Nepravidelný běh po startu
Nepravidelný běh po startu
Mám 524TD E28 a když startuju a motor je studenej tak sice naskočí po prvním otočení klíčku, ale pak když to přeženu tak běží snad na 2 válce, a většinou trvá tak 3-5 minut než se to ustálí a začnou pracovat všechny válce a během této doby to strašně kouří (Avie hadr) pak se to ustálí a šlape to krásně a ani čmoudík - čím by to mohlo být?
BMW E28 528i 1984 2,8 R6 184HP
Chevrolet C20 Pick-Up 1971 5,0 V8 200HP
VW Vento 1993 1,9TD R4 75HP
Chevrolet C20 Pick-Up 1971 5,0 V8 200HP
VW Vento 1993 1,9TD R4 75HP
- thomas_a_anderson
- Příspěvky: 410
- Registrován: 24. 09. 2003 08:14
- Bydliště: LUŠTĚNICÉÉÉ
Re: Nepravidelný běh po startu
1. vyměnit žhavící svíčkyErik píše:Mám 524TD E28 a když startuju a motor je studenej tak sice naskočí po prvním otočení klíčku, ale pak když to přeženu tak běží snad na 2 válce, a většinou trvá tak 3-5 minut než se to ustálí a začnou pracovat všechny válce a během této doby to strašně kouří (Avie hadr) pak se to ustálí a šlape to krásně a ani čmoudík - čím by to mohlo být?
2. pokud to nepomůže, nechat změřit tlaky čerpadla.
- Havran
- Příspěvky: 286
- Registrován: 25. 07. 2003 09:25
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Kontaktovat uživatele:
Tak tohle samí se mi stává taky i když mám 325e, tak 2* do měsíce. Jdou mi maximálně 3válce motor se škube a prostě nejede. Když vyndám svíčky tak jsou zasraný a od benzínu. Poslední válec většinou nechce naskočit vůbec a jediný co pomůže je že vytáhnu kabel od svíčky a přidržím tak 1cm od kloboučku svíčky, pak to teprve běží ale jakmile nasadim kabel zpátky na svíčku tak válec nefachá, takže musím aspoň 1min držet ten kabel v tý poloze v který to běží a až pak ho můžu normálně nasadit na svíčku. Svíčky a kabely mám nový. V létě to nedělalo.Sory že se do toho seru když nemám kamna.
žhavičky nemají bliv , pokud už motor běží na nic. bylo by dobré nechat proměřit vstřiky, při jakém tlaku otevírají (u turba by to mělo být asi 1.65kPa), zda neukapávají, když jsou zavřené a hlavně zda při vstřiku rozptylují palivo do požadovaného kuželu a nestříkají jenom jako čůrek. Palivo v tom případě hoří nerovnoměrně, čoudí a může se stát, že se propálí dno pístu od kapek, které na něj dopadnou a hoří tam. Toto se projevuje hlavně po startu studeného motoru, po zahřátí toto mizí - nafta se líp rozptýlí.
Naposledy upravil(a) kdo. dne 12. 01. 2004 09:00, celkem upraveno 1 x.
časování žhavícího relé je nastaveno tak, že žhaví (i když se ti rozsvítí zelená kontrolka - tobě asi ne, protože to že se nerozsvítí signalizuje poruchu některé ze žhaviček) pár vteřin i po nastartování (je slyšitelné následné cvaknutí a navýšení napětí na kontrolkách). Já napsal, že nemají vliv, když už motor běží a časový údaj s problémem, který popisuje Erik s nimi už opravdu nesouvisí.Uli_d píše: Ja myslim, ze trochu jo - mam jednu v hajzlu, ak dyz to naskoci, tak cejtim, ze ten jeden valec se chytne az tak po 5-10s a pak uz si to bezi jak spravne 6 valec. SAMET
BTW pokud nevíš, jak zjistit, která je KO, tak sundej krytku z žhavícího relé, vytáhni konektor, který vede kabely k jednotl. žhavičkám a proměř je s žárovkou připojenou na plus. Na kterém kolíku se ti nerozsvítí, přečti číslo u kolíku a víš, na kterém to je válci.
