poloha ručičky na teploměru vody

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajfel » 23. 10. 2007 06:43

Kuba318ie30 píše:mě to ohřeje maximálně tak na hodnotu 5mm z leva od středu, nikdy víc, i v kolonách se drží pořád na týhle hodnotě, a ohřátý na tuhle hodnotu to mám vždycky tak po 8km jízdy
mam to stejne .. :)
v lete v kolone se to ohreje ke stredu, kde se pak rozjede viska a drzi to na stredu, kdyz se jede zase dele, klesne to zpet pred pulku ...
ukazuje to stejne uz asi na 3ti termostat .. takze to prdim, je to tak proste porad ...
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

jajic
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1852
Registrován: 18. 09. 2007 21:18
Bydliště: někde mezi Č.Těšínem a Třincem

Příspěvek od jajic » 23. 10. 2007 07:18

divný je,že když má méně vody,tak napřed na volnoběh netopí a potom přestane držet volnoběh na benzín a o plynu ani nemluvím
už mne to ser...
Obrázek
vše na prodej

jajic
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1852
Registrován: 18. 09. 2007 21:18
Bydliště: někde mezi Č.Těšínem a Třincem

Příspěvek od jajic » 23. 10. 2007 19:03

Tweety píše:
jajic píše:tak jsem v pasti.....opravdu je něco špatně-tratí se lehce voda-zavzdušnuje se to

ale kudy?????
Výhřev škrtící klapky...tam jsem to našel po několika měsících já
tak.......byl bych šťastný,kdyby to bylo tím

je prasklá hlava :(
Obrázek
vše na prodej

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 24. 10. 2007 07:32

Underbiker píše:...ty jo takovej problem mam ja, ted to mam jakoby porad (studeny) i kdyz treba jedu hodinu v kuse tak to je tak na ctvrtce tak je asi v haji termostat co?...
Pokud takhle budeš jezdit dál, zvlášť pres zimu, bude motor za chvíli v háji - v takovým režimu je opotřebení několikanásobně vyšší.

Uživatelský avatar
khonza318
Příspěvky: 232
Registrován: 26. 09. 2005 13:22
Bydliště: štěpánov u olomouce

Příspěvek od khonza318 » 24. 10. 2007 08:40

Venca píše:
Underbiker píše:...ty jo takovej problem mam ja, ted to mam jakoby porad (studeny) i kdyz treba jedu hodinu v kuse tak to je tak na ctvrtce tak je asi v haji termostat co?...
Pokud takhle budeš jezdit dál, zvlášť pres zimu, bude motor za chvíli v háji - v takovým režimu je opotřebení několikanásobně vyšší.
přeně stejnej problem jsem měl - asi rok a půl jsem jezdil a nenapadlo mě,že může být něco vážnýho ......... a ......... o víkendu jsem měnil motor - KO.

u druhýho motoru už je teplota téměr ihned tam kde má a drží.
dřív jsem byl normální zdravý uživatel 318i E30 TOURING
ale pak jsem onemocněl - diagnosis: V8 POSITIVE - virus 530i E34 ( MOJE PEŤKA)
Obrázek
www.v8bandits.com

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 24. 10. 2007 12:17

Takže po výhruškách že si ničim motor a že to není normální jsem zainvestoval již podruhé 465,- Kč do termostatu Wahler.

Nejdřív jsem zkusil test http://tweety11.rajce.idnes.cz/101MSDCF ... C00008.JPG , kdy jsem zjistil, že termostat jak starý, tak nový, otevírají cca v té samé teplotě. Nový termostat po vylití horké vody dokonce o dost později zavřel.

No nic, dal jsem to do auta a jel na vílet. Při cestě po rovince, do kopce a při stání na semaforu byla ručička takto : http://tweety11.rajce.idnes.cz/101MSDCF ... C00009.JPG Ale jakmile přišele kopeček dolů, tak stejně na vyhozenej i se zařazeným stupněm a brzděním motorem ručička velmi rychle klesla sem : http://tweety11.rajce.idnes.cz/101MSDCF ... C00010.JPG

Tudíž jsem zase vyhodil skoro 500 za něco co je mi vcelku k ničemu...stejně tak jako tenkrát u 320i...Takže teď mi nezbývá nic jiného, než zase proměřovat čidla, teplotu vody v motoru, budíky...a nakonec se na to zase vykašlu stejně jako tenkrát u 320i...jelikož je to nejspíše neřešitelný problém. Druhá E30 a ty samé problémy...začínám věřit tomu, že je to nějaká bolest E30tek a tím to pro mě asi skončí.

