318IS - nestabilní chod - lahůdka

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Paja
Příspěvky: 1771
Registrován: 22. 10. 2003 08:00
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

318IS - nestabilní chod - lahůdka

Příspěvek od Paja » 10. 08. 2007 09:36

Takže pánové mám na vás teď jednu lahůdku. Mám tady 318 IS plast a velký problém -

Auto je v nízkých otáčkách strašně rozhádané škube, jede jakoby na 3 válce, má tendenci zdechat a dost hrozně se cuká jakmile se ale motor dostane na 3t a více jede jako motorová pila.

Zkoušeli jsme:
1. všechny hadice sání a takové ty křížené vyhřívání vzduchu z vody. zde netěsnost není je to vše nové.
2. váha vzduchu - ok
3. kabely mají 5k odpor jak má být
4. nové svíčky NGK
5. váčky jsou nastaveny správně - těsnění pod hlavou a hlava OK.


A teď prosím všechny kteří ví o čem mluví aby poradili - protože my jsem už v koncích?

BAD
Příspěvky: 377
Registrován: 04. 11. 2004 06:49
Bydliště: Slovacko

Příspěvek od BAD » 10. 08. 2007 11:28

no tak ja se taky pridam pri volnobehu vynechaval jeden valec slo to pekne slyset ale jsem tam naskocil tak jsem skontroloval co se dalo a nakonec z toho vylezl spatny jeden vstrik pri nizkych otackach daval malo a pri vyssich se to stratilo zjistil jsem to tak ze na lpg to jelo normalne a na benzin vynechaval
Skoda 125L,BMW E30 318i M40,BMW E30 318is M42

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 10. 08. 2007 16:50

Kdy to začlo dělat? Po nějakém zásahu nebo jen tak samo od sebe?
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Příspěvek od Pinki » 10. 08. 2007 19:48

To auto od Páje (vlastně Pétě) .Jede zahřáté na vpohodě a asi přibližně po 1 minutě někdy 2 minutách chodu motoru na volnoběch začne vynechávat až potom zdechne.Dělá to i v nízkých otáčkách,jak kdy.Volnoběžný ventil byl měněný,kabely taky, indučky taky,oba Hallovy snímače proměřené a dobré,snímač škrtící klapky taky měřením dobrý.Akorát se neměnila ŘJ,palivové čerpadlo.Těsnění pod hlavou asi před rokem nové.
To jsou mé poznazky asi půl roků staré,jak to měl ještě Degoš a já jsem se na to zběžně díval.Nevím jak je to s tím autem teď.Vím že Degoš mlel cosi,že nechával někde měřit tlaky a jeden válec měl ty tlaky kurevsky málo.BYlo ale divné,že motor měl pod plným plynem výkon ůplně normální,řekl bych že na iso až moc velký :D .
Mě napadlo ,že by třeba nemusel dovírat nějaký ventil(to by ale vydávalo nějaký zvuk do sání,nebo výfuku) jako ,že by za to mohlo Hydro.Nikdy jsem ten jeho motor neviděl rozebraný takže nevím :?
Toť asi vše :wink:

Uživatelský avatar
Paja
Příspěvky: 1771
Registrován: 22. 10. 2003 08:00
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Paja » 13. 08. 2007 10:45

takže na autě je nový výfuk tím to není - dále kabel od jedné svíčky probíjí budeme to měnit za nové ale pinki psal že to zkoušeli. To auto je jedno jestli je zahřáte nebo studené dělá to pořád jen pokud motor vytočí tak jede super jinak na volnoběh a v nízkých to škube, hádá se jako by se nedokázal sebrat do kupy. Jediné co se nedělalo je palivová soustava tam by mohl být problém ŘJ je taky odskoušená a jiná se chovala stejně - jsme z toho dost v knedlu je to záhada. prý to přestane škubat když se auto vypne a znovu nastartuje ale chvíli to jede a pak začne znovu jenže někdy to jede třeba pul hodiny normálně a pak začne a jindy hned po nastartování.

