318IS - nestabilní chod - lahůdka

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
ARMAN
člen E30.cz
Příspěvky: 8549
Registrován: 24. 07. 2004 14:55
Bydliště: Praha

Příspěvek od ARMAN » 05. 01. 2009 00:34

mě pohlo rozpojeni konektoru -> viewtopic,p,502148.html#502148
Obrázek

Uživatelský avatar
Stenlie
Příspěvky: 418
Registrován: 05. 05. 2007 20:52
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od Stenlie » 05. 01. 2009 20:33

Arman:
mě pohlo rozpojeni konektoru -> viewtopic,p,502148.html#502148


Mě neee :lol:
Škoda 105s►BMW E30 318 karbec 2B4►E30 318is►BMW E36 328i Touring
Blog: http://www.moje.auto.cz/Stenlie/bmw-318.html

Uživatelský avatar
Paja
Příspěvky: 1771
Registrován: 22. 10. 2003 08:00
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Paja » 07. 01. 2009 07:18

Tak já se omlouvám za nezájem uplně jsem zapoměl - co vím já tak problém byl v elektrickém svazku - museli jsme to dát elektrikáři a ten zjistill že i když se vše zdálo v pohodě tak lambda má 4 dráty a jeden z nich je kostřeníí ale to nefungovalo - jakmile se lambda ukostřila přímo na baterku tak se auto spamatovalo a jelo! To je vše co vím já ale zjistím to přesně jak to bylo a dám vědět.

Jo to ukostření je myslím ten černý drát na labdě ale jistě to nevím ozvu se!

Uživatelský avatar
Paja
Příspěvky: 1771
Registrován: 22. 10. 2003 08:00
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Paja » 08. 01. 2009 07:09

No to je hezké ale my se bavíme o ISu a to žádné víčko nemá! :D

Řezňa
člen E30.cz
Příspěvky: 579
Registrován: 10. 03. 2004 23:38

Příspěvek od Řezňa » 12. 01. 2009 23:51

..taky jsem se u svého iSa neobešel bez podobných né-li stejných problémů..volnoběh-hrůza,houpalo to občas to šlo na tři,chvíli otáčky 2tis,pak to zas chcíplo..no úplný bláznovství..ze začátku to za jízdy při malém sešlápnutí plynu nejdřív jakoby na vteřinu chcíplo a pak se to sebralo a pohoda..občas to během jízdy nezávisle na otáčkách úplně škublo..když jsem tomu dával kudlu tak nou problem..žralo to asi 20l/100KM..po několika dnech se to úplně zbláznilo,chvíli to jelo na tři,chvíli na čtyři,chvíli to táhlo chvíli jen brzdilo motorem,občas chcíplo..z motoru a z vejfuku hrozný zvuky,divnej čoud..takhle jsem "dohopsal" asi 4km a konec..už jsem to nenatočil..tak jsem to pak u Mrci rozhodil a čuměl jsem jak puk-je to cca rok co jsme tenhle motor zadělávali do Toura a vše kontrolovali a poupravovali a povyměňovali,po roce ježdění skoro všechny hadice-vzduchovy(u venitlu volnoběžnejch otáček,všechny ty odvětrávání motoru atd)uplně na kaši ztvrdlý popraskaný děravý..tak jsem nakoupil pár origo hadic,nový svíce,pořádně vše utěsnil(všude jsem dal vodní spony)a světe div se je to ok..podotýkám ještě že lambada tam byla asi měsíc nová..ještě to občas zhoupne když vyřadim a sundám nohu z plynu ale to ještě vyladim..jinak to jede jak prase..zaplaťpánubohu!!! :wink:

Uživatelský avatar
Paja
Příspěvky: 1771
Registrován: 22. 10. 2003 08:00
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Paja » 13. 01. 2009 12:38

