
Pomooooc, skube mi E30
Pomooooc, skube mi E30

Naposledy upravil(a) Dusan dne 30. 04. 2007 22:29, celkem upraveno 2 x.
no že jsou všechny motory stejny bych si tvrdit netroufal
318 u e30 muže znamenat dva typy motorů a více než tři varianty jejich ostrojení
jde o motor m40 nebo m10? u m10 katburator, Kajetronic nebo Ljetronic?
jestli tem rozdilum nerozumiš tak udej rok vyroby auta at se to da jednoduššim zpusobem poradit
on například motor m40 žadnej zapalovaci modul nemá, tak abys na tu radu nehledal zbytečně
taky bude přesnější když popíšeš přímo okolnosti toho problemu...kdy to škube? co škube? v jakejch otačkach? za tepla či studena? jsou v tom nejalý rozdily? jak to jede? atd...
duvodu muže byt spousta
318 u e30 muže znamenat dva typy motorů a více než tři varianty jejich ostrojení
jde o motor m40 nebo m10? u m10 katburator, Kajetronic nebo Ljetronic?
jestli tem rozdilum nerozumiš tak udej rok vyroby auta at se to da jednoduššim zpusobem poradit
on například motor m40 žadnej zapalovaci modul nemá, tak abys na tu radu nehledal zbytečně
taky bude přesnější když popíšeš přímo okolnosti toho problemu...kdy to škube? co škube? v jakejch otačkach? za tepla či studena? jsou v tom nejalý rozdily? jak to jede? atd...
duvodu muže byt spousta
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni
jasně, takže jde o motor m40
podival bych pořadně na koleno sání jestli neni prasklý, připadně jinou netěsnost v něm(pokud jde o kolísání)
taky muže bejt špatná váha vzduchu
škubání vyloženě muže mit na svědomí spousta věcí, mužou bejt špatný svíčky nebo jedna, či kabely, víčko rozdělovače, palec, nebo i třeba zanešený vstřiky
podival bych pořadně na koleno sání jestli neni prasklý, připadně jinou netěsnost v něm(pokud jde o kolísání)
taky muže bejt špatná váha vzduchu
škubání vyloženě muže mit na svědomí spousta věcí, mužou bejt špatný svíčky nebo jedna, či kabely, víčko rozdělovače, palec, nebo i třeba zanešený vstřiky
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni
Navážet jsi se začal ty,já pouze napsal co se osvědčilo na stejnou závadu. Že předtím to auto šlo od elektrikáře k elektrikáři,ze servisu do servisu a všude na nic nepřišli - ani ve značkovým!!!,že to celé stálo 10000 jen za práci a pak to vyřešila výměna váhy je prostě fakt. Startovací modul nemají všechny vozy,ale i na bavorech jsou a jsou to přesně ty moduly jako na všech jiných autech a protože když stávkuje tahle placka tak to dělá psí kusy celý,považoval jsem za nutné to zmínit. M40 neznám a nechci znát,nejhorší motor co BMW vyrobilo,začal jsem psát ve chvíli kdy jsem nevěděl jaký motor tam je. Víc čti a míň machruj. Snažil jsem se poradit když vy odborníci jste jen čuměli a nepsali. Tímto končím debatu o hovnu a prosím moda o promazání. Nemá cenu se hádat,protože o tom to tady fakt není.... Kdybys měl ještě něco,můžeš poslat sz,ale asi tě řešit nebudu.Venca píše:Toho blba si odpusť.Cons píše:Nemá cenu se hádat s blbem. Mám ty auta doma a vím co je stejný a co ne. A jestli nevíš co je startovací modul tak se radši nevyjadřuj ty.
Zrovna ty, "startovací module"...![]()
Pokud mi chceš ještě něco sdělit, SZ, tady je prostor pro něco jiného.
-------


Však až se to vyřeší tak uvidíme kdo psal hovadiny a kdo ne.
BMW E21 316, Škoda 130L, VAZ Lada 1500, Nissan Silvia S13, Mazda RX7 Savanna, Škoda 125L, Škoda Favorit Black line, Mitsubishi Pajero Wagon, Škoda Favorit 135L, Peugeot 405 SRi, BMW E30 318i, BMW E34 525i ---> BMW E21 318i, BMW E38 740iA
Viděl a slyšel jsem pro tu placku tyto názvy: Startovací modul, modul zapalování, kontrolní modul a servisáci u Peugeota tomu říkali posilovač jiskry. Oficiálně Electronic control unit. Zajímavé je,že je použit ve spoustě vozidel a i ve více řadách,rokách výroby a motorových verzích u BMW ale lišej se v katalozích objemy u kterých je použit. Například u E21 na mjauto.cz je pouze 315ka,já mám 318i a mám ho tam taky. Asi je to jak se komu chtělo to tam dát nebo ne,jinak si to vysvětlit neumím. Je to BOSCH 0227100123 a vypadá to takhle:adam320 píše:on asi myslel zapalovacisamiq píše:Co je to startovaci modul![]()
ja tu jsem taky kratce...

