klepání, vibrace M20

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
SPAJK
Příspěvky: 136
Registrován: 10. 01. 2006 10:25
Kontaktovat uživatele:

klepání, vibrace M20

Příspěvek od SPAJK » 06. 03. 2007 15:44

Prosím o radu mám E34 525i M20 a doposud chod motoru 100%, tedka najednou na volnoběh slyším nezdravé pravidelné klapání z motoru(vím že se těžko popisuje klapání :? ) a celkově vyšší vibrace...za další když vytočím serrvo příliš do strany mění se otáčky motoru..nevím jesi je spojitost? ale co to může být..díky moc
525I E34 Vanos, 535i E39, 318i E36 Schwester Wagen, ex-525i E34 comfort wagen,ex-525e E28 Das war ja ausgezeichnet Wagen, ex-528i E28, ex-530D E39
M.I.B. men in bmw
Jesus fur erfolgreich Leben

pusik.03
Příspěvky: 30
Registrován: 27. 01. 2007 18:46
Bydliště: Beroun

Příspěvek od pusik.03 » 06. 03. 2007 21:34

s tim klepanim nevim...
ale to servo pokud vytocis kola do plnyho rejdu(nadoraz) tak ti otacky lehce klesnou vzdycky.dela to kazdy auto ktery ma servo se kterym sem se zatim setkal :wink:
BMW E30 320i rv 86 coupe chrom automat
776622653

Uživatelský avatar
vlada320
Teenager
Příspěvky: 3127
Registrován: 18. 09. 2005 20:24
Bydliště: žeby skleroooza :-)

Příspěvek od vlada320 » 06. 03. 2007 22:04

kdy si naposledy nechaval serizovat ventily?
Moje budoucí láska-BMW E30 320i Cabrio, v barvě briliantrot a úpravě M-Technic 2 :-)

SPAJK
Příspěvky: 136
Registrován: 10. 01. 2006 10:25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SPAJK » 06. 03. 2007 22:05

jo tak to sem nikdy nedělal.. :lol:
525I E34 Vanos, 535i E39, 318i E36 Schwester Wagen, ex-525i E34 comfort wagen,ex-525e E28 Das war ja ausgezeichnet Wagen, ex-528i E28, ex-530D E39
M.I.B. men in bmw
Jesus fur erfolgreich Leben

Uživatelský avatar
vlada320
Teenager
Příspěvky: 3127
Registrován: 18. 09. 2005 20:24
Bydliště: žeby skleroooza :-)

Příspěvek od vlada320 » 06. 03. 2007 22:11

no tak tim zacni koukej to co nejdrive nechat seridit pokud mozna hned ale nechci te strasit to ne ale je mozny ze uz to odnesly vahadla a nebo vacka.ale spis ty vahadla dost se projizdej :( mel jsem na aute to same az ty vahadla nakonec zacali ulitavat za jizdy a vyresila to jedine nova hlava
Moje budoucí láska-BMW E30 320i Cabrio, v barvě briliantrot a úpravě M-Technic 2 :-)

SPAJK
Příspěvky: 136
Registrován: 10. 01. 2006 10:25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SPAJK » 17. 05. 2007 22:58

vlada320 píše:no tak tim zacni koukej to co nejdrive nechat seridit pokud mozna hned ale nechci te strasit to ne ale je mozny ze uz to odnesly vahadla a nebo vacka.ale spis ty vahadla dost se projizdej :( mel jsem na aute to same az ty vahadla nakonec zacali ulitavat za jizdy a vyresila to jedine nova hlava
Tak jsi měl pravdu :( :( vahadlo v pytli. Už je to opravené zároveň jsem nechal udělat i rozvody. akorát servisman říkal, že mám už dost vychozenou vačku...co mám očekávat, že to prakticky bude znamenat ??
525I E34 Vanos, 535i E39, 318i E36 Schwester Wagen, ex-525i E34 comfort wagen,ex-525e E28 Das war ja ausgezeichnet Wagen, ex-528i E28, ex-530D E39
M.I.B. men in bmw
Jesus fur erfolgreich Leben

Uživatelský avatar
vlada320
Teenager
Příspěvky: 3127
Registrován: 18. 09. 2005 20:24
Bydliště: žeby skleroooza :-)