No jinak k tomu isu - teď skládáme nové a podle mě máte někteří jak špatné váhy vzduchu - to dělá to že po sešlápnutí je tam mezera zkuste ji odpojit a nastartovat - mělo by se to přepnout do nouzového režimu a mělo by to jet ale jen na volnoběh a potom bych udělal jednu věc kterou dělám vždycky - iso a hadice to je velký problém - je to tam totiž propletené jak svině - voda ohřívá i vzduch a klapu atd. všechno jsme najebali do prdele a když se pořádně podíváte zjistíte že tam jsou jen dvě hadice - jedna vede do sání a ta druhá k volnoběžnému ventilu - já jsem všechny ty rozdvojení dal do řiti a koupil tak 1,5m nové hadice přímo ve firmě tubes nebo tak - je to prostě tlaková hadice černá na vodu atd. do 100C a jelo to hned jak má - jo a bacha - kabely mají mít 5KOhm myslím a pokud se jich chytnete a probíjí tak taky zahodit a koupit nové - jen tak na okraj - opel vectra nebo kadet 2,0 16v má stejné kabely

Uživatelský avatar
marlin
Příspěvky: 2059
Registrován: 17. 02. 2007 22:37
Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marlin » 10. 03. 2009 16:17

tak sem tady znova se svym problemem. Motor jde za studena krase, ale v okamziku jak se zahreje tak jde do 2000 na tri a pak od 4000 vys zase na tri. Kdyz dam plny plyn tak taky na tri. NEchcipa nic, ale proste vypadava jeden valce. KDyz sem zkousel kabely tak sem od jednoho dostal rano. Dneska jsem dal novekabely apokracujeto. MEtorou odpojit kabel od civky, jde jiskra/nejde, jsem zijstil ze civka na 4valec nehaze jsikru.

Nevite nekdo nahdou jak promerit jestli je civka KO/Ok a kde sehnat novou, nejlevnejsi? kouakl sem na e-cat a tam ej feby za 2305czk. Coz na tot ed nemam.

potreboval bych to nejrychleji opravit, protoze za mesic jdu na technickou a s timhle emise neprojdu.

nebo jestli jeste nekdo nevite cimt o muze byt. Momentalne mam po kabelech podezreni na civku.
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska

Uživatelský avatar
swaczynad
Příspěvky: 1472
Registrován: 09. 10. 2006 13:04
Bydliště: Střítež - Severní Morava tel:737444644
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od swaczynad » 13. 03. 2009 14:06

[quote="Paja"]... iso a hadice to je velký problém - je to tam totiž propletené jak svině - voda ohřívá i vzduch a klapu atd. všechno jsme najebali do prdele a když se pořádně podíváte zjistíte že tam jsou jen dvě hadice - jedna vede do sání a ta druhá k volnoběžnému ventilu - já jsem všechny ty rozdvojení dal do řiti a koupil tak 1,5m nové hadice přímo ve firmě tubes nebo tak - je to prostě tlaková hadice černá na vodu atd. do 100C a jelo to hned jak má ...

to jsi fakt tohle: Obrázek zjednodišil na dvě hadice a fungovalo to jak mělo jo?
Obrázek
drobné kódování NCS Expert, denní svícení US DRL pro:
3er: E46, E9x
5er: E39, E6x
6er: E63
7er: E38
Z4: E85
X3: E83
X5: E53
ceny symbolické ;)
737 444 644
další požadavky na dotaz

Uživatelský avatar
swaczynad
Příspěvky: 1472
Registrován: 09. 10. 2006 13:04
Bydliště: Střítež - Severní Morava tel:737444644
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od swaczynad » 13. 03. 2009 14:14

Paja píše:... všechno jsme najebali do prdele a když se pořádně podíváte zjistíte že tam jsou jen dvě hadice ...
udělali jste to takhle? Obrázek
Obrázek
drobné kódování NCS Expert, denní svícení US DRL pro:
3er: E46, E9x
5er: E39, E6x
6er: E63
7er: E38
Z4: E85
X3: E83
X5: E53
ceny symbolické ;)
737 444 644
další požadavky na dotaz

Uživatelský avatar
Paja
Příspěvky: 1771
Registrován: 22. 10. 2003 08:00
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Paja » 13. 03. 2009 14:25

jooooo a fungovalo to naprosto v poho - jinak jen tak mezi náma ty to iso miluješ co??? :D vr6 vyměnit za isko jen aby jsi měl zpátky to svoje - je to milé v techničáku to musí vypadat hustě. hhihi.

