Tweety píše: Je mi jasný, že když je motor studenej, jede v podstatě na sytič, tzn. bohatčí směs. Ale chtěl jsem se zeptat, dnes jsem si půjčil měřák a zítra to zkusím proměřit. Jde jen o to, že jsem vyhledal hodnoty který už jsi tu psal a chtěl jsem se zeptat, jestli obě teplotní čidla mají dávat shodné hodnoty. Jak pro ŘJ tak pro budík ?
Ten stav ukazatele při jízdě s kopce je cca 65°C, v normálním režimu to máš na půlce, takže nic nebezpečnýho.
U mýho auta to taky poklesne - ale asi o 1-2 mm míň, než tobě.
Nejhorší by byl trvalý stav někde pod 60°C v záběru, kdy motor musí dávat výkon.
Nevím přesně hodnotu, kdy ŘJ obohacuje u M40 směs jako sytič, ale ta bude určitě mnohem níž. U M10 je omezení předstihu dáno teplotním čidlem s hodnotou 45°C, takže asi někde pod touto hodnotou.
Hodnoty odporu pro čidlo teploměru nevím, pro zajímavost to zkusím změřit na mým autě.
Pro ŘJ je při 80°C 300-350 ohmů, při vychladnutí jde odpor na na více než 10 kiloohmů.
Tuším, že ty hodnoty čidel asi podobný budou - ty tzv. NTC čidla se používají u hodně aut, u Š-Felicia z roku 1996 bylo dvojitý pro budík/ŘJ a hodnoty byly stejný.