pruzinovej setrvak v ETE????????

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

pruzinovej setrvak v ETE????????

Příspěvek od GeRoX » 08. 12. 2003 19:54

cau lidi videl jste to uz nekdo? o vikendu jsme chteli menit lamelu a kdyz jsme to rozebrali tak jsem zjistil ze pruziny co by mely byt na lamele tak jsou v setrvaku...setrvak je z dvou dilu a prokluz mezi nimi tlumi prave ty pruziny...no a ja koupil origo lamelu na etu a ta ma taky pruziny...poskladali jsme to ale nechce to fungovat neco tam hodne dre...a ty zvuky ani nechtejte slyset...:( vite nekdo o tom neco? dik za info.
Obrázek

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 08. 12. 2003 20:34

Lamelu mas na 325i nebo tak neco a ne na etu. ETA ma v originale dvouhmotovy setrvacnik s tlumicem torznich kmitu a jednodilnou pevnou lamelu. Je to kvuli pouzivani motoru v nizkych otackach a zajisteni stejneho komfortu jako u 320i/325i ve vyssich otackach.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 09. 12. 2003 07:58

Francis píše:Lamelu mas na 325i nebo tak neco a ne na etu. ETA ma v originale dvouhmotovy setrvacnik s tlumicem torznich kmitu a jednodilnou pevnou lamelu. Je to kvuli pouzivani motoru v nizkych otackach a zajisteni stejneho komfortu jako u 320i/325i ve vyssich otackach.
Principiálně stejné, ale možná rozměrově jiné je to u D a TD.

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 09. 12. 2003 09:26

:shock: diky za info...Francisi jen potvrzujes Fidovi slova o kvalite tvych prispevku...poklona... 8)
Obrázek

Uživatelský avatar
Geront
Příspěvky: 316
Registrován: 08. 12. 2003 10:53
Bydliště: 30 Km od Berouna

Příspěvek od Geront » 09. 12. 2003 18:05

Když už je řeč o lamelách, sháním přítlačák z 325ix, nemáte někdo?
BMW RULEZZZ !

Uživatelský avatar
voTon
Příspěvky: 1028
Registrován: 27. 02. 2003 21:20
Bydliště: Ceske Budejovice

Příspěvek od voTon » 09. 12. 2003 21:13

Francis píše:Lamelu mas na 325i nebo tak neco a ne na etu. ETA ma v originale dvouhmotovy setrvacnik s tlumicem torznich kmitu a jednodilnou pevnou lamelu. Je to kvuli pouzivani motoru v nizkych otackach a zajisteni stejneho komfortu jako u 320i/325i ve vyssich otackach.
rad bych upozornil ze mi pod rukama prosly dve ety ketery mely setrvak uplne normalni...tzn. jednodilny bez pruzin. takze bych tu takovydle dogmata nezavadel.
DIAGNOSTIKA, DILY, SERVIS v Ceskych Budejovicich
HTTP://WWW.VOTON.CZ
e36 323Ti

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 09. 12. 2003 23:11

Geront píše:Když už je řeč o lamelách, sháním přítlačák z 325ix, nemáte někdo?
325iX ma naprosto stejny pritlacak jako 325i.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 09. 12. 2003 23:18

MADmaniac píše:rad bych upozornil ze mi pod rukama prosly dve ety ketery mely setrvak uplne normalni...tzn. jednodilny bez pruzin. takze bych tu takovydle dogmata nezavadel.
Mas pravdu, podle ETK do 03/86 byl jednodilny a az pak dvoudilny. GeRoX zrejme bud narazil na karu s vymenenym agregatem - kupoval lamelu dle VINu - starsi kara s novejsim motorem. A nebo nejaky "mezityp" vyrobeny 03/86
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 10. 12. 2003 09:45

Francis píše:
MADmaniac píše:rad bych upozornil ze mi pod rukama prosly dve ety ketery mely setrvak uplne normalni...tzn. jednodilny bez pruzin. takze bych tu takovydle dogmata nezavadel.
Mas pravdu, podle ETK do 03/86 byl jednodilny a az pak dvoudilny. GeRoX zrejme bud narazil na karu s vymenenym agregatem - kupoval lamelu dle VINu - starsi kara s novejsim motorem. A nebo nejaky "mezityp" vyrobeny 03/86
...ma eta je 05/86...to vysvetluje vse...jinak chybu udelal typek co mi tu lamelu prodal...uz se mi omluvil a zaslal jinou...
Obrázek

Uživatelský avatar
Geront
Příspěvky: 316
Registrován: 08. 12. 2003 10:53
Bydliště: 30 Km od Berouna

Příspěvek od Geront » 10. 12. 2003 18:44

Francis píše:
Geront píše:Když už je řeč o lamelách, sháním přítlačák z 325ix, nemáte někdo?
325iX ma naprosto stejny pritlacak jako 325i.
No to sorry, ale nemá, je tam o jeden držák (takovou tu packu) více iXko má tři a ičko dvě :D
BMW RULEZZZ !

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 10. 12. 2003 19:17

Geront píše:
Francis píše:
Geront píše:Když už je řeč o lamelách, sháním přítlačák z 325ix, nemáte někdo?
325iX ma naprosto stejny pritlacak jako 325i.
No to sorry, ale nemá, je tam o jeden držák (takovou tu packu) více iXko má tři a ičko dvě :D
Pravda, uplne stejne nejsou, ale jsou zamenne. Setrvak, lozisko i vysouvaci paka loziska je stejna. Na byvalem iX saloon se uz od jara jezdi s pritlacakem z 325i a funguje to.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Geront
Příspěvky: 316
Registrován: 08. 12. 2003 10:53
Bydliště: 30 Km od Berouna

Příspěvek od Geront » 11. 12. 2003 10:52

Francis píše:
Geront píše:
Francis píše: 325iX ma naprosto stejny pritlacak jako 325i.
No to sorry, ale nemá, je tam o jeden držák (takovou tu packu) více iXko má tři a ičko dvě :D
Pravda, uplne stejne nejsou, ale jsou zamenne. Setrvak, lozisko i vysouvaci paka loziska je stejna. Na byvalem iX saloon se uz od jara jezdi s pritlacakem z 325i a funguje to.
Vždyť já netvrdím, že nejsou záměnné, právě naopak. Jenže iXový přítlačák si díky třetímu držáku nechá daleko víc naložit než íčkovej. No, a když máš pod kapotou trochu koníků navíc, tak je lepší iX. :mrgreen:
BMW RULEZZZ !

Odpovědět