poloha ručičky na teploměru vody

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 03. 09. 2012 11:15

Venca píše: .... udělám test.
.....
Provedl jsem test - samotný vymontovaný přístroj (s origo odporem z přístrojovky 68 ohmů v + přívodu) a potenciometr místo čidla.
Vždy jsem nejprve najel zkušebním potenciometrem tak, aby rafička ukazovala příslušnou čárku a pak změřil čistou hodnotu na odpojeném potenciometru, simulujícím čidlo.

Hodnoty v ohmech:

levý kraj modrého pole - 300
pravý kraj modrého pole - 120
čárka vlevo od středu - 75
čárka uprostřed - 52
čárka vpravo od středu - 35
levý kraj červeného pole - 25
pravý okraj červeného pole - 15

---------
Při studeném motoru má čidlo nad 1 kiloohm.

.

Uživatelský avatar
Arnold
Příspěvky: 299
Registrován: 08. 08. 2012 17:29
Bydliště: Michalovce, SK

Příspěvek od Arnold » 03. 09. 2012 12:46

Takze ten odpor by mal byt o raz tak vyzsi ako je :) Nevadi, aspon viem ze cidlo je zle.

Uživatelský avatar
dodo555
člen E30.cz
Příspěvky: 309
Registrován: 11. 08. 2012 06:16
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od dodo555 » 05. 09. 2012 09:16

Max-Max píše:chladic
Tak podla vsetkeho to vyzera ze chyba bola v budiku teploty, samemu sa mi nechce tomu verit

Vybral som budiky, matka ktorou bol dotiahnuty ukazovatel teploty bola taka len rukou zatiahnuta, tak som to rozobral, vytiahol budik teploty, napruzil som kontakty a vlozil ho spat a matku som utiahol tak ako ma byt.

Po vlozeni budikov do auta sa rucicka zo strednej ciarky ani nepohne ani ju netrasie ai nic, predtym chodila skoro az do cerveneho

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 05. 09. 2012 11:03

dodo555 píše: Vybral som budiky, matka ktorou bol dotiahnuty ukazovatel teploty bola taka len rukou zatiahnuta, tak som to rozobral, vytiahol budik teploty, napruzil som kontakty a vlozil ho spat a matku som utiahol tak ako ma byt.
Na tom šroubu, kterým je měřáček přitažen, je mínus.
Někdy též chybí podložka nebo bývá chybně vložená pod maticí namísto přímo mezi budíkem a deskou (pokud se v tom vrtal amatér).

.

Uživatelský avatar
dodo555
člen E30.cz
Příspěvky: 309
Registrován: 11. 08. 2012 06:16
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od dodo555 » 05. 09. 2012 11:47

Venca píše:
dodo555 píše: Vybral som budiky, matka ktorou bol dotiahnuty ukazovatel teploty bola taka len rukou zatiahnuta, tak som to rozobral, vytiahol budik teploty, napruzil som kontakty a vlozil ho spat a matku som utiahol tak ako ma byt.
Na tom šroubu, kterým je měřáček přitažen, je mínus.
Někdy též chybí podložka nebo bývá chybně vložená pod maticí namísto přímo mezi budíkem a deskou (pokud se v tom vrtal amatér).

.
dakujem za info, lebo ked som to rozoberal tak bola pod maticou, tak som ju tak dal aj spat, takze si to zopakujem este raz :)

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 14. 07. 2013 19:11

Po zástavbě M20B20 do mé E30 sem s dovolením dám pár mých zjištění ohledně tohodle problému co se tu řeší.Měl jsem celkem trable s odvzdušněním systému,ten se mi podařilo odvzdušnit pouze ve vodorovné poloze vozidla,se šňupákem nahoru se mi chlazení nepovedlo odvzdušnit a valilo mi to okamžitě vodu z expanzky ven.Po odvzdušnění vznikl další problém a ten že jsem se vzhledem k tomu co ukazoval ukazatel teploty domníval že se motor přehřívá,rafika se v městském provozu a letních teplotách pohybovala těsně pod ryskou mezi středem a červeným polem,což mě znervozňovalo.Vyzbrojil jsem se tedy teloměrem s laserovým paprskem mimo jiné čerstvě ocejchovaným a začal jsem měřit.Hodnoty naměřených teplot vzhledem k tomu jak fungovala visco spojka seděly a to mně navedlo k čidlu teploty pro budík a tam byl zakopaný pes.Po výměně je vše o.k.,když tedy pominu mírné podchlazení motoru vzhledem k absenci termostatu při jízdě mimo město.
Co jsem tedy naměřil:
Při poloze rafiky teploměru na sředové rysce = teplotě 78-81stupňů
Najetí visco spojky = teplotě 85stupňů
Uvolnění visco spojky = teplotě 78 stupňů
Tenhle cyklus jsem záměrně opakovaně nechal vyvolat a měření se pokaždé přesně shodovalo.
Snad to někomu bude ku pomoci při řešení problému s polohou ručičky teploměru.
Obrázek

