snímač teploty

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Rudkoo
Příspěvky: 37
Registrován: 09. 03. 2006 10:50
Bydliště: Slovakia

snímač teploty

Příspěvek od Rudkoo » 02. 10. 2006 13:42

Zdravím chcel by som poprosiť o radu prezrel som už veľa príspevkov no neviem nikde nájsť odpoveď. mám E30 323i rok 84 (110kw) po štarte motor chcípne tak 3 krát, pokial mu hne´d nepridám aspoň na 2000ot. a nepodržim ho. Potom už ide ako má... no volnobežné otáčky sa mi zdajú nízke.... cca 500... je možnosť ich upraviť na tomto motore...
ešte ma napadlo je tam tunningový výfuk a zdá sa mi že benzín dosť smrdí.. asi bohatá směs. je možné ju regulovať???

Skúšal som pretesnit potrubia vzduchu a paliva. vyčistil som spinače pod šktiacou klapkou, vyzerá to ako keby RJ nevedela že je motor studený. mám odpojené resp. odtrhlé jedno čidlo na motore neviem načo slúži je od spodu na vani motora. preto som sa chcel spýtať či to nemôže byť snímač teploty pre RJ. budík teploty vody ukazuje OK. neviem či je to ten istý. ....
ďakujem za každú pomoc.... môžem to čidlo odfotiť a pripojiť ho sem.

Obrázek
BMW 323i

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 02. 10. 2006 15:16

323i = L-Jetronic.
Tam je zřejmě

- vstřik studeného startu (7) zde:
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=40

- s teplotně-časovým spínačem (12) vidět zde: http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=35

Nutno prověřit funkci.
Popis je i v "Jak na to.."

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Re: snímač teploty

Příspěvek od Stany » 02. 10. 2006 15:30

Rudkoo píše:mám odpojené resp. odtrhlé jedno čidlo na motore neviem načo slúži je od spodu na vani motora. preto som sa chcel spýtať či to nemôže byť snímač teploty pre RJ.
Obrázek
To je čidlo tlaku oleje :idea: Mněla by ti svítit kontrolka na přístrojovce.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: snímač teploty

Příspěvek od Venca » 02. 10. 2006 16:17

Stany píše:
To je čidlo tlaku oleje :idea: Mněla by ti svítit kontrolka na přístrojovce.
Určitě?
Neznám sice M20 z 323i L=Jetronic tak dokonale, ale tohle - (3):
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=10&hl=18

- ukazuje čidlo tlaku oleje na bloku motoru.


Rudkoo:
Prohlídni si pořádně ten on-line katalog, ty čidla teploty jsou zvlášť pro ŘJ a zvlášť pro ukazatel teploty + indikátor servisních intervalů.

Volnoběh jde u L-Jetronicu nastavit šroubem obtoku škrtící klapky.
Směs lze ovlivnit na šroubu regulace obtoku měřící klapky váhy vzduchu.
Špatný vliv na složení směsi může mít i váha samotná, nejlépe nechat prohlídnout na diagnostice BOSCH.

***
Naposledy upravil(a) Venca dne 21. 04. 2009 17:37, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Rudkoo
Příspěvky: 37
Registrován: 09. 03. 2006 10:50
Bydliště: Slovakia

Příspěvek od Rudkoo » 02. 10. 2006 19:04

Zdravím takže prezrel som to spravil nejaké foto...

To čidlo vyzerá naozaj niečo iné.. čidlo oleja na ktorý je napojený aj CHECK je na bloku motora. Alebo to meria len hladinu. pokial odpojím to na bloku zasvieti check oil. do dole nič nesignalizuje. má jeden kontakt a je až na spodu na vani.

Neviem môhla by to byť teplota oleja???

otáčky som trocha zdvyhol imbusovým šróbom pri váhe vzduchu ( hlbšia diera) zhruba o 5 závitov. Otáčky sú teraz na 800..
No pokial je auto studené stále nedrží otáčky. A musím pridávať...
Zajtra skusím vymontovať čidlá a nejako ich otestovať...

šrób na zmes som nenašiel ..

pripájam foto

Ďakujem za všetky rady...

Obrázek

Obrázek

Tieto dve čidlá by mali byť podla ETK
12 TEMPERATURE-TIME SWITCH a
13 ENGINE COOLANT TEMP SENSOR

Obrázek

ventil na studený štart tam myslím nieje
malo by to byť
07 STARTER VALVE
Naposledy upravil(a) Rudkoo dne 02. 10. 2006 20:34, celkem upraveno 6 x.
BMW 323i

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 02. 10. 2006 19:08

já se nechci přít, než jsem si to prohlídl porádně tak jsem chtrěl říct to samý co stany ale falkt je ten že je na vaně a ve vaně je při běhu motoru co? hovno tlak takžře by mě samotnýho zajímalo co to je, protože zas to čidlo pro hladinu je na druhý straně pod sánim

no dyžtak to smažte protože tim přinášim fakt hovno :lol:
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 02. 10. 2006 20:57

Ten šroub, utopený na tělese váhy vzduchu NENÍ na nastavení volnoběhu, ale mění se tím směs, resp. nastavení hodnoty CO ve výfukových plynech.

