poloha ručičky na teploměru vody

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
cmelak
Příspěvky: 1137
Registrován: 01. 04. 2006 15:44
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od cmelak » 27. 10. 2007 13:05

Venca píše:
Underbiker píše:tak panove takhle to dneska vypadalo po necely hodine jizdy Obrázek
takze je asi na rade vymena termostatu jestli se nepletu ze? :x
A zkusil jsi udělat to, co jsem ti tu napsal?
tak jsem nechal nastartovany auto 15 minut stat a skoto to same takze termostat to jisti:)

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajfel » 29. 10. 2007 06:53

Underbiker píše: tak jsem nechal nastartovany auto 15 minut stat a skoto to same takze termostat to jisti:)
a neni to nahodou tak, ze kdyby to byl otevreny termostat, zeby teplota vylezla nahoru? :wink:
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 29. 10. 2007 07:07

když nechaš motor běžet na volnoběh před barákem tak ti teplota vyleze normálně nahoru protože se chladič tolik nechladí a při jízdě teplota klesne protože ti neustale koluje voda velkým okruhem takže co z toho vyplívá :!:
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Korek
Příspěvky: 485
Registrován: 30. 10. 2006 13:33
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Korek » 29. 10. 2007 17:46

Underbiker píše:
Venca píše:
Underbiker píše:tak panove takhle to dneska vypadalo po necely hodine jizdy Obrázek
takze je asi na rade vymena termostatu jestli se nepletu ze? :x
A zkusil jsi udělat to, co jsem ti tu napsal?
tak jsem nechal nastartovany auto 15 minut stat a skoto to same takze termostat to jisti:)
-- to na tý fotce jakoby z oka vypadlo mému budíku :!: ať dělám cokoliv a nebo auto stojí 15min. na místě prostě ruka se nezvedne přez modré pole...
mám ted new car tak už běžím mrknout na termostat ( pokud tam vubec je ) ... jestli sem to dobře pochopil ?

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 29. 10. 2007 19:10

prvně si zjisti jestli ti ukazuje dobře budík protože budeš měnit všechno možné termostat pumpu chladič a nakonec zjistíš že motor je zahřáty jak má být a ukazuje ti jenom přístroj špatně
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajfel » 30. 10. 2007 08:09

M40TURBO píše:když nechaš motor běžet na volnoběh před barákem tak ti teplota vyleze normálně nahoru protože se chladič tolik nechladí a při jízdě teplota klesne protože ti neustale koluje voda velkým okruhem takže co z toho vyplívá :!:
vyleze nahoru - kousek .. pak "sepne" (vsimnete si- sepne je v uvozovkach) visco spojka a jde to kousek dolu a tam se to drzi naporad ...
rozdil mezi normalnim provozem a stanim v horku mam max. tak 2/3 dilku stupnice.
kdyby to bylo moc vice - znamena to, ze bud nejede visko spojka a prehreje se to, nebo ze visco spojka jede ale melo to nizkou teplotu diky porad otevrenemu termostatu ...

bezne mam 2mm nad levou carkou od stredu
pri stani to vyleze 1mm nad stred a pak spadne na stred (visco).
pokud je leto a horka a kolony, jsem trvale nekde 2mm nad stredem ...
vyse to bylo jenom pred vymenou visco spojky a porizenim sahary :)

petr
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 31. 10. 2007 17:55

Měření odporových hodnot čidla pro ukazatel teploty vody + SI (v ohmech):
-----------------------------------------------------------------------------------------------

studený motor cca 7°C ............ = 1090

levý okraj modrého pole ........... = 240

pravý okraj modrého pole ......... = 125

1. dílek vlevo od středu ............... = 63

polovina mezi 1. dílkem a středem = 54

střed přístroje - provozní normál .. = 48

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 01. 11. 2007 15:09

Venco, takže obě čidla dávají stejné hodnoty ?

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 01. 11. 2007 15:28

Tweety píše:Venco, takže obě čidla dávají stejné hodnoty ?
To ne - čidlo pro ŘJ musí mít při provozní teplotě nějakých cca 300 ohmů a ve studeným stavu několik kiloohmů.

Mít včera dost času, vzal bych i hodnoty na čidle pro ŘJ.

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 01. 11. 2007 19:48

Venca píše:
Tweety píše:Venco, takže obě čidla dávají stejné hodnoty ?
To ne - čidlo pro ŘJ musí mít při provozní teplotě nějakých cca 300 ohmů a ve studeným stavu několik kiloohmů.

Mít včera dost času, vzal bych i hodnoty na čidle pro ŘJ.
Tudíž čidlo na ŘJ mi dává dobré hodnoty, čidlo pro budík tedy neudává v poměru ty samé hodnoty... takže z toho vyplývá, že asi bude fuč čidlo na budík...

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 01. 11. 2007 19:59

Tweety píše:
Venca píše:
Tweety píše:Venco, takže obě čidla dávají stejné hodnoty ?
To ne - čidlo pro ŘJ musí mít při provozní teplotě nějakých cca 300 ohmů a ve studeným stavu několik kiloohmů.