to je divný, páč jeden válec s dostatečnou kompresí i bez žhavení začne pracovat při běžícím motoru sám po několika málo otáčkách (dostatečná rychlost komprese a ohřátí vzduchu pro vznícení nafty), ale po 5-10sec??? Za tu dobu motor běžící na volnoběh (cca 800ot/min) a jeho jeden válec uděláUli_d píše:.. ten jeden valec se chytne az tak po 5-10s a pak uz si to bezi jak spravne 6 valec. SAMET


To dělají špatné žhavící svíčky, otec měl špatné dvě a jak bylo řečeno, motor naskočil hned, ale šel velice nepravidelně a hulil dymovnice, když jsem vyjel z garáže na ulici (cca 10m), tak bylo vše OK. Proměřil jsem svíčky a na prvním a čtvrtém válci byly v hájí. Koupil jsem nové Bosch-Duraterm a závada byla odstraněna, z výfuku ani čmoudek.
byl to bavor?? to je divný, páč, jak jsem napsal, žhavící relé tak dlouho není sepnuté a tedy žhavičky nežhaví. Relé vypíná asi (odhadem) 3 sec po startu, dýl rozhodně ne. Je to slyšet, jak cvakne a vidět na kontrolkách.
taky mi jedna odešla (nesvítila kontrolka) a startování bylo znatelně horší, než jsem to opravil, tak odešla i druhá, start se ještě zhoršil, takže vím, že rozhodně nejde říct "motor naskočil hned" a to chyběly dvě ze šesti, u čtyřválce u 1. a 4. by to bylo ještě horší, byl to souboj, ale jakmile se rozběhl, tak pracovaly VŠECHNY válce a ne, že se postupně přidávaly.
taky mi jedna odešla (nesvítila kontrolka) a startování bylo znatelně horší, než jsem to opravil, tak odešla i druhá, start se ještě zhoršil, takže vím, že rozhodně nejde říct "motor naskočil hned" a to chyběly dvě ze šesti, u čtyřválce u 1. a 4. by to bylo ještě horší, byl to souboj, ale jakmile se rozběhl, tak pracovaly VŠECHNY válce a ne, že se postupně přidávaly.
Je to 524td E34. Netvrdím, že to dožhavuje dalších deset sekund, ale je tam důležité to první nažhavení. Když se ti motor několikrát otočí a určitý válec ti nechytne díky tomu, že tam neni správná teplota, tak ti jde do výfuku nespálená a rozprášená nafta, proto ten dým. Určitě to Erikovi nedělalo, když bylo +25°C, ale když se znatelně ochladilo. Nažhavení studeného dieslu, zvlášt u staršího typu je základ. Stačí aby byla jedna žhavička špatná a je to velice znát. Myslím tím startování studeného motoru. Ted trochu odbočím, kámoš si koupil Ford Mondeo 1,8td a preventivně si nechal před zimou vyměnit žhavičky. Nějaký dobrák mu tam dal italský sračky. Když přišly mrazy, tak musel žhavit 4x, pak to teprve chytlo, ale stejně to hulilo. Bylo to 2 roky staré auto a ráno, když bylo kolem -5°C, tak se bál jít k autu. Nasral se, svíčky vrátil a koupil originál Bosch. Auto začalo žhavit kratší dobu a naskočilo hned, motor šel pravidelně a z výfuku jde jen pára. Tak mi řekni čím to bylo, určitě né zadřeným vstřikem.
