Zadní brzdy - kotouce
- Havran
- Příspěvky: 286
- Registrován: 25. 07. 2003 09:25
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Kontaktovat uživatele:
Zadní brzdy - kotouce
Na snehu jsem to nemohl neskusit kdyz brzdim tak se zablokujou obe prední ale zadní kola jako by vubec nebrzdili a to tam sou kotouce. Co mam proverit jako prvni? Odvzdusnit nebo tak neco? Francisi??Na snehu je to docela problem je to jak na sanich a navic mi nefacha rucka.
- Havran
- Příspěvky: 286
- Registrován: 25. 07. 2003 09:25
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní brzdy - kotouce
Havran píše:Na snehu jsem to nemohl neskusit kdyz brzdim tak se zablokujou obe prední ale zadní kola jako by vubec nebrzdili a to tam sou kotouce. Co mam proverit jako prvni? Odvzdusnit nebo tak neco? Francisi??Na snehu je to docela problem je to jak na sanich a navic mi nefacha rucka.
Chtel jsem se zeptat odborníka přes brzdovou soustavu Kdo. ne francise sorac, nechci tim rict že franciss neni odbornik
1) Sundáš kolo
2) povolíš dvě 19ky nebo 17ky teď nevím
co držej brzdič na rameni
3) sundáš ho
4) vyndáš destičky
5) vyskoušíš, esli se hýbe prasátko a ten protikus
6) očistíš, namažeš nějakým tuhým mazadlem (nejlépe pod gumičkou) všechny hejbací části
7) a opačným postupem to namontuješ
Případně skus nějakým odmašťovadlem odmastit kotouče, jestli na to budeš šmatat zamaštěnejma rukama
2) povolíš dvě 19ky nebo 17ky teď nevím

3) sundáš ho
4) vyndáš destičky
5) vyskoušíš, esli se hýbe prasátko a ten protikus
6) očistíš, namažeš nějakým tuhým mazadlem (nejlépe pod gumičkou) všechny hejbací části
7) a opačným postupem to namontuješ
Případně skus nějakým odmašťovadlem odmastit kotouče, jestli na to budeš šmatat zamaštěnejma rukama

Ondra ex.M-Fahrer
Zapoměl jsem jako první to skus odvzdušnit. (než budeš dělat to nahoře)
Jestli nevíš jak napíšu postup, jsou potřeba 2 lidé.
Jeden sedí na místě řidiče a šlape na brzdu.
Druhej si hraje s odvzdušňovacím šroubem.
Prvý 3x pořádně slápne na brzdu a pak jí drží sešlápnutou až dole.
Druhý povolí odvzdušňovací šroub.
Poté co prvnímu pedál klesne až na podlahu.
Druhý utáhne šroub.
Dolejt brzdovku.
A minimálně 3x znova, spíše vícekrát. Nejlépe do té doby, než začne vytékat nová čistá brzdovka. Poznáš podle barvy.
Samo, že nejlépe na všech 4 kolech.
Jestli nevíš jak napíšu postup, jsou potřeba 2 lidé.
Jeden sedí na místě řidiče a šlape na brzdu.
Druhej si hraje s odvzdušňovacím šroubem.
Prvý 3x pořádně slápne na brzdu a pak jí drží sešlápnutou až dole.
Druhý povolí odvzdušňovací šroub.
Poté co prvnímu pedál klesne až na podlahu.
Druhý utáhne šroub.
Dolejt brzdovku.
A minimálně 3x znova, spíše vícekrát. Nejlépe do té doby, než začne vytékat nová čistá brzdovka. Poznáš podle barvy.
Samo, že nejlépe na všech 4 kolech.
Ondra ex.M-Fahrer
Re: Zadní brzdy - kotouce
Ondra už to popsal.Havran píše:.....Chtel jsem se zeptat odborníka přes brzdovou soustavu Kdo. ne francise sorac, nechci tim rict že franciss neni odbornik


