dobija - nedobija?

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
crevko
Příspěvky: 671
Registrován: 04. 10. 2003 14:02

dobija - nedobija?

Příspěvek od crevko » 26. 10. 2007 10:21

Nastartujem motor a kontrolka dobijania, ale aj kontrolky vedla (uz neviem presne ktore) preblikavaju. Ak zatrasiem autom, tak pocas trasenia sa intenzita blikania zvysi. Ak som napojil voltmeter tam to nedobijalo bol tam do 11.9V. Ked sa trocha motor ohrial tak preblikavanie zhaslo a volmeter skakal od 11.9 az po 13.1V takze chvilu dobijalo a chvilu nie. V com by mohol byt problem? Pred 2 tyzdnami som menil kabel na ukostrenie alternatora za novy pretoze sa ulomilo ocko a mal som aj odpojenu pristrojovku. Dakujem

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dan td » 26. 10. 2007 10:26

Pokud máš vše ukostřené, jsou to na 99% uhlíky v alternátoru. Tříci jsou na to náchylné, mě už se to stalo nejmíň třikrát. Zpravidla problikávají červené kontrolky v přístrojovce - dobíjení, brzy, ručka.

Tahle závada je zrádná, ono se to tváří, jakože to dobíjí a najednou se auto buď zastaví nebo nenastartuješ.

Já to vždy řešil výměnou altíku, u těch uhlíků nikdo nebyl schopen říct předem, co za ně a alternátorů je všude dost.
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

Uživatelský avatar
vlada320
Teenager
Příspěvky: 3127
Registrován: 18. 09. 2005 20:24
Bydliště: žeby skleroooza :-)

Příspěvek od vlada320 » 26. 10. 2007 10:27

nezaopomel jsi jenom nekde pridelat kostru a ta se jen lehce dotyka proto to tak skace?
Moje budoucí láska-BMW E30 320i Cabrio, v barvě briliantrot a úpravě M-Technic 2 :-)

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 26. 10. 2007 10:28

když ti to nedobijí tak asi altik nemyslíš?
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Uživatelský avatar
vlada320
Teenager
Příspěvky: 3127
Registrován: 18. 09. 2005 20:24
Bydliště: žeby skleroooza :-)

Příspěvek od vlada320 » 26. 10. 2007 10:28

aha takze uhliky.ja je mel uz dost nakasi tak jsem koupil novy z nejaky skodovky a porad jsou v pohode.jenom jsem je preletoval :D
Moje budoucí láska-BMW E30 320i Cabrio, v barvě briliantrot a úpravě M-Technic 2 :-)

crevko
Příspěvky: 671
Registrován: 04. 10. 2003 14:02

alternator

Příspěvek od crevko » 26. 10. 2007 10:54

Mam pocit ze je to vsade pevne ukostrene. Teda je to vlastne jeden kabel co ide s alternatora na blok motora. Mozem to skusit este raz pozriet. Tiez by som to typoval na tie uhliky. Dik

crevko
Příspěvky: 671
Registrován: 04. 10. 2003 14:02

alternator

Příspěvek od crevko » 26. 10. 2007 10:59

Tipujem ze je to diel c.23. Kolko tam je tych uhlikov?

http://bmwfans.info/original/E30/4-T/32 ... l-12_0557/

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 500
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 26. 10. 2007 11:21

Nez se pustis do uhliku (tam bude asi ta chyba), zkouknul bych kostrici tlusty kabel mezi karoserii a motorem. Nutno za to vzit rukou, casto to vysi jen na par vlaknech z te tluste licny. Zbytek uhnije

Uživatelský avatar
vlada320
Teenager
Příspěvky: 3127
Registrován: 18. 09. 2005 20:24
Bydliště: žeby skleroooza :-)

Příspěvek od vlada320 » 26. 10. 2007 11:22

jsou tam dva.obas tejny.ja si je zmeril a koupil jsem odpovidajici velikost ve skodovce.stali opar korun a pak jsem je jen preletoval.strejc rikal ze prechodovej odpor je svina ale mam to takhle uz rok a dobiji bez problemu :wink:
Moje budoucí láska-BMW E30 320i Cabrio, v barvě briliantrot a úpravě M-Technic 2 :-)

Uživatelský avatar
milo
Příspěvky: 310
Registrován: 21. 11. 2004 16:54

Příspěvek od milo » 26. 10. 2007 12:09

od jiste doby sebou vozim nahradni uhliky, pajku a naradi na vymenu neustale v kufru :lol:
e39 530d
e32 730iA
ex e34 525i m20

crevko
Příspěvky: 671
Registrován: 04. 10. 2003 14:02

dobijanie

Příspěvek od crevko » 26. 10. 2007 13:58

Dakujem za rady, dnes prekontrolujem to ukostrenie a ak bude OK, co predpokladam, tak objednavam uhliky resp. cely altik dam urobit elektrikarovi. Dik

crevko
Příspěvky: 671
Registrován: 04. 10. 2003 14:02

altik

Příspěvek od crevko » 26. 10. 2007 14:07

Je to moc zlozite rozobrat alternator a pozriet tie uhliky? Ako sa da pohladom zistit ze su opotrebene? Dakujem

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 26. 10. 2007 14:16

neboj to nejde nepoznat jsou sjete krátke někdy i uštípané
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: altik

Příspěvek od Venca » 26. 10. 2007 14:19

crevko píše:Je to moc zlozite rozobrat alternator a pozriet tie uhliky? Ako sa da pohladom zistit ze su opotrebene? Dakujem
Viz jakýkoli manuál - uhlíky jsou na modulu stabilizátoru, který lze snadno vyjmout (dva šroubky - ne jak ta hrůza Delco u Oplů a podobných, kde se musí alternátor opravdu celý rozebrat...).

Uhlíky jsem koupil hned v první mototechně, měli jen pro alůternátor BOSCH na nějakýho Golfa, rozměr byl stejný, cena 72,- Kč.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 26. 10. 2007 14:20

milo píše:od jiste doby sebou vozim nahradni uhliky, pajku a naradi na vymenu neustale v kufru :lol:
Někteří profesionální elektrikáři to tak dělají... :D

crevko
Příspěvky: 671
Registrován: 04. 10. 2003 14:02

alternator

Příspěvek od crevko » 26. 10. 2007 15:13

OK, predpokladam vsak ze bude potrebne zhodit remenicu a cely ho demontovat, alebo sa to da urobit aj bez zhodenia altika z drziakov?. Dik

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: alternator

Příspěvek od Venca » 26. 10. 2007 15:18

crevko píše:OK, predpokladam vsak ze bude potrebne zhodit remenicu a cely ho demontovat, alebo sa to da urobit aj bez zhodenia altika z drziakov?. Dik
Záleží na prostoru kolem, jde jen o ty 2 šrouby. Já ho nevyndaval.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 26. 10. 2007 16:42

ja by som zohnal cely ten picus s uhlikmi na skusku, z akejkolvek e30 a potom budes uz mat istotu... ano, da sa to vymenit aj bez zhodenia altiku, ale palo, prosim ta, ved zhodit altik je 5 (no dajme 10) minut
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

crevko
Příspěvky: 671
Registrován: 04. 10. 2003 14:02

altik

Příspěvek od crevko » 26. 10. 2007 17:49

Jasne, len nechcem robit nic zbytocne. Dakujem

Odpovědět