tak jsem nechal nastartovany auto 15 minut stat a skoto to same takze termostat to jisti:)
poloha ručičky na teploměru vody
když nechaš motor běžet na volnoběh před barákem tak ti teplota vyleze normálně nahoru protože se chladič tolik nechladí a při jízdě teplota klesne protože ti neustale koluje voda velkým okruhem takže co z toho vyplívá
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
-- to na tý fotce jakoby z oka vypadlo mému budíku ať dělám cokoliv a nebo auto stojí 15min. na místě prostě ruka se nezvedne přez modré pole...Underbiker píše:tak jsem nechal nastartovany auto 15 minut stat a skoto to same takze termostat to jisti:)
mám ted new car tak už běžím mrknout na termostat ( pokud tam vubec je ) ... jestli sem to dobře pochopil ?
prvně si zjisti jestli ti ukazuje dobře budík protože budeš měnit všechno možné termostat pumpu chladič a nakonec zjistíš že motor je zahřáty jak má být a ukazuje ti jenom přístroj špatně
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
vyleze nahoru - kousek .. pak "sepne" (vsimnete si- sepne je v uvozovkach) visco spojka a jde to kousek dolu a tam se to drzi naporad ...M40TURBO píše:když nechaš motor běžet na volnoběh před barákem tak ti teplota vyleze normálně nahoru protože se chladič tolik nechladí a při jízdě teplota klesne protože ti neustale koluje voda velkým okruhem takže co z toho vyplívá
rozdil mezi normalnim provozem a stanim v horku mam max. tak 2/3 dilku stupnice.
kdyby to bylo moc vice - znamena to, ze bud nejede visko spojka a prehreje se to, nebo ze visco spojka jede ale melo to nizkou teplotu diky porad otevrenemu termostatu ...
bezne mam 2mm nad levou carkou od stredu
pri stani to vyleze 1mm nad stred a pak spadne na stred (visco).
pokud je leto a horka a kolony, jsem trvale nekde 2mm nad stredem ...
vyse to bylo jenom pred vymenou visco spojky a porizenim sahary
petr
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...
Měření odporových hodnot čidla pro ukazatel teploty vody + SI (v ohmech):
-----------------------------------------------------------------------------------------------
studený motor cca 7°C ............ = 1090
levý okraj modrého pole ........... = 240
pravý okraj modrého pole ......... = 125
1. dílek vlevo od středu ............... = 63
polovina mezi 1. dílkem a středem = 54
střed přístroje - provozní normál .. = 48
-----------------------------------------------------------------------------------------------
studený motor cca 7°C ............ = 1090
levý okraj modrého pole ........... = 240
pravý okraj modrého pole ......... = 125
1. dílek vlevo od středu ............... = 63
polovina mezi 1. dílkem a středem = 54
střed přístroje - provozní normál .. = 48
- Tweety
- Příspěvky: 6122
- Registrován: 16. 07. 2004 17:52
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Tudíž čidlo na ŘJ mi dává dobré hodnoty, čidlo pro budík tedy neudává v poměru ty samé hodnoty... takže z toho vyplývá, že asi bude fuč čidlo na budík...Venca píše:To ne - čidlo pro ŘJ musí mít při provozní teplotě nějakých cca 300 ohmů a ve studeným stavu několik kiloohmů.Tweety píše:Venco, takže obě čidla dávají stejné hodnoty ?
Mít včera dost času, vzal bych i hodnoty na čidle pro ŘJ.
Podle těch hodnot 270 ŘJ / 70 budík to tak vypadá - mělo by mít cca 50 ohmů při provozní teplotě.Tweety píše:Tudíž čidlo na ŘJ mi dává dobré hodnoty, čidlo pro budík tedy neudává v poměru ty samé hodnoty... takže z toho vyplývá, že asi bude fuč čidlo na budík...Venca píše:To ne - čidlo pro ŘJ musí mít při provozní teplotě nějakých cca 300 ohmů a ve studeným stavu několik kiloohmů.Tweety píše:Venco, takže obě čidla dávají stejné hodnoty ?
Mít včera dost času, vzal bych i hodnoty na čidle pro ŘJ.
Bylo by dobrý, kdyby to změřil ještě někdo u jiný E30.
--
Delal jsem to ted nedavno a myslim, ze neni treba sundavat nic. I kdyz ja sem teda povolil rozdelovac pac se tam blbe dostanes k jednomu sroubu co drzi to koleno...ARMAN píše:rychly dotaz - u M40 1,8 se dá vyměnit termostat bez sundavani rozdělovače a krytu co je před řemenama nějak si nevzpominam jak to tam vypadalo? stači jen sundat ten nastavec/koleno(?) co je napojen na gumovou trubku a vyndat termostat, jde to? před tim samo že vypustim vodu
736 129 249
ne musíš sundat i kryt rozvodu nebo tam to koleno nedostaneš zpátky to jsou čtyři šroubky
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
kurna, tak to mi na aute asi neco chybiM40TURBO píše:ne musíš sundat i kryt rozvodu nebo tam to koleno nedostaneš zpátky to jsou čtyři šroubky
termostat jsme menil asi 2x? a nic krome kolena jsem nesundaval ...
petr
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...
v sobotu - nedeli budu měnit pak proreferuju s tim odvzdušněnim pak se musi odšroubovat ovzdušňak na chladiči nahoře a ten druhy je přímo na na tom koleně ne? tady se to probiralo viewtopic,p,354386,highlight,termostatu.html#354386
Já taky na M40 nic nesundávám krom víčka rozdělovače
Ten odvzdušnovák na koleně je dobré povolit ještě když máš koleno venku bývá zatvrdlý
Ten odvzdušnovák na koleně je dobré povolit ještě když máš koleno venku bývá zatvrdlý
http://bmw.hotentot.com
BMW E39 540i Tour
BMW E39 540i Tour
- honzabiker1
- člen E30.cz
- Příspěvky: 254
- Registrován: 08. 02. 2010 14:05
- Bydliště: Kladno
Ako som to tu na fóre i v praxi vypozoroval, často sa stáva, že je ručička stabilne v normálnej prevádzke tesne pred polovičkou, tak jednu až dve šírky ručičky - je to v norme.
Už to tu bolo, ale dám to sem ešte raz, snáď ti to pomôže: http://img524.imageshack.us/i/temperw.jpg/ , hodnoty sú orientačné.
[IMG=http://img524.imageshack.us/img524/5108/temperw.jpg][/IMG]
Už to tu bolo, ale dám to sem ešte raz, snáď ti to pomôže: http://img524.imageshack.us/i/temperw.jpg/ , hodnoty sú orientačné.
[IMG=http://img524.imageshack.us/img524/5108/temperw.jpg][/IMG]