vstřikovače ! jak to funguje !?

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Paluš
Příspěvky: 323
Registrován: 11. 07. 2003 21:30
Bydliště: Bruntál

vstřikovače ! jak to funguje !?

Příspěvek od Paluš » 02. 12. 2003 19:58

Kluci, ví tady někdo, jak vlastně ty vsřikovače fungujou, když jsou zapojeny paraelně vždy dva a dva zvlášť .
Díval jsem se a zjistil, že jsou vstřikovače zapojeny vždy 1 - 3 (jeden drát), 2 - 4 ( druhý drát) a třetí drát - napájení + je pro všechny vstřikovače společný, který vede do relé.
Ty první dva zmíněné dráty vedou k řídící jednotce.
Není mi jasné při tomto zapojení, jak pozná řídící jednotka, kdy má poslat impuls pro vstřikovač např. pro 1 a 3 válec zvlášť ( oba písty nahoře ) , když jsou paraelně propojené a mají jen společný plus....... to vstřikujou oba stejně jak pro 1 tak 3 válec !? To je přece blbost :!: :!:
Mluvím o motorech M40 a M42 ( čtyřválce )

Venca

Re: vstřikovače ! jak to funguje !?

Příspěvek od Venca » 02. 12. 2003 20:08

Paluš píše:Kluci, ví tady někdo, jak vlastně ty vsřikovače fungujou, když jsou zapojeny paraelně vždy dva a dva zvlášť .
Díval jsem se a zjistil, že jsou vstřikovače zapojeny vždy 1 - 3 (jeden drát), 2 - 4 ( druhý drát) a třetí drát - napájení + je pro všechny vstřikovače společný, který vede do relé.
Ty první dva zmíněné dráty vedou k řídící jednotce.
Není mi jasné při tomto zapojení, jak pozná řídící jednotka, kdy má poslat impuls pro vstřikovač např. pro 1 a 3 válec zvlášť ( oba písty nahoře ) , když jsou paraelně propojené a mají jen společný plus....... to vstřikujou oba stejně jak pro 1 tak 3 válec !? To je přece blbost :!: :!:
Mluvím o motorech M40 a M42 ( čtyřválce )
U M42 je jiný systém vstřikování, vstřikuje jen ten vstřik, kde se otevírá zrovna sací ventil.

M40 - nevím na 100%, ale asi je to stejný jako u M10, tj. vstřikujou všechny spolu.

M20 - vstřikujou ve dvou skupinách po třech.

Venca

Příspěvek od Venca » 02. 12. 2003 20:10

U M42 je čidlo na jednom z vačkových hřídelů. Podle toho pozná ŘJ, který vstřik má otevřít.

Uživatelský avatar
Paluš
Příspěvky: 323
Registrován: 11. 07. 2003 21:30
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Paluš » 02. 12. 2003 20:29

Venco ...... to sice ano, ale jde o to, že jsou vždy ty dva vstřikovače navzájem paraelně propojené a to čidlo to neovlivní. To znamená, že když řídící jednotka vyšle impuls, tak ten impuls jde do obou vstřikovačů ...... :? :shock: ..... to mi hlava nebere :kecy: :aaa: :aaa:

Venca

Příspěvek od Venca » 02. 12. 2003 20:31

Paluš píše:Venco ...... to sice ano, ale jde o to, že jsou vždy ty dva vstřikovače navzájem paraelně propojené a to čidlo to neovlivní. To znamená, že když řídící jednotka vyšle impuls, tak ten impuls jde do obou vstřikovačů ...... :? :shock: ..... to mi hlava nebere :kecy: :aaa: :aaa:
U M42?

Uživatelský avatar
Paluš
Příspěvky: 323
Registrován: 11. 07. 2003 21:30
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Paluš » 02. 12. 2003 20:43

Jo :!: :wink: ...... i u M 42 :!:
Dnes jsem měl před sebou obě elektriky ....... jak z M40 tak M42 motoru a jsou téměř na chlup stejné . Rozdíl je akorát v tom , že je jiná patice pro řídící jednotku, u M42 jsou 4 indučky oproti M40 a M42 nemá rozdelovač.
Ale ty vstřikovače jsou jsou u obou vždy paraelně propojené.