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 13. 04. 2014 11:13

Mám trochu problém u mě na budíkách s tím, že poloha rafičky vody si občas dělá co chce...
Voda ohřátá normálně těsně před polovinou, pak z ničeho nic vylítne na 110, tam se třebas i chvilku drží, pak zase se vrátí na těch 85, kde někdy vydrží a nebo se zase zalomí :roll:
Čidlo jsem koupil nový a to nepomohlo. Setkal se s tím někdo, kde by mohl být zadrhel ?
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
dodo555
člen E30.cz
Příspěvky: 309
Registrován: 11. 08. 2012 06:16
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od dodo555 » 13. 04. 2014 11:37

skus pozriet kontakty na budiku teploty, rozobrat,vycistit a dotiahnut myslim, ze su tam 2 maticky
e30 318i cabrio

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 13. 04. 2014 19:42

Jj,povol tu matičku zezadu co uzemňuje budík,očisti to pod ní a zpět dotáhni+bych proměřil kabeláž k čidlu jestli není někde zlomenej kabel :wink:
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 13. 04. 2014 20:03

DVORIS píše:Jj,povol tu matičku zezadu co uzemňuje budík,očisti to pod ní a zpět dotáhni+bych proměřil kabeláž k čidlu jestli není někde zlomenej kabel :wink:
Přerušenej kabel k čidlu by způsoboval padání rafičky doleva, tj. k nule.
Nicmíň kontrola funkce čehokoli není nikdy na škodu - a je dobrý vědět, že signál od čidla teploty vede přes desku indikátoru servisních intervalů.....

.

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 13. 04. 2014 20:12

MattyX: Jak to startuje? Kostra motoru je OK?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 16. 04. 2014 21:27

Francis píše:MattyX: Jak to startuje? Kostra motoru je OK?
startuje to uplně normálně, kostra je nová - orig bmw a je dotažená.

Zkoušel jsem budík vytáhnout, ale mám tam vlepený chromový kroužky od minulého majitele a jen tak ho asi nevytáhnu :(
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 17. 04. 2014 18:23

MattyX píše:
Francis píše:MattyX: Jak to startuje? Kostra motoru je OK?
startuje to uplně normálně, kostra je nová - orig bmw a je dotažená.

Zkoušel jsem budík vytáhnout, ale mám tam vlepený chromový kroužky od minulého majitele a jen tak ho asi nevytáhnu :(
Ty kroužky by měly držet jen v tom předním štítu.Když ty budíky rozšroubuješ musíš se k němu dostat.Leda by ten kroužek přilepil i k budíku-ciferníku samotnému :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 18. 04. 2014 21:28

No nakonec jsem budíky jen odpojil,vytáhl, zapojil a rafika je dneska cca 50km v klidu :lol:Takže asi jen problém v kontaktu... uvidím co zítra :)
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
jandouch
Příspěvky: 24
Registrován: 09. 08. 2011 16:46
Bydliště: Horní Slavkov

Re: poloha ručičky na teploměru vody

Příspěvek od jandouch » 02. 01. 2015 18:50

Čus mám to samí jak píše MattyX. Většinou na začátku jízdy dobrý,ohřeje se a ukazuje půlku a pak to skokově lítá třeba do prava pak zas kousek pod půl a pak třeba zas chvilku v klidu.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: poloha ručičky na teploměru vody

Příspěvek od Venca » 12. 01. 2015 15:20

jandouch píše:Čus mám to samí jak píše MattyX. Většinou na začátku jízdy dobrý,ohřeje se a ukazuje půlku a pak to skokově lítá třeba do prava pak zas kousek pod půl a pak třeba zas chvilku v klidu.
Někdy je příčinou špatné umístění podložky na budíku v přístrojovce. Nepatří pod matičku, ale mezi desku plošných spojů a plast.

Uživatelský avatar
jandouch
Příspěvky: 24
Registrován: 09. 08. 2011 16:46
Bydliště: Horní Slavkov

Re: poloha ručičky na teploměru vody

Příspěvek od jandouch » 12. 01. 2015 18:47

No fungoval 2 roky v poho a až letos začal žít vlastním životem

Odpovědět