Ale zpět k isu ano pořádně se podívejte - hadice ohřívají klapu a vzduch atd atd je to tam zauzlené jak hovado ale pokud to dáš všechno pryč a propojíš tu vodu přímo a vzduch taky tak zjistíš že to sjou dvě hadice na vzduch a jedna na vodu ale pozor já netvrdím že je to takhle správně jen říkám je to možnost jak vyřešit už výrobní vadu s praskáním těch rozdvojek atd.

jde to dělal jsem to na dvou autech obě jezdily naprosto v klidu.

Uživatelský avatar
Stenlie
Příspěvky: 418
Registrován: 05. 05. 2007 20:52
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od Stenlie » 25. 03. 2009 19:26

po výměně zpuchřelých hadic otáčky houpají vesele dál .Tak u mě proběhla diagnostika . Konektor byl rozpojenej a ukázalo mi to Labadu, příprava směsi, potenciometr, a jednu neznámou chybu . zkusím to povyměňovat a pak zase diagnostiku. snad to někomu k něčemu bude .
Škoda 105s►BMW E30 318 karbec 2B4►E30 318is►BMW E36 328i Touring
Blog: http://www.moje.auto.cz/Stenlie/bmw-318.html

Uživatelský avatar
Stenlie
Příspěvky: 418
Registrován: 05. 05. 2007 20:52
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od Stenlie » 25. 03. 2009 21:34

diagnostiku jsem dělal u nějakýho soukromníka v Měníku je to taková šílená prdelka směrem na Olomouc :wink: ale to je jedno tyhle závady to našlo je mi jasný že příprava směsi za to je vinně nefunkční lambáda taky to podle toho tak žere . a to houpaní otáček vsadil bych na ten potenciometr i přes to že tu byly nazory jako že on za to určitě nemuže . seženu vyměním uvidím .
Škoda 105s►BMW E30 318 karbec 2B4►E30 318is►BMW E36 328i Touring
Blog: http://www.moje.auto.cz/Stenlie/bmw-318.html

Uživatelský avatar
Zavarenec
Brázdim Škarpovič
Příspěvky: 7770
Registrován: 23. 09. 2005 12:59
Bydliště: P9

Příspěvek od Zavarenec » 25. 03. 2009 22:38

Stejnej problém u e36 318is (m42). Houpal volnoběh a žralo to. Vyřešilo se to výměnou labdy.
E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé

Uživatelský avatar
WilD
Příspěvky: 3765
Registrován: 11. 07. 2008 22:50
Bydliště: Praha-Vysočany(720676062)

Příspěvek od WilD » 08. 04. 2009 22:38

Mám dotaz na ty hadice speciálně k Pájovi - právě to řeším a jsem jednodušše v pasti... Máš konkrétnější info, kde sehnat tu hadici od firmy Tubes? Řeším to totiž ještě se zapojením OCT a navíc nechápu moc smysl právě těch rozdvojek :oops: Možná ohřívání vzduchu (resp. toho mini množství z odvětrání) za studena, případně "vysrážení" případného oleje ještě v hadicích, ale pak v tom žádný smysl nevidím, zvláště, zapojím-li OCT...
Případně pro názornost, kdyby mi na tom chtěl někdo vysvětlit, co jde nahradit - jasně ty rozčtverky, pak mě napadá ještě zjednodušit tu vodní hadici, ale tam v zásadě problém není...:
Obrázek

E31 850i '92 & E38 740i '01 & trocha vysněné rejže k tomu...
=> WildWerke

Uživatelský avatar
Lajbor
Příspěvky: 110
Registrován: 13. 02. 2008 17:35
Bydliště: Město Piva

Příspěvek od Lajbor » 09. 04. 2009 06:07

Jde napojit hadice z odvětrání víka přímo pod škrtící klapku, samozřejmě bych tam osadil OCT jak píšeš. Na druhé straně od regulačního ventilu vést hadici přímo do té gumové hadice před sáním. A ta voda jde jednoduše propojit z té plastové trubky přímo do hlavy. Na m42club.com je podrobný popis. Zkusim ti ho najít.