Uživatelský avatar
PET77
Turbo mužík
Příspěvky: 757
Registrován: 11. 02. 2003 22:24
Bydliště: Praha

Příspěvek od PET77 » 13. 08. 2007 10:52

Na IS delaji s volnobehem problem jesta takova ta mala papirova tesneni mezi sanim a hlavou... podivej se do ETK, je jich tam vic kusu - i kdyz u Tebe se ta chyba projevuje docela dost nahodile na to, aby to bylo necim takovymhle...
Sosnová, Most, Brno, Spa, Brands Hatch, Millbrook, Zolder, tbc...:-)

Uživatelský avatar
Balda
Příspěvky: 797
Registrován: 11. 03. 2004 11:24

Příspěvek od Balda » 14. 08. 2007 12:18

Ahoj, tvuj problem bude zrejme nekde v elekrice. Nejlepsi by bylo to dat na diagnostiku. Muj tip je snimac predstihu, tj. ten na vackach. Muzu se mylit problem muze byt i ve snimaci volnobehu, vaze vzduchu nebo taky lambdasonde. Me to delalo neco pdobnyho jen ne tak drasticky, vymenil jsem skrtici klapku resp. snimac otevreni klapky a byl jsem ready.

Uživatelský avatar
Paja
Příspěvky: 1771
Registrován: 22. 10. 2003 08:00
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Paja » 14. 08. 2007 12:23

na diagnostice nic nevyřešily, kabely od svíček to taky nejsou a lambdu když odpojím tak nic. Včera jsme ale dostali jiný nápad - jelikož bývalému majiteli praskly 2x hadice od benzínu pod sáním myslím si že je ucpaný benzínový okruh - takže budeme zkoušet hadice na přímo zapojit do nádrže. Pak mě napadly ještě cívky od kabelů ke svíčkám. A jeden poznatek - když na volnoběh začne motor škubat a vypnu ho nastartuju tak zase ok tak minutku nebo 2 max a znovu. při vytočení je ok. ale slyšel jsem včera divnýzvuk od motoru tak sundám víko a podívám se jestli se nepootočily vačky - ale je to pech sere mě to fest!

Uživatelský avatar
Paja
Příspěvky: 1771
Registrován: 22. 10. 2003 08:00
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Paja » 14. 09. 2007 10:06

hej takže novinky které máme - nové kable ke svíčkám, nové svíčky, kompletně sundané vačky, vymačkané zdvihy a znovu nandané zpátky s výměnou oleje, vyzkoušena výměna - řj, váhy, vonoběžný ventil, čidla, a snad vše ostatní - hadice od benzínu profouknuty a vyměněn filtr benzínový - dělá to jen na volnoběh a teď info nejdůležitější - pokud nastartuju a nepřidám plyn auto se do 2minut rozkucká tak že skoro chcípne - hádá se a není schopno udržet volnoběh - když přidám plyn hádá se do 4000ot potom se sebere a jede skvěle - neklepe a táhne jak má! když už se dostanu přes 4t a nechám otáčky spadnout auto jezdí uplně normálně od spodu i při 1500ot atd! ale po nějaké době se zase rozhádá v nízkých - vytočím nad 4t a zase ok TÁÁÁK A TEĎ JSEM ZVĚDAV NA RADY TĚCH CO SE TVÁŘÍ JAKO EXTRA BORCI PŘES BMW!

Uživatelský avatar
Balda
Příspěvky: 797
Registrován: 11. 03. 2004 11:24

Příspěvek od Balda » 18. 09. 2007 08:51

Nežere ti to olej nebo vodu? Zkus vyndat svíčky a přez startér protočit motor. Já to dnes udělal a ze třetího válce mi vychrstla voda. Dělalo mi to něco podobnýho, ale jen do 1000 ot/min. Takže se už pracuje na výměně těsnění pod halvou.

Uživatelský avatar
Paja
Příspěvky: 1771
Registrován: 22. 10. 2003 08:00
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Paja » 18. 09. 2007 09:08

Těsnění je nové - dělalo to i předtím a už nás nic nenapadá - jak jsem psal je tam všechno vyměněné! Podle mě je prasklá hadice nebo tak něco ale nemůžem to najít!