I přes to bych byl rád, kdyby někdo rozumný, např. Venca či Max poradili, co s tím. Budu vděčný, díky za postřehy.

Uživatelský avatar
cmelak
Příspěvky: 1137
Registrován: 01. 04. 2006 15:44
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od cmelak » 24. 10. 2007 14:29

khonza318 píše:
Venca píše:
Underbiker píše:...ty jo takovej problem mam ja, ted to mam jakoby porad (studeny) i kdyz treba jedu hodinu v kuse tak to je tak na ctvrtce tak je asi v haji termostat co?...
Pokud takhle budeš jezdit dál, zvlášť pres zimu, bude motor za chvíli v háji - v takovým režimu je opotřebení několikanásobně vyšší.
přeně stejnej problem jsem měl - asi rok a půl jsem jezdil a nenapadlo mě,že může být něco vážnýho ......... a ......... o víkendu jsem měnil motor - KO.

u druhýho motoru už je teplota téměr ihned tam kde má a drží.
takze staci jenom vymenit ten termostat?

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 24. 10. 2007 15:31

vlada320 píše:tak to jo.me jenom napadlo ze kdybyste tam dvali jenom fridex coz nekteri delaj tak by se to mohl rychlejc chladit a na nizsi hodnotu nez ma.ale to je asi hloupost,jen me to tak napadlo.ja tom mam priblizne 7:3(voda:fridex)
Je nesmysl tam dávat jen čistou chladící kapalinu - to se bude chladit naopak hůř.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 24. 10. 2007 15:59

Tweety píše:Takže po výhruškách že si ničim motor a že to není normální jsem zainvestoval již podruhé 465,- Kč do termostatu Wahler.

Nejdřív jsem zkusil test http://tweety11.rajce.idnes.cz/101MSDCF ... C00008.JPG , kdy jsem zjistil, že termostat jak starý, tak nový, otevírají cca v té samé teplotě. Nový termostat po vylití horké vody dokonce o dost později...
...jakmile přišele kopeček dolů, tak stejně na vyhozenej i se zařazeným stupněm a brzděním motorem ručička velmi rychle klesla sem : http://tweety11.rajce.idnes.cz/101MSDCF ... C00010.JPG ...
Tohle bych příliš tragicky neviděl.
Určitě nejde o případ, kdy někdo dře studený přechlazený motor hluboko pod provozní teplotou.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 24. 10. 2007 16:15

Underbiker píše:...ty jo takovej problem mam ja, ted to mam jakoby porad (studeny) i kdyz treba jedu hodinu v kuse tak to je tak na ctvrtce ......
....takze staci jenom vymenit ten termostat?
Pravděpodobně špatnej je a podchází - zůstává otevřenej.

Druhá věc by sice mohl být špatně ukazující přístroj, ale to můžeš zkusit vyloučit. Při stání na místě s běžícím motorem delší dobu se ukáže, kam až teplota doleze.

Uživatelský avatar
cmelak
Příspěvky: 1137
Registrován: 01. 04. 2006 15:44
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od cmelak » 24. 10. 2007 16:30

Venca píše:
Underbiker píše:...ty jo takovej problem mam ja, ted to mam jakoby porad (studeny) i kdyz treba jedu hodinu v kuse tak to je tak na ctvrtce ......
....takze staci jenom vymenit ten termostat?
Pravděpodobně špatnej je a podchází - zůstává otevřenej.

Druhá věc by sice mohl být špatně ukazující přístroj, ale to můžeš zkusit vyloučit. Při stání na místě s běžícím motorem delší dobu se ukáže, kam až teplota doleze.
no hele ted jsem s tim jezdil po meste celou dobu v tomhle pocasi a ukazatel vic jak na ctvrt nedolezl, takze mam i docela strach ze se to zku... ale na druhou stranu proc se ten motor timto nici? ze se porad chladi? to by melo byt naopak dobre ne? jestli se mylim tak me opravte. diky.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 24. 10. 2007 16:53

Underbiker píše:.. ale na druhou stranu proc se ten motor timto nici? ze se porad chladi? to by melo byt naopak dobre ne? jestli se mylim tak me opravte. diky.
Jo, pořádně ho podchlaď, třeba tam přidělej hóóódně velkej chladič, ještě i velkej chladič oleje a pak mu dej céres, fakt mu bude dobře.... :twisted:
-------
Ne, neber to ve zlým, ty za to nemůžeš.
To prostě přinesla doba, autoškoly už neexistujou a tobě to neměl kdo vysvětlit.