Příspěvek od vlada320 » 18. 05. 2007 11:00

kdyz uz je hodne vybehana tak je to zaprvy hlucny,zadruhy to znamena ztratu vykonu a hlavne nevim jak u tebe ale u me jak jsi ten motor zacal hodne vytacet treba na dalnici pri podrazovani tak kolikrat uletelo dalsi vahadlo :( vyresila to jedine nova kompletni hlava.nebo takhle s dobrou vackou a nevybehanejma kamenama na vahadlech :(
Moje budoucí láska-BMW E30 320i Cabrio, v barvě briliantrot a úpravě M-Technic 2 :-)

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 18. 05. 2007 11:29

A proč by měl měnit celou hlavu??? Stačí snad vyměnit vačku a pokud jsou v prdeli vahadla, tak ty, ne? :roll: A pokud vím, tak idou vyměnit na vahadlech enom ty dosedací plochy u vačky (myslím, že se tomu říká koník nebo tak nějak), takže aj vahadla můžou zůstat, pokud nejsou evidentně poškozené
No smoke, no fun...
Obrázek

SPAJK
Příspěvky: 136
Registrován: 10. 01. 2006 10:25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SPAJK » 18. 05. 2007 13:11

hluk nějak to nedělá takže mám asi počkat až se něco stane a pak to řešit, že? To vahadlo ulítlo, žeprý kvůli velké vůli ventilů ostatní vypadaj ok...a pak teda celá vačka..nebo jen to nějaké uložení ?jestli jsem to odbře pochopil..
525I E34 Vanos, 535i E39, 318i E36 Schwester Wagen, ex-525i E34 comfort wagen,ex-525e E28 Das war ja ausgezeichnet Wagen, ex-528i E28, ex-530D E39
M.I.B. men in bmw
Jesus fur erfolgreich Leben

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 18. 05. 2007 15:59

No pokud je vydřená vačice, tak ju musíš celou vyměnit, na té nic opravit už nejde (resp. jde, ale za dost velkou cenu, takže levnější je pořídit bazarovou) no a pokud je jsou i na vahadlech vydřené dosedací plochy, které jsou v kontaktu s vačkou, tak tyto plochy jdou vyměnit, to jsou ty tzv. koníky (nebo koníci? Nevim :) ), pokud se nepletu..
No smoke, no fun...
Obrázek

SPAJK
Příspěvky: 136
Registrován: 10. 01. 2006 10:25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SPAJK » 15. 06. 2007 14:28

tak mě včera ulítlo další vaahadlo po cca 1100 km dlouhé štrece :? tak nevím no co s tím jenom tam dát nový vahadlo je asi naprd co já vím kde to zase ulítne a jeden servisman mě tvrdil, že vačka de zrenovovat. Jesi to muze byt tím, že je vychozená...
525I E34 Vanos, 535i E39, 318i E36 Schwester Wagen, ex-525i E34 comfort wagen,ex-525e E28 Das war ja ausgezeichnet Wagen, ex-528i E28, ex-530D E39
M.I.B. men in bmw
Jesus fur erfolgreich Leben

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 15. 06. 2007 14:38

SPAJK píše:tak mě včera ulítlo další vaahadlo po cca 1100 km dlouhé štrece :? tak nevím no co s tím jenom tam dát nový vahadlo je asi naprd co já vím kde to zase ulítne a jeden servisman mě tvrdil, že vačka de zrenovovat. Jesi to muze byt tím, že je vychozená...
takovemu servismanovi nasrat do rukou...vacka je tvrzena povrchove cementovanim, pokud by ji prebrousili do puvodnich hodnot sice budes mit na chvily supr pocit ale odhaduji to tak na cca 2000km...pak pujde do kopru hned.... sezen vacku a je to, dyt tech motoru sou mraky
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

dr.cajkos
Příspěvky: 23
Registrován: 25. 10. 2008 18:40

problém vstřikování paliva

Příspěvek od dr.cajkos » 10. 05. 2012 18:16

ahoj nevim kde mam vznýst dotaz nové téma mi založit nejde tak to píšu sem, mám e30 323i 102kw rv.83, motor mi za normálních okolností neběží, chytne pouze na obohacovač,ale všechny vstřiky musejí být odpojeny a pak chcípne a nebo když ho přikrmím benzínem do sání taky běží. jakmile připojím vstřikovače nechytne a uchlastá se! když náhodou jo tak se strašně hádá a hulí, prostě tam jde asi strašně moc benzínu. proto se chci zeptat jak mají vsřikovače stříkat, jakou frekvencí a jestli zvlášť nebo všechny najednou? mě sříkaj všechny najednou 6x za 1.ot. vačky.jáké má byt tedy správné dávkování paliva? kde by mohl být problém?
Předem díky za odpovědi!

