poloha ručičky na teploměru vody

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
jajic
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1852
Registrován: 18. 09. 2007 21:18
Bydliště: někde mezi Č.Těšínem a Třincem

poloha ručičky na teploměru vody

Příspěvek od jajic » 11. 10. 2007 20:50

kde má béjt ručička,když je vše ok?
Obrázek
vše na prodej

Uživatelský avatar
Tony
člen E30.cz
Příspěvky: 2419
Registrován: 12. 02. 2003 14:56
Bydliště: někde na jihu...

Příspěvek od Tony » 11. 10. 2007 21:25

Provozní teplota je přesně uprostřed (ručička svisle).
Jak to má kola nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy.
S autama by se nemělo jezdit, hrozně se tím ku*věj.

608 / 057 967

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 12. 10. 2007 12:35

no napr na 325 sem ji mel milimetr pred pul.... na sestce mam 2mm pred pul.... na 316 ji mam presne na pulce

k otazce autora: M40 ma termostat 88C, takze i chlazeni si drzi vyssi nominalni teplotu nez R6
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 12. 10. 2007 14:43

U původní přístrojovky jsem ji měl oproti současné taky rozdíl cca 1-1,5 mm.
Roli hraje i předřadný odpor 68 ohmů v přístrojovce na přívodu +, resp. jeho tolerance hodnoty.
Další vliv může mít i nějaký trvalý přechodový odpor v konektorech, na uzemnění apod.

Na středu by měla být hodnota 83°C.
Je možné, že i termostaty s různými hodnotami otvírání pro jednotlivé typy pak způsobí, že je provozní teplota o kousek jinde - viz Max-Max.

Uživatelský avatar
vlada320
Teenager
Příspěvky: 3127
Registrován: 18. 09. 2005 20:24
Bydliště: žeby skleroooza :-)

Příspěvek od vlada320 » 12. 10. 2007 22:01

jo ja kdyz to mam v poradku pokud mi nezlobi ta posrana elektrika(zatim nevi co s tim je)tak to mam pri jizde po dalnici tak 1mm pod pulkou.kdyz jezdim po praze tak je to na pulce a kdyz stojim v kolone tak to vyleze tak 1mm nad pulku ale vic neleze.hned jak se jen s autem pohnu tak to spadne zase na pulku :)
Moje budoucí láska-BMW E30 320i Cabrio, v barvě briliantrot a úpravě M-Technic 2 :-)

Uživatelský avatar
ARMAN
člen E30.cz
Příspěvky: 8549
Registrován: 24. 07. 2004 14:55
Bydliště: Praha

Příspěvek od ARMAN » 12. 10. 2007 22:25

většinou mam 1-2mm nad modrym poličkem :( když jedu městem tak leze i za půlku směrem k červenymu ale jen co vyjedu někam na rovinu bez zastavek tak zase sleze k modrymu... nevim jestli je vadny termostat nebo čidlo :?
Obrázek

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 12. 10. 2007 23:14

ARMAN píše:většinou mam 1-2mm nad modrym poličkem :( když jedu městem tak leze i za půlku směrem k červenymu ale jen co vyjedu někam na rovinu bez zastavek tak zase sleze k modrymu... nevim jestli je vadny termostat nebo čidlo :?
termostat a viska k tomu
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 13. 10. 2007 09:32

ARMAN píše:většinou mam 1-2mm nad modrym poličkem :( když jedu městem tak leze i za půlku směrem k červenymu ale jen co vyjedu někam na rovinu bez zastavek tak zase sleze k modrymu... nevim jestli je vadny termostat nebo čidlo :?
Čidlo dle mýho odhadu těžko - pokud to ukazuje i za půlku ...

Takhle má motor až několikanásobně vyšší opotřebení.

Není nic jednoduššího, než termostat vyndat a podívat se, jestli podchází (určitě ano, takže bych rovnou montoval novej).