Venca

Příspěvek od Venca » 02. 12. 2003 20:51

Paluš píše:Jo :!: :wink: ...... i u M 42 :!:
Dnes jsem měl před sebou obě elektriky ....... jak z M40 tak M42 motoru a jsou téměř na chlup stejné . Rozdíl je akorát v tom , že je jiná patice pro řídící jednotku, u M42 jsou 4 indučky oproti M40 a M42 nemá rozdelovač.
Ale ty vstřikovače jsou jsou u obou vždy paraelně propojené.
Já viděl schéma, kde bylo napsáno, že M42 má Motronic 1.7, vstřikování je sekvenční.
Už jsem se tu jednou ptal, odpovídal někdo anonymní. Psal, že je čidlo na vačkovým hřídeli. Hledal jsem to v katalogu dílů - je tam.

Já M42 nemám, tazkže vycházím jen z toho, co jsem napsal.

Jsou tedy úplně natvrdo paralelně po dvou?

Venca

Příspěvek od Venca » 02. 12. 2003 20:57

Psal to "Hanis".

Uživatelský avatar
Paluš
Příspěvky: 323
Registrován: 11. 07. 2003 21:30
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Paluš » 02. 12. 2003 20:59

Jo, jak říkám, ty vstřikovače jsou vzájemně propojené ....... vždy 1-3 a 2-4
Naposledy upravil(a) Paluš dne 02. 12. 2003 21:05, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Paluš
Příspěvky: 323
Registrován: 11. 07. 2003 21:30
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Paluš » 02. 12. 2003 21:02

Venca píše: Dnes jsem měl před sebou obě elektriky ....... jak z M40 tak M42 motoru a jsou téměř na chlup stejné . Rozdíl je akorát v tom , že je jiná patice pro řídící jednotku, u M42 jsou 4 indučky oproti M40 a M42 nemá rozdelovač.
Ale ty vstřikovače jsou jsou u obou vždy paraelně propojené.
Já viděl schéma, kde bylo napsáno, že M42 má Motronic 1.7, vstřikování je sekvenční.
Už jsem se tu jednou ptal, odpovídal někdo anonymní. Psal, že je čidlo na vačkovým hřídeli. Hledal jsem to v katalogu dílů - je tam.

Já M42 nemám, tazkže vycházím jen z toho, co jsem napsal.

Jsou tedy úplně natvrdo paralelně po dvou?[/quote]

Venca

Příspěvek od Venca » 02. 12. 2003 21:05

Tak nevím... :?

Máš schéma, nebo koukáš přímo na motor/elektriku?

Uživatelský avatar
Paluš
Příspěvky: 323
Registrován: 11. 07. 2003 21:30
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Paluš » 02. 12. 2003 21:13

Venco, ...... tak koukám :lol: :lol: , že jsi z toho taky jelen, hmm ...... já taky.
Ale fakt to tak je, čuměl jsem přímo na ty elektriky a ještě jsem to proměroval měřákem a je to tak. Dal jsem si tu práci a rozdělal jsem u obou ty krabičky, co se davaj už na ty vstřikovače, Fakt nevím co si o tom mám myslet .......... v elektrice též nejsem žádný nováček, ale tohle mě dostalo.

