Momenty...

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Momenty...

Příspěvek od GeRoX » 26. 11. 2003 12:39

cau poprosil bych o info ohledne nasledujicich veci:

- hodnoty utahovacich momentu na hlavu
- minimalni vysku hlavy
- info o rozvodech

kde bych mohl tyhle veci najit? dik.

p.s.: nevim jestli na tom zalezi ale jedna se o hlavu z 323i.
Obrázek

Venca

Re: Momenty...

Příspěvek od Venca » 26. 11. 2003 13:01

GeRoX píše:cau poprosil bych o info ohledne nasledujicich veci:

- hodnoty utahovacich momentu na hlavu
- minimalni vysku hlavy
- info o rozvodech

kde bych mohl tyhle veci najit? dik.

p.s.: nevim jestli na tom zalezi ale jedna se o hlavu z 323i.
Na e30.de je tabulka, já jí překládal do češtiny. Nemám jí tu, jinak bych jí poslal.

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 26. 11. 2003 13:02

jo dik...
Obrázek

Uživatelský avatar
Erik
Příspěvky: 395
Registrován: 09. 07. 2003 20:38
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Erik » 26. 11. 2003 13:08

Jinak možná ne všechno, ale část by měla být v knížce Jak na to - třeba ty momenty tam jsou
BMW E28 528i 1984 2,8 R6 184HP
Chevrolet C20 Pick-Up 1971 5,0 V8 200HP
VW Vento 1993 1,9TD R4 75HP

Venca

Příspěvek od Venca » 26. 11. 2003 13:26

GeRoX píše:jo dik...
Našel jsem.
Takže je to na gerox@centrum.cz

V "Jak na to" to je, ale asi jen pro 316/318i.

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 26. 11. 2003 14:40

Venca píše: V "Jak na to" to je, ale asi jen pro 316/318i.
tak tak ... ta knizka nestoji za moc...bohuzel :roll:
Obrázek

Venca

Příspěvek od Venca » 26. 11. 2003 17:30

Teď koukam do "Jak na to" a vono je to tu...

Pro šestiválec:

1. 40 - 45 Nm

2. čekat 15 min.

3. 60 - 65 Nm

Opracování hlavy pro 323i:

normální 125,1 -+ 0,1 mm

po opracování 124,7 mm


Snad to nejsou bludy, já 323i neznám.

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Re: Momenty...

Příspěvek od Francis » 26. 11. 2003 18:06

GeRoX píše:...
- minimalni vysku hlavy ....
Na spodni strane hlavy je takovy melky obdelnicek, ktery by mel byt po opracovani patrny, je to neco jako indikator ojeti pneumatiky, jenze naruby.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 26. 11. 2003 18:10

diky vsem...

...jde o to ze davam hlavu z 323 na etu...(neptejte se proc a proc ne z 2,5)...podle e30.de by to melo fachat...akorat nevim jestli mu nebude vadit rozdilny vrtani....eta ma 84 2,3 ma 80...

...co si o tom mysli ti kteri se do toho vyznaj? 8)
Obrázek

Kobliha
Příspěvky: 26
Registrován: 27. 08. 2003 18:55
Bydliště: Dvůr Králové

Příspěvek od Kobliha » 26. 11. 2003 21:14

Cau
Ve vrtani problem neni, jen musis dat tesneni pod hlavou z 25e nebo 25i,
kompresni pomer bude 9:1 a kompresni tlak pri dobrem motoru cca 12bar. Pro tuto prestavbu je nejlepsi pouzit hlavu 731. Jinak hlavu muzes klidne dotahnout na cca 80-90 Nm (aby ti neprotekla zkrz tesneni voda - vlastni zkusenost, 60 Nm je dost malo) pokud mas jeste nejake info rad zodpovim. Jo a co pouzijes za elektroniku ? ja tam mam Motronic z 2.0i

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 26. 11. 2003 21:22

zatim tam pujde origo 323i...puvodne tam mel jit komplet motor ale po rozebrani jsme zjistili ze ten motor by ani nenaskocil...spodek je total...:(

takze ta hlava je nahradni reseni :-)

uvazoval jsem jeste o sani z 2,5i pac ho mam doma...naka zkusenost?
Obrázek

Kobliha
Příspěvky: 26
Registrován: 27. 08. 2003 18:55
Bydliště: Dvůr Králové

Příspěvek od Kobliha » 26. 11. 2003 21:33

Takze sani je lepsi pouzit z 25i , je kratsi, ma vetsi prumer
Vstriky je lepsi pouzit taky z 25i vcetne regulatoru tlaku
no a o vaze vzduchu ani nemluve
No a celkem s timhle cca 190 Ps

