Touring - zadní náprava - štelování tuhosti tlumičů

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
qWasyl
Příspěvky: 624
Registrován: 17. 09. 2004 20:26

Touring - zadní náprava - štelování tuhosti tlumičů

Příspěvek od qWasyl » 05. 06. 2006 19:19

Jak to funguje? V místě pro rezervu mám jakési bazmek, od kterého vedou trubičky k zadním tlumičům...
Je možno pomocí tohoto zařízení nějak ovlivňovat tuhost tlumičů? Popřípadě k čemu tomuto zařízení slouží? Předpokládám že k ovlivňování té tuhosti při naloženém/vyloženém autě... ale jak se to nastavuje?

Uživatelský avatar
qWasyl
Příspěvky: 624
Registrován: 17. 09. 2004 20:26

Příspěvek od qWasyl » 06. 06. 2006 22:55

:idea:

Uživatelský avatar
qWasyl
Příspěvky: 624
Registrován: 17. 09. 2004 20:26

Příspěvek od qWasyl » 08. 06. 2006 06:55

Nikdo neví? Já taky ne...

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 525
Registrován: 10. 08. 2004 19:58
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo » 08. 06. 2006 07:56

nemáš tam nivo (LAD)? na motoru je dvojitá servo pumpa která tlačí olej dozadu do tlumičů přes regulátor, slouží to k tomu aby auto bylo rovně bez ohledu na to jak je naložené, a nebo jsem ještě viděl takovej systém u Opla kadeta a tam byl klasickej ventilek a dofouk sis to na pumpě vzduchem.
Kawasaki ZX-10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<<
www.volny.cz/antenysatelity

Uživatelský avatar
qWasyl
Příspěvky: 624
Registrován: 17. 09. 2004 20:26

Příspěvek od qWasyl » 08. 06. 2006 13:18

:shock: Vypadá to jako origo. Zadní tlumiče jsou myslím sachs BMW (ještě asi původní) od každého tlumiče vede hadička (trubka) do rezervy k té divné věci, odtud vede jedna trubka kamsi dopředu... nevím kam... zkusím progómat.

Uživatelský avatar
qWasyl
Příspěvky: 624
Registrován: 17. 09. 2004 20:26

Příspěvek od qWasyl » 08. 06. 2006 13:36

Takto to vypadá:

v rezervě:

Obrázek

a

Obrázek

Vrchní část zadních tlumičů:

Obrázek

Uživatelský avatar
Bajzík
Příspěvky: 3381
Registrován: 17. 08. 2004 08:08
Bydliště: Okr. J. Hradec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajzík » 08. 06. 2006 13:37

E30 mě pořád překvapuje 8)

Uživatelský avatar
Zave
Příspěvky: 4512
Registrován: 23. 06. 2004 06:16
Bydliště: Starobrno/Charlie's

Příspěvek od Zave » 08. 06. 2006 13:48

jo to je klasickej Nivomat... tak jak pice Fugo... :wink:
330dT full porn... el sicny, televiza, dévédé atd :D

Uživatelský avatar
qWasyl
Příspěvky: 624
Registrován: 17. 09. 2004 20:26

Příspěvek od qWasyl » 08. 06. 2006 13:53

Takže když mám nastartovanej motor, auto má někde nějaký čidlo podle kterýho pozná, jestli stojí rovně a pak se podle potřeby doplňuje olej do tlumičů tlakem ze spešl serva? vše samo bezobslužně?

Rudolf
Příspěvky: 150
Registrován: 27. 01. 2005 22:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rudolf » 08. 06. 2006 19:19

qWasyl píše:Takže když mám nastartovanej motor, auto má někde nějaký čidlo podle kterýho pozná, jestli stojí rovně a pak se podle potřeby doplňuje olej do tlumičů tlakem ze spešl serva? vše samo bezobslužně?
je to nivo. nic se s tím nedělá a pouze se čeká až se to posere. potom je to hodně drahý. většinou se to řeší výměnou za normální tlumiče. ten tlumič co tam máš vlastně není tlumič, to tlumení se odehrává přes ty koule. pokud se bude zdát, že je to tvrdý a že to netlumí tak jsou v prdeli koule. jo a leje se tam pouze zelená, pentosin, tuším chf11 a je to spojený se servem.
Rudolf

Rudolf
Příspěvky: 150
Registrován: 27. 01. 2005 22:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rudolf » 08. 06. 2006 19:24

Rudolf píše:
qWasyl píše:Takže když mám nastartovanej motor, auto má někde nějaký čidlo podle kterýho pozná, jestli stojí rovně a pak se podle potřeby doplňuje olej do tlumičů tlakem ze spešl serva? vše samo bezobslužně?
je to nivo. nic se s tím nedělá a pouze se čeká až se to posere. potom je to hodně drahý. většinou se to řeší výměnou za normální tlumiče. ten tlumič co tam máš vlastně není tlumič, to tlumení se odehrává přes ty koule. pokud se bude zdát, že je to tvrdý a že to netlumí tak jsou v prdeli koule. jo a leje se tam pouze zelená, pentosin, tuším chf11 a je to spojený se servem.
http://www.autobarn.net/ch252-0008.html
Rudolf

