Motor M40 z E36

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Motor M40 z E36

Příspěvek od BOOST » 15. 02. 2004 21:01

Zdar BMWáci,
mám malý dotázeček. Dotáhl jsem si domu motor M40 údajně z E36, potom mám doma ještě jednu M40 z E30 a ty motůrky vypadají úplně stejně, až na jednu maličkost a to že u toho z E36, je na ventilovým víku hrdlo na nalévání oleje na pravé straně, vedle rozdělovače. U toho z E30 samozřejmě na druhé, tedy na levé. Je to tak u všech M40 v E36? A dalo by se podle toho zjistit z jakýho roku je ten motor?
Díky moc a BMW zdar BOOST.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Luboš
Příspěvky: 694
Registrován: 24. 10. 2003 12:16
Bydliště: Řečany n/L okr.Pardubice

Příspěvek od Luboš » 16. 02. 2004 07:13

Nevim jak s tím víkem, ale jak je starý motor zjištíš podle čísla motoru, jinak asi těžko. Opsal bych si číslo motoru a zašel bych k jakýmukoliv prodejci origo dílů na BMW. Tam by to měli zjistit, jestli za to něco budou chtít nevim.

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Re: Motor M40 z E36

Příspěvek od Ace » 16. 02. 2004 07:37

BOOST píše:Zdar BMWáci,
mám malý dotázeček. Dotáhl jsem si domu motor M40 údajně z E36, potom mám doma ještě jednu M40 z E30 a ty motůrky vypadají úplně stejně, až na jednu maličkost a to že u toho z E36, je na ventilovým víku hrdlo na nalévání oleje na pravé straně, vedle rozdělovače. U toho z E30 samozřejmě na druhé, tedy na levé. Je to tak u všech M40 v E36? A dalo by se podle toho zjistit z jakýho roku je ten motor?
Díky moc a BMW zdar BOOST.
Podle mýho je to motor M43, konstrukčně téměř shodný s M40. Má malinko větší výkon, myslím 85kW/115PS s KATem. Zástavba by neměla být problém. :P
8) ///M Power 8)

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 16. 02. 2004 07:39

Jinak M43B18 se vyráběl od roku 1993, pokud jsou moje info správné 8)
8) ///M Power 8)

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 16. 02. 2004 20:31

Díky moc kluci,
ale motor M43 to podle mě není. Nedávno tu byl link na libový fotky motorů a tam byla M43 a ta má úplně jiný sání než M40. A číslo motoru ten co mi to prodával vymáznul, takže smůla. Jenom mě zajímalo, proč to má to víčko na olej na druhý straně. No nevadí, až bude teplejc, přehodím a uvidím.
Zatím čaues BOOST.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 16. 02. 2004 20:33

A motor m43 by místo m40 šel? (samozřejmě včetně elektriky) Pasovala by převodovka a tak?
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 16. 02. 2004 20:44

Kluci, pokud je mi známo, tak klasickej M40 měl otvor pro nalévání oleje jedině vzadu. M43 to má opačně...já vím, že má jiné sání....nemůže to bejt nějakej bastl. Myslím, že ventilové víko by možná mohlo pasovat.
M43 by měl jít v klidu, ale musíš tam dát origo elektriku :P
8) ///M Power 8)

StaLin
Příspěvky: 21
Registrován: 11. 05. 2003 21:09

Příspěvek od StaLin » 17. 02. 2004 08:00

M43 bys poznal jednoduse podle toho ze ma retez (M40 ma rozvodovy remen).
Dal pak M43 ma rozdelovac na boku motoru a M40 vpredu.

Uživatelský avatar
Splaš
člen E30.cz
Příspěvky: 289
Registrován: 31. 05. 2003 01:36
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Splaš » 17. 02. 2004 21:11

Motor M 40 z e 36 má olejovou vanu vzadu, protože proti e 30 je jinak uložený na nápravě - víc vzadu. Proto má na opačné straně taky hrdlo nalévání oleje. Olejové čerpadlo je stejné jako u e 30, jen je na něm nasazené takové sací potrubí, které vede dozadu do té vany. Vana se dá bez potíží vyměnit za tu na e 30.

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 18. 02. 2004 20:56

Thank you very very very much Splaš, konečně jsem se odvěděl, jak to je, chtěl jsem si to jenom ověřit, jestli je to opravdu motor z E36.
Ještě jenou díky moc a měj se, BOOST.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Odpovědět