NAstavení rozdělovače do základu - L-Jetronic

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

NAstavení rozdělovače do základu - L-Jetronic

Příspěvek od Míšánek » 17. 10. 2006 21:07

Čau. Po delší době bych potřrboval zase poradit, jelikož jsem úplný dement a musím si se vším hrát... :roll: Jelikož jsem na svém motoru M20 L-Jetronic bez lambady měnil palici, tak jsem logicky musel shodit rozvodový řemen, ale jelikož jsem, nevědom si toho, že tzv. spojovací hřídel je nejenom olejové čerpadlo (moje domněnka) ale i pohon rozdělovače, pootočil jsem s ní, ale nepoznačil jsem si základní polohu no a teď protože su kretén nevím, jak to nastavit do základu, jelikož jsem nenašel žádné rysky. Nuže poradí mně někdo?? Byl bych více než vděčný!! :roll: Díky moc
No smoke, no fun...
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 17. 10. 2006 21:35

Nevím jak u L-Jetronic M20, ale u M10 jsem ho správně usadil podle značky/rysky na řemenici proti kolíku na bloku (označuje kdy je 1. píst v horní úvrati) a zároveň musí být palec proti rysce na tělese rozdělovače. Když rozdělovač zasouvám, jde do šikmýho ozubení, takže se celý pootáčí a je třeba odhadnout, o kolik se pootočí než zaleze a trochu mu dát "nadběh", aby ve finální poloze byl na těch ryskách.

Kontrolovat správnou polohu horní úvrati lze i podle značek OT a OZ - ty jsou vidět na setrvačníku skrz tu díru shora poblíž startéru, musí se tam posvítit. Značky jsem tam sice viděl, ale nastavil jsem to podle kolíku na motoru a rysky řemenice.

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 18. 10. 2006 13:16

O.K. Dík sice jsi mi trochu pomohl ale asi jsi mně moc nepochopil - Já jsem rozdělovač ven nekuchal, zůstal stále přišroubovaný k bloku, ale točil jsem tou řemenicí, která je poháněná rozvoďákem... Zkusím najít nějaké ty rysky na tom rozdělovači, snad tam budou...
No smoke, no fun...
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 18. 10. 2006 13:44

Na kole tý náhonový hřídele a na bloku by měly být značky.
Stejně jako na kolech rozvodu na vačkovým hřídeli a na klikovce.

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 18. 10. 2006 14:21

Venca píše:Na kole tý náhonový hřídele a na bloku by měly být značky.
Stejně jako na kolech rozvodu na vačkovým hřídeli a na klikovce.
No právě tam jsem nic takového nenašel... Pokusím se to dnes vyfotit, jak to vypadá, možná to pomůže.
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 19. 10. 2006 17:24

Takže tady jsou fotky:

Toto je foto rozdělovač, ale jelikož jsou všechny fotky foceny pomocí mobilu, tak kvalita neni valná... Jak jsem ve fotce zhruba naznačil, v těchto místech se někde nachází nepatrný zářez, takže si nejsem jistý, jestli je to onen inkriminovaný zářez, podle kterého by se mělo natočit kladívko v rozdělovači..
Obrázek

Dále foto celého rozdělovače, sice bude asi prd platné, ale co kdyby náhodou:
Obrázek

Tak a tato fotka jak jistě víte ukazuje rozvody, mně konkrétně se jedná o řemenici vpravo:
Obrázek

Detailní fotka oné řemenice, bohužel jsem nenašel žádné rysky ani na bloku a ani na řemenici, pouze je ve "vnitřku" řemenice jakýsi výřez, ale nevím, jestli má nějakou funkci...
Obrázek

Tak snad někdo poradí, ale kdyby náhodou ne, tak to zkusím nastavit podle toho zářezu na rozdělovači a uvidím co to udělá (resp. neudělá :? )... :roll:
No smoke, no fun...
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 19. 10. 2006 17:52

Na rozdělovači opravdu nevidím rysku, jako u M10. (Pokud se dostanu do garáže, udělám obrázek a porovnáme).

Na tom ozubeným kole taky nic. Vlevo na tom hliníku jsou dva nálitky, ale to nevím, navíc asi nesměřujou ani do středu toho kola.

