otackomer

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
hawkhammer
Příspěvky: 216
Registrován: 20. 03. 2005 11:29

otackomer

Příspěvek od hawkhammer » 17. 07. 2006 15:18

Kdyz chci misto hodin otackomer .. staci to jenom proste prohodit nebo se to musi nejak upravit ?

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 17. 07. 2006 19:13

metoda pokus-omyl je na to nejvhodnejsi, aby nekecal musi byt ze stejneho motoru (6/4 valec..) uz se o tom debatovalo,hledej:-)
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Uživatelský avatar
hawkhammer
Příspěvky: 216
Registrován: 20. 03. 2005 11:29

Příspěvek od hawkhammer » 17. 07. 2006 20:40

no to ja mam ze stejnyho motoru .. ale prohodil sem to a otackomer se ani nehne .. tak nevim jestli je spatnej ten otackomer nebo jestli se to musi nejak upravim nebo pridat nejaky kabliky

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 17. 07. 2006 22:34

pokud mas 316 a jeste bez katu, nebo neco takhle "historickyho", je mozny ze tam nemas natahany draty...pak nevim nevim..
zkus ten budik jestli funguje na jinym aute, jedina jistota!
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Uživatelský avatar
hawkhammer
Příspěvky: 216
Registrován: 20. 03. 2005 11:29

Příspěvek od hawkhammer » 17. 07. 2006 22:51

no puvodne to byla 316 .. ted je to 318i .. takze nevim .. nejspis tam nebudou natahli ty draty .. nevi nekdo ktery to sou a odkud a kam vedou ?

Uživatelský avatar
KuaJa
Příspěvky: 1596
Registrován: 31. 08. 2004 11:34
Bydliště: J. Čechy

Příspěvek od KuaJa » 18. 07. 2006 13:04

no, ja prohazoval na motoru M40B16 - daval jsem misto hodin otackomer a jen jsem zapojil a jelo to.
Konektory by si meli odpovidat. myslim, ze jsou tam jen modrej a zlutej.
dej hledat - otáčkoměr a jen sekce technika-standardni -je tam toho hodne a urcite si vyberes.
Hey dude, where is my car? :-)
M52B28 e39 Obrázek a spagheti storyObrázek

Uživatelský avatar
hawkhammer
Příspěvky: 216
Registrován: 20. 03. 2005 11:29

Příspěvek od hawkhammer » 18. 07. 2006 16:09

no na budikach sou 3 konektory bilej a modrej a zlutej .. s tim ze ten zlutej je pro BC .. to vim .. ale myslim si ze v tom kabelovim svazku nejakym nejspis nejakej dratek nebude protoze to puvodne byla 316 ( karbec ) do kteryho se otackomer nedaval ... ted tam mam 1,8i do kteryho se otackomery davaly ale nefacha mi to tak nevim jestli sem koupil spatnej otackomer nebo jestli tm musim jeste nejakej ten kablik natahnout .. :roll:

Uživatelský avatar
Paris
Příspěvky: 281
Registrován: 15. 08. 2005 00:14
Bydliště: okolí Plzně

Příspěvek od Paris » 19. 07. 2006 12:35

hawkhammer píše:no na budikach sou 3 konektory bilej a modrej a zlutej .. s tim ze ten zlutej je pro BC .. to vim .. ale myslim si ze v tom kabelovim svazku nejakym nejspis nejakej dratek nebude protoze to puvodne byla 316 ( karbec ) do kteryho se otackomer nedaval ... ted tam mam 1,8i do kteryho se otackomery davaly ale nefacha mi to tak nevim jestli sem koupil spatnej otackomer nebo jestli tm musim jeste nejakej ten kablik natahnout .. :roll:
Potřebuješ 2 dráty z ECU (jeden spotřeba, jeden otáčky). Z ECU by Ti teda měly jít 3, ale ten třetí je na nějakou teplotu motoru nebo tak něco. Jdou oba (mam pocit, musel bych se podívat) na modrej konektor. Prozvoň - uvidíš...
Potom jsou minimálně 2 druhy těch budíků. Jeden druh potřebuje extra napájení (z pojistky na osvětlení interiéru), druhej ne a měl by jet rovnou. Napájení je zeleno-červenej drát. Docela jsem si s tim taky vyhrál :)
Tátovi na 318 karburátor to jelo hned...

Opravte mě, jestli tu kecam...

Uživatelský avatar
hawkhammer
Příspěvky: 216
Registrován: 20. 03. 2005 11:29

Příspěvek od hawkhammer » 19. 07. 2006 23:02

dik moc .. to sem potreboval vedet ... dneska se mto zkousel metodou pokus-omil .. a uz mi to facha .. :-)

jinak tvuj tatka mel ale nejspij ten rizenej karbec ze jo ? .. ja tam mel jeste ten obycejnej ...

jo a ten 3 dratna ty pripojce je napojaní relatka na cerpadlo .. :-)

Uživatelský avatar
Paris
Příspěvky: 281
Registrován: 15. 08. 2005 00:14
Bydliště: okolí Plzně

Příspěvek od Paris » 20. 07. 2006 00:03

hawkhammer píše:dik moc .. to sem potreboval vedet ... dneska se mto zkousel metodou pokus-omil .. a uz mi to facha .. :-)

jinak tvuj tatka mel ale nejspij ten rizenej karbec ze jo ? .. ja tam mel jeste ten obycejnej ...
jj, asi řízenej, má tam ECU, tak nevim, na to by to bylo...
hawkhammer píše: jo a ten 3 dratna ty pripojce je napojaní relatka na cerpadlo .. :-)
myslel jsem, že to je na nějaký čidlo a palubovce, ale je to možný, nezkoumal jsem to.

Honzaaa
Příspěvky: 106
Registrován: 09. 07. 2005 17:57
Bydliště: Kraj Vysočina

Příspěvek od Honzaaa » 16. 11. 2006 20:37

Proč je důležité, aby ty budíky byly ze 4 válce nebo ze 6 válce?
Honza

Uživatelský avatar
hawkhammer
Příspěvky: 216
Registrován: 20. 03. 2005 11:29

Příspěvek od hawkhammer » 17. 11. 2006 11:42

jde o impulzi z RJ ... kdyz mas budiky za 6V a motor 4V tak to ukazuje o tretinu min otacek protoze to dostava misto 6 impulzu 4

Odpovědět