Uživatelský avatar
milo
Příspěvky: 310
Registrován: 21. 11. 2004 16:54

Příspěvek od milo » 13. 10. 2007 18:34

kdyz jsem koupil e32, tak se priserne pomalu ohrivala. nakonec jsem zjistil, ze zadny termostat tam neni. asi se sral a minuly majitel ho vyhodil :roll: nebo nasledne problemy s chlazenim co jsem resil, vyresil takle ...

daval jsem novy a asi po roce, co jsem resil chlazeni a menil chladic, pumpu tak jsem daval opet novy. stava se mi ale, hlavne pri rychle jizde na dalnici, kdyz pustim napr. ve 180 nohu z plynu, teplota v prubehu minuty dokaze klesnout tak o 3-4 mm pred pulku. asi tam poputuje zase stary termostat ...
e39 530d
e32 730iA
ex e34 525i m20

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 14. 10. 2007 12:45

milo píše:kdyz jsem koupil e32, tak se priserne pomalu ohrivala. nakonec jsem zjistil, ze zadny termostat tam neni. asi se sral a minuly majitel ho vyhodil :roll: nebo nasledne problemy s chlazenim co jsem resil, vyresil takle ...

daval jsem novy a asi po roce, co jsem resil chlazeni a menil chladic, pumpu tak jsem daval opet novy. stava se mi ale, hlavne pri rychle jizde na dalnici, kdyz pustim napr. ve 180 nohu z plynu, teplota v prubehu minuty dokaze klesnout tak o 3-4 mm pred pulku. asi tam poputuje zase stary termostat ...
Mám to stejné...při jízdě ručička kdesi drží...při jízdě skopce na vyhozenej sleze o dost dolu

Uživatelský avatar
milo
Příspěvky: 310
Registrován: 21. 11. 2004 16:54

Příspěvek od milo » 14. 10. 2007 12:59

Tweety píše: Mám to stejné...při jízdě ručička kdesi drží...při jízdě skopce na vyhozenej sleze o dost dolu
ja ale nemyslim jizdu na neutralu ale "brzdeni motorem"
e39 530d
e32 730iA
ex e34 525i m20

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 14. 10. 2007 13:03

milo píše:
Tweety píše: Mám to stejné...při jízdě ručička kdesi drží...při jízdě skopce na vyhozenej sleze o dost dolu
ja ale nemyslim jizdu na neutralu ale "brzdeni motorem"
Teď nevim, je to možné, že na brzděni motorem...v tuhle chvíli nevim v jakém režimu mi to dělá...ale asi taky na kvalt

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 21. 10. 2007 10:27

mam podobnej problem s rucickou...na pulku se dostane v kolonach ale na okresce i kdyz na to hamtam tak je 3-4mm pred stredem. Termostat jsem mel venku, k nemu jsem vyhrabal jeste jeden jetej a oba varil ve vode..Zacali se otvirat +/- stejne a to kolem 85°C (bylo mereno lihovym teplomerem na plynovych kamnech)..po instalaci druheho termostatu se nic nezmenilo takze mi pripada pitomost kupovat novej a pak zjistit ze je to budikem. Jeste se chystam promerit teplotu motoru na vice mistech az bude auto poradne zahraty infra-teplomerem a pak uvidime...
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Uživatelský avatar
Kuba318ie30
Příspěvky: 1602
Registrován: 17. 08. 2007 07:56
Bydliště: Roudnice nad Labem

Příspěvek od Kuba318ie30 » 21. 10. 2007 11:26

mě to ohřeje maximálně tak na hodnotu 5mm z leva od středu, nikdy víc, i v kolonách se drží pořád na týhle hodnotě, a ohřátý na tuhle hodnotu to mám vždycky tak po 8km jízdy

jajic
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1852
Registrován: 18. 09. 2007 21:18
Bydliště: někde mezi Č.Těšínem a Třincem

Příspěvek od jajic » 22. 10. 2007 21:13

tak jsem v pasti.....opravdu je něco špatně-tratí se lehce voda-zavzdušnuje se to

ale kudy?????
Obrázek
vše na prodej

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 22. 10. 2007 22:35

jajic píše:tak jsem v pasti.....opravdu je něco špatně-tratí se lehce voda-zavzdušnuje se to

ale kudy?????
Výhřev škrtící klapky...tam jsem to našel po několika měsících já

jajic
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1852
Registrován: 18. 09. 2007 21:18
Bydliště: někde mezi Č.Těšínem a Třincem

Příspěvek od jajic » 22. 10. 2007 22:55

ono to něco takovýho má? :D i M40?
Obrázek
vše na prodej

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 22. 10. 2007 23:05


jajic
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1852
Registrován: 18. 09. 2007 21:18
Bydliště: někde mezi Č.Těšínem a Třincem

Příspěvek od jajic » 22. 10. 2007 23:53

a bylo to na hadici,nebo přímo prasklo to heblo?
Obrázek
vše na prodej

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 23. 10. 2007 00:37

jajic píše:a bylo to na hadici,nebo přímo prasklo to heblo?
To těsnění bylo v prdeli....kapalo to po troškách, ale jednou za měsíc 0,5-1 litr fuč

Odpovědět