To ja samozrejme vim, ale nevim jak sou cislovany valce - odpredu, odzadu, napreskacku ...????????????? Prosimte, rekni mi to. Ja vim, ze mam v prdeli napr. G1, ale, kterej je to valec - u vrtule, u ridice ...???? A taky mi rekni jak vymenim svicky pod sanim aniz bych to sani musel sundat. Diky moc.kdo. píše:---BTW pokud nevíš, jak zjistit, která je KO, tak sundej krytku z žhavícího relé, vytáhni konektor, který vede kabely k jednotl. žhavičkám a proměř je s žárovkou připojenou na plus. Na kterém kolíku se ti nerozsvítí, přečti číslo u kolíku a víš, na kterém to je válci.
Ještě doplním informace - svítí mi kontrolka jak pro žhavení tak ta zelená pro start a podle toho jak sebou motor hazí po startu by neměly fungovat ty žhavičky minimálně 2 tzn neměly by mi teoreticky svítit ani jedna z těch kontrolek - nebo se pletu?
BMW E28 528i 1984 2,8 R6 184HP
Chevrolet C20 Pick-Up 1971 5,0 V8 200HP
VW Vento 1993 1,9TD R4 75HP
Chevrolet C20 Pick-Up 1971 5,0 V8 200HP
VW Vento 1993 1,9TD R4 75HP
Tak co???? "Si blbý nebo mi to nechceš řect?"Uli_d píše: To ja samozrejme vim, ale nevim jak sou cislovany valce - odpredu, odzadu, napreskacku ...????????????? Prosimte, rekni mi to. Ja vim, ze mam v prdeli napr. G1, ale, kterej je to valec - u vrtule, u ridice ...???? A taky mi rekni jak vymenim svicky pod sanim aniz bych to sani musel sundat. Diky moc.

Fakt bych to potreboval celkem vedet.
Podle toho jestli myslíš číslování válců, nebo pořadí vstřiku. To vstřikování je na přeskáčku, teď přesně nevim jak, musel bych se mrknout do knížky. To číslování válců se podle mě bere od vrtule dozadu, ve směru jízdy.Uli_d píše:Tak co???? "Si blbý nebo mi to nechceš řect?"Uli_d píše: To ja samozrejme vim, ale nevim jak sou cislovany valce - odpredu, odzadu, napreskacku ...????????????? Prosimte, rekni mi to. Ja vim, ze mam v prdeli napr. G1, ale, kterej je to valec - u vrtule, u ridice ...???? A taky mi rekni jak vymenim svicky pod sanim aniz bych to sani musel sundat. Diky moc.![]()
Fakt bych to potreboval celkem vedet.
Uli_d píše:To ja samozrejme vim, ale nevim jak sou cislovany valce - odpredu, odzadu, napreskacku ...????????????? Prosimte, rekni mi to. Ja vim, ze mam v prdeli napr. G1, ale, kterej je to valec - u vrtule, u ridice ...???? A taky mi rekni jak vymenim svicky pod sanim aniz bych to sani musel sundat. Diky moc.kdo. píše:---BTW pokud nevíš, jak zjistit, která je KO, tak sundej krytku z žhavícího relé, vytáhni konektor, který vede kabely k jednotl. žhavičkám a proměř je s žárovkou připojenou na plus. Na kterém kolíku se ti nerozsvítí, přečti číslo u kolíku a víš, na kterém to je válci.
Jde to vyměnit bez sundání sání, aspoň u E34. Já na to používám dlouhý nástavec.
oranžová signalizuje funkci žhavení a zelená (s kruhovou šipkou) připravenost k startování, zároveň ale signalizuje i funkci žhaviček, takže pokud ti svítí zelená po zhasnutí oranžové, máš všechny žhavičky v pořádku (pokud nesvítí, je některá žhavička KO - kontrola viz výše), resp. všechny mají obvod. Ale je možná jejich snížená funkce stářím (vyhřáté odpory), nekvalitní výrobek apod.Erik píše:Ještě doplním informace - svítí mi kontrolka jak pro žhavení tak ta zelená pro start a podle toho jak sebou motor hazí po startu by neměly fungovat ty žhavičky minimálně 2 tzn neměly by mi teoreticky svítit ani jedna z těch kontrolek - nebo se pletu?