Uživatelský avatar
Lajbor
Příspěvky: 110
Registrován: 13. 02. 2008 17:35
Bydliště: Město Piva

Příspěvek od Lajbor » 09. 04. 2009 06:43


Uživatelský avatar
WilD
Příspěvky: 3765
Registrován: 11. 07. 2008 22:50
Bydliště: Praha-Vysočany(720676062)

Příspěvek od WilD » 09. 04. 2009 19:07

Super, dík :wink: Já včera furt psal m42fans :roll: Nvm, proč... Jinak teda podle toho vyhodit i ten heater element mezi klapkou a sáním? Nedá mi to, musímse zeptat na možný (i teoretický) negativní důsledky tohohle počinu? A stále trvá můj dotaz, kde se dají ty podtlakovky sehnat? V autodílech, kde jsem byl se na to moc netvářili... :oops:
EDIT: Tak předpokládám, že někde tady(Gumex) nebo tady(Tubes)by je měly nabízet, ale teď babo raď, který :?: Resp. Kterej typ je ten správnej...? :oops:

E31 850i '92 & E38 740i '01 & trocha vysněné rejže k tomu...
=> WildWerke

Uživatelský avatar
Lajbor
Příspěvky: 110
Registrován: 13. 02. 2008 17:35
Bydliště: Město Piva

Příspěvek od Lajbor » 10. 04. 2009 13:15

Ty ohřívací prvky tam jsou kvůli vhřívání škrtící klapky při velmi nízkých teplotách aby se pohybovala bez jakýchkoli překážek způsobených námrazou (takhle jsem to tedy pochopil já, kdyžtak mě někdo prosím vyveďtě z omylu). Ale netuším v našich zimních podmínkách jak moc by tam ty vyhřívací prvky chyběli.

S těmi hadicemi ti zatím moc neporadím, neměl jsem ještě čas po nich pátrat, ale určitě by neměli ztrácet pevnost i při vyších teplotách. Aby se pak nescvrkli a neuzavřely se.

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 10. 04. 2009 13:19

Je to tam na přihřívání vzduchu, pokud je moc studenej. Je to řízený termostatem, takže v létě to samozřejmě netopí. V zimě si můžete zkusit sáhnout na sání a ucítíte jak je horký. Vykuchávat to je bastling samozřejmě.
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

Re: 318IS - nestabilní chod - lahůdka

Příspěvek od james1991 » 28. 07. 2017 21:11

Obnovim par let stare tema. M42 mi vzdy po zahrati nepatrne zakolisalo. Ted se to zhorsilo, volnobeh kolisal v rozmezi cca 2sekundy na 500-700 otacek. Pak se nahrival vyfuk autogenem u lambdy, kolisalo to trochu vice a dnes kdyz se auto ohralo tak to jak magor furt litalo mezi 900-1600 otackami cca. Pri pridani plnu auto jede jak ma, bezi na vsechny 4. Kdyz vychladlo cca 20min, volnobeh drzelo dobre a po zahrati zas kolisalo, ale lehounce.. Vsechno je cca rok pretesneny, vycisteny, hadice nove, volnobezny ventil vycisteny a promazany.. Dnes sem zkusil vyndat snimac kliky, je dost obouchany a ma odhalenou kabelaz cca 3mm u vstupu do snimace a je tam lehce zoxidovany, ma 500-506 ohmu, kdyz sem ho zacal nahrivat lezlo to do 700-800 ohmu. Tak ted poradte.. Lambda nebo snimac vacky/kliky? Dekuju

Odpovědět