316 Touring : spotreba, brzdy, radio

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Dzon
Příspěvky: 3
Registrován: 11. 10. 2006 08:01

316 Touring : spotreba, brzdy, radio

Příspěvek od Dzon » 11. 10. 2006 15:18

Zdravim Vas,

moje pritelkyne si koupila tohle auto pomerne nedavno. Je to rv 96, motor M40, trochu koroze, ale v celkem rozumnem stavu, nechali jsme vymenit nejake dily napravy, stocit kotouce a dalsi drobnosti, ale mame stale par problemu a ja nevim jak na ne.

- pri ostrejsim brzdeni to celym autem vibruje vic nez pred stocenim kotoucu... nechapu to... Mam dojem, ze to souvisi s ABS

- sviti kontrolka ABS - na technicke rikali pritelkyni zrejme o spatnem ozubeni. Mate prestavu co by to mohlo byt a co stoji oprava ?

- Pomerne dost to zere a po navratu ze servisu merak spotreby je temer stale na maximu. Na volnobeh se pohybuje nekde mezi 10-20 litry podle rychlosti a pri brzdeni motorem je tam 0 - predtim pri lehke noze ukazoval 8-10 litru. Mohli v tom servisu neco pocunit ? Cetl jsem tu neco o serizeni vahy vzduchu ale to nebylo pro M40. Taky se ta zmena udala hodne rychle.

- Pripojili mi autoradio, ktyere bylo nevim proc ustrihane (tusim Bavaria II) ale nedrzi ciselny kod. Musi se vzdy zadavat, pak to hraje. Jde nejak ulozit ? Moc to nechyta signal, ma to nekde integrovanou antenu nebo tam neni ?

- nesviti mi prava cast palubky a neukazuje teplomer. Tedy po zapnuti zapalovani vyleze na maximum a tam zustava. Je slozite rozdelat palubku ?

- taky tam nema original volant a radici paku a jednu klicku okna jsem ulomil - kdybyste nekdo mel v oblasti praha-vychod, byl bych za to vdecen.



Diky predem za pomoc.

Uživatelský avatar
Slider
sponzor E30.cz
Příspěvky: 280
Registrován: 01. 12. 2003 13:25
Bydliště: Příbramsko

Příspěvek od Slider » 11. 10. 2006 16:51

Co se týče rádia ,tak je špatně zapojený stálý proud a spínaný proud. Pokud odpojíš stálý proud, rádio (ztratí kod)jako kdyby se vyndavalo.

U ABS skontroluj všechna čidla.Musí mít nějaký odpor,Pokud není žádný nabo hodně velký je špatné. mělo by to být asi 20 - 80 ohmů(snad jsme to napsal správně možná kiloohmů,nejsem si jist)

Vybrování :ještě zkus převážit kola,ale to dost vybruje i při jízdě.
A spotřebu by mohla způsobovat lamda sonda(cena asi do 2000 neorig.,ale tady použitou cca 500 až 1000)

palubku v poho vyndáš.Sundej kryt pod volantem(před sebou vidíš 3 platové šrouby-jen pootoč o 15st. a dekl vyndáš.Sáhni pod palubku-jakobÿ před volant- ucítíš tam dve matice(vpravo a vlevo) jen rukou jdou sundat ,tím sundáš plast přímo před volantem (pokud nejdou povolit přimáčkni plast "do palubky").Pak už jen šroubky co podtím uvidíš a 2šroubky nad plexi budíků- uvidíš když se nahneš pod kšilt palubky.
V budíkách jsou 2 3W celoskleněné žárovky ,ale dej obě nové,svítila by ti jedna strana víc než druhá(jako mě teď) a budík teploty asi sežeň z jinejch budíků, tady je určitě seženeš,A když už budeš mít budíky rozpůlené nabarvi si autolakem ručičky na červeno,je to pěkný a jen nebarvi ru otáčkoměru a ekonoměru místo z boku ručičky kde je kolík o který se opírají.
BMW - srdeční záležitost

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 11. 10. 2006 21:56

Ten chyba teploměru nebude v budíkách, ale spíš na čidle na motoru... a když Ti vybrujou kotouče při brždění, tak jsou prostě křivý, taže znova a lépe nebo new...
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajfel » 12. 10. 2006 04:53

kdyz se demontujou , montujou kotouce, je potreba dat pozor na cistotu dosedaci plochy .. musi byt z obou stran jak zrcadlo ... zadna spina, zadna rez .. nic .. jinak to jde hned do haje ..
pomaha vrtacka s dratenym kotoucem :)

klicku okna mam, ale v opave :?

petr
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 12. 10. 2006 06:05

U tech kotoucu taky zalezi na zpusobu stoceni, tipoval bych dle toho, ze pred stocenim to hazelo mene, ze ti je stocili spatne. Kup radeji novy. A mas vubec zmereny, ze nejsou slabsi nez min povolena hodnota?
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Dzon
Příspěvky: 3
Registrován: 11. 10. 2006 08:01

Příspěvek od Dzon » 13. 10. 2006 11:43

Dik vsem za odpovedi.

ty kotouce nemam zmereny nechaval jsem to delat, nemam cas se v tom vrtat. A diky jinejm momentalnim investicim se radsi ani nebudu ptat co stojej novy kotouce... :-) Jdou sundat bez demontaze naboju ? Vim ze se blbe ptam misto abych se kouknul, ale to proto, ze je sedum vecer a porad jeste trcim v praci...

Co se tyce toho spotrebometru, tak pro 80 ! km/h pri zahratem motoru ukazuje volnobeh 10 l spotrebu. Drive ukazoval nekde kolem 0-2l. Ty hodnoty co to ukazuje jsem poskytl proto, ze se mi nezda, ze by byla chyba prave v tom meraku. Totiz ze reaguje na rychlost, ukazuje 0 pri brzdeni motorem, atp... ale pri normalni jizde je proste rucicka stale oprena vpravo....

Spotreba je ale kolem 9 litru podle posledniho tankovani.

Dik za tip s radiem, jeste mi reknete jak ho vysunu abych se dostal k tem dratum a promeril to ?

Na rozebrání přístrojovky jsem se zběžně koukal, jsou tam zespodu pod volantem takové plastové šroubky, ale vyndám tamtudy přístrojovku ? Potřebuju vyměnit ty žárovičky i na středovém panelu a u spínačů mlhovek, a nevim jak se tam dostat. Ten krycí plast kolem vypadá, že by mohl jít ven jen silou, ale nerad bych něco ulomil....

Zkusim někde vyměnit čidlo teploty (jestli najdu kde je :-) )

Zatim dik...[/img]

Odpovědět