Provozní náplně

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
thomas_a_anderson
Příspěvky: 410
Registrován: 24. 09. 2003 08:14
Bydliště: LUŠTĚNICÉÉÉ

Provozní náplně

Příspěvek od thomas_a_anderson » 23. 10. 2003 08:49

Zdarec,
jelikož jsem si ještě nepořídil žádnou "moudrou knihu", zeptám se tady. Jak a kudy zkontrolovat náplně v převodovce a v diferáku? Jde mi hlavně o množství.
Díkes

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 23. 10. 2003 09:33

Hledej zátky s vnitřním imbusem. Ta dole v nejnižším místě je vypouštěcí, ta výše je nalévací a kontrolní.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
thomas_a_anderson
Příspěvky: 410
Registrován: 24. 09. 2003 08:14
Bydliště: LUŠTĚNICÉÉÉ

Příspěvek od thomas_a_anderson » 23. 10. 2003 09:43

Francis píše:Hledej zátky s vnitřním imbusem. Ta dole v nejnižším místě je vypouštěcí, ta výše je nalévací a kontrolní.
Takže chápu to správně, že hladina oleje má být na úrovni nalévací/kontrolní zátky?

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 23. 10. 2003 09:49

thomas_a_anderson píše:Takže chápu to správně, že hladina oleje má být na úrovni nalévací/kontrolní zátky?
Ano.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
thomas_a_anderson
Příspěvky: 410
Registrován: 24. 09. 2003 08:14
Bydliště: LUŠTĚNICÉÉÉ

Příspěvek od thomas_a_anderson » 23. 10. 2003 09:53

Francis píše:
thomas_a_anderson píše:Takže chápu to správně, že hladina oleje má být na úrovni nalévací/kontrolní zátky?
Ano.
Mockrát díííííík.

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 23. 10. 2003 10:33

Francis píše:Hledej zátky s vnitřním imbusem. Ta dole v nejnižším místě je vypouštěcí, ta výše je nalévací a kontrolní.
já mám na převodovce oba otvory se zátkama se šestihranem, nalévací hledej vlevo i vpravo,je to různé podle typu, jinak jak řečeno, nalévací je zároveň "hladinový", tzn. hladina náplně je na spodním okraji.

Uživatelský avatar
thomas_a_anderson
Příspěvky: 410
Registrován: 24. 09. 2003 08:14
Bydliště: LUŠTĚNICÉÉÉ

Příspěvek od thomas_a_anderson » 23. 10. 2003 11:34

Tak se ještě zeptám, jak často se mají ty náplně měnit, případně jestli stačí je kontrolovat a dolívat. A taky co do toho doporučujete nalít?

Luboš

Příspěvek od Luboš » 23. 10. 2003 11:57

Předpokládám, že převodovku ani diferák nemáš nové, tak že o záběhu nemůže být řeč, proto doporučuji neměnit, pokud ti olej někde neteče. Nemá kam zmizet, ani se nějak znečistit.

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 23. 10. 2003 22:58

Luboš píše:... Nemá kam zmizet, ani se nějak znečistit.
Umazat se třeba od hořčice nebo marmelády se opravdu nemůže ;-) ale třeba nechat v sobě rozptýlit částečky kovu odloučené opotřebením z ložisek a zubů kol může. A změnit vlastnosti namáháním tlakem také může.

Olej má předepsaný interval výměny. Nemám u sebe zrovna chytrou knihu, někdo to sem jistě napíše.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Odpovědět