Sváření CO2

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Sváření CO2

Příspěvek od DAN » 01. 12. 2003 10:27

Hoši co se musí odpojit na BMW e30, když se na něm sváří el. oblokem???
Stačí odpojit akumulátor nebo ještě něco?
BMW The Ultimate Driving Machine

Venca

Re: Sváření CO2

Příspěvek od Venca » 01. 12. 2003 10:35

DAN píše:Hoši co se musí odpojit na BMW e30, když se na něm sváří el. oblokem???
Stačí odpojit akumulátor nebo ještě něco?
Zcela jistě bych vyndal řídící jednotku, alternátor bych bych odpojil a vyzkratoval, určitě je toho víc. Přístrojovku by asi taky bylo lepší odpojit.

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2372
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 01. 12. 2003 11:14

stačí odpojit baterku...už mi takhle vyvařovali auto několikrát a nikdy se nic nestalo
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

ŠEBA 325iX

Příspěvek od ŠEBA 325iX » 01. 12. 2003 11:43

Slyšel jsem, že nejlépe odpojit baterku. Ale dle mého názoru pokud se nedělá neco u elektroinstalace tak ji tam klidně nechám, ale je ryziko ,že když se tam neco montuje může dojit ke skratu a pokud jsou pojistky OK tak se akorát přepálý, jinak můžou hořet dráty atd. Pokud tam baterka nebude a svářečkou se dotknete nečeho co je trvale pod napětím tak je tam napětí ze svářečky CO cca 24 az 40V u klasické obloukovky 60V a proudu to dá desítky ampér a taky kdyš se spojí a rozpojí oblouk může to dělat pěkné napětové špičky. Takže když vyndám baterku tak i PC a odpojil bych budíky.

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 01. 12. 2003 17:35

Vodpojím batarejku a du vařit (brambory).
Když něco vodjebu, tak se podělím o zkušenosti.
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Uli_d
Příspěvky: 621
Registrován: 13. 02. 2003 21:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Uli_d » 01. 12. 2003 20:39

Staci baterka.

Elektricky proud jde cestou nejmensiho odporu a tak nema duvod putovat nekde po aute ale de rovnou vod jedny elektrody k druhy. A hotovo.

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 500
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 01. 12. 2003 22:47

to je Uli pravda.
Vse asi zavisi na pripojeni "kostry, tedy ten druhej pol od svareci elektrody". Podle meho by to melo byt pripojene co nejbliz ke svarenemu mistu, tak aby plocha smycky kterou uzavira proud svarecky byla co nejmensi. :!: Nejen elektricky, ale i magneticky se prenasi energie (transformatory...) , nejhorsi jsou prave ty pulsy pri startovani a zhaseni oblouku. Ty muzou naindukovat do kabelu napetove pulsy a pak neco muze odejit prepetim. Prominte je to ponekud nesrozumitelny. :roll:

Uživatelský avatar
Uli_d
Příspěvky: 621
Registrován: 13. 02. 2003 21:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Uli_d » 01. 12. 2003 22:54

samiq píše:to je Uli pravda.
Vse asi zavisi na pripojeni "kostry, tedy ten druhej pol od svareci elektrody". Podle meho by to melo byt pripojene co nejbliz ke svarenemu mistu, tak aby plocha smycky kterou uzavira proud svarecky byla co nejmensi. :!: Nejen elektricky, ale i magneticky se prenasi energie (transformatory...) , nejhorsi jsou prave ty pulsy pri startovani a zhaseni oblouku. Ty muzou naindukovat do kabelu napetove pulsy a pak neco muze odejit prepetim. Prominte je to ponekud nesrozumitelny. :roll:
Ja tomu teda rozumim docela dobre a nelze nez souhlasit.

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 02. 12. 2003 09:26

Díky hoši, četl jsem nějakej článek. Týkalo se to tyrystorovýho zapalování a zmíňka o sváření tam byla v jedný větě.
Já jsem si zapamatoval, že tam je nějakej problém, ale nepamatoval jsem si jakej :roll: :D
BMW The Ultimate Driving Machine

Odpovědět