-Samozřejmě, že sem blbýUli_d píše:Tak co???? "Si blbý nebo mi to nechceš řect?"Uli_d píše: To ja samozrejme vim, ale nevim jak sou cislovany valce - odpredu, odzadu, napreskacku ...????????????? Prosimte, rekni mi to. Ja vim, ze mam v prdeli napr. G1, ale, kterej je to valec - u vrtule, u ridice ...???? A taky mi rekni jak vymenim svicky pod sanim aniz bych to sani musel sundat. Diky moc.![]()
Fakt bych to potreboval celkem vedet.

- zapoměl jsem upozornit, že v tom relé jsou dva podobné konektory (kostky cca 2 x3cm s šesti kolíky a různobarevnými kablíky). jeden vede k těm žhavičkám a druhý IMHO asi souvisí s tou diagnostikou. Ten správný má u paty kolíků v plastu vypsaná jen čísla a vypadá to asi takhle:
o1 o2
o3 o4
o5 o6
takže, pokud jsi diagnostikoval G1, asi si měřil ten druhý konektor. Proměř tento a které číslo nebude svítit, ten válec odpředu nežhaví.
- žhavičky jdou vyndat, ale obtížně, chce to oříšek na golu (malou č. 10 na matičky kabelů a velkou č. 12 (dlouhý oříšek) na vlastní žhavičky) s kloubem a trpělivost.
Naposledy upravil(a) kdo. dne 13. 01. 2004 12:12, celkem upraveno 1 x.
Já o voze a ty o kozeLuboš píše:Je to 524td E34. Netvrdím, že to dožhavuje dalších deset sekund, ale je tam důležité to první nažhavení. Když se ti motor několikrát otočí a určitý válec ti nechytne díky tomu, že tam neni správná teplota, tak ti jde do výfuku nespálená a rozprášená nafta, proto ten dým. Určitě to Erikovi nedělalo, když bylo +25°C, ale když se znatelně ochladilo. Nažhavení studeného dieslu, zvlášt u staršího typu je základ. Stačí aby byla jedna žhavička špatná a je to velice znát. Myslím tím startování studeného motoru. Ted trochu odbočím, kámoš si koupil Ford Mondeo 1,8td a preventivně si nechal před zimou vyměnit žhavičky. Nějaký dobrák mu tam dal italský sračky. Když přišly mrazy, tak musel žhavit 4x, pak to teprve chytlo, ale stejně to hulilo. Bylo to 2 roky staré auto a ráno, když bylo kolem -5°C, tak se bál jít k autu. Nasral se, svíčky vrátil a koupil originál Bosch. Auto začalo žhavit kratší dobu a naskočilo hned, motor šel pravidelně a z výfuku jde jen pára. Tak mi řekni čím to bylo, určitě né zadřeným vstřikem.


P.S. o víkendu jsem to sledoval a to dožhavení po startu netrvá opravdu dýl jak 3-4sec.
Erik: ještě jsem zapoměl dodat, že se relativně snadno dá zjistit, který vstřik zlobí. Je to podobné, jako když na benzínu za běhu motoru sundaváš fajfky VN z jednotl. svíček válců. Až motor zase takto neklidně "poběží", vezmi stranovou 17-ku a postupně (nejdřív jeden, pak další) povoluj převlečné matice, které drží a těsní trubky na jednotl. vstřikách, tím, že ji povolíš (nemusíš moc) uteče tlak, a vstřik nebude otevírat. Pokud se chod znatelně zhorší, je vstřik v pořádku, ale pokud ten pokles nebude moc znatelnej, ten vstřik je špatnej. Budeš mít trochu ublencanej motor od nafty, ale pomůže to v diagnostice. Přesto bych nechal prověřit všechny vstřiky na těsnost, rozstřik a tlaky.