Motorová brzda....

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Melisek^076
Příspěvky: 154
Registrován: 11. 02. 2003 20:04
Bydliště: Karlovy Vary

Motorová brzda....

Příspěvek od Melisek^076 » 29. 12. 2003 12:12

Pánové pochlubte se, byli jste někdy se svým autem na motorové brzdě? Pakliže ano, s jakým výsledkem? Kdysi jsem slyšel, že na Jarově je to možné změřit za cca 900,-kč. Netušíte, co je na tom pravdy? Případně, netušíte kde se to dá změřit? U nás v K.V. je pouze Dynojet na motorky, škoda.

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 29. 12. 2003 12:25

Auto Srba cena cca 1200,-.
Toš chtěl bych někdy zavítat, ale bojím se, že mi už pochcípalo moc koní.
Bojím se nahlédnout pravdě do očí.
A tak 1200 vočí investuju radši do něčeho jinýho :twisted:
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 30. 12. 2003 01:22

V praze to dělá:

Opel Srba Jíloviště - tuším
Auto Jarov

Mrkni sem: (tedy jestli jsi to již neviděl)... http://rostavr6.cz/dyno/index.html

Já půjdu až na jaře.
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
Raon
Příspěvky: 1572
Registrován: 18. 10. 2003 10:54
Bydliště: Shark's not Dead !!!

Příspěvek od Raon » 30. 12. 2003 09:56

Jak to vubec probiha? To jako najedes na valce a slapnes na plnej za jedna :?: A meri ti vykon i kroutak? Jinak byl sem na Jarove na technicky potkal sem tam Iva s e21 a Kaldu (doufam, ze nekomolim jmeno) s e30 s M3e36 motorem a byli na mereni vykonu, muzou povypravet svy zkusenosti.. Ja zatim nemam nic co by melo vykon hodny mereni, ale na jare se vse zmeni a pak videl rad aspon 170psu :!:
([316i e30], 318i e36, M530xdA e60), 324td tour e30, 318i e21, 324d e30, 732iA e23, 524td e28, Obrázek535i e28, 325i e30 coupe, 635CSi e24, 540i tour 6q e34 -> 318i tour e30

Uživatelský avatar
Raon
Příspěvky: 1572
Registrován: 18. 10. 2003 10:54
Bydliště: Shark's not Dead !!!

Příspěvek od Raon » 30. 12. 2003 10:08

...pouze u jednoho Bava delam vyjimku 323i e21, u ty mi postaci 145ps a ta taky patri do myho top10
([316i e30], 318i e36, M530xdA e60), 324td tour e30, 318i e21, 324d e30, 732iA e23, 524td e28, Obrázek535i e28, 325i e30 coupe, 635CSi e24, 540i tour 6q e34 -> 318i tour e30

Venca

Příspěvek od Venca » 30. 12. 2003 10:26

Pokud se to měří jako výkon/kroutící moment na kole, tak na brzděných válcích.
Naměřený výkon bude nižší než výkon motoru, odhaduju 90%.

Měření čistého výkonu motoru jsem viděl ve spec. hale, připojil se výfuk a sání zvenku. Měřilo se od 800 do 4000 ot/min a zpět(naftový 8-válec) a jako zátěž se používala hydraulická brzda.
Výkon byl u generálkovaného motoru (před "velkým" záběhem) kupodivu vždy lehce nad hodnotou udanou výrobcem.

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 30. 12. 2003 11:37

Meri se vykon na kolech, pak se na neutral meri ztratovy vykon v prevodech, vse secte, provede se korekce na atmosfericky tlak v 0m nadmorske vysky a vsechny tyhle krivky se namaluji do grafu.

Vysledkem je vykon na konci klikoveho hridele motoru beziciho na pobrezi oceanu :-)
Naposledy upravil(a) Francis dne 01. 01. 2004 15:55, celkem upraveno 1 x.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Marek IS
Příspěvky: 432
Registrován: 16. 02. 2003 15:46
Bydliště: Olomoucko:)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek IS » 31. 12. 2003 15:09

Prej jediny s dobrym vybaveni je jen ten SRBA... :arrow:

Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 773
Registrován: 17. 02. 2003 15:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » 01. 01. 2004 15:50

Měření se dělí na dynamický a statický. jedno probíhá tak, že dáš kvalt (spíš trojku) a naložíš tomu plnej až do omezovače a až se ti vykreslí křivka na monitoru tak to pustíš.
Druhá varianta je že postupuješ zhruba po 1tis/ot a vždycky počkáš až se to vykreslí a pak zase přidáš o 1tis/ot a tak až do konce.
Výsledek je při každym typu měřění trochu jinej.
Z toho výsledku potom probíhá to co říkal Francis.

Tak to aspoň probíhá u motorek :wink:

Odpovědět