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 19. 10. 2006 18:10

Tohle ti asi moc nepomůže co :roll:

Obrázek
Tohle je motronick

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 19. 10. 2006 21:28

Bohužel ne... Jedná se mně totiž o hřídel označenou na obrázku jako AUX.. Ale i tak dík. Aspoň za snahu :wink:
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Příspěvek od Pinki » 19. 10. 2006 21:59

Čus.Podle mě na té řemenici co patří rozdělovači ,žádné rysky nebudou :( .(to si jenom myslím).Prostě vem,nastav první válec do horní úvrati tzn. že rysky na horní řemenici a krytem rozvodu a řemenici na klice a krytem rozvodu se budou překrývat.Potom vyndej rozdělovač z bloku a nasaď ho zpátky tak, ať Ti shruba sedí palec rozdělovače naproti té rysce na rozdělovači (viz Tvoje foto),zároveň by se Ti měla překrývat taková ta hvězdice v rozdělovači s těmi výstupky na okraji rozdělovače.To bys měl mít nastvený předstih asi na 0 stupňů a měl by jsi to v pohodě nastartovat.Potom si budeš muset sehnat stroboskop a seřídit to na požadovanou hodnotu: http://www.e30.cz/technika/e30data_cz.htm

Tak bych to osobně udělal já,možná přijdeš na lepší nápad :D . Zdar :)

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 19. 10. 2006 22:14

To Pinky: Asi to tak ošéfuju... Je pravda, že když nastavím kladívko na tu rysku, tak se zhruba ta hvězdice na ose rozdělovače překrývá s těmy výstupky na rozdělovači. A mám se spíše orientovat podle té rysky a kladívka nebo to pak dorovnat podle té hvězdice a těch výstupků?? Asi podle těch výstupků... Uvidíme no. Zkusím to a snad kopnu do vrtule hned na poprvé.. :wink: :) Díky všem za rady!! Pak se pochlubím co a jak. :wink:
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Příspěvek od Pinki » 19. 10. 2006 22:21

Raději nastav tu hvězdici.Ještě jsem zapoměl,že na víku rozdělovače (znenčí)by měla být u prvního válce(tam kde směřuje to raménko rozdělovače) svislá ryska-ta ten první válec označuje.
Chytne to v pohodě,.uvidíš :D . Čus

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 21. 10. 2006 16:28

Obrázek

Ryska je směrem k bubínku podtlakový regulace, kápnul jsem do ní červenou barvou.
Proti ní by měl jít střed toho kontaktu/plíšku na palci.

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 22. 10. 2006 21:46

Venca píše:Obrázek

Ryska je směrem k bubínku podtlakový regulace, kápnul jsem do ní červenou barvou.
Proti ní by měl jít střed toho kontaktu/plíšku na palci.
No tak tu Já mám úpně někde jinde, jelikož mám šestihrnek.. Aspoň myslím... Ale je taky takovéhoto tvaru, takové málé nic :)

Takže jsem pokročil dál - nahodil jsem rozvoďák, nastrojil komplet všechny kraviny okolo (řemenice, chladič,...) no a natočil. Furt se mu nechtělo blafnout, zkoušel jsem to teda pod plynem a chytil. Závěr?? Vůbec nedrží volnoběh, chcípá. Pokud ho chcu nstartovat, tak musím mít plný knedlík. Když chytí, tak ho musím držet ve vyšších otáčkách aby nechcípl, ale pokud držím konstantní vyšší ot. tak jakoby střílel do sání, jinak při přidávání a ubírání plynu jede pěkně, bere se za plynem velice dobře, jenom jak říkám, při udržení otáček střílí do sání (aspoň myslím, zní to tak :-) ). Jo a další věc - po cca půl hodinovém testování (voda už byla teplá) jsem si všiml další, velmi důležité a neobvyklé věci, koleno výfuku bylo rozžhavené dočervena, docela mně to vylekalo. :roll:

Z těchto poznatků jsem usoudil: Motor střílí do sání proto, že jiskra jiskruje :) příliš brzo a hořící směs se vrací nedovřeným sacím ventilem do sání, výfukové koleno je červené nevím proč (asi tam dohořívají zbytky nespálené směsi :?: ) takže toto všechno se = předstih je moc velký.

Potvrdí mně někdo tuto teorii? Dík všem! :wink:

P.S. A ještě jak jsem instaloval ten rozvoďák, tak ten rozdělovač se mírně pootočil "nazpátek" t.j. proti směru jeho otáčení kvůli tomu aby si sedly zuby, takže tam může (a asi bude) zakopaný pes, co? :?: :roll:
No smoke, no fun...
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 22. 10. 2006 22:31

Směs určitě hoří ve výfuku, pokud jsou svody žhavý. Předstih je mimo - možná velký, možná malý (u dvoutaktu mi totéž dělal předstih v nule nebo v mínusu, pálí pozdě a taktéž to hoří až ve výfuku).
Jestli jsi ho pootočil proti směru otáčení, pak jsi ho zvětšil.

Takže bych zkusil vyndal všechny svíčky, svíčku 1. válce si dát na kostru a sledovat, kdy skočí jiskra při pootáčení motorem rukou/klíčem a při zaplým zapalování.
Okamžik zážehu si někde označit, zjistit kolik je stupňů k horní úvrati
a pak přesadit rozdělovač.

Odpovědět