Nepravidelný běh po startu

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Erik
Příspěvky: 395
Registrován: 09. 07. 2003 20:38
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Nepravidelný běh po startu

Příspěvek od Erik » 07. 01. 2004 11:35

Mám 524TD E28 a když startuju a motor je studenej tak sice naskočí po prvním otočení klíčku, ale pak když to přeženu tak běží snad na 2 válce, a většinou trvá tak 3-5 minut než se to ustálí a začnou pracovat všechny válce a během této doby to strašně kouří (Avie hadr) pak se to ustálí a šlape to krásně a ani čmoudík - čím by to mohlo být?
BMW E28 528i 1984 2,8 R6 184HP
Chevrolet C20 Pick-Up 1971 5,0 V8 200HP
VW Vento 1993 1,9TD R4 75HP

Uživatelský avatar
thomas_a_anderson
Příspěvky: 410
Registrován: 24. 09. 2003 08:14
Bydliště: LUŠTĚNICÉÉÉ

Re: Nepravidelný běh po startu

Příspěvek od thomas_a_anderson » 07. 01. 2004 12:04

Erik píše:Mám 524TD E28 a když startuju a motor je studenej tak sice naskočí po prvním otočení klíčku, ale pak když to přeženu tak běží snad na 2 válce, a většinou trvá tak 3-5 minut než se to ustálí a začnou pracovat všechny válce a během této doby to strašně kouří (Avie hadr) pak se to ustálí a šlape to krásně a ani čmoudík - čím by to mohlo být?
1. vyměnit žhavící svíčky
2. pokud to nepomůže, nechat změřit tlaky čerpadla.

Uživatelský avatar
Havran
Příspěvky: 286
Registrován: 25. 07. 2003 09:25
Bydliště: Praha - Zbraslav
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Havran » 07. 01. 2004 12:06

Tak tohle samí se mi stává taky i když mám 325e, tak 2* do měsíce. Jdou mi maximálně 3válce motor se škube a prostě nejede. Když vyndám svíčky tak jsou zasraný a od benzínu. Poslední válec většinou nechce naskočit vůbec a jediný co pomůže je že vytáhnu kabel od svíčky a přidržím tak 1cm od kloboučku svíčky, pak to teprve běží ale jakmile nasadim kabel zpátky na svíčku tak válec nefachá, takže musím aspoň 1min držet ten kabel v tý poloze v který to běží a až pak ho můžu normálně nasadit na svíčku. Svíčky a kabely mám nový. V létě to nedělalo.Sory že se do toho seru když nemám kamna.

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 07. 01. 2004 12:18

žhavičky nemají bliv , pokud už motor běží na nic. bylo by dobré nechat proměřit vstřiky, při jakém tlaku otevírají (u turba by to mělo být asi 1.65kPa), zda neukapávají, když jsou zavřené a hlavně zda při vstřiku rozptylují palivo do požadovaného kuželu a nestříkají jenom jako čůrek. Palivo v tom případě hoří nerovnoměrně, čoudí a může se stát, že se propálí dno pístu od kapek, které na něj dopadnou a hoří tam. Toto se projevuje hlavně po startu studeného motoru, po zahřátí toto mizí - nafta se líp rozptýlí.
Naposledy upravil(a) kdo. dne 12. 01. 2004 09:00, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Uli_d
Příspěvky: 621
Registrován: 13. 02. 2003 21:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Uli_d » 09. 01. 2004 11:09

kdo. píše:žhavičky nemají bliv ...
Ja myslim, ze trochu jo - mam jednu v hajzlu, ak dyz to naskoci, tak cejtim, ze ten jeden valec se chytne az tak po 5-10s a pak uz si to bezi jak spravne 6 valec. SAMET :wink:

