Motorová brzda....
- Melisek^076
- Příspěvky: 154
- Registrován: 11. 02. 2003 20:04
- Bydliště: Karlovy Vary
Motorová brzda....
Pánové pochlubte se, byli jste někdy se svým autem na motorové brzdě? Pakliže ano, s jakým výsledkem? Kdysi jsem slyšel, že na Jarově je to možné změřit za cca 900,-kč. Netušíte, co je na tom pravdy? Případně, netušíte kde se to dá změřit? U nás v K.V. je pouze Dynojet na motorky, škoda.
V praze to dělá:
Opel Srba Jíloviště - tuším
Auto Jarov
Mrkni sem: (tedy jestli jsi to již neviděl)... http://rostavr6.cz/dyno/index.html
Já půjdu až na jaře.
Opel Srba Jíloviště - tuším
Auto Jarov
Mrkni sem: (tedy jestli jsi to již neviděl)... http://rostavr6.cz/dyno/index.html
Já půjdu až na jaře.
Ondra ex.M-Fahrer
Jak to vubec probiha? To jako najedes na valce a slapnes na plnej za jedna
A meri ti vykon i kroutak? Jinak byl sem na Jarove na technicky potkal sem tam Iva s e21 a Kaldu (doufam, ze nekomolim jmeno) s e30 s M3e36 motorem a byli na mereni vykonu, muzou povypravet svy zkusenosti.. Ja zatim nemam nic co by melo vykon hodny mereni, ale na jare se vse zmeni a pak videl rad aspon 170psu 


([316i e30], 318i e36, M530xdA e60), 324td tour e30, 318i e21, 324d e30, 732iA e23, 524td e28,
535i e28, 325i e30 coupe, 635CSi e24, 540i tour 6q e34 -> 318i tour e30

Pokud se to měří jako výkon/kroutící moment na kole, tak na brzděných válcích.
Naměřený výkon bude nižší než výkon motoru, odhaduju 90%.
Měření čistého výkonu motoru jsem viděl ve spec. hale, připojil se výfuk a sání zvenku. Měřilo se od 800 do 4000 ot/min a zpět(naftový 8-válec) a jako zátěž se používala hydraulická brzda.
Výkon byl u generálkovaného motoru (před "velkým" záběhem) kupodivu vždy lehce nad hodnotou udanou výrobcem.
Naměřený výkon bude nižší než výkon motoru, odhaduju 90%.
Měření čistého výkonu motoru jsem viděl ve spec. hale, připojil se výfuk a sání zvenku. Měřilo se od 800 do 4000 ot/min a zpět(naftový 8-válec) a jako zátěž se používala hydraulická brzda.
Výkon byl u generálkovaného motoru (před "velkým" záběhem) kupodivu vždy lehce nad hodnotou udanou výrobcem.
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Meri se vykon na kolech, pak se na neutral meri ztratovy vykon v prevodech, vse secte, provede se korekce na atmosfericky tlak v 0m nadmorske vysky a vsechny tyhle krivky se namaluji do grafu.
Vysledkem je vykon na konci klikoveho hridele motoru beziciho na pobrezi oceanu
Vysledkem je vykon na konci klikoveho hridele motoru beziciho na pobrezi oceanu

Naposledy upravil(a) Francis dne 01. 01. 2004 15:55, celkem upraveno 1 x.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Měření se dělí na dynamický a statický. jedno probíhá tak, že dáš kvalt (spíš trojku) a naložíš tomu plnej až do omezovače a až se ti vykreslí křivka na monitoru tak to pustíš.
Druhá varianta je že postupuješ zhruba po 1tis/ot a vždycky počkáš až se to vykreslí a pak zase přidáš o 1tis/ot a tak až do konce.
Výsledek je při každym typu měřění trochu jinej.
Z toho výsledku potom probíhá to co říkal Francis.
Tak to aspoň probíhá u motorek
Druhá varianta je že postupuješ zhruba po 1tis/ot a vždycky počkáš až se to vykreslí a pak zase přidáš o 1tis/ot a tak až do konce.
Výsledek je při každym typu měřění trochu jinej.
Z toho výsledku potom probíhá to co říkal Francis.
Tak to aspoň probíhá u motorek