Mít včera dost času, vzal bych i hodnoty na čidle pro ŘJ.
Tudíž čidlo na ŘJ mi dává dobré hodnoty, čidlo pro budík tedy neudává v poměru ty samé hodnoty... takže z toho vyplývá, že asi bude fuč čidlo na budík...
Podle těch hodnot 270 ŘJ / 70 budík to tak vypadá - mělo by mít cca 50 ohmů při provozní teplotě.

Bylo by dobrý, kdyby to změřil ještě někdo u jiný E30.
--

Uživatelský avatar
ARMAN
člen E30.cz
Příspěvky: 8549
Registrován: 24. 07. 2004 14:55
Bydliště: Praha

Příspěvek od ARMAN » 07. 11. 2007 12:46

rychly dotaz - u M40 1,8 se dá vyměnit termostat bez sundavani rozdělovače a krytu co je před řemenama nějak si nevzpominam jak to tam vypadalo? stači jen sundat ten nastavec/koleno(?) co je napojen na gumovou trubku a vyndat termostat, jde to? před tim samo že vypustim vodu :)
Obrázek

Uživatelský avatar
Muzzy
Příspěvky: 210
Registrován: 25. 05. 2007 15:40
Bydliště: Praha

Příspěvek od Muzzy » 07. 11. 2007 15:01

ARMAN píše:rychly dotaz - u M40 1,8 se dá vyměnit termostat bez sundavani rozdělovače a krytu co je před řemenama nějak si nevzpominam jak to tam vypadalo? stači jen sundat ten nastavec/koleno(?) co je napojen na gumovou trubku a vyndat termostat, jde to? před tim samo že vypustim vodu :)
Delal jsem to ted nedavno a myslim, ze neni treba sundavat nic. I kdyz ja sem teda povolil rozdelovac pac se tam blbe dostanes k jednomu sroubu co drzi to koleno...
736 129 249

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 07. 11. 2007 15:28

ne musíš sundat i kryt rozvodu nebo tam to koleno nedostaneš zpátky to jsou čtyři šroubky
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajfel » 08. 11. 2007 08:22

M40TURBO píše:ne musíš sundat i kryt rozvodu nebo tam to koleno nedostaneš zpátky to jsou čtyři šroubky
kurna, tak to mi na aute asi neco chybi :)
termostat jsme menil asi 2x? a nic krome kolena jsem nesundaval ... :)
petr
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Uživatelský avatar
ARMAN
člen E30.cz
Příspěvky: 8549
Registrován: 24. 07. 2004 14:55
Bydliště: Praha

Příspěvek od ARMAN » 08. 11. 2007 19:28

v sobotu - nedeli budu měnit pak proreferuju :) s tim odvzdušněnim pak se musi odšroubovat ovzdušňak na chladiči nahoře a ten druhy je přímo na na tom koleně ne? tady se to probiralo viewtopic,p,354386,highlight,termostatu.html#354386
Obrázek

Sopťa
člen E30.cz
Příspěvky: 708
Registrován: 18. 03. 2006 12:47
Bydliště: Opava

Příspěvek od Sopťa » 09. 11. 2007 19:23

Já taky na M40 nic nesundávám krom víčka rozdělovače
Ten odvzdušnovák na koleně je dobré povolit ještě když máš koleno venku bývá zatvrdlý
http://bmw.hotentot.com
BMW E39 540i Tour

Uživatelský avatar
honzabiker1
člen E30.cz
Příspěvky: 254
Registrován: 08. 02. 2010 14:05
Bydliště: Kladno

Příspěvek od honzabiker1 » 06. 07. 2011 05:59

Je ok teplota pri klidne (otacky cca do 3k) jizde na te carce nalevo od prostredka? Kdyz jedu pomalu, nebo stojim teplota vyleze kousek pres prostredek, takze teplomer by mel byt snad v poradku.. Nechci menit termostat zbytecne, az doted jsem si myslel, ze je to normalni. Motor M20B20..

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 06. 07. 2011 09:24

Kup ten termostat novej, nestojí Svět a práce je to na 5min. Ručička má stát přímo uprostřed. Mě se dle počasí pohybuje dle venkovní teploty dolu a nahoru zhruba na svou šíři. Nicméně na levé čárce je to málo !

karol325
Příspěvky: 303
Registrován: 02. 04. 2009 15:36
Bydliště: pod Tatrami

Příspěvek od karol325 » 06. 07. 2011 18:05

Ako som to tu na fóre i v praxi vypozoroval, často sa stáva, že je ručička stabilne v normálnej prevádzke tesne pred polovičkou, tak jednu až dve šírky ručičky - je to v norme.
Už to tu bolo, ale dám to sem ešte raz, snáď ti to pomôže: http://img524.imageshack.us/i/temperw.jpg/ , hodnoty sú orientačné.

[IMG=http://img524.imageshack.us/img524/5108/temperw.jpg][/IMG]

Odpovědět