BMW E21 316, Škoda 130L, VAZ Lada 1500, Nissan Silvia S13, Mazda RX7 Savanna, Škoda 125L, Škoda Favorit Black line, Mitsubishi Pajero Wagon, Škoda Favorit 135L, Peugeot 405 SRi, BMW E30 318i, BMW E34 525i ---> BMW E21 318i, BMW E38 740iA
- Syn Výčepu
- Příspěvky: 115
- Registrován: 06. 09. 2006 13:02
- Bydliště: Praha
Myslim, že zavady jako spatny kabely, vstriky, vaha, by se projevily hned po nastartovaní, ale stejne by nebylo od veci sehnat nekoho s M40 a zkusit tyhle veci prohodit, aby si tuhle zavadu mohl 100% vyloucit. Je možný, že když se motor ohřeje, začne profukovat tesnění v sání nebo tesnění u svodů výfuku. Muže to dělat i taková pičovinka jako přicpanej benz. filtr nebo benz. pumpa už nemusí byt v nejlepší kondici.
(OO=[][]=OO)
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
Tu tvou "ECU" M40 nema, pac ma motormanagement Motronic a ten si zapalovani/smes ridi uplne jinym zpusobem jako L Jetronic, kterej pouziva tu tvou "ECU". Takze tak.
Bosch jako bosch.... vaha jako vaha... jak to tedy je mozne ze napr vaha na 320 a 325 je uplne jina? dle vyzoru a i vnitrne sou uplne stejne. Nebo i ridici jednotky z pezotu by tedy meli fachat na baworu, pac vypadaj stejne.
jinak zajimava stranka co si sem dal screen...pise tam BMW 320 a objem udava 1.8... machri od fordu
Bosch jako bosch.... vaha jako vaha... jak to tedy je mozne ze napr vaha na 320 a 325 je uplne jina? dle vyzoru a i vnitrne sou uplne stejne. Nebo i ridici jednotky z pezotu by tedy meli fachat na baworu, pac vypadaj stejne.
jinak zajimava stranka co si sem dal screen...pise tam BMW 320 a objem udava 1.8... machri od fordu
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
1. takze uz vime, ze ten modul je tranzistorove zapalovani. To uspesne nahradilo mechanicky prerusovac a spina jen primar VN civky ve spravny okamzik (predstih ...). Delka a sila jiskry, jak pises, je dana vlastnostmi VN civky, kabely, rozdelovacem a svickami. VN civka ma dominantni podil na techto vlastnostech. Urcuje velikost a delku impulsu. Tyto veliciny se pri chodu motoru nemeni, jsou konstantni. Vzdycky jsou zapalovaci impulsy mnohokrat predimenzovanyCons píše: ... Tím bych možná zkusil obhájit termín ECU (elektronická řídící-kontrolní jednotka) použitý pro modul - podle mě řídí nebo optimalizuje průběh jiskření v jednotlivých válcích aby došlo k ideální délce a síle jiskry svíčky v každém válci a tím se kvalitněji a nejúčinněji spalovala směs. Když je modul v hajzlu,nejede to. Nebo slouží ke kontrole optimálnosti zapalování a když je v hajzlu tak řídící jednotka nedostává potřebné informace a neumí zkorigovat eventuelní problém. Nevím,elektronika v autě nemá podle mého co dělat,akorát je zdrojem potíží. Zrovna nedávno - asi týden to je - byl zveřejněn údaj spolehlivosti značek a nejhůř dopadli japonské,nejlépe německé. Nejméně 65 procent závad podle té statistiky způsobuje elektronika. Čili platí stále známé úsloví mechaniků : Co tam není,nemůže se posrat. K řídící jednotce. Pažout má BOSCH 0 261 200 160 - taktéž Motronic,máme doma dvě,každá má jiné číslo typu a obě makají na jednom autě. Proč? Neměly by podle toho co tady píšete. Kua už v tom mám sám guláš. ...

