Odpory k ventilátoru

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Odpory k ventilátoru

Příspěvek od Ace » 22. 11. 2003 12:42

Taxem s úspěchem zadřel ventilátor topení (byl v něm bordel a já ho nechal pískat). Ochotný kamarád mi ho pomohl vyměnit za funkční z vrakárny. Ale funí jen na max. výkon - odešly odpory na regulaci. Prosím poraďte jak to vyměnit aby to zase foukalo i pomalu :?
Díky :wink:
8) ///M Power 8)

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 22. 11. 2003 19:38

Výměna viscospojky, nic jinýho v tom nejní. Takže sehnat dobrou vico.

Heleď se prosím Tě, musel jsi při výměně vrtule sundavat chladič?
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 22. 11. 2003 20:11

DAN píše:Výměna viscospojky, nic jinýho v tom nejní. Takže sehnat dobrou vico.

Heleď se prosím Tě, musel jsi při výměně vrtule sundavat chladič?
Dane, já nemyslel, chladící vrtuli na motoru, myslel jsem ventilátor topení, kterej se ovládá na palubce :)
Jinak co se týče té vrtule chlazení, tak chladič vyndávat nemusíš, stačí povolit tu velkou matici od kliky a normálně jí sundáš...
8) ///M Power 8)

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Re: Odpory k ventilátoru

Příspěvek od kdo. » 24. 11. 2003 08:32

Ace píše:Taxem s úspěchem zadřel ventilátor topení (byl v něm bordel a já ho nechal pískat). Ochotný kamarád mi ho pomohl vyměnit za funkční z vrakárny. Ale funí jen na max. výkon - odešly odpory na regulaci. Prosím poraďte jak to vyměnit aby to zase foukalo i pomalu :?
Díky :wink:
jedině vyměnit celou to plechovou kostku, co ty odpory drží pohromadě někde pod ventilátorem v proudu vzduchu, aby byly chlazený. Je na ni konektor, takže není problém ji vyměnit. Nebo prověř jedno.... je na ní bimetalová pojistka proti přehřátí, tak jaký má kontakt.

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 24. 11. 2003 10:13

Sory Ace, neumím číst a ještě k tomu mám vylágrovanej mozek ( :roll: asi z toho hulení-prej klesá IQ-to už jsem asi IQ negativní :roll: )
A dík za odpověď. Kdybych se třeba zeptal na foru, nikdo by mi třeba neodpověděl, takhle se někam vetřu se svou "radou" a poučení si nakonec odnáším já. Dík.
Ten ventilátorek topení, to je hrozná nemoc, jednou mi na horách málem vyhořelo auto kvůli tomu bazmektu. V BMW asi nepočítali, že ty auta bude ještě za 20 let někdo mít. Motor je dělanej s životností na 1 000 000 km, ale motor ventilátoru vydrží tak 250 000km :roll:
BMW The Ultimate Driving Machine

EBA 325iX

Příspěvek od EBA 325iX » 24. 11. 2003 10:50

Použil bych tu destičku s odporama z toho původního morotu nebo pořádně očisti a proletuj spoje (nýtky) mě se to povedlo až napodruhé tekže neš to smontuješ komplet tak to pořádně vyzkoušej , mám to takhle opravený už přes rok a jeto OK.

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 24. 11. 2003 11:28

EBA 325iX píše:Použil bych tu destičku s odporama z toho původního morotu nebo pořádně očisti a proletuj spoje (nýtky) mě se to povedlo až napodruhé tekže neš to smontuješ komplet tak to pořádně vyzkoušej , mám to takhle opravený už přes rok a jeto OK.
Tomu moc nerozumím, páč pokud vím, tak kostka s odporama NENÍ součástí motoru, ale je zvlášť. K motorku vedou pak už jen dva napájecí vodiče. takže pokud vyměnil motorek, tak mu tam zůstaly původní odpory.

