škube a škube a škube

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
thomas_a_anderson
Příspěvky: 410
Registrován: 24. 09. 2003 08:14
Bydliště: LUŠTĚNICÉÉÉ

škube a škube a škube

Příspěvek od thomas_a_anderson » 24. 10. 2003 07:57

Tak a jsem tu zas s dalším problémem. Dneska ráno jsem myslel, že nebojedu do práce. V pohodě jsem ráno nastartoval a šel škrábat okna. zdálo se mi, že se auto celý nějak divně klepe, ale říkal, jsem si, že ještě chrápu. Pak jsem kouknul na otáčkoměr a místo standartních asi 950, který mi to točilo doteď tam bylo jenom tak 750. No nic, vyrazil jsem do práce. Už když jsem vyjížděl z parkoviště, zdálo se mi, že to nějak škube, ale říkal jsem si, že to bude tím, že je to fakt studený. No, najel jsem na dálnici, tou dobou už byl teploměr tam, kam patří. Předemnou stodváca, tak jsem si řek, že ji předjedu, jak se sluší a patří. Naložil jsem trošku báwu, aby se rozjelo a v tom to začalo brutálně škubat, jako by vynechával beznín nebo nějaká ta svíčka neškrtala. Pak už to dělalo až do práce, jak ve velkejch tak i v malejch otáčkách, prostě pořát a i na semaforech se dost brutálně houpal volnoběh.
Svíčky jsou tam dávaný asi před 5000km, jsou to bosche. Jsou tam i nový VN kabely, včera se měnil olej i s filtrem, benzínu v nádrži sice není na rozdávání, ale ješte relativně dost (cca 12 litrů).
Čím by to mohlo bejt?

Dík za tipy, už jsem z toho celkem :cry:

Uživatelský avatar
toretto_223
Příspěvky: 176
Registrován: 11. 02. 2003 11:23
Bydliště: Úpice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od toretto_223 » 24. 10. 2003 08:16

me to takhle skubalo:
1) kdyz mi dosel benzina - a taky jem si myslel ze ho tam mam jeste dost :mrgreen:
2) kdyz se mi zasralo vicko rozdelovace (voda ci co) - vycistil jsem a OK

kazdopadne bych zkontroloval to vicko a kabely...

Uživatelský avatar
thomas_a_anderson
Příspěvky: 410
Registrován: 24. 09. 2003 08:14
Bydliště: LUŠTĚNICÉÉÉ

Příspěvek od thomas_a_anderson » 24. 10. 2003 08:22

No na to víčko se chystám, taky se chystám na to, že vytahám svíce a mrknu jak vypadaj, kabely by měly bejt dobrý....

Uživatelský avatar
thomas_a_anderson
Příspěvky: 410
Registrován: 24. 09. 2003 08:14
Bydliště: LUŠTĚNICÉÉÉ

Příspěvek od thomas_a_anderson » 24. 10. 2003 08:56

A teď mě napadla ještě jedna věc - mohla by mít větší zima vliv na to blbý ukostření motoru, který tam furt ještě mám?

Uživatelský avatar
toretto_223
Příspěvky: 176
Registrován: 11. 02. 2003 11:23
Bydliště: Úpice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od toretto_223 » 24. 10. 2003 09:01

thomas_a_anderson píše:A teď mě napadla ještě jedna věc - mohla by mít větší zima vliv na to blbý ukostření motoru, který tam furt ještě mám?
urcite muze...

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 500
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 24. 10. 2003 16:19

Mohlo by to byt vodou v nadrzi, kdyz je skoro prazdna a je kolem nuly, nebo pod, tak se vytvorej krystalky ledu a jsou problemy. Stalo se mi to uz 2x loni a predloni.
U pumpy pred tankovanim tam nalej Velfobin, nebo ekvivalent. Jestli ti to dela jen ted v zime, bude to s velkou pravdepodobnosti vodou v nadrzi.

Spis uz tankuju u Aralu a Shellu, casto ty levnejsi pumpy tam maj dost vody... Otresna zkusenost s GDT u Usti n.L. rijen `02, takovou cukaturu auta po 80km jizdy sem nevidel, brrr. Dotankoval jsem plnou (asi 8ltr) a uz to cukalo jen sporadicky, o vikendu jsem nalil Velfobin (nadvakrat asi po 2 deci) a bylo po problemech.
Samo musis mit v poradku i VN a svicky.

Nejlepsi je mala pumpa s nadzemnimi nadrzemi, tam za mrazu vodu nenatankujes :wink:

Uživatelský avatar
thomas_a_anderson
Příspěvky: 410
Registrován: 24. 09. 2003 08:14
Bydliště: LUŠTĚNICÉÉÉ

Příspěvek od thomas_a_anderson » 26. 10. 2003 18:00

Tak už vím, čím to bylo. Rozpadla se čtvrtá svíčka. Normálně jsem ji vyšrouboval a jak ji tak jednou rukou držím za závit, druhou rukou ji chytím za porcelán a úplně lehce ho protáčím... Byly to nějaký BOSCHky, měly najetejch asi 6000 km...

Odpovědět