poloha ručičky na teploměru vody

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Morienthez
Příspěvky: 454
Registrován: 14. 01. 2006 11:23
Bydliště: PHA5

Příspěvek od Morienthez » 01. 09. 2011 13:27

Chuck47 píše:
Morienthez píše:Tim "tancovat" myslim, ze lita sem a tam jako zblaznena...
pří rázném poklepání na plexi budíků udělá ručička co?
bohuzel se nic nezmeni... zkusel jsem uz dvoje budiky... pricemze oboje vykazuji zajimavy ukaz... kdyz vytahnu klicek ze zapalovani tak jedny ukaziju otacky v cca 1,5tis a spotrebu 4l, a druhy budiky kdyz vytahnu klicek do te polohy jenom vlitnou a hned spadnou na nulu...

ale nemyslim si ze by to bylo tim... navic to horko u nohou...
"life is bitch and then you die.."

Uživatelský avatar
Chuck47
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 2076
Registrován: 13. 05. 2007 20:52
Bydliště: Drnovice Bk, JM kraj

Příspěvek od Chuck47 » 01. 09. 2011 13:44

lítání ručičky u kamaráda způsobuje nějaký špatný kontakt, v jeho případě někde v budíku. po poklepání se ručička, i když ne na dlouho, ustálí pěkně na polovině. lítání ručičky určitě bude špatný kontak někde na drátech...
jinak teplota u nohou - to netuším...
Obrázek
Mazda Miata 1.8 Moss MP45

Uživatelský avatar
Morienthez
Příspěvky: 454
Registrován: 14. 01. 2006 11:23
Bydliště: PHA5

Příspěvek od Morienthez » 03. 10. 2011 20:15

Tak problem byl i ve spatnym viku na chladici..

A nejspis je problem i v kontaktu na konektoru u cidla. Nevite proc tam jsou tva draty i kdyz ma cidlo jen jeden pin ?? Nekdo to uplne zprasil a potrebuju to cele udelat znova... vim ze jeden drat jde primo na cidlo ale nevim co ten druhej... ten staci zaizolovat a je plonkovej, nebo je to nejake ukostreni ?? Ale pak ceho ?? Nejak mi uchazu jeho funce... Dekuju moc za radu
"life is bitch and then you die.."

Uživatelský avatar
Splaš
člen E30.cz
Příspěvky: 289
Registrován: 31. 05. 2003 01:36
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Splaš » 04. 10. 2011 08:29

Ten druhý volný drát u čidla pro budík neřeš. Je to kostra pro čidlo, které je ale ukostřeno zašroubováním do motoru a tento přívod nevyužívá. Zřejmě konstrukční změna během výroby, je to v pořádku.

Uživatelský avatar
Zeli
Příspěvky: 671
Registrován: 27. 10. 2008 12:49
Bydliště: Kladno

Příspěvek od Zeli » 04. 11. 2011 12:25

Čau lidi, nebudu zakládat nový téma,když už se tu mluví o budíku na teplotu vody...

Mám problém ten,že jsem zastavil M60 do E30 cabrio,kde původně byla M20B25,před přestavbou vše OK a nyní jediné co nemůžu rozchodit je budík teploty vody, po otočení klíčku do polohy 2 (kontrolky) vyletí budík okamžitě do červeného pole,spadne až po vypnutí klíčku,kde mám hledat chybu? už v tom ležím týden a nevím si rady :( snímací čidlo mám Z M60 (2pin) a mám i E30 origo (1pin) ani s jedním to nekomunikuje... Dík za každou radu :wink:
Kdo nemá třícu,jakoby nežil...

E30cabrio V8,E65 745i, ex 2x e46 320d

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 04. 11. 2011 12:57

Jestli to dělá, to co popisuješ i s tím origo čidlem e30, tak možná bude někde zkrat. Prověř trasu mezi konektorem čidla a budíkama.
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
Zeli
Příspěvky: 671
Registrován: 27. 10. 2008 12:49
Bydliště: Kladno

Příspěvek od Zeli » 05. 11. 2011 17:35

aula píše:Jestli to dělá, to co popisuješ i s tím origo čidlem e30, tak možná bude někde zkrat. Prověř trasu mezi konektorem čidla a budíkama.
Tak jsem to prošel a nikde nic, dokonce mi to dělá i když je to rozpojené v zasuvce k mot. el. tak je možné,že budík je v háji? to by přece neukazoval nic?
Kdo nemá třícu,jakoby nežil...

E30cabrio V8,E65 745i, ex 2x e46 320d

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 05. 11. 2011 18:34

Zeli píše:...tak je možné,že budík je v háji? to by přece neukazoval nic?
Vyndal bych samotnej ukazatel a odzkoušel ho:

- na pin + přivedu + 12 V přes 68 ohm odpor

- na pin "-" dám "-"

- na pin G připojím potenciometr cca 1 kiloohm, jeho jezdec spojím s mínusem.

Pootáčením potenciometru se musím dostat někam, kde rafička ukazuje uvěřitelný provozní hodnoty - střed je někde na 50 ohmech, pokud se nepletu.

.