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 26. 11. 2003 21:51

vstriky a regulator mam taky z 2,5i vahu bohuzel pouze etackou ale to moc neresim..:)

hm...190PS ? nice...uvidime co da k tomu jeste kompresor... :twisted:
Obrázek

Uživatelský avatar
Rotten
Příspěvky: 436
Registrován: 13. 03. 2003 15:10
Bydliště: Ostrov

Příspěvek od Rotten » 01. 12. 2003 17:14

Kobliha píše:Cau
Ve vrtani problem neni, jen musis dat tesneni pod hlavou z 25e nebo 25i,
kompresni pomer bude 9:1 a kompresni tlak pri dobrem motoru cca 12bar. Pro tuto prestavbu je nejlepsi pouzit hlavu 731. Jinak hlavu muzes klidne dotahnout na cca 80-90 Nm (aby ti neprotekla zkrz tesneni voda - vlastni zkusenost, 60 Nm je dost malo) pokud mas jeste nejake info rad zodpovim. Jo a co pouzijes za elektroniku ? ja tam mam Motronic z 2.0i
Čau,
jak jsi došel k tomu momentu 80-90 Nm? A jakým způsobem ti ta voda tekla? Mám totiž Etu+2.0 hlava a začala mi téct voda do oleje. Asi 1l/100km. Sehnal jsem jinou, nechal přebrousit a utáhl momentem 60Nm. Je to málo? Může to zas téct? Nikdo vlastně neví jestli praskla ta stará hlava nebo těsnění nebo jak ty říkáš málo utažený. Sakra doufám že jsem neměnil tu hlavu zbytečně...

Uživatelský avatar
Uli_d
Příspěvky: 621
Registrován: 13. 02. 2003 21:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Uli_d » 01. 12. 2003 20:36

GeRoX píše:
Venca píše: V "Jak na to" to je, ale asi jen pro 316/318i.
tak tak ... ta knizka nestoji za moc...bohuzel :roll:
tak tak ... co se tyce mne (324d) tak je uplne k hovnu.

Badliner
Příspěvky: 330
Registrován: 14. 09. 2003 20:49

Příspěvek od Badliner » 02. 12. 2003 21:39

Uli_d píše:
GeRoX píše:
Venca píše: V "Jak na to" to je, ale asi jen pro 316/318i.
tak tak ... ta knizka nestoji za moc...bohuzel :roll:
tak tak ... co se tyce mne (324d) tak je uplne k hovnu.
Mas si koupit auto ,ne petrolejku :lol:

Uživatelský avatar
Uli_d
Příspěvky: 621
Registrován: 13. 02. 2003 21:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Uli_d » 02. 12. 2003 22:49

Badliner píše:
Uli_d píše:
GeRoX píše: tak tak ... ta knizka nestoji za moc...bohuzel :roll:
tak tak ... co se tyce mne (324d) tak je uplne k hovnu.
Mas si koupit auto ,ne petrolejku :lol:
Ja ho nekupoval - ja jenom jezdim. Jak se rika - "Darovanemu koni na zuby nekoukej."

Luboš
Příspěvky: 694
Registrován: 24. 10. 2003 12:16
Bydliště: Řečany n/L okr.Pardubice

Příspěvek od Luboš » 03. 12. 2003 13:20

Informací o 2,4 td je víc v knížce o pětkové řadě.

Badliner
Příspěvky: 330
Registrován: 14. 09. 2003 20:49

Příspěvek od Badliner » 03. 12. 2003 19:29

Uli_d píše:
Badliner píše:
Uli_d píše: tak tak ... co se tyce mne (324d) tak je uplne k hovnu.
Mas si koupit auto ,ne petrolejku :lol:
Ja ho nekupoval - ja jenom jezdim. Jak se rika - "Darovanemu koni na zuby nekoukej."
A kde se rozdavaj auta????Mne by taky stacilo jezdit....Nejaka 530D by nebyla? :lol:

Uživatelský avatar
Stepan
Příspěvky: 950
Registrován: 14. 02. 2003 05:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stepan » 05. 12. 2003 05:30

K momentům na utažení šroubů na palici: Je to na palici :lol:

Jinak ve většině manuálů je psáno málo
aby to nějakej neumětel kovový neserval. :lol:
Prej se má přidat tak 10%, ale jinak prostě s citem 8)
Dala mi ultimátum: "Buď já nebo to auto".
Bude mi chybět, byla to dobrá žena :twisted:

Odpovědět