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 09. 01. 2004 11:58

Uli_d píše: Ja myslim, ze trochu jo - mam jednu v hajzlu, ak dyz to naskoci, tak cejtim, ze ten jeden valec se chytne az tak po 5-10s a pak uz si to bezi jak spravne 6 valec. SAMET :wink:
časování žhavícího relé je nastaveno tak, že žhaví (i když se ti rozsvítí zelená kontrolka - tobě asi ne, protože to že se nerozsvítí signalizuje poruchu některé ze žhaviček) pár vteřin i po nastartování (je slyšitelné následné cvaknutí a navýšení napětí na kontrolkách). Já napsal, že nemají vliv, když už motor běží a časový údaj s problémem, který popisuje Erik s nimi už opravdu nesouvisí.
BTW pokud nevíš, jak zjistit, která je KO, tak sundej krytku z žhavícího relé, vytáhni konektor, který vede kabely k jednotl. žhavičkám a proměř je s žárovkou připojenou na plus. Na kterém kolíku se ti nerozsvítí, přečti číslo u kolíku a víš, na kterém to je válci.

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 09. 01. 2004 12:52

Uli_d píše:.. ten jeden valec se chytne az tak po 5-10s a pak uz si to bezi jak spravne 6 valec. SAMET :wink:
to je divný, páč jeden válec s dostatečnou kompresí i bez žhavení začne pracovat při běžícím motoru sám po několika málo otáčkách (dostatečná rychlost komprese a ohřátí vzduchu pro vznícení nafty), ale po 5-10sec??? Za tu dobu motor běžící na volnoběh (cca 800ot/min) a jeho jeden válec udělá :roll: no hodně zdvihů 8) . Zkus zkontrolovat vstřik - přidření. Tohle nemusí souviset se žhavičkou a může to dělat jiný válec.

Luboš
Příspěvky: 694
Registrován: 24. 10. 2003 12:16
Bydliště: Řečany n/L okr.Pardubice

Příspěvek od Luboš » 09. 01. 2004 13:50

To dělají špatné žhavící svíčky, otec měl špatné dvě a jak bylo řečeno, motor naskočil hned, ale šel velice nepravidelně a hulil dymovnice, když jsem vyjel z garáže na ulici (cca 10m), tak bylo vše OK. Proměřil jsem svíčky a na prvním a čtvrtém válci byly v hájí. Koupil jsem nové Bosch-Duraterm a závada byla odstraněna, z výfuku ani čmoudek.

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 09. 01. 2004 14:13

byl to bavor?? to je divný, páč, jak jsem napsal, žhavící relé tak dlouho není sepnuté a tedy žhavičky nežhaví. Relé vypíná asi (odhadem) 3 sec po startu, dýl rozhodně ne. Je to slyšet, jak cvakne a vidět na kontrolkách.
taky mi jedna odešla (nesvítila kontrolka) a startování bylo znatelně horší, než jsem to opravil, tak odešla i druhá, start se ještě zhoršil, takže vím, že rozhodně nejde říct "motor naskočil hned" a to chyběly dvě ze šesti, u čtyřválce u 1. a 4. by to bylo ještě horší, byl to souboj, ale jakmile se rozběhl, tak pracovaly VŠECHNY válce a ne, že se postupně přidávaly.

Luboš
Příspěvky: 694
Registrován: 24. 10. 2003 12:16
Bydliště: Řečany n/L okr.Pardubice

