Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
-
Morienthez
- Příspěvky: 454
- Registrován: 14. 01. 2006 11:23
- Bydliště: PHA5
Příspěvek
od Morienthez » 01. 09. 2011 13:27
Chuck47 píše:Morienthez píše:Tim "tancovat" myslim, ze lita sem a tam jako zblaznena...
pří rázném poklepání na plexi budíků udělá ručička co?
bohuzel se nic nezmeni... zkusel jsem uz dvoje budiky... pricemze oboje vykazuji zajimavy ukaz... kdyz vytahnu klicek ze zapalovani tak jedny ukaziju otacky v cca 1,5tis a spotrebu 4l, a druhy budiky kdyz vytahnu klicek do te polohy jenom vlitnou a hned spadnou na nulu...
ale nemyslim si ze by to bylo tim... navic to horko u nohou...
"life is bitch and then you die.."
-
Chuck47
- E30.cz mecenáš
- Příspěvky: 2076
- Registrován: 13. 05. 2007 20:52
- Bydliště: Drnovice Bk, JM kraj
Příspěvek
od Chuck47 » 01. 09. 2011 13:44
lítání ručičky u kamaráda způsobuje nějaký špatný kontakt, v jeho případě někde v budíku. po poklepání se ručička, i když ne na dlouho, ustálí pěkně na polovině. lítání ručičky určitě bude špatný kontak někde na drátech...
jinak teplota u nohou - to netuším...
Mazda Miata 1.8 Moss MP45
-
Morienthez
- Příspěvky: 454
- Registrován: 14. 01. 2006 11:23
- Bydliště: PHA5
Příspěvek
od Morienthez » 03. 10. 2011 20:15
Tak problem byl i ve spatnym viku na chladici..
A nejspis je problem i v kontaktu na konektoru u cidla. Nevite proc tam jsou tva draty i kdyz ma cidlo jen jeden pin ?? Nekdo to uplne zprasil a potrebuju to cele udelat znova... vim ze jeden drat jde primo na cidlo ale nevim co ten druhej... ten staci zaizolovat a je plonkovej, nebo je to nejake ukostreni ?? Ale pak ceho ?? Nejak mi uchazu jeho funce... Dekuju moc za radu
"life is bitch and then you die.."
-
Splaš
- člen E30.cz
- Příspěvky: 289
- Registrován: 31. 05. 2003 01:36
- Bydliště: České Budějovice
Příspěvek
od Splaš » 04. 10. 2011 08:29
Ten druhý volný drát u čidla pro budík neřeš. Je to kostra pro čidlo, které je ale ukostřeno zašroubováním do motoru a tento přívod nevyužívá. Zřejmě konstrukční změna během výroby, je to v pořádku.
-
Zeli
- Příspěvky: 671
- Registrován: 27. 10. 2008 12:49
- Bydliště: Kladno
Příspěvek
od Zeli » 04. 11. 2011 12:25
Čau lidi, nebudu zakládat nový téma,když už se tu mluví o budíku na teplotu vody...
Mám problém ten,že jsem zastavil M60 do E30 cabrio,kde původně byla M20B25,před přestavbou vše OK a nyní jediné co nemůžu rozchodit je budík teploty vody, po otočení klíčku do polohy 2 (kontrolky) vyletí budík okamžitě do červeného pole,spadne až po vypnutí klíčku,kde mám hledat chybu? už v tom ležím týden a nevím si rady
snímací čidlo mám Z M60 (2pin) a mám i E30 origo (1pin) ani s jedním to nekomunikuje... Dík za každou radu
Kdo nemá třícu,jakoby nežil...
E30cabrio V8,E65 745i, ex 2x e46 320d
-
aula
- člen E30.cz
- Příspěvky: 1924
- Registrován: 26. 11. 2005 13:44
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od aula » 04. 11. 2011 12:57
Jestli to dělá, to co popisuješ i s tím origo čidlem e30, tak možná bude někde zkrat. Prověř trasu mezi konektorem čidla a budíkama.
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella
-
Zeli
- Příspěvky: 671
- Registrován: 27. 10. 2008 12:49
- Bydliště: Kladno
Příspěvek
od Zeli » 05. 11. 2011 17:35
aula píše:Jestli to dělá, to co popisuješ i s tím origo čidlem e30, tak možná bude někde zkrat. Prověř trasu mezi konektorem čidla a budíkama.
Tak jsem to prošel a nikde nic, dokonce mi to dělá i když je to rozpojené v zasuvce k mot. el. tak je možné,že budík je v háji? to by přece neukazoval nic?
Kdo nemá třícu,jakoby nežil...
E30cabrio V8,E65 745i, ex 2x e46 320d
-
Venca
- Příspěvky: 3497
- Registrován: 04. 04. 2004 08:09
Příspěvek
od Venca » 05. 11. 2011 18:34
Zeli píše:...tak je možné,že budík je v háji? to by přece neukazoval nic?
Vyndal bych samotnej ukazatel a odzkoušel ho:
- na pin + přivedu + 12 V přes 68 ohm odpor
- na pin "-" dám "-"
- na pin G připojím potenciometr cca 1 kiloohm, jeho jezdec spojím s mínusem.
Pootáčením potenciometru se musím dostat někam, kde rafička ukazuje uvěřitelný provozní hodnoty - střed je někde na 50 ohmech, pokud se nepletu.
.
-
Arnold
- Příspěvky: 299
- Registrován: 08. 08. 2012 17:29
- Bydliště: Michalovce, SK
Příspěvek
od Arnold » 31. 08. 2012 17:56
Ja mam zase problem ze rucicka na budiku ukazuje ciarku pred cervenym a pritom ma motor teplotu 88°. Bude vadne cidlo alebo budik?
