripad ze to bude ona
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Odpovědět