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4562
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 18. 09. 2007 11:09

jak jste zkoušeli funkci např. potenciometru na klapce? nebo vstřiků?

dávají cívky takové napětí jaké je třeba?

ve chvíli kdy se to třese tak: běží všechny válce ale bídně nebo neběží jedne z válců? máte tohle jasně ozkoušený?

co je tak složitýho na tom najít prasklou hadici?

Uživatelský avatar
Paja
Příspěvky: 1771
Registrován: 22. 10. 2003 08:00
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Paja » 18. 09. 2007 11:39

problém je v tom že nevíme co to je pinki měřil všechny čidla a dávaly jak mají ale vstřiky nevím jestli měřil? hadice asi není prasklá ale my už jsme zkoušeli co se dalo - pořádně si to pročti a uvidíš - mě už nic nenapadá ale pokud někdo přijde na to co to je - má u mě flašku něčeho dobrého!

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Příspěvek od Pinki » 18. 09. 2007 12:16

Paja píše:problém je v tom že nevíme co to je pinki měřil všechny čidla a dávaly jak mají ale vstřiky nevím jestli měřil? hadice asi není prasklá ale my už jsme zkoušeli co se dalo - pořádně si to pročti a uvidíš - mě už nic nenapadá ale pokud někdo přijde na to co to je - má u mě flašku něčeho dobrého!
Měřil jsem odpor vstřiků-byl Ok.Funkčnost jsem nezkoušel.
Potenciometr byl měřením odporu Ok

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4562
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 18. 09. 2007 16:55

no já jsem to pročítal, s tema čidlama to byla jen uvaha zda se to da spravně vyzjistit...to asi jo, přišlo mi to jako by mohl bejt v hajzlu ten potenciometr...ovšem to jste vyřešili...to tedy vylučme...porád ale jste neupřesnili jestli se to jen třese jakože to běží divně nebo jestli nepálí nákej válec...v tom je dost zasadní rozcestí a vyloučí nebo nasměruje Vás dál si myslim

Uživatelský avatar
Rostik
Příspěvky: 1221
Registrován: 23. 02. 2006 21:13
Bydliště: Šenov u Ostravy

Příspěvek od Rostik » 18. 09. 2007 21:07

No uz se na tom menilo opravdu skoro vse dela¨ to na tom aute uz skoro rok takze mechanickou zavadu na motoru bych vyloucil to by uz nejspis davno neco odeslo vetsina cidel se bud merila nebo vymenovala za dily z isa ktere jsem doma mel a jinak tohle iso jede az moc dobre a kucka to proste jak kdy nekdy jsme s tim jezdily a za cely den nic a na druhy den to kuckalo zase!!..... ...jinak me napadaji uz jenom vstriky
Obrázek
Ex316, 318i, 318is, 327i,335i, 535i, 540iA touring,740i 6kvalt manual na 20''BBS, 328i cabrio,740iA

Uživatelský avatar
Paja
Příspěvky: 1771
Registrován: 22. 10. 2003 08:00
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Paja » 19. 09. 2007 06:35

Mohly by to být ty vstřiky - kucká to jakoby to jelo na 3 válce - uplně to spadne tak na 400ot a rozškube se celý motor do maxima - co kdybych to natočil na mobil nebo kameru a dal někam to video to by šlo ne?

Uživatelský avatar
Paja
Příspěvky: 1771
Registrován: 22. 10. 2003 08:00
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Paja » 08. 10. 2007 08:46

Tak to vypadá že auto funguje jak má - vyřešil to jeden maník tady asi za dvě hodiny práce ale ještě čekáme na jeden nový díl a pokud bude vše ok tak hotovo a super - ihned jakmile se potvrdí na 100% čím to bylo tak dáme vědět - každopádně auto jezdí a moc dobře takže super!

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Příspěvek od Pinki » 10. 10. 2007 17:13

Já tuším ,že říkali že byla prodřená kabeláž v motorovém svazku (směrem k lambdě),ale nevím to stoprocentně.

Uživatelský avatar
Paja
Příspěvky: 1771
Registrován: 22. 10. 2003 08:00
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Paja » 11. 10. 2007 05:14

Ještě si počkejte - řeší se to a jakmile bude auto na 100% ok tak napíšeme přesné postupy a vše to tech sekce! Je to hodně zajímavé čtení!

Odpovědět