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 24. 10. 2007 21:10

Tos mě Venco potěšil, ale i tak jsem z toho nervozní. Je mi jasný, že když je motor studenej, jede v podstatě na sytič, tzn. bohatčí směs. Ale chtěl jsem se zeptat, dnes jsem si půjčil měřák a zítra to zkusím proměřit. Jde jen o to, že jsem vyhledal hodnoty který už jsi tu psal a chtěl jsem se zeptat, jestli obě teplotní čidla mají dávat shodné hodnoty. Jak pro ŘJ tak pro budík ?

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 24. 10. 2007 21:33

Tweety píše: Je mi jasný, že když je motor studenej, jede v podstatě na sytič, tzn. bohatčí směs. Ale chtěl jsem se zeptat, dnes jsem si půjčil měřák a zítra to zkusím proměřit. Jde jen o to, že jsem vyhledal hodnoty který už jsi tu psal a chtěl jsem se zeptat, jestli obě teplotní čidla mají dávat shodné hodnoty. Jak pro ŘJ tak pro budík ?
Ten stav ukazatele při jízdě s kopce je cca 65°C, v normálním režimu to máš na půlce, takže nic nebezpečnýho.
U mýho auta to taky poklesne - ale asi o 1-2 mm míň, než tobě.
Nejhorší by byl trvalý stav někde pod 60°C v záběru, kdy motor musí dávat výkon.
Nevím přesně hodnotu, kdy ŘJ obohacuje u M40 směs jako sytič, ale ta bude určitě mnohem níž. U M10 je omezení předstihu dáno teplotním čidlem s hodnotou 45°C, takže asi někde pod touto hodnotou.

Hodnoty odporu pro čidlo teploměru nevím, pro zajímavost to zkusím změřit na mým autě.
Pro ŘJ je při 80°C 300-350 ohmů, při vychladnutí jde odpor na na více než 10 kiloohmů.
Tuším, že ty hodnoty čidel asi podobný budou - ty tzv. NTC čidla se používají u hodně aut, u Š-Felicia z roku 1996 bylo dvojitý pro budík/ŘJ a hodnoty byly stejný.

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 24. 10. 2007 21:45

Venca píše:
Tweety píše: Je mi jasný, že když je motor studenej, jede v podstatě na sytič, tzn. bohatčí směs. Ale chtěl jsem se zeptat, dnes jsem si půjčil měřák a zítra to zkusím proměřit. Jde jen o to, že jsem vyhledal hodnoty který už jsi tu psal a chtěl jsem se zeptat, jestli obě teplotní čidla mají dávat shodné hodnoty. Jak pro ŘJ tak pro budík ?
Ten stav ukazatele při jízdě s kopce je cca 65°C, v normálním režimu to máš na půlce, takže nic nebezpečnýho.
U mýho auta to taky poklesne - ale asi o 1-2 mm míň, než tobě.
Nejhorší by byl trvalý stav někde pod 60°C v záběru, kdy motor musí dávat výkon.
Nevím přesně hodnotu, kdy ŘJ obohacuje u M40 směs jako sytič, ale ta bude určitě mnohem níž. U M10 je omezení předstihu dáno teplotním čidlem s hodnotou 45°C, takže asi někde pod touto hodnotou.

Hodnoty odporu pro čidlo teploměru nevím, pro zajímavost to zkusím změřit na mým autě.
Pro ŘJ je při 80°C 300-350 ohmů, při vychladnutí jde odpor na na více než 10 kiloohmů.
Tuším, že ty hodnoty čidel asi podobný budou - ty tzv. NTC čidla se používají u hodně aut, u Š-Felicia z roku 1996 bylo dvojitý pro budík/ŘJ a hodnoty byly stejný.
No ono mi to takhle rychle spadne, ale potom zase hodně pomalu leze nahoru. Tudíž když jezdím po městě, mám to málokdy přesně na půlce...jelikož tady jsou dost kopečky a stále někde vyhazuju, či jedu z kopečka na kvalt.