-
Venca
- Příspěvky: 3497
- Registrován: 04. 04. 2004 08:09
Příspěvek
od Venca » 31. 08. 2012 18:59
Arnold píše:Ja mam zase problem ze rucicka na budiku ukazuje ciarku pred cervenym a pritom ma motor teplotu 88°. Bude vadne cidlo alebo budik?
Změřil bych odporovou hodnotu na čidle pro přístrojovou desku při provozní teplotě - měla by být cca 50 ohmů.
(300-350 ohmů je pro čidlo ŘJ).
.
Naposledy upravil(a)
Venca dne 01. 09. 2012 19:33, celkem upraveno 2 x.
-
Arnold
- Příspěvky: 299
- Registrován: 08. 08. 2012 17:29
- Bydliště: Michalovce, SK
Příspěvek
od Arnold » 01. 09. 2012 21:52
Nameral som cca 95 ohm cize to cca odpoveda polohe rucicky na budiku
Aspon nemusim rozlepovat origo budiky
-
Venca
- Příspěvky: 3497
- Registrován: 04. 04. 2004 08:09
Příspěvek
od Venca » 02. 09. 2012 07:21
Arnold píše:Nameral som cca 95 ohm cize to cca odpoveda polohe rucicky na budiku
Aspon nemusim rozlepovat origo budiky
To je ovšem divný - 95 ohmů znamená rafičku budíku někde vlevo mezi modrým polem a levou čárkou.
Rozlepovat budíky? Nesmysl, jdou přece rozšroubovat a vysunout.
.
-
Arnold
- Příspěvky: 299
- Registrován: 08. 08. 2012 17:29
- Bydliště: Michalovce, SK
Příspěvek
od Arnold » 02. 09. 2012 11:21
No neviem teraz s tym budikom, ukazuje mi ze sa prehrieva ale pritom ma velky odpor
Inac tie budiky myslim tak ze to plexisklo nemusim odlepovat kedze nikdy nebolo odlepene
-
Venca
- Příspěvky: 3497
- Registrován: 04. 04. 2004 08:09
Příspěvek
od Venca » 02. 09. 2012 12:39
Arnold píše:No neviem teraz s tym budikom, ukazuje mi ze sa prehrieva ale pritom ma velky odpor
Inac tie budiky myslim tak ze to plexisklo nemusim odlepovat kedze nikdy nebolo odlepene
Změř hodnotu ve studeným stavu a pak při vlažným motoru.
95 ohmů je opravdu divná hodnota.
-
Arnold
- Příspěvky: 299
- Registrován: 08. 08. 2012 17:29
- Bydliště: Michalovce, SK
Příspěvek
od Arnold » 02. 09. 2012 19:31
Nedalo mi tak som to zmeral este raz a vyslo mi 15.81 ohm
Studeny motor som nemeral.
-
Venca
- Příspěvky: 3497
- Registrován: 04. 04. 2004 08:09
Příspěvek
od Venca » 02. 09. 2012 19:37
Arnold píše:Nedalo mi tak som to zmeral este raz a vyslo mi 15.81 ohm
Studeny motor som nemeral.
To je taky divná hodnota....
-
Arnold
- Příspěvky: 299
- Registrován: 08. 08. 2012 17:29
- Bydliště: Michalovce, SK
Příspěvek
od Arnold » 02. 09. 2012 19:42
Meral som to 3x a vyslo mi 16.50 15.81 16.00. Aka by mala byt cca hodnota??
-
Venca
- Příspěvky: 3497
- Registrován: 04. 04. 2004 08:09
Příspěvek
od Venca » 02. 09. 2012 19:48
Arnold píše: Meral som to 3x a vyslo mi 16.50 15.81 16.00. Aka by mala byt cca hodnota??
OK.
Zkusím vyhrabat přístrojovku a udělám test.
Výsledek sem napíšu.
-
dodo555
- člen E30.cz
- Příspěvky: 309
- Registrován: 11. 08. 2012 06:16
- Bydliště: Bratislava
Příspěvek
od dodo555 » 03. 09. 2012 09:41
Ahojte, tiez mam problem s teplotou motor M40 standardne sa rucicka udrzuje medzi pol a tristvrte so snahou ist k tristvrte a niekedy aj cez, uz som vymenil termostat, vodnu pumpu, vrtulu s visco za inu a stale sa mi to pri dlhsom stati na volnovehu prehrieva, visco funguje ale je mozne ze ju "nezopina " uplne, ze sa prichiti tej osky ale nie dostatocne?
Ma vyznam kupit novu, ktora by mozno chladili a trochu lepsie?
Alebo visco bud funguje alebo nie a nieco medzi neexistuje?
Snimace teploty v hlave vykazuju hodnoty ake tu boli namerane?
Menil som motor, na starom motore sa drzala teplota dobre s tym ze ak som zastavil tak mi vacsinou nejakych 2-3 dcl vytlacilo ale az take 3min po odstaveni.
Skusim este vymenit povodny termostat ktory drzal dobru teplotu a vymenit budiky.
Zaujimave je ze motory boli totozne ale rj bola rozdielna, ked som vymenil motor a zapojil ho na povodnu jednotku tak podla budikov isiel az do cerveneho a ani sa neotvoril novy termostat, po vymene rj patriacej k motoru zrazu zacalo vsetko fungovat az na to ze po dlhsom case na volnobehu sa tlaci rucicka hore, do cerveneho to nechcem nechat zajst.
Snad to nejako vyriesim ale uz ma to fakt se..
-
Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
Příspěvek
od Max-Max » 03. 09. 2012 10:37
chladic
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220