Šroub na volnoběh (obtok škrtící klapky) je v takový tý trubce na tělese sání, do který by měl být vsazen ten vstřik/ventil pro studený start - to, co jsi tu fotil jako poslední obrázek.

Ten ventil studenýho startu na tom tvým obrázku skutečně asi není - někde jsem četl, že novější verze L-Jetronicu ho neměly. Jeho činnost suplovala ŘJ tak, že přidala palivo prodloužením doby vstřiku.
Pokud tam není, nebude tam ani teplotní časový spínač.

Moje M10 ten vstřik má:
http://img74.imageshack.us/my.php?image=1030301ne9.jpg

Uživatelský avatar
Rudkoo
Příspěvky: 37
Registrován: 09. 03. 2006 10:50
Bydliště: Slovakia

Příspěvek od Rudkoo » 03. 10. 2006 12:03

Takže zmes som vrátil naspeť, a pridal som volnobežným otáčkam na tom šróbe v trubke.

Obrázek

No studený štart stále nefunguje . Skusím preveriť tie snímače teploty.
môžem ich odpojiť a vyskúšať naštartovať studený motor ???
ešte ma napadlo otáčky mi mierne kolíšu + - 100 ot.


Obrázek
dva snímače. časový snímač je pravdepodobne neosadený.
BMW 323i

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 03. 10. 2006 12:36

Rudkoo:
Tady vidím patrně šoupátko přídavného vzduchu (11):

http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=13&fg=15

To má taky vliv na zahřívací fázi. Vypadá ale trochu jinak, než u mého M10, nevím, jestli to funguje stejně u 323i M20.

Uživatelský avatar
Rudkoo
Příspěvky: 37
Registrován: 09. 03. 2006 10:50
Bydliště: Slovakia

Příspěvek od Rudkoo » 03. 10. 2006 13:46

Venca myslíš že je to ovládané elektronicky alebo len podlakovými hadicami?? nevidím tam nijaké konektory. idem pozrieť do auta.

moc díki za ochotu.

Obrázek

ten ventil som našiel je tam cez hadicu 22 a 21 ide voda a tymi dvoma vchádza vzduch zo sania ( asi pretlak) tak si myslím že pokial jeto studené mal by cez to vzduch prechádzať a pokial to voda ohreje tak sa uzavre. ak sa mi podarí vytiahnem to a prečistím. čiže sumár :

opravte ma ak sa mýlim: pri studenom štarte je upravená zmes pomocou pridania vzduchu a plus palivo cez RJ na základe teplotného čidla.

Takže chyba môže byť v snímači teploty alebo v tom ventili. skusim uvolnit hadicu 18 a mal by tade fučať vzduch pokial je motor studený. ???
BMW 323i

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 03. 10. 2006 15:28

Rudkoo:
U M10 je to šoupě vyhřívaný elektricky. Tady to máš (asi..?) vodou...
Po zahřátí by se průchod šoupětem měl uzavřít.

Ty snímače teploty mají většinou při teplotě kolem 20°C odpor několik (2,3,..) kiloohmů a při provozní teplotě odpor klesá na řádově stovky ohmů.
Přesný hodnoty pro 323i neznám.

Chtělo by, aby to potvrdil někdo, kdo má nebo měl 323i.
Naposledy upravil(a) Venca dne 09. 10. 2006 17:17, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 03. 10. 2006 17:14

To šoupě funguje jako termostat v motoru, jeho průřez se s přibývající teplotou chladící kapaliny zmenšuje
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Rudkoo
Příspěvky: 37
Registrován: 09. 03. 2006 10:50
Bydliště: Slovakia

Příspěvek od Rudkoo » 09. 10. 2006 14:37

už dva dni testujem zánovné čidlo snímania teploty pre RJ.
studený štart funguje bez problémov.

Ďakujem všetkým sa pomoc.
BMW 323i

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 09. 10. 2006 17:14

Jen pro zajímavost - kolik má hodnotu odporu při běžné teplotě (cca 18°C) - ?

Uživatelský avatar
Rooster
člen E30.cz
Příspěvky: 261
Registrován: 19. 09. 2006 01:14
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rooster » 09. 10. 2006 22:03

Rudkoo píše:už dva dni testujem zánovné čidlo snímania teploty pre RJ.
studený štart funguje bez problémov.

Ďakujem všetkým sa pomoc.

jojo, taky by me zajimalo, jaky ma odpor z anormalni teploty...

Odpovědět