Zítra to zkusím tedy proměřit, díky moc

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 25. 10. 2007 12:49

Venca píše: Hodnoty odporu pro čidlo teploměru nevím, pro zajímavost to zkusím změřit na mým autě.
Pro ŘJ je při 80°C 300-350 ohmů, při vychladnutí jde odpor na na více než 10 kiloohmů.
Tuším, že ty hodnoty čidel asi podobný budou - ty tzv. NTC čidla se používají u hodně aut, u Š-Felicia z roku 1996 bylo dvojitý pro budík/ŘJ a hodnoty byly stejný.
Tak jsem naměřil na jednom čidle (2 piny, modrá barva) cca 270 Ohmů a postupem chladnutí motoru se odpor zvětšoval. Na druhém čidle (1 pin, hnědá barva) jsem naměřil proti kostře cca 70 Ohmů, s klesající teplotou se odpor taktéž zvětšoval. Odpor jsem měřil po cca 20 min cestě, potom jsem ještě nechal stát auto asi 5 min na volnoběh (ručička mi dnes nevylezla výš jak na čtvrt budíku, každý den to ukazuje jinak).

Takže pokud jsem tě dobře pochopil, čidlo pro ŘJ mi dává v podstatě ty správné hodnoty, tudíž o motor se nemusím obávat. Čidlo pro budík nevím, ale soudím že to bude dávat hodnoty špatné, proto teplota na budíku málokdy vyleze na půlku, je to tak ?

Kolik jsi naměřil ty ?

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 25. 10. 2007 21:11

No na nic nečekej, pokud je chladící kapalina na této teplotě co ti ukazuje budík, jede auto tuším stále na sytič, tudíž musí být i velmi vysoká spotřeba

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 26. 10. 2007 14:12

Tweety píše:
Venca píše: Hodnoty odporu pro čidlo teploměru nevím, pro zajímavost to zkusím změřit na mým autě.
Pro ŘJ je při 80°C 300-350 ohmů, při vychladnutí jde odpor na na více než 10 kiloohmů.
Tuším, že ty hodnoty čidel asi podobný budou - ty tzv. NTC čidla se používají u hodně aut, u Š-Felicia z roku 1996 bylo dvojitý pro budík/ŘJ a hodnoty byly stejný.
Tak jsem naměřil na jednom čidle (2 piny, modrá barva) cca 270 Ohmů a postupem chladnutí motoru se odpor zvětšoval. Na druhém čidle (1 pin, hnědá barva) jsem naměřil proti kostře cca 70 Ohmů, s klesající teplotou se odpor taktéž zvětšoval. Odpor jsem měřil po cca 20 min cestě, potom jsem ještě nechal stát auto asi 5 min na volnoběh (ručička mi dnes nevylezla výš jak na čtvrt budíku, každý den to ukazuje jinak).

Takže pokud jsem tě dobře pochopil, čidlo pro ŘJ mi dává v podstatě ty správné hodnoty, tudíž o motor se nemusím obávat. Čidlo pro budík nevím, ale soudím že to bude dávat hodnoty špatné, proto teplota na budíku málokdy vyleze na půlku, je to tak ?

Kolik jsi naměřil ty ?
Ještě jsem se k tomu nedostal, hned jak to změřím, napíšu.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 26. 10. 2007 14:14

Underbiker píše:tak panove takhle to dneska vypadalo po necely hodine jizdy Obrázek
takze je asi na rade vymena termostatu jestli se nepletu ze? :x
A zkusil jsi udělat to, co jsem ti tu napsal?

Uživatelský avatar
cmelak
Příspěvky: 1137
Registrován: 01. 04. 2006 15:44
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od cmelak » 26. 10. 2007 14:58

Venca píše:
Underbiker píše:tak panove takhle to dneska vypadalo po necely hodine jizdy Obrázek
takze je asi na rade vymena termostatu jestli se nepletu ze? :x
A zkusil jsi udělat to, co jsem ti tu napsal?
ee jeste ne ale zkusim to, ale to myslim ze asi nebude, zkusim takhle stat tu ctvrt hodinku a napisu jak jsem dopadl ju?

Odpovědět