E34 - vada řízení a souvisejících částí
E34 - vada řízení a souvisejících částí
Musím se na to zeptat,je to čímdál horší a tak bych chtěl vědět jestli existuje nějaká možnost seřízení. Začalo se to projevovat tím,že jsem stále musel mírně volant tahat doprava,při jeho puštění auto zvolna začalo zatáčet vlevo. Pak se totálně sjela pravá guma na vnějším kraji a včera jsem si všiml že jdou obě kola mírně od sebe - každé zatáčí na svou stranu. Občas auto znatelně plave nebo odmítá zatáčet a velice často jedu rovně a volant je napůl otočen doleva. Pomohlo by (vy)zašroubování nějakých čepů?

BMW E21 316, Škoda 130L, VAZ Lada 1500, Nissan Silvia S13, Mazda RX7 Savanna, Škoda 125L, Škoda Favorit Black line, Mitsubishi Pajero Wagon, Škoda Favorit 135L, Peugeot 405 SRi, BMW E30 318i, BMW E34 525i ---> BMW E21 318i, BMW E38 740iA
Re: E34 - vada řízení a souvisejících částí
Hm.Cons píše:...a včera jsem si všiml že jdou obě kola mírně od sebe - každé zatáčí na svou stranu. Občas auto znatelně plave nebo odmítá zatáčet ...
No, jestli je na přední nápravě rozbíhavost, zjistitelná pouhým pohledem, tak to není nic divnýho.
Určitě bych si zjistil, kolik tam má bejt sbíhavost a nastavil jí na tyčkách.
Je ovšem možný, že je tam trochu hnutý některý prvek - u vozidel po různých rourách dosti častý jev.
Mám,2,0 přesně. Teda podle štítku.Anton píše:A máš dobře nafouklý pneu?
BMW E21 316, Škoda 130L, VAZ Lada 1500, Nissan Silvia S13, Mazda RX7 Savanna, Škoda 125L, Škoda Favorit Black line, Mitsubishi Pajero Wagon, Škoda Favorit 135L, Peugeot 405 SRi, BMW E30 318i, BMW E34 525i ---> BMW E21 318i, BMW E38 740iA
Re: E34 - vada řízení a souvisejících částí
Dík,juknu se na to. Teď mám auto v servisu na výměně rozvodů,tak jsme na to na zvedáku koukali taky a na levým kole jsou na horním i spodním ramenu pryč čepy,jsou tam znatelné vůle,na pravém kole je zase v pytli svislá tyčka co vede od stabilizátoru do tlumiče. Ramena jsou jinak OK,jen ty čepy na náboji jsou hodně zničené,horší je spodní. Ale přes vůle které tam jsou se mi guma nesjíždí,pravá už je KO. Po rozvodech to zavezu na STK na desky a na laserovou geometrii. A uvidíme.Venca píše:Hm.Cons píše:...a včera jsem si všiml že jdou obě kola mírně od sebe - každé zatáčí na svou stranu. Občas auto znatelně plave nebo odmítá zatáčet ...
No, jestli je na přední nápravě rozbíhavost, zjistitelná pouhým pohledem, tak to není nic divnýho.
Určitě bych si zjistil, kolik tam má bejt sbíhavost a nastavil jí na tyčkách.
Je ovšem možný, že je tam trochu hnutý některý prvek - u vozidel po různých rourách dosti častý jev.
BMW E21 316, Škoda 130L, VAZ Lada 1500, Nissan Silvia S13, Mazda RX7 Savanna, Škoda 125L, Škoda Favorit Black line, Mitsubishi Pajero Wagon, Škoda Favorit 135L, Peugeot 405 SRi, BMW E30 318i, BMW E34 525i ---> BMW E21 318i, BMW E38 740iA
Tato závada je díky vůli v pouzdře pomocné páky řízení viz odkaz http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=25 pozice č. 15
Díky této vůli vzniká rozdílný rozchod kol,který se nedá doladit na spojovačkách a podobně. Pouzdro stojí okolo 400,- v replice + symbolika 100,- za přelis a mám konečně klid od častého měnění pneumatik
Na závadu lze nejsnadněji přijít zvednutím alespoň pravého předního kola a zahýbáním přímo s pomocnou pákou nahoru dolu, pokud se tak nehýbe, pouzdro by mělo být ok.
Díky této vůli vzniká rozdílný rozchod kol,který se nedá doladit na spojovačkách a podobně. Pouzdro stojí okolo 400,- v replice + symbolika 100,- za přelis a mám konečně klid od častého měnění pneumatik