2. jak psal Max-max, Motronic a jine "moduly" jsou stejne v principu cinnosti, ale jak by mohlo napadnout, maji ponekud jine parametry. Ten kus co mas 261 200 160 ma urcite jiny software v epromce, nez treba 261 200 174 od BMW M40. Kazdej motor ma jine charakteristicke pole a tedy je prislusne jiny program v epromce ( pro borce "ČIP" ). Ze to auto po vymene jede, neznamena, ze optimalne a zcela urcite bude max vykonu a kroutaku, spotreba, ... jinde nez optimalni.
3. Nesouhlasim, ze elektronika je zdrojem potizi.
Je uplne neuveritelne, jak je spolehliva napr. ECU Motronic. Mam ji v aute 18 let a pracuje bez zavady, mam dojem, ze rada dalsich kolegu to muze potvrdit, ze to facha spolehlive. Problem se obvykle objevi, kdyz dojde k nejakemu zasahu zvenci, nebo nestandardnimu provozu. (pokus jet s autem bez akumulatoru, svareni, ... )
Rekl bych ze sve zkusenosti, ze spickove pristroje z konce 80. let byly navrzeny perfektne a uz v te dobe byla soucastkova zakladna na urovni a daly se delat spolehlive stroje. Ten nazor co uvadis o auto-elektronice je poplatny dobe let 70. a drive, kdy bylo problem vyrobit spolehlive elektrolyticke (tantalove) kondenzatory, nebo spinaci tranzistor na velke napeti a proud.
Zacatek druheho tisicileti mi prijde ve znameni planovane omezene zivotnosti vyrobku (mobily, PC, auta, ...)

radu dobrych informaci jak veci funguji, lze najit na webu skoda.panda.cz
napr. o zapalovani:
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=384
bud zdrav a studuj, je to zajimave


-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 20. 08. 2008 16:47
- Bydliště: Martin, SR
škubání motoru
Zdravim, tak vidim ze sa tu riesilo vela veci, ja by som bol vdacny za radu.
E30, 318i, M10, KAT, L-jetronic.
Motor sklbe takmer vzdy (ale len) pri 4000ot, vacsinou to je poznat na dialnici pri 5 je to okolo 130kmh, ked chcem zrychlit zacne sklbat. Je to aj na nizsich prevodovych stupnoch(pri 4000ot). Niekedy ked pridavam "opatrne" alebo z kopceka, tak nesklbe.
Inac motor startuje krasne za studena, aj za tepla. Jedine som si vsimol, vlastne asi ako zacalo to sklbanie, tak po nastartovani, na druhej krizovatke sa trochu dusil (ot na volnobehu padaju na 200, ale nezdochol) ked sa trosku zohreje, neni problem (okrem sklbania). Zda sa mi ze aj spotreba 10litrov (dialnica, auto skoro plno nalozene, 120-140kmh, dost casto zrychlovanie z 80 na 140 (v taliansku su sialeni soferi kamionov, pchaju sa pred cloveka furt, magori). Neviem ci ta spotreba odpoveda, ale zda sa mi o liter vyssia ako bola ked som ho kupoval a meral (par mesiacov).
Rozmylslal som ci to su neni sviecky, ale to by asi blblo pri inych otackach, teraz tu citam spojka, neviem, pripadne vaha vzduchu, ci kable, diera v nasavani, ci dokonca palivovy filter? Co by to este mohlo byt? Pripadne ako to skontrolovat "na kolene" momentalne nemozem ist k mechanikovi....
Dik za info.
E30, 318i, M10, KAT, L-jetronic.
Motor sklbe takmer vzdy (ale len) pri 4000ot, vacsinou to je poznat na dialnici pri 5 je to okolo 130kmh, ked chcem zrychlit zacne sklbat. Je to aj na nizsich prevodovych stupnoch(pri 4000ot). Niekedy ked pridavam "opatrne" alebo z kopceka, tak nesklbe.
Inac motor startuje krasne za studena, aj za tepla. Jedine som si vsimol, vlastne asi ako zacalo to sklbanie, tak po nastartovani, na druhej krizovatke sa trochu dusil (ot na volnobehu padaju na 200, ale nezdochol) ked sa trosku zohreje, neni problem (okrem sklbania). Zda sa mi ze aj spotreba 10litrov (dialnica, auto skoro plno nalozene, 120-140kmh, dost casto zrychlovanie z 80 na 140 (v taliansku su sialeni soferi kamionov, pchaju sa pred cloveka furt, magori). Neviem ci ta spotreba odpoveda, ale zda sa mi o liter vyssia ako bola ked som ho kupoval a meral (par mesiacov).
Rozmylslal som ci to su neni sviecky, ale to by asi blblo pri inych otackach, teraz tu citam spojka, neviem, pripadne vaha vzduchu, ci kable, diera v nasavani, ci dokonca palivovy filter? Co by to este mohlo byt? Pripadne ako to skontrolovat "na kolene" momentalne nemozem ist k mechanikovi....
Dik za info.
= E30 318i prve auto
=