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: problém vstřikování paliva

Příspěvek od Venca » 10. 05. 2012 19:10

dr.cajkos píše:ahoj nevim kde mam vznýst dotaz nové téma mi založit nejde tak to píšu sem, mám e30 323i 102kw rv.83, motor mi za normálních okolností neběží, chytne pouze na obohacovač,ale všechny vstřiky musejí být odpojeny a pak chcípne a nebo když ho přikrmím benzínem do sání taky běží. jakmile připojím vstřikovače nechytne a uchlastá se! když náhodou jo tak se strašně hádá a hulí, prostě tam jde asi strašně moc benzínu. proto se chci zeptat jak mají vsřikovače stříkat, jakou frekvencí a jestli zvlášť nebo všechny najednou? mě sříkaj všechny najednou 6x za 1.ot. vačky.jáké má byt tedy správné dávkování paliva? kde by mohl být problém?
Předem díky za odpovědi!
Co je "obohacovač"?

Vstřiky jsou zapojený ve dvou větvích - spolu vstřikujou 1, 3, 5 a 2, 4, 6.
Pokud se nepletu, každej vstřik dá během jedný otáčky jeden puls.

Zkontroloval bych, zda vstřiky těsní a neukapávají.

dr.cajkos
Příspěvky: 23
Registrován: 25. 10. 2008 18:40

Re: problém vstřikování paliva

Příspěvek od dr.cajkos » 10. 05. 2012 20:25

sledoval jsem to a vstřiky stříkají všechny najednou a stříknou 6x za 1prac.dobu a určitě neukapávaj jso zrepasovaný.jo a taky jsem tam měl po týdením zkoušení místo 4L oleje asi 6L tak si asi každý asi dokáže představit co se tam musí dít. obohacovač stříká palivo do sání při startu.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: problém vstřikování paliva

Příspěvek od Venca » 10. 05. 2012 20:50

dr.cajkos píše:sledoval jsem to a vstřiky stříkají všechny najednou a stříknou 6x za 1prac.dobu a určitě neukapávaj jso zrepasovaný.jo a taky jsem tam měl po týdením zkoušení místo 4L oleje asi 6L tak si asi každý asi dokáže představit co se tam musí dít. obohacovač stříká palivo do sání při startu.
Aha, takže tam je vstřik. ventil studenýho startu....

Zkusil bych proměřit, jestli nejsou ty dva elektrický okruhy vstřiků někde zkratovaný, odpojit všechyn vstřiky a ohmicky proměřit ty dvě větve proti sobě z konektoru ŘJ.

Plus jde do všech šesti vstřiků najdenou od relé palivový pumpy ze svorky 87 (pokud to je skutečně 323i s L-Jetronicem a někdo tam nebastlil).
Mínus (tj. pulzace) jde z ŘJ, jeden drát pro 1,3,5, a druhej 2,4,6, čísla pinů od ŘJ pro 323i bohužel nevím, jen tuším, že jsou označený 12 a 24 (to zkus dohledat v nějakých schématech).

dr.cajkos
Příspěvky: 23
Registrován: 25. 10. 2008 18:40

Příspěvek od dr.cajkos » 10. 05. 2012 21:27

ok diky, někdo se v tom už určitě hrabal, ale ta motorová elektrika je snad originál, zítra zkusím proměřit a uvidíme. pak dám vědět.
zatim dík!

dr.cajkos
Příspěvky: 23
Registrován: 25. 10. 2008 18:40

Re: problém vstřikování paliva

Příspěvek od dr.cajkos » 12. 05. 2012 09:58

tak problém nečekaně vyřešen, najednou mi to nastarotovalo ani jsem nevěděl proč, hulilo to jak kamna protože vejfuk byl asi plnej bezinu, ale teď už je to lepší. po sléze jsem přišel na to že je to jenotkou.jednotku už jsem zkošel asi před 14dny ale prostě to na ni nechytlo, bylo to uchlastany jak svině a svíčky už ani poředně nepálily. ted jsem to měl pořádně vysušený a nový svíce a náhodou jsem měl zapojenou tu fungující jednotku a chytlo to. jsem šťasnej jak blecha!

Odpovědět