Příspěvek od Luboš » 09. 01. 2004 14:40

Je to 524td E34. Netvrdím, že to dožhavuje dalších deset sekund, ale je tam důležité to první nažhavení. Když se ti motor několikrát otočí a určitý válec ti nechytne díky tomu, že tam neni správná teplota, tak ti jde do výfuku nespálená a rozprášená nafta, proto ten dým. Určitě to Erikovi nedělalo, když bylo +25°C, ale když se znatelně ochladilo. Nažhavení studeného dieslu, zvlášt u staršího typu je základ. Stačí aby byla jedna žhavička špatná a je to velice znát. Myslím tím startování studeného motoru. Ted trochu odbočím, kámoš si koupil Ford Mondeo 1,8td a preventivně si nechal před zimou vyměnit žhavičky. Nějaký dobrák mu tam dal italský sračky. Když přišly mrazy, tak musel žhavit 4x, pak to teprve chytlo, ale stejně to hulilo. Bylo to 2 roky staré auto a ráno, když bylo kolem -5°C, tak se bál jít k autu. Nasral se, svíčky vrátil a koupil originál Bosch. Auto začalo žhavit kratší dobu a naskočilo hned, motor šel pravidelně a z výfuku jde jen pára. Tak mi řekni čím to bylo, určitě né zadřeným vstřikem.

Uživatelský avatar
Uli_d
Příspěvky: 621
Registrován: 13. 02. 2003 21:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Uli_d » 09. 01. 2004 17:14

kdo. píše:---BTW pokud nevíš, jak zjistit, která je KO, tak sundej krytku z žhavícího relé, vytáhni konektor, který vede kabely k jednotl. žhavičkám a proměř je s žárovkou připojenou na plus. Na kterém kolíku se ti nerozsvítí, přečti číslo u kolíku a víš, na kterém to je válci.
To ja samozrejme vim, ale nevim jak sou cislovany valce - odpredu, odzadu, napreskacku ...????????????? Prosimte, rekni mi to. Ja vim, ze mam v prdeli napr. G1, ale, kterej je to valec - u vrtule, u ridice ...???? A taky mi rekni jak vymenim svicky pod sanim aniz bych to sani musel sundat. Diky moc.

Uživatelský avatar
Erik
Příspěvky: 395
Registrován: 09. 07. 2003 20:38
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Erik » 09. 01. 2004 18:13

Ještě doplním informace - svítí mi kontrolka jak pro žhavení tak ta zelená pro start a podle toho jak sebou motor hazí po startu by neměly fungovat ty žhavičky minimálně 2 tzn neměly by mi teoreticky svítit ani jedna z těch kontrolek - nebo se pletu?
BMW E28 528i 1984 2,8 R6 184HP
Chevrolet C20 Pick-Up 1971 5,0 V8 200HP
VW Vento 1993 1,9TD R4 75HP

Uživatelský avatar
Uli_d
Příspěvky: 621
Registrován: 13. 02. 2003 21:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Uli_d » 11. 01. 2004 21:10

Uli_d píše: To ja samozrejme vim, ale nevim jak sou cislovany valce - odpredu, odzadu, napreskacku ...????????????? Prosimte, rekni mi to. Ja vim, ze mam v prdeli napr. G1, ale, kterej je to valec - u vrtule, u ridice ...???? A taky mi rekni jak vymenim svicky pod sanim aniz bych to sani musel sundat. Diky moc.
Tak co???? "Si blbý nebo mi to nechceš řect?" :D

Fakt bych to potreboval celkem vedet.

Luboš
Příspěvky: 694
Registrován: 24. 10. 2003 12:16
Bydliště: Řečany n/L okr.Pardubice

Příspěvek od Luboš » 12. 01. 2004 07:28

Uli_d píše:
Uli_d píše: To ja samozrejme vim, ale nevim jak sou cislovany valce - odpredu, odzadu, napreskacku ...????????????? Prosimte, rekni mi to. Ja vim, ze mam v prdeli napr. G1, ale, kterej je to valec - u vrtule, u ridice ...???? A taky mi rekni jak vymenim svicky pod sanim aniz bych to sani musel sundat. Diky moc.
Tak co???? "Si blbý nebo mi to nechceš řect?" :D

Fakt bych to potreboval celkem vedet.
Podle toho jestli myslíš číslování válců, nebo pořadí vstřiku. To vstřikování je na přeskáčku, teď přesně nevim jak, musel bych se mrknout do knížky. To číslování válců se podle mě bere od vrtule dozadu, ve směru jízdy.