Venca

Příspěvek od Venca » 02. 12. 2003 21:17

Paluš píše:Venco, ...... tak koukám :lol: :lol: , že jsi z toho taky jelen, hmm ...... já taky.
Ale fakt to tak je, čuměl jsem přímo na ty elektriky a ještě jsem to proměroval měřákem a je to tak. Dal jsem si tu práci a rozdělal jsem u obou ty krabičky, co se davaj už na ty vstřikovače, Fakt nevím co si o tom mám myslet .......... v elektrice též nejsem žádný nováček, ale tohle mě dostalo.
No, jak řikám, M42 nemám, ale o vstřikování ty informace honím.
Opravdu jsem na tom, že je tam sekvenční vstřikování.
Takže teď z toho mám drobet chaos...

http://bmwe30.mtknet.com/viewtopic.php? ... t=vst%F8ik

- to je ta diskuse s Hanisem.

Uživatelský avatar
Paluš
Příspěvky: 323
Registrován: 11. 07. 2003 21:30
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Paluš » 02. 12. 2003 21:29

Ten příspěvek od Hanise je drobek nepřesný právě v tom, že ty vstřikovače jsou propojený viz. výše, jinak má pravdu, ale pořád to nevysvětluje to, na co jsem se tu ptal.
Kdyby byli každý zvlášť zapojený , tak bych to bral, ale takhle :? :?:
Mimochodem, já jsem měl oba motory a teď mám iSO 318 ( M42).

Venca

Příspěvek od Venca » 02. 12. 2003 21:36

No, jestli jsi to měřil opravdu měřákem, a je to paralelně natvrdo spolu, tak nevím.

Leda by bylo víc typů zapojení (?).

Uživatelský avatar
Paluš
Příspěvky: 323
Registrován: 11. 07. 2003 21:30
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Paluš » 02. 12. 2003 21:42

Venca píše:No, jestli jsi to měřil opravdu měřákem, a je to paralelně natvrdo spolu, tak nevím.

Leda by bylo víc typů zapojení (?).
...... Hmm, to pochybuju, že by bylo více druhů zapojení, ale s tím měřákem, prohlížení a porovnání těch dvou typů ( M40 a M42) N E K E C Á M, proč taky :?: :!: :wink:

Venca

Příspěvek od Venca » 02. 12. 2003 21:47

No, zase mám o čem špekulovat.

Pokud si vzpomínám, tak se to má jmenovat Motronic 1.7.

Kdybych něco našel, hodím to sem.

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 02. 12. 2003 21:51

U 6ti válce dokonce stříkají 3 stříkačky :-) v jeden okamžik.

Je to tak správně. Vemte si v jaké frekvenci za vteřinu to stříká třeba při 3000ot/min

Tak ... :-) V principu není hlavní kdy, ale rozsprášit štávu a správné množství šťávy (doba výstřiku).... (Kdy je minoritní....)
Ondra ex.M-Fahrer

Venca

Příspěvek od Venca » 02. 12. 2003 21:56

ondra_m píše:U 6ti válce dokonce stříkají 3 stříkačky :-) v jeden okamžik.

Je to tak správně. Vemte si v jaké frekvenci za vteřinu to stříká třeba při 3000ot/min

Tak ... :-) V principu není hlavní kdy, ale rozsprášit štávu a správné množství šťávy (doba výstřiku).... (Kdy je minoritní....)
Jo, to sedí. Dokonce jsou tam dva impulsy na prac. cyklus.

Ale u sekvenčního už jdou samostatně, jeden impuls na cyklus a přímo před sáním.
A já byl na tom, že iS ho má.

Uživatelský avatar
Paluš
Příspěvky: 323
Registrován: 11. 07. 2003 21:30
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Paluš » 02. 12. 2003 22:04

Venca píše:No, zase mám o čem špekulovat.

Pokud si vzpomínám, tak se to má jmenovat Motronic 1.7.

Kdybych něco našel, hodím to sem.
Venca: to je jasný ....... M42 = Motronic 1.7, M40 = Motronic 1.3.
To vím na beton.

ondra : to myslíš vážně :!: :?: To ale znamená, že pokud má např. vstříknout benzín do 1 válce, tak zároveň vstříkne i do 3 válce, i když jsou ventyly u 3 válce zavřené ( u 3 probíhá hoření směsi - pokud se nemýlím ).

Odpovědět