Uživatelský avatar
qWasyl
Příspěvky: 624
Registrován: 17. 09. 2004 20:26

Příspěvek od qWasyl » 08. 06. 2006 20:24

Díky :P

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajfel » 09. 06. 2006 04:41

v bmw jsem za litr platil tusim do 300kc ...
petr
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 525
Registrován: 10. 08. 2004 19:58
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo » 09. 06. 2006 05:59

olej pentosin a podle rv. buď 7.1 nebo 11 (mělo by to být napsané na víčku nádobky) nejsou mísitelné, nevím jak u E30 ale já mám na E32 tlumiče s EDC III a Nivem a línal z nich olej, tak jsem je vyndal nahoře rozšrouboval, vyndal vodítko koupil noví těsnění (254Kč za 2ks) a jsou OK.
Kawasaki ZX-10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<<
www.volny.cz/antenysatelity

Uživatelský avatar
Radek_750iA
Příspěvky: 3262
Registrován: 16. 09. 2003 22:16
Bydliště: K. Vary

Příspěvek od Radek_750iA » 09. 06. 2006 11:36

Fugo píše:...olej pentosin a podle rv. buď 7.1 nebo 11 (mělo by to být napsané na víčku nádobky) nejsou mísitelné...
A co se muze posrat, kdyz jsem je smichal? Pac "odbornik" v BMW mi tvrdil, ze jsou normalne misitelné...
205GTi, 318i, 323i, 325i, 730iA, 750iA, 325iC, R5 ALPINE, 324td, 520i,320i/2,5, 520i, 735iAl, & 750iA, 318i,525iAT,525TDS e39,528iT e39,535iA e39,735iA e38 FL,335iC M-Tech II,735i e65,M5 e34 91,e30 325i M-Tech I,T4VR6,A6 3.0TDi --> 850Ci & 535d

Uživatelský avatar
Zave
Příspěvky: 4512
Registrován: 23. 06. 2004 06:16
Bydliště: Starobrno/Charlie's

Příspěvek od Zave » 09. 06. 2006 11:48

Wasyl: a mas v prdeli koule? :lol:
330dT full porn... el sicny, televiza, dévédé atd :D

Uživatelský avatar
qWasyl
Příspěvky: 624
Registrován: 17. 09. 2004 20:26

Příspěvek od qWasyl » 09. 06. 2006 13:28

Zave píše:Wasyl: a mas v prdeli koule? :lol:
:lol: loool. A ty? :twisted:

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 525
Registrován: 10. 08. 2004 19:58
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo » 09. 06. 2006 18:03

co se může posrat to netuším, ale že se nemají míchat je napsano jak v Bentley tak na těch plechovkách a na www.7-er.com je dokonce někde i vyjádření Pentosin Werke tedy přímo výrobce a je tam taky napsáno že se nemají míchat.
Kawasaki ZX-10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<<
www.volny.cz/antenysatelity

Uživatelský avatar
Ládin
Příspěvky: 143
Registrován: 08. 10. 2013 19:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od Ládin » 28. 10. 2013 13:11

Trošku tady rozvířím vody Smile
Mám 324TD Touring a také mám nivo. Řešil tedy někdo repas, sháněl někdo nové tlumiče a za kolik a kde, máte někdo zkušenosti s výměnou? Co vše tedy obnáší výměna nivo tlumičů? Má tedy někdo osobní zkušenosti s výměnou nivo tlumičů, a to tak, aby ta funkce byla zachována?
Díkec!
Tatra 603, Tatra 613, Škoda Spartak, Škoda 110R, Škoda Rapid, Škoda MB1000, Volha 21, Stadion S11, ČZ 125T, Trabant 601, Ford F-350 (SOLD)
BMW E30 324TD, Peugeot 607, Chrysler Grand Voyager 2.5CRDi, Harley-Davidson 1200C Sportster (SOLD)

Uživatelský avatar
pragdejf
Příspěvky: 760
Registrován: 25. 06. 2010 18:38
Bydliště: prágl

Příspěvek od pragdejf » 28. 10. 2013 20:23

Udržet funkční nivo na e34 je docela opruz a to je na to docela dost dilu. V pripade e30 me to trosku desi. Ale jinak to neni zadna veda, az nebudu psat z mobilu tak napisu neco vic.
E34 525iT. ale je to nekonecnej pribeh. sekery koupeny, hura na renovaci, opraveno, jde se lakovat. M50B30TU stroker v pozvolné výrobě...

Odpovědět