Uživatelský avatar
Arnold
Příspěvky: 299
Registrován: 08. 08. 2012 17:29
Bydliště: Michalovce, SK

Příspěvek od Arnold » 31. 08. 2012 17:56

Ja mam zase problem ze rucicka na budiku ukazuje ciarku pred cervenym a pritom ma motor teplotu 88°. Bude vadne cidlo alebo budik?

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 31. 08. 2012 18:59

Arnold píše:Ja mam zase problem ze rucicka na budiku ukazuje ciarku pred cervenym a pritom ma motor teplotu 88°. Bude vadne cidlo alebo budik?
Změřil bych odporovou hodnotu na čidle pro přístrojovou desku při provozní teplotě - měla by být cca 50 ohmů.

(300-350 ohmů je pro čidlo ŘJ).

.
Naposledy upravil(a) Venca dne 01. 09. 2012 19:33, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
Arnold
Příspěvky: 299
Registrován: 08. 08. 2012 17:29
Bydliště: Michalovce, SK

Příspěvek od Arnold » 01. 09. 2012 21:52

Nameral som cca 95 ohm cize to cca odpoveda polohe rucicky na budiku :) Aspon nemusim rozlepovat origo budiky :D

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 02. 09. 2012 07:21

Arnold píše:Nameral som cca 95 ohm cize to cca odpoveda polohe rucicky na budiku :) Aspon nemusim rozlepovat origo budiky :D
To je ovšem divný - 95 ohmů znamená rafičku budíku někde vlevo mezi modrým polem a levou čárkou.

Rozlepovat budíky? Nesmysl, jdou přece rozšroubovat a vysunout.

.

Uživatelský avatar
Arnold
Příspěvky: 299
Registrován: 08. 08. 2012 17:29
Bydliště: Michalovce, SK

Příspěvek od Arnold » 02. 09. 2012 11:21

No neviem teraz s tym budikom, ukazuje mi ze sa prehrieva ale pritom ma velky odpor :D Inac tie budiky myslim tak ze to plexisklo nemusim odlepovat kedze nikdy nebolo odlepene :)

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 02. 09. 2012 12:39

Arnold píše:No neviem teraz s tym budikom, ukazuje mi ze sa prehrieva ale pritom ma velky odpor :D Inac tie budiky myslim tak ze to plexisklo nemusim odlepovat kedze nikdy nebolo odlepene :)
Změř hodnotu ve studeným stavu a pak při vlažným motoru.
95 ohmů je opravdu divná hodnota.

Uživatelský avatar
Arnold
Příspěvky: 299
Registrován: 08. 08. 2012 17:29
Bydliště: Michalovce, SK

Příspěvek od Arnold » 02. 09. 2012 19:31

Nedalo mi tak som to zmeral este raz a vyslo mi 15.81 ohm :) Studeny motor som nemeral.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 02. 09. 2012 19:37

Arnold píše:Nedalo mi tak som to zmeral este raz a vyslo mi 15.81 ohm :) Studeny motor som nemeral.
To je taky divná hodnota....

Uživatelský avatar
Arnold
Příspěvky: 299
Registrován: 08. 08. 2012 17:29
Bydliště: Michalovce, SK

Příspěvek od Arnold » 02. 09. 2012 19:42

:D Meral som to 3x a vyslo mi 16.50 15.81 16.00. Aka by mala byt cca hodnota??

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 02. 09. 2012 19:48

Arnold píše::D Meral som to 3x a vyslo mi 16.50 15.81 16.00. Aka by mala byt cca hodnota??
OK.
Zkusím vyhrabat přístrojovku a udělám test.
Výsledek sem napíšu.

Uživatelský avatar
dodo555
člen E30.cz
Příspěvky: 309
Registrován: 11. 08. 2012 06:16
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od dodo555 » 03. 09. 2012 09:41

Ahojte, tiez mam problem s teplotou motor M40 standardne sa rucicka udrzuje medzi pol a tristvrte so snahou ist k tristvrte a niekedy aj cez, uz som vymenil termostat, vodnu pumpu, vrtulu s visco za inu a stale sa mi to pri dlhsom stati na volnovehu prehrieva, visco funguje ale je mozne ze ju "nezopina " uplne, ze sa prichiti tej osky ale nie dostatocne?

Ma vyznam kupit novu, ktora by mozno chladili a trochu lepsie?
Alebo visco bud funguje alebo nie a nieco medzi neexistuje?
Snimace teploty v hlave vykazuju hodnoty ake tu boli namerane?

Menil som motor, na starom motore sa drzala teplota dobre s tym ze ak som zastavil tak mi vacsinou nejakych 2-3 dcl vytlacilo ale az take 3min po odstaveni.

Skusim este vymenit povodny termostat ktory drzal dobru teplotu a vymenit budiky.

Zaujimave je ze motory boli totozne ale rj bola rozdielna, ked som vymenil motor a zapojil ho na povodnu jednotku tak podla budikov isiel az do cerveneho a ani sa neotvoril novy termostat, po vymene rj patriacej k motoru zrazu zacalo vsetko fungovat az na to ze po dlhsom case na volnobehu sa tlaci rucicka hore, do cerveneho to nechcem nechat zajst.

Snad to nejako vyriesim ale uz ma to fakt se..

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 03. 09. 2012 10:37

chladic
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Odpovědět