Luboš
Příspěvky: 694
Registrován: 24. 10. 2003 12:16
Bydliště: Řečany n/L okr.Pardubice

Příspěvek od Luboš » 12. 01. 2004 07:32

Uli_d píše:
kdo. píše:---BTW pokud nevíš, jak zjistit, která je KO, tak sundej krytku z žhavícího relé, vytáhni konektor, který vede kabely k jednotl. žhavičkám a proměř je s žárovkou připojenou na plus. Na kterém kolíku se ti nerozsvítí, přečti číslo u kolíku a víš, na kterém to je válci.
To ja samozrejme vim, ale nevim jak sou cislovany valce - odpredu, odzadu, napreskacku ...????????????? Prosimte, rekni mi to. Ja vim, ze mam v prdeli napr. G1, ale, kterej je to valec - u vrtule, u ridice ...???? A taky mi rekni jak vymenim svicky pod sanim aniz bych to sani musel sundat. Diky moc.

Jde to vyměnit bez sundání sání, aspoň u E34. Já na to používám dlouhý nástavec.

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 12. 01. 2004 07:43

Erik píše:Ještě doplním informace - svítí mi kontrolka jak pro žhavení tak ta zelená pro start a podle toho jak sebou motor hazí po startu by neměly fungovat ty žhavičky minimálně 2 tzn neměly by mi teoreticky svítit ani jedna z těch kontrolek - nebo se pletu?
oranžová signalizuje funkci žhavení a zelená (s kruhovou šipkou) připravenost k startování, zároveň ale signalizuje i funkci žhaviček, takže pokud ti svítí zelená po zhasnutí oranžové, máš všechny žhavičky v pořádku (pokud nesvítí, je některá žhavička KO - kontrola viz výše), resp. všechny mají obvod. Ale je možná jejich snížená funkce stářím (vyhřáté odpory), nekvalitní výrobek apod.

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 12. 01. 2004 08:04

Uli_d píše:
Uli_d píše: To ja samozrejme vim, ale nevim jak sou cislovany valce - odpredu, odzadu, napreskacku ...????????????? Prosimte, rekni mi to. Ja vim, ze mam v prdeli napr. G1, ale, kterej je to valec - u vrtule, u ridice ...???? A taky mi rekni jak vymenim svicky pod sanim aniz bych to sani musel sundat. Diky moc.
Tak co???? "Si blbý nebo mi to nechceš řect?" :D

Fakt bych to potreboval celkem vedet.
-Samozřejmě, že sem blbý 8) , ale nejsem přes víkend u PC (jak už jsem psal, mám ho v práci). Byla tady zmínka o pořadí válců a pořadí vstříků. Všechny 6V motory (bez rozdílu paliva) pálí v pořadí 1-5-3-6-2-4, ale válce se číslují standardně postupně od předu dozadu motoru, takže i škodovka 120ka má čtvrtý vepředu a první u zadního čela (příčné motory mají 1. vpravo a 4. vlevo u příruby převodovky - po směru jízdy.

- zapoměl jsem upozornit, že v tom relé jsou dva podobné konektory (kostky cca 2 x3cm s šesti kolíky a různobarevnými kablíky). jeden vede k těm žhavičkám a druhý IMHO asi souvisí s tou diagnostikou. Ten správný má u paty kolíků v plastu vypsaná jen čísla a vypadá to asi takhle:

o1 o2

o3 o4

o5 o6

takže, pokud jsi diagnostikoval G1, asi si měřil ten druhý konektor. Proměř tento a které číslo nebude svítit, ten válec odpředu nežhaví.

