volnoběžné otáčky

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
KEAN
člen E30.cz
Příspěvky: 1138
Registrován: 15. 06. 2006 08:17
Bydliště: D1 66km

volnoběžné otáčky

Příspěvek od KEAN » 01. 05. 2007 10:38

Po zahřátí (ale ani při studeným nejsou zcela konstantní) motoru se mi houpou otačky v rozmezí zhruba 600ot/min az 1100ot/min nedělá to pokaždý ale většinou ano, nevěděl by někdo jestli to může být přímo váhou vzduchu...nebo třeba nějakým volnoběžným ventilem a popřípadě kde ho najdu...dík za rady

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 01. 05. 2007 11:23

Sice nikde nepíšeš, co je v tom za motor, ale odhaduju M40, pokud se to skutečně jmenuje 318i a je to tzv. "plasťák".

Přezkoušel bych funkci spínače na klapce - polohu "volnoběh".

Dál by mi zajímal regulátor volnoběhu - reguluje obtok škrtící klapky, u M40 je mezi motorem a přepážkou před kabinou.

Uživatelský avatar
KEAN
člen E30.cz
Příspěvky: 1138
Registrován: 15. 06. 2006 08:17
Bydliště: D1 66km

Příspěvek od KEAN » 01. 05. 2007 11:28

Je to M40...stim co tu popisujete budu muset stejne za nekym kdo stim ma vetsi zkusenosti

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 01. 05. 2007 11:34

KEAN píše:Je to M40...stim co tu popisujete budu muset stejne za nekym kdo stim ma vetsi zkusenosti
Spínač klapky - poloha pro volnoběh se dá zjednodušeně zkusit kontrolou, zda ekonoměr spadně na nulu při uvolněném pedálu plynu a brzdění motorem, kdy otáčky jsou vyšší než cca 1300, pro jistotu bych to zkoušel při vyšších.

Proměřením spínače to lze zjistit nejlíp na konektoru ŘJ - z hlavy teď nevím, který piny to u Motronicu jsou.

Uživatelský avatar
KEAN
člen E30.cz
Příspěvky: 1138
Registrován: 15. 06. 2006 08:17
Bydliště: D1 66km

Příspěvek od KEAN » 02. 05. 2007 15:04

našel jsem že je dobré vyčistit volnoběžný ventil, ale je vůbec rozebratelný??

Uživatelský avatar
Sean
Příspěvky: 300
Registrován: 03. 11. 2003 07:55
Bydliště: Litvínov

otáčky

Příspěvek od Sean » 07. 07. 2008 08:44

Tak mám ten samý problém.
Otáčky mi lítaly až ke 2000 tis,tak jsem pročistil ventil a zlapšilo se to.Je to tak padesát na padesát kdy to dělá a kdy drží otážky tak na 750ti.
Při brždení motorem mi někdy spadne ekonoměr,někdy ne a někdy si sám přidává.Chvíli brzí,chvilku ne................
Dá se z toho usoudit že je to 100% jen volnověžným ventilem????

Díky za rady.

P.s.:Pročítal jsem tu to snad 10x a nikdy nikde nenašel jasnou odpověď,proto se přidávám k tomu to,nejspíš stejnému příspěvku.
Díky

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 07. 07. 2008 11:00

pokud máš vyšší otáčky jak 1300 tak musí zustat na nule jinak to je spínač škrící klapky
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Uživatelský avatar
Sean
Příspěvky: 300
Registrován: 03. 11. 2003 07:55
Bydliště: Litvínov

:o)

Příspěvek od Sean » 07. 07. 2008 11:31

Po pročištění ventilu se to zlepšilo.Otáčky už nejsou tak vysoké.
Teď mi sem tam kolísají mezi 500-1000.

Zvednou se na 1000 a pak pomalu klasají až k 500..........to motor skoro chcípne.V tu chvíli vyskočí na 1000 a zase pomalu klesají.
Ventil po zapnutí klíčku pěkně vrní,otáčí se a zavírá...............

Je možný že jen prostě nedovírá tak jak by měl???Někdo tu psal,že pokud jedeš z kopce,podřadíš a brzdíš motorem,ekonoměr by měl spadnout na nulu.Jak jsme psal,někdy to udělá a někdy ne uplně.Je cítit že motor ještě trochu jde.
Nebo se stává,že ekonoměr spadne a po chvilce povyskočí a zase spadne.
Řekl bych že to odpovídá akorát tak těm kolísajícím otáčkám......

Uživatelský avatar
Sean
Příspěvky: 300
Registrován: 03. 11. 2003 07:55
Bydliště: Litvínov

..

Příspěvek od Sean » 07. 07. 2008 11:33

Jinak upřesním že jsem zkoušel brzdit motorem při mnohem vyšších otáčkách:o)

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 07. 07. 2008 12:42

byt tebou tak zkontroluju ten spínač a pak ještě netěsnost sání
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Uživatelský avatar
Sean
Příspěvky: 300
Registrován: 03. 11. 2003 07:55
Bydliště: Litvínov

..

Příspěvek od Sean » 07. 07. 2008 12:53

Sání se zdá být v poho.
Podtlak by tam měl být,jakmile otevřu víčko od oleje,klesou otáčky,chod motoru se rozhodí...........

Ještě mně napadlo jestli by to nemohli být svíčky.Měnil jsem motor a v tomhle prý už nebudou nic moc.

Je tam stará lambda,starej volnoběžnej ventil.Vše z motoru na kterém to nedělalo.Jediné co mně tedy napadlo je,že by to mohli dělat svíčky.

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 07. 07. 2008 13:00

tak vyměnit je můžeš tím ničemu neublížíš ale ja bych to viděl na řízení motoru co váha vzduchu?
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Uživatelský avatar
Sean
Příspěvky: 300
Registrován: 03. 11. 2003 07:55
Bydliště: Litvínov

..

Příspěvek od Sean » 07. 07. 2008 13:30

ok,mrknu na to.

Dá se nějak ozkoušet?

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 07. 07. 2008 14:15

no třeba diagnostikou zkus si pujčit od někoho druhou
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Odpovědět