Na rozdíl od bubnů má kotoučová zadní náprava dva nezávislé okruhy: provozní kapalinovou, která je principielně i konstrukčně stejná jako přední, jen menší a ruční , která nemá vazbu na pístky provozní brzdy, jako např. Lancia, Fiat aj, ale má v náboji kola pod kotoučem v prostoru, kam se zašroubovávají kolové šrouby svoje malé pakny, jako bubnová brzda, je ovládaná přes lanko a takové soupáčí se seřizovací růžicí a ty pakny brzdí o vnitřní stěny kotouče.
Pro rozchození provozní brzdy platí v plném rozsahu to, co jsem ti říkal na čerňáku. Uvolnit brzdiče z čepů třmenu, vyndat destičky z třmenu a v brzdičích prověřit hybnost pístků, vytlačit (pozor na úplné vysunutí) pedálem, prohlédnout pod prachovkama povrch pístků, očistit, máznout WD a zatlačit zpět (násada kladiva a pod.), ev. opakovat pro rozpohybování. Očistit uložení destiček v třmenu, aby byly jen volně zasunuté a nedrhly a nepříčily se. To samé s vedením brzdiče po čepech na třmenu. Ev. zkontrolovat odvzdušnění soustavy.
Pro ruční brzdu musíš sundat kotouč (oodšroubuj dva šrouby, co drží třmen brzdy)a zase kontrola hybnosti lanka v bowdenu, převodného soupáčí a paken. Pak nasadit kotouč a seřídit nastavení ruční brzdy. Zatáhneš páku asi na pátý zub a dírou po kolovém šroubu otáčíš např. šroubovákem seřizovací růžicí, která rozevírá pakny až do nemožnosti otáčet kotoučem. potom na jemno šrouby na táhlech pod krytem u ručky. Snad jsem na nic nezapoměl, kdyžtak mě doplňte
Při provozu se doporučuje občas za jízdy na chvíli přitáhnout ruční brzdu, aby se pakny a dosedací plocha v kotouči obrousily a nekorodovaly. Osobně bych si zajel i na stolici znechat změřit účinnost.
Buď jsou pakny sedřený, nebo je blbě nastavená ta rozpěrná růžice u paken.Havran píše:Ty matky jsou prave na dorazondra_m píše:Jo a ruční brzda
Při sundaném třmenu sundat kotouč, kouknout se, vyčistit, promáznout prasátko. Neumazat buben a pakny.
Seštelovat lanka - jsou na to matky u ruční brzdy - pod tím krytem.
ja si myslim ze ondra uz to dost detailne popsal...k odvzdusneni jen tolik ze dle mych zkusenosti chyba nebude tam ale v zadrenyhc brzdicech...Havran píše:GeRoX píše:ja mel totez...vycistil jsem zadni brzdice a ted pomalu lezu pres predni sklo...![]()
![]()
vycistil = rozebral vycistil promazal
Hmm. mohl bych to skusit ale nevim co kde a jak. Rozebraní brzdy jsem uz mel v předu. Kde si ty brzdice vycistil?
...co se rucky tyce a zas jen z me zkusenosti...pokud to jednou rozeberes uz v zivote ho nenastavis poradne...u me to znamena ze kdyz ho zatahnes tak se ti zastavi kola...ne jen "porzet karu pri parkovani" ...


- Havran
- Příspěvky: 286
- Registrován: 25. 07. 2003 09:25
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Kontaktovat uživatele:
Tak to je gut. Pockam si az bude priznivejsi pocasi a hned se do toho vrhnu. Akorat nevim jestli kdyz to zpravim jestli to auto este budu chtit prodat, a pak si koupim dalsi Pov. Ruc. a zase neprodam sakra. Jezdit s nefunkcni ruckou je docela opruz. este co tam mam dolejvat za kapalinu kdyz se me budou ptat?
Havran píše:Tak to je gut. Pockam si az bude priznivejsi pocasi a hned se do toho vrhnu. Akorat nevim jestli kdyz to zpravim jestli to auto este budu chtit prodat, a pak si koupim dalsi Pov. Ruc. a zase neprodam sakra. Jezdit s nefunkcni ruckou je docela opruz. este co tam mam dolejvat za kapalinu kdyz se me budou ptat?
DOT4
Jinak, já třeba ruční brzdu nepoužívám. Vůbec.



Ondra ex.M-Fahrer
Cau, presne tohle jsem taky resil. Takze 4xnove kotouce, komplet nova rucka (lanka, pakny), nova brzdovka, odvdusneno dle vyse napsaneho navodu. Po zajeti desticek - vysledek na pi*u. Mel jsem dojem ze ten zadek proste nebrzi. Na suchu to nebloknu ani omylem, na snehu na pedal musim dupnout vsi silou a po chvili se teda uraci zadni kola zablokovat (a to jenom nekdy). Jedu na technickou, borec to da na valce a kurna rikam si, tak to poletim supem ven. Ale borec na to slape a lebedi si jak ty brzdy jsou super. Rikam dyt ten zadek mi nebrzi, a von at se mrknu na ty budiky a vono to fakt brzdilo jak melo. Takze jsem dosel k tomu, ze i kdyz E30 ma vzadu kotouce, tak je to sestelovany tak, ze to zadkem jenom lehce pribrzduje. Docela skoda. Zadni kotouce jsou spis na paradu, pac brzdi na hovno a hrozne radi reznou. Jo nevite nekdo, kde se pro zadni brzdy reguluje tlak brzdovy kapaliny? Nikde jsem zadny regulator nenasel, takze to podle me je resene primo v brzdovem valci.
- Hanis
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 09. 06. 2003 11:25
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Nediv se, přední brzdy pohlcují až 70% celkového brzdného účinku a to že se nazablokují zadní kola je snad jedině dobře. Představ si jak jedeš 150 Km/h a šlápneš na brzdu, zadní kola se zablokují dřív jak přední a pak hodně štěstí. Inženíři v BMW asi věděli co dělaj 

Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou