E30 318iS - problémy s motorem za studena

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Chvalda 318iS
člen E30.cz
Příspěvky: 3731
Registrován: 28. 06. 2005 09:53
Bydliště: Poděbrady

E30 318iS - problémy s motorem za studena

Příspěvek od Chvalda 318iS » 15. 08. 2006 16:37

Zdar, mám problém se svým iS. Když je motor studený a nastartuju, tak vůbec nedrží otáčky a belhá tak 300ot/min, nekdy i zdechne úplně. Aby se to srovnalo tak to musím plynovat asi tak minutu, nebo asi tak třikrát až čtyřikrát chcípnout a znovu nastartovat. Pak už otáčky drží v pohodě. Taky se mi někdy stane, že je motor už trošku ohřátý, tedy běhá v poho, já na 5 minut odejdu třeba na nákup, přijdu, nastartuju, běží celkem normálně, ale začíná v něm dost hodně pískat, prostě hvízdá a nevím kde. Co je špatně? Poraďte mi. Díky Chvalda
Obrázek
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než BMW říditi...
BMW 318iS Dinan, BMW 323i TC Baur

Uživatelský avatar
domaz
Příspěvky: 102
Registrován: 25. 05. 2004 13:06
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od domaz » 15. 08. 2006 17:37

Zkontroluj vsechny vzduchovy hadice na sani, jestli nejaka neni vypadla, nebo nejsou zpuchrely. To piskani bude pravdepodobne, ze si to nekde prisava vzduch. To by, si myslim, mohlo zpusobovat i to kolisani ze studena.
Presne tohle ted resim ja na svym iSu. Skoda, ze tu hlavni hadici, co vede od vahy ke klapce mi nejsou v AuTecu schopny sehnat uz tri mesice
:(

Uživatelský avatar
Chvalda 318iS
člen E30.cz
Příspěvky: 3731
Registrován: 28. 06. 2005 09:53
Bydliště: Poděbrady

Příspěvek od Chvalda 318iS » 23. 08. 2006 12:44

Díky za radu, zkusím se na to mrknout a držim ti palce při shánění tý hadice. Chvalda
Obrázek
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než BMW říditi...
BMW 318iS Dinan, BMW 323i TC Baur

Uživatelský avatar
BlackM
Příspěvky: 234
Registrován: 10. 03. 2004 19:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BlackM » 23. 08. 2006 20:03

Mám stejnej problém za studena. Zatím jsem vyměnil svíčky, ale kromě toho, že se motor líp vytáčí mi to s problémem nepomohlo. Při startu mě ale stačí, když motoru přidám plyn na 1000 otáček a ten se pak chytne. Auto mám pár dní, takže ještě budu laborovat. Hadice jsem zkouknul a vypadaj neporušeně. Možná zlobí vstřik...

BlackM
Jednejte rychle, ale klidně a účelně. Vytrvejte, neboť většina postižených je mrtva jen zdánlivě...

karlík
Příspěvky: 16
Registrován: 15. 09. 2004 09:30

pískání ?

Příspěvek od karlík » 23. 08. 2006 22:22

mě to taky občas zlobí, ale to kolísání otáček po nastartování mi sem tam udělá. Naštěstí to není pravidelně. Řekl bych že by chybka mohla být v podtlakách. já měl totálně popraskanou tu co vede od ventilovýho víka pod parohama sání. A tam je ještě takový plastový téčko a další hadice. Všechno to zkrátka bylo zteřelý. Originály mi nabídli v BMW servisu asi za dvanáct stovek, takže to vyřešila na míru střižená hadice co ji maj v barumce 30 kacek za metr. A to pískání mi dělá taky a je to startér. trvalo mi to dlouho jak prase než jsem na to přišel. A špatně mi vypíná ve spínací skříňce kontak pro start. Prostě občas zůstane viset - tak mu musím pomoct zpět. :roll:

Uživatelský avatar
Dejk55
Příspěvky: 172
Registrován: 08. 03. 2005 09:30
Bydliště: Přerov

Příspěvek od Dejk55 » 24. 08. 2006 08:12

Další co na to může mít vliv je:
svíčky, kabely ke svíčkám, palivovej fitlr, volnoběžnej ventil, teplotní čidla, váha vzduchu, možná lambda.

Ale nejpravděpodobnější jsou podlakové hadice a hadice za váhou vzduchu :wink:

Uživatelský avatar
BlackM
Příspěvky: 234
Registrován: 10. 03. 2004 19:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BlackM » 24. 08. 2006 21:41

Výhodou je, že je toho jen takhle málo a všechny díly za hubičku :wink:

BlackM
Jednejte rychle, ale klidně a účelně. Vytrvejte, neboť většina postižených je mrtva jen zdánlivě...

Uživatelský avatar
Johny_
Příspěvky: 1219
Registrován: 05. 01. 2006 10:15
Bydliště: Psáry

Příspěvek od Johny_ » 25. 08. 2006 20:59

Mě to dělalo taky.Byly to podtlakový hadice,od víka ventilu,jak vede k tý hadici k sání.

Uživatelský avatar
Chvalda 318iS
člen E30.cz
Příspěvky: 3731
Registrován: 28. 06. 2005 09:53
Bydliště: Poděbrady

Příspěvek od Chvalda 318iS » 04. 01. 2007 22:05

Děkuju všem za rady, je toho fakt kupa k prověření. Nevím, kdy se na to vrhnu, ale asi budu na jaře měnit převodovku (stávající Getrag nechce při tvrdších rozjezdech řadit dvojku :roll: ), tak tam rovnou šoupnu celej motor + dobrou převodovku, a bude klid... Ještě jednou díky. :wink:
Obrázek
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než BMW říditi...
BMW 318iS Dinan, BMW 323i TC Baur

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 05. 01. 2007 22:08

Chvalda 318iS píše:Děkuju všem za rady, je toho fakt kupa k prověření. Nevím, kdy se na to vrhnu, ale asi budu na jaře měnit převodovku (stávající Getrag nechce při tvrdších rozjezdech řadit dvojku :roll: ), tak tam rovnou šoupnu celej motor + dobrou převodovku, a bude klid... Ještě jednou díky. :wink:
Bohužel to je problém u většiny IS při tvrdším rozjezdu, že tam nejde dvojka. :?
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
Torque-iS
Příspěvky: 161
Registrován: 29. 01. 2006 16:34
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Torque-iS » 06. 01. 2007 14:39

BOOST píše:
Chvalda 318iS píše:Děkuju všem za rady, je toho fakt kupa k prověření. Nevím, kdy se na to vrhnu, ale asi budu na jaře měnit převodovku (stávající Getrag nechce při tvrdších rozjezdech řadit dvojku :roll: ), tak tam rovnou šoupnu celej motor + dobrou převodovku, a bude klid... Ještě jednou díky. :wink:
Bohužel to je problém u většiny IS při tvrdším rozjezdu, že tam nejde dvojka. :?
To jako fakt? :roll:
Obrázek
OO=[][]=OO /// EXPeugeot 205GTi => 318i E30Maikee => 318is E36
BPautosport racing team http://bpautosport.cz

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 06. 01. 2007 14:56

Torque-iS píše: To jako fakt? :roll:
No bohužel ano. Většina aut totiž dostává docela kotel a po těch letech, prostě když řadíš z vytočený jeničky na dvojku, tak tam nejde dostat. Viděl už jsem to u dost IS.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
Torque-iS
Příspěvky: 161
Registrován: 29. 01. 2006 16:34
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Torque-iS » 06. 01. 2007 14:58

BOOST píše:
Torque-iS píše: To jako fakt? :roll:
No bohužel ano. Většina aut totiž dostává docela kotel a po těch letech, prostě když řadíš z vytočený jeničky na dvojku, tak tam nejde dostat. Viděl už jsem to u dost IS.
Planuju kupovat IS, ale jak to furt posloucham, tak jsem dost nejistej :( na sestival nemam :lol:
Obrázek
OO=[][]=OO /// EXPeugeot 205GTi => 318i E30Maikee => 318is E36
BPautosport racing team http://bpautosport.cz

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 06. 01. 2007 21:44

Torque-iS píše: Planuju kupovat IS, ale jak to furt posloucham, tak jsem dost nejistej :( na sestival nemam :lol:
Toho se neboj, to zase není tak, že by tam pokaždý nešla, to se stane jenom občas, že tam ta dvojka nejde. :wink: ISko je dobrá volba, ale jako u každýho auta je důležitý koupit ho v co nejlepším stavu. 8)
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
Chvalda 318iS
člen E30.cz
Příspěvky: 3731
Registrován: 28. 06. 2005 09:53
Bydliště: Poděbrady

Příspěvek od Chvalda 318iS » 06. 01. 2007 21:55

Já bych se iS nebál, na to jak je to starý (já mám ´90), tak je to pořád auto, který se nedá s ničím jiným srovnat. Je prostě super :D. Ta dvojka nejde řadit asi od 4500 ot./min, takže se ti většinou nestane, že bys ji tam nedal, ale někdy holt potřebuješ třeba vypálit rychle z křižovatky a musíš počkat, až tam spadne... :roll: Ale jiný auto bych nechtěl :lol:
Obrázek
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než BMW říditi...
BMW 318iS Dinan, BMW 323i TC Baur

Uživatelský avatar
Torque-iS
Příspěvky: 161
Registrován: 29. 01. 2006 16:34
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Torque-iS » 06. 01. 2007 22:36

Chvalda 318iS píše:Já bych se iS nebál, na to jak je to starý (já mám ´90), tak je to pořád auto, který se nedá s ničím jiným srovnat. Je prostě super :D. Ta dvojka nejde řadit asi od 4500 ot./min, takže se ti většinou nestane, že bys ji tam nedal, ale někdy holt potřebuješ třeba vypálit rychle z křižovatky a musíš počkat, až tam spadne... :roll: Ale jiný auto bych nechtěl :lol:
Jasne v co nejlepsim stavu. Ale mam taky trochu omezene finance, ale chci to nejlepsi-pokud mozno :lol:
Obrázek
OO=[][]=OO /// EXPeugeot 205GTi => 318i E30Maikee => 318is E36
BPautosport racing team http://bpautosport.cz

Uživatelský avatar
Chvalda 318iS
člen E30.cz
Příspěvky: 3731
Registrován: 28. 06. 2005 09:53
Bydliště: Poděbrady

Příspěvek od Chvalda 318iS » 07. 01. 2007 01:25

Tak to držím palce při výběru. Myslím, že kolem 40.000,- seženeš už hodně slušný iSo, který ti bude dělat jenom radost :wink:. Hlavně bacha na problematický místa karoserie (hodně těhlech aut už není bez koroze, atp.). Kdyžtak se pak pochlub s fotkama... Chvalda
Obrázek
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než BMW říditi...
BMW 318iS Dinan, BMW 323i TC Baur

Uživatelský avatar
Torque-iS
Příspěvky: 161
Registrován: 29. 01. 2006 16:34
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Torque-iS » 07. 01. 2007 01:32

Chvalda 318iS píše:Tak to držím palce při výběru. Myslím, že kolem 40.000,- seženeš už hodně slušný iSo, který ti bude dělat jenom radost :wink:. Hlavně bacha na problematický místa karoserie (hodně těhlech aut už není bez koroze, atp.). Kdyžtak se pak pochlub s fotkama... Chvalda
A to ted myslis v cesku nebo v nemecku, radsi bych si dovezl z nemecka, ale tam ted pres zimu nic neni, na jare snad vyrostou :lol:
Obrázek
OO=[][]=OO /// EXPeugeot 205GTi => 318i E30Maikee => 318is E36
BPautosport racing team http://bpautosport.cz

Uživatelský avatar
k100
Příspěvky: 107
Registrován: 15. 01. 2005 15:25
Bydliště: okr.Hodonín

Příspěvek od k100 » 07. 01. 2007 11:15

to, že nejde dobře řadit dvojka, za předpokladu dobré spojky, není problém IS, ale majitelů kteří s autem jezdili a jezdí, a to u jakéhokoli auta, po roztažení jedničky, by tam dvojku narvaly nejraději za setinu vteřiny, tím se nadměrně rychle opotřebuje synchronový kroužek, ten totiž musí srovnat otáčky.
Když nejde dobře řadit, stačí vyměnit synchron na té dané rychlosti.
BMW E53 X5 3,0D 160 kW, BMW E30 318i tour, BMW K100LT (moto)

Uživatelský avatar
Chvalda 318iS
člen E30.cz
Příspěvky: 3731
Registrován: 28. 06. 2005 09:53
Bydliště: Poděbrady

Příspěvek od Chvalda 318iS » 07. 01. 2007 12:36

Torque-iS píše:A to ted myslis v cesku nebo v nemecku, radsi bych si dovezl z nemecka, ale tam ted pres zimu nic neni, na jare snad vyrostou :lol:

Já ho mám z Německa, bylo to sem dovežený jako auto na přestavbu nějakým chlápkem, od kterýho jsem ho koupil a udělal přestavbu na origo papíry iS... Takže asi spíš v Rajchu. Ale i tady se může něco objevit... :wink:
Obrázek
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než BMW říditi...
BMW 318iS Dinan, BMW 323i TC Baur

Odpovědět