Re: škubání motoru
Gumový hadice sání prohlídni, zkus je trochu promačkat za chodu motoru - někde může být trhlina, která se projeví právě při prudší změně podtlaku v sání.matkokubko píše:Zdravim, tak vidim ze sa tu riesilo vela veci, ja by som bol vdacny za radu.
E30, 318i, M10, KAT, L-jetronic.
Motor sklbe takmer vzdy (ale len) pri 4000ot, vacsinou to je poznat na dialnici pri 5 je to okolo 130kmh, ked chcem zrychlit zacne sklbat. Je to aj na nizsich prevodovych stupnoch(pri 4000ot). Niekedy ked pridavam "opatrne" alebo z kopceka, tak nesklbe.
Inac motor startuje krasne za studena, aj za tepla. Jedine som si vsimol, vlastne asi ako zacalo to sklbanie, tak po nastartovani, na druhej krizovatke sa trochu dusil (ot na volnobehu padaju na 200, ale nezdochol) ked sa trosku zohreje, neni problem (okrem sklbania). Zda sa mi ze aj spotreba 10litrov (dialnica, auto skoro plno nalozene, 120-140kmh, dost casto zrychlovanie z 80 na 140 (v taliansku su sialeni soferi kamionov, pchaju sa pred cloveka furt, magori). Neviem ci ta spotreba odpoveda, ale zda sa mi o liter vyssia ako bola ked som ho kupoval a meral (par mesiacov).
Rozmylslal som ci to su neni sviecky, ale to by asi blblo pri inych otackach, teraz tu citam spojka, neviem, pripadne vaha vzduchu, ci kable, diera v nasavani, ci dokonca palivovy filter? Co by to este mohlo byt? Pripadne ako to skontrolovat "na kolene" momentalne nemozem ist k mechanikovi....
Dik za info.
Na palivovej filtr bych se podíval - někdy tam bejvá vidět roky výroby (já měl nějakých 1992, což hovořilo o najetých možná 100000 km).
Váha vzduchu může mít znečištěnou nebo i vyšoupanou odporovou dráhu.
Lze sice změřit její hodnoty při pohybu klapky, ale je to křivka asi s pěti vrcholy a těžko podsoudíš, jestli je správná (pokud je v tomhle někdo honěnej, ať poradí, z čeho je ta křivka odvozená, dost by mi to zajímalo).
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 20. 08. 2008 16:47
- Bydliště: Martin, SR
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 20. 08. 2008 16:47
- Bydliště: Martin, SR
Takze, hlavnu nasavaciu hadicu (za vahou a filtrom-ten je novy) som prehmatal, nevyzera ze by mala diery. Avsak hadicky co vedu dalej su uz z takej akoby slnkom vysusenej jemnucko popraskanej gumy, nepaci sa mi to moc, ale diery som nenasiel. Vsimol som si akurat ze ako je nasavanie pri svetle bol zoskoceny kryt, tak to nasavalo aj od svetla aj z motoroveho priestoru. Ale ten je uplne na zaciatku nasavania, este pred filtrom, pochybujem ze by to mohlo byt ono.
Kabelaz uz tiez vyzera dost staro, ale bojim sa do toho sprtat aby som nieco nepos...l.
Zajtra idem auto prevetrat, tak mozem napisat. Zatial som nenasiel navod ako rozobrat vahu vzduchu, mozem poslat nejake foto, hadam mi niekto poradi. Aj ked sa zatial na to necitim. Mozno vycistenie...
Kabelaz uz tiez vyzera dost staro, ale bojim sa do toho sprtat aby som nieco nepos...l.
Zajtra idem auto prevetrat, tak mozem napisat. Zatial som nenasiel navod ako rozobrat vahu vzduchu, mozem poslat nejake foto, hadam mi niekto poradi. Aj ked sa zatial na to necitim. Mozno vycistenie...
= E30 318i prve auto
=

Falešnej vzduch to může brát i od hadice k posilovači brzd, případně z hadiček k podtlakový regulaci předstihu.matkokubko píše:Takze, hlavnu nasavaciu hadicu (za vahou a filtrom-ten je novy) som prehmatal, nevyzera ze by mala diery. Avsak hadicky co vedu dalej su uz z takej akoby slnkom vysusenej jemnucko popraskanej gumy, nepaci sa mi to moc, ale diery som nenasiel. Vsimol som si akurat ze ako je nasavanie pri svetle bol zoskoceny kryt, tak to nasavalo aj od svetla aj z motoroveho priestoru. Ale ten je uplne na zaciatku nasavania, este pred filtrom, pochybujem ze by to mohlo byt ono.
Kabelaz uz tiez vyzera dost staro, ale bojim sa do toho sprtat aby som nieco nepos...l.
Zajtra idem auto prevetrat, tak mozem napisat. Zatial som nenasiel navod ako rozobrat vahu vzduchu, mozem poslat nejake foto, hadam mi niekto poradi. Aj ked sa zatial na to necitim. Mozno vycistenie...
Někde na e30.de obrázky rozebraný váhy vzduchu jsou.