Teplota ještě jednou

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
peca
Příspěvky: 323
Registrován: 16. 10. 2003 11:17
Bydliště: Zlín

Teplota ještě jednou

Příspěvek od peca » 08. 12. 2003 07:50

Pořád si nad tím lámu hlavu! Na ukazateli teploty je 5 čárek, přesná polovina je třetí čárka! Mně se teplota při plném provozu dostane jen na druhou čárku!Přitom topení hřeje parádně! Čím to je? Rád bych to opravil!Dík
Nekupujte si auto! Kupte si BMW !

Uživatelský avatar
Prox
Příspěvky: 1363
Registrován: 11. 02. 2003 19:38
Bydliště: ČSSR

Re: Teplota ještě jednou

Příspěvek od Prox » 08. 12. 2003 08:58

To mi delalo taky, zkus vymenit temostat....nebo budik :)
5er

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Re: Teplota ještě jednou

Příspěvek od kdo. » 08. 12. 2003 09:03

peca píše:Pořád si nad tím lámu hlavu! Na ukazateli teploty je 5 čárek, přesná polovina je třetí čárka! Mně se teplota při plném provozu dostane jen na druhou čárku!Přitom topení hřeje parádně! Čím to je? Rád bych to opravil!Dík
Tak ještě jednou :) , vyměň TERMOSTAT, možná tam je jinej, sice dobrej, ale s jinou otevírací teplotou (pro jiný typ motoru). Představ si, že tam máš mít třeba 88°C a někdo před tebou tam prdnul 80°C, je jich víc druhů, odlišených právě otevírací teplotou. Věř, že se ta investice vyplatí, motor bude sloužit o poznání dýl, než takto podchlazenej. Jen pro představu, za normálního provozu je teplota dostačující k ochlazení motoru vycházející z chladiče do motoru jen o 8°C nižší, než vcházející do chladiče. Je znát každý stupeň. A topení hřeje už když teplota ještě nevylezla ani z modrýho.

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 10. 12. 2003 23:34

Tak ja se pridam. Mel jsem stejnej problem. Lepe receno mam. Termostat jsem nedavno menil - Wahler 80 st. Byl tam origo BMW 80 st. Je to o trosku lepsi v tom, ze teplota stoupa rychlejs, kdyz dyl stojim na volnobeh, tak se vyskrabe az do pulky presne kde ma bejt, ale rozjedu se a spadne. Nekdy na druhou carku, nekdy nekam mezi druhou a treti, jak kdy, jak jedu. Ale za jizdy se to nikdy uprostred neudrzi.

Uživatelský avatar
toretto_223
Příspěvky: 176
Registrován: 11. 02. 2003 11:23
Bydliště: Úpice
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota ještě jednou

Příspěvek od toretto_223 » 12. 12. 2003 11:58

samiq píše: No to je fakt divny ze kdyz je zamrzlo tak to nechladi :roll:

auto zacne varit ten zbytek nezamrzle kapaliny, a jestli je chladic zamrzlej tak nechladi kapalinu, ale led :!:
no ted nevim jestli jsem to pochopil spravne, ale..
kdyz ti zamrzne kapalina v chladici, tak je zcela logicke, ze motor zacne varit...
v chladici a trubkach je led a ten nez roztaje tak se voda nechladi, protoze neni prutok...
takhle bych to videl ja.. :wink:

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 12. 12. 2003 14:21

Mno jo, ale my tu neresime problem zamrzly chladici smesi, to se stava lajdakum typu moje mati :roll: a nasledny prehrati motoru, ktery je logickej nasledek lajdarny, ktera zpusobila zamrznuti, ale naopak problem ze je motor podchlazenej a nechce dosahnout pracovni teploty, v mem pripade ani s novym termostatem. I kdyz je to o neco lepsi, ale porad ne tam kde to ma byt. Na spravnou teplotu se dostane jen na volnobeh. Cim dalsim to teda muze byt ? Muze to byt treba viskozou u vetraku, ze by byla prilis aktivni a nezpomalovala a chladila vic nez je zdravo ? Nebo neco jinyho ? Me to nenapada. Jak tu viskospojku muzu vyzkouset, jestli funguje jak ma ?

Uživatelský avatar
RedBaron
Příspěvky: 540
Registrován: 27. 02. 2003 09:03
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RedBaron » 13. 12. 2003 09:47

Jirka325 píše:Mno jo, ale my tu neresime problem zamrzly chladici smesi, to se stava lajdakum typu moje mati :roll: a nasledny prehrati motoru, ktery je logickej nasledek lajdarny, ktera zpusobila zamrznuti, ale naopak problem ze je motor podchlazenej a nechce dosahnout pracovni teploty, v mem pripade ani s novym termostatem. I kdyz je to o neco lepsi, ale porad ne tam kde to ma byt. Na spravnou teplotu se dostane jen na volnobeh. Cim dalsim to teda muze byt ? Muze to byt treba viskozou u vetraku, ze by byla prilis aktivni a nezpomalovala a chladila vic nez je zdravo ? Nebo neco jinyho ? Me to nenapada. Jak tu viskospojku muzu vyzkouset, jestli funguje jak ma ?
Viskóza způsobí jenom přehřívání, má tendenci ubírat na intenzitě, když je z ní kapalina pryč nebo stárne. Viskóza může točit jak chce, ale termostat to nesmí pouštět do chladiče.
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 16. 12. 2003 13:30

Aha, to zni docela logicky, tak jsem aspon rad,ze kdyz jsem se dohadoval jestli je ve visco spojce naka pruzina,nebo kapalina, tak ze jsem mel pravdu, ze kapalina :) Ale to je jedno. Takze visco to neni, takze cim to muze teda este bejt, kdyz jsem termostat vymenil a prakticky velmi mala zmena k lepsimu ?

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 16. 12. 2003 14:00

Jirka325 píše:Aha, to zni docela logicky, tak jsem aspon rad,ze kdyz jsem se dohadoval jestli je ve visco spojce naka pruzina,nebo kapalina, tak ze jsem mel pravdu, ze kapalina :) Ale to je jedno. Takze visco to neni, takze cim to muze teda este bejt, kdyz jsem termostat vymenil a prakticky velmi mala zmena k lepsimu ?
a opravdu máš v ETK pro svůj motor předepsáno 80°C???

Uživatelský avatar
RedBaron
Příspěvky: 540
Registrován: 27. 02. 2003 09:03
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RedBaron » 17. 12. 2003 03:56

Jirka325 píše:Aha, to zni docela logicky, tak jsem aspon rad,ze kdyz jsem se dohadoval jestli je ve visco spojce naka pruzina,nebo kapalina, tak ze jsem mel pravdu, ze kapalina :) Ale to je jedno. Takze visco to neni, takze cim to muze teda este bejt, kdyz jsem termostat vymenil a prakticky velmi mala zmena k lepsimu ?
Jirka325: Poslední, co mě napadá, je projít všechna ukostření, špatná kostra by s tou hodnotou mohla taky hejbnout.
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT

Odpovědět