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 24. 11. 2003 11:55

Kluci dík :)
Vyměnili jsme jenom motorek, byla to pěkná pakárna. Ten starej ventilátor nechtěl vůbec ven, málem se nám ten bazmeg (plastovej kolíček na kterym je šprajclej pásek, co drží motorek) ulomil. A teď bych to měl rozdělat znova? :?
Já měl za to, že odpory jsou v palubovce, někde pod otočným regulátorem ventilátoru :cry:
8) ///M Power 8)

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 24. 11. 2003 11:56

2Dan: rád jsem byl nápomocný :)
Btw. přijedeš zejtra na Čerňák? Já určitě pojedu, bude to můj křest :lol:
Na žádným srazu jsem ještě nebyl :roll:
8) ///M Power 8)

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 24. 11. 2003 11:57

Kdo: počkej, myslíš to jako tak, že když jsem dal novej (teda z vrakárny) motorek, měl by se dát regulovat?????

Dík 8)
8) ///M Power 8)

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 24. 11. 2003 12:00

Ace píše:
Na žádným srazu jsem ještě nebyl :roll:
Neboj, všechno je jednou poprvý 8) , přihlaš se, dáme řeč :)

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 24. 11. 2003 12:01

KDO: tak jo, díky :lol:
8) ///M Power 8)

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 24. 11. 2003 12:05

Ace píše:Kdo: počkej, myslíš to jako tak, že když jsem dal novej (teda z vrakárny) motorek, měl by se dát regulovat?????

Dík 8)
jistěžě, jak jsem napsal, z toho přepínače rychlostí ventilátoru jdou jednotlivé stupně k těm odporům, jsou tam tři, jednička jde přes všechny, dvojka přes dva, trojka přes jeden a čtyřka jde přímo do motorku a do toho jdou jen ty dva napájecí vodiče s proměnnou úrovní napětí. Kostka má vlastní vedení a konektor se čtyřmi vodiči. A protože se odpory zahřívají, tak jsou v proudu vzduchu za (pod) ventilátorem v těle topení. Zítra se uvidíme.

ŠEBA 325iX

Příspěvek od ŠEBA 325iX » 24. 11. 2003 12:07

U 325iX r90 je ta destička (tři odporové spirály a bimetal kontakt)zasunutá skoro pod motorem mám zato , že jeto tam proto aby vzduch proudíci okolu to uchladíl, ten motor bere slušnej proud a ten nejsilnejší odporovej drat má průměr cca 1mm.

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 24. 11. 2003 12:09

Už tomu začínám rozumět... :wink:
Btw. kde je ta kostka s odporama?
8) ///M Power 8)

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 24. 11. 2003 12:13

Ace píše:Už tomu začínám rozumět... :wink:
Btw. kde je ta kostka s odporama?
Při pohledu zepředu do té díry, když vyndáš motorek je vpravo kousek pod místem, kdy točí lopatky vrtulky, resp. dmychadla. Po směru jízdy je to vlevo. :) Přesně, jak píše Šeba, musí se chladit a pro sychr je tam ten bimetal.

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 24. 11. 2003 12:27

Díky, takže to vypadá, že motorek bude zase muset ven :evil: :evil:
8) ///M Power 8)

ŠEBA 325iX

Příspěvek od ŠEBA 325iX » 24. 11. 2003 12:31

Když vyndáš kryt abyses dostal k motoru s lopatkama tak šáhneš uprostřed jako pod motor a narazíš na tu destičku zprvu to nešlo ven , le když jsem zabral tak vyjede, je v takových zářezech zasunutá, zpatky ji tam zasuneš tak aby si nože toho konktoru dosedly na protikus a dotlačíš
PS: nech na sebe TL ja Ti brnknu.

ŠEBA 325iX

Příspěvek od ŠEBA 325iX » 24. 11. 2003 12:34

PS: motor není nutno vyndavat.

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 24. 11. 2003 12:35

ŠEBA 325iX píše:Když vyndáš kryt abyses dostal k motoru s lopatkama tak šáhneš uprostřed jako pod motor a narazíš na tu destičku zprvu to nešlo ven , le když jsem zabral tak vyjede, je v takových zářezech zasunutá, zpatky ji tam zasuneš tak aby si nože toho konktoru dosedly na protikus a dotlačíš
PS: nech na sebe TL ja Ti brnknu.
Tak tak, hele Pavle, co kdyby ses taky zítra ukázal??

Odpovědět