- žhavičky jdou vyndat, ale obtížně, chce to oříšek na golu (malou č. 10 na matičky kabelů a velkou č. 12 (dlouhý oříšek) na vlastní žhavičky) s kloubem a trpělivost.
Naposledy upravil(a) kdo. dne 13. 01. 2004 12:12, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 12. 01. 2004 08:29

Luboš píše:Je to 524td E34. Netvrdím, že to dožhavuje dalších deset sekund, ale je tam důležité to první nažhavení. Když se ti motor několikrát otočí a určitý válec ti nechytne díky tomu, že tam neni správná teplota, tak ti jde do výfuku nespálená a rozprášená nafta, proto ten dým. Určitě to Erikovi nedělalo, když bylo +25°C, ale když se znatelně ochladilo. Nažhavení studeného dieslu, zvlášt u staršího typu je základ. Stačí aby byla jedna žhavička špatná a je to velice znát. Myslím tím startování studeného motoru. Ted trochu odbočím, kámoš si koupil Ford Mondeo 1,8td a preventivně si nechal před zimou vyměnit žhavičky. Nějaký dobrák mu tam dal italský sračky. Když přišly mrazy, tak musel žhavit 4x, pak to teprve chytlo, ale stejně to hulilo. Bylo to 2 roky staré auto a ráno, když bylo kolem -5°C, tak se bál jít k autu. Nasral se, svíčky vrátil a koupil originál Bosch. Auto začalo žhavit kratší dobu a naskočilo hned, motor šel pravidelně a z výfuku jde jen pára. Tak mi řekni čím to bylo, určitě né zadřeným vstřikem.
Já o voze a ty o koze :cry: , přečti si ještě jednou pořádně Erikovo dotaz a moje odpovědi na JEHO problémy a pak se zamysli. Zjistíš, že mám pravdu a v tomto případě už žhavičky nejde podezřívat. Odhlédneme-li od startu a s tím spojenými problémy, tak motor jak píše Erik už běží 3-5 minut a hulí, než se stabilizuje. Jaxi sám napsal - co dělá dým? - nespálená nafta v horkém výfuku a pokud to hulí ještě po tolika minutách, taxe tam ta nespálená nafta musí dostávat průběžně, nemohla se tam v takovém množství dostat při startu (víš, jak mají udělané zadýmování tanky??), takže každý, kdo alespoň částečně zná princip dízlu, ví, co tam tu naftu dodává (žhavičky to nejsou :lol: a navíc Erik píše, že mu žhaví, možná blbě, ale všechny) a pokud to dělá tuto, tak asi blbě. A jestli se to po ohřátí "usadí", tak to zase signalizuje ten vstřik, jaxem psal výše, navíc ne, že je zadřenej, ale přidřenej, což je rozdíl, navíc může "jen" netěsnit, nebo otevírat při jiném tlaku (ale to by zlobilo pořád), takže v plném rozsahu platí to, co jsem napsal a za tím si stojím.
P.S. o víkendu jsem to sledoval a to dožhavení po startu netrvá opravdu dýl jak 3-4sec.

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 12. 01. 2004 08:54

Erik: ještě jsem zapoměl dodat, že se relativně snadno dá zjistit, který vstřik zlobí. Je to podobné, jako když na benzínu za běhu motoru sundaváš fajfky VN z jednotl. svíček válců. Až motor zase takto neklidně "poběží", vezmi stranovou 17-ku a postupně (nejdřív jeden, pak další) povoluj převlečné matice, které drží a těsní trubky na jednotl. vstřikách, tím, že ji povolíš (nemusíš moc) uteče tlak, a vstřik nebude otevírat. Pokud se chod znatelně zhorší, je vstřik v pořádku, ale pokud ten pokles nebude moc znatelnej, ten vstřik je špatnej. Budeš mít trochu ublencanej motor od nafty, ale pomůže to v diagnostice. Přesto bych nechal prověřit všechny vstřiky na těsnost, rozstřik a tlaky.

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 12. 01. 2004 09:06

Luboš píše: Koupil jsem nové Bosch-Duraterm.
Nemáš na ně nějaké reference, nebo nějaký link, rád bych se o nich něco dověděl, Brisk dělá i nějaké dvouvláknové, prý jsou taky dobré a žhaví víc a rychleji.

Odpovědět