Koder otáčkoměru

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 12. 06. 2006 21:54

jery píše:...Nevím proč ale některé rychloměry i když máš origo kola ukazují něco úplně jiného než radary kolem kterých prolítneš...
To je záměr.

10% do +, je to uvedeno i v TIS.

U svýho auto jsem to kontroloval podle radaru, sedí to.

Uživatelský avatar
jery
člen E30.cz
Příspěvky: 242
Registrován: 14. 03. 2006 08:07
Bydliště: Odry

Příspěvek od jery » 12. 06. 2006 21:58

Tak to si s tou co sem měl do nedávna v autě někdo hrát protože ukazovala o necelých 10 méně a na druhá v jiném autě o 10 více. Je možné že se bývalý majitel do toho pokoušel dostat polepy budíků.
coupe 316i 1989 BMW je BMW, VOLVO je VOLVO proto máme obě. Ostatní sou jenom auta :-) Nový přírůstek 323i chromák.

athlon_137
Příspěvky: 1885
Registrován: 15. 02. 2003 12:21

Příspěvek od athlon_137 » 12. 06. 2006 22:00

u nasi E34 BC ukazuje presne (mereno s GPS), na tacho je cca o 10km/h vic (pri 200km/h)

Uživatelský avatar
Nalin
Příspěvky: 50
Registrován: 02. 02. 2006 23:40
Bydliště: Západní Čechy

Příspěvek od Nalin » 26. 06. 2006 21:20

ja bych se s dovolenim taky zeptal na jednu vec ohledne budiku,snad mi nekdo poradi..
o co jde: nefunguje ukazatel teploty
zkusil jsem i druhe budiky co jsem k autu dostal a take nic a cidlo teploty by pry melo byt OK.
jedna se o 316 M10 rv'85 - karburator-ma tam byt 2BE,ale neni,je tam klasicky (neelektronicky),RJ karburatoru asi neni zapojena,tak nevim,jestli ta teplota nemuze jit pres ni.. :?:

a pak by mne zajimalo, co jde pres ktery konektor do budiku za signaly-zezadu budiku je bily,modry a uprostred zluty konektor a ja tam vubec ten zluty nemam zapojen (proste k tomu nic nevede)-nemuze tam byt signal na tu teplotu? nebo neexistuji budiky bez tohoto zluteho konektoru? jinak tachometr funguje myslimze bez problemu, misto otackomeru tam jsou hodiny.. z toho plyne moje posledni otazka:

sel by mi tam otackomer :?: (kdyz mam motor s karburatorem..?)

diky :wink:

Uživatelský avatar
jery
člen E30.cz
Příspěvky: 242
Registrován: 14. 03. 2006 08:07
Bydliště: Odry

Příspěvek od jery » 27. 06. 2006 19:58

Teplota: může být někde cvaklý kabel proměřit
Žlutý konektor je pro palubní počítač jinak nezapojený nemá vliv na funkci přístrojovky
Otáčkoměr: vytáhneš hodiny dáš otáčkoměr přístrojovka je univerzál, ale jestli na stopro půjde s karbecem nevím ale myslím že by neměl být problém. Jestli se v něčem pletu tak mě opravte.
coupe 316i 1989 BMW je BMW, VOLVO je VOLVO proto máme obě. Ostatní sou jenom auta :-) Nový přírůstek 323i chromák.

Uživatelský avatar
Nalin
Příspěvky: 50
Registrován: 02. 02. 2006 23:40
Bydliště: Západní Čechy

Příspěvek od Nalin » 27. 06. 2006 23:09

a poradil by mi nekdo kde konci druha strana toho kablu od cidla abych to promeril? jde to primo do budiku?

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 28. 06. 2006 06:48

Nalin píše:a poradil by mi nekdo kde konci druha strana toho kablu od cidla abych to promeril? jde to primo do budiku?
Ukazatel teploty bere signál přes obvody indikátoru servisních intervalů.

Uživatelský avatar
hobborg
Příspěvky: 269
Registrován: 15. 03. 2006 08:44
Bydliště: B r N o a P r A h A

Příspěvek od hobborg » 28. 06. 2006 06:55

ja sem kamosovi do isa dal ty stary budiky...moje... jenze sou ze sestivalu a on tvrdi ze i otacky sou blbe....tudiz se ptam jak nejad poradne zadelat diru na tom steckru....bo jesi nekdo nechce vymenit 4val za 6:)

no a dalsi vec ten zlutej kabel ... palubni kompjuutr to je jako BC? maly?a co to dela v budikach?? a jinak na co je kontrolka check...?

jo a este jedna vec ..obcas me nejede tachometr...mel sem cely budiky KOMPLET rozdelany zadnej studenak cim to?...mozna jen tim ze ty obvody sou nejak tlaceny tou krabickou bo co? :cry:
BMW 318i lost R1150R
coupe
M40

Uživatelský avatar
Nalin
Příspěvky: 50
Registrován: 02. 02. 2006 23:40
Bydliště: Západní Čechy

Příspěvek od Nalin » 28. 06. 2006 10:02

Venca píše:
Nalin píše:a poradil by mi nekdo kde konci druha strana toho kablu od cidla abych to promeril? jde to primo do budiku?
Ukazatel teploty bere signál přes obvody indikátoru servisních intervalů.
a ten indikator najdu prosim kde,jak to vypada?

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 28. 06. 2006 11:50

Nalin píše:
Venca píše:
Nalin píše:a poradil by mi nekdo kde konci druha strana toho kablu od cidla abych to promeril? jde to primo do budiku?
Ukazatel teploty bere signál přes obvody indikátoru servisních intervalů.
a ten indikator najdu prosim kde,jak to vypada?
V přístrojový desce.
Který vodič je pro čidlo teploty, lze vysledovat i v el. schématech.

C1-26, takže modrý konektor přístrojovky, pin 26, tudy jde signál od čidla teploty dovniř.

Uživatelský avatar
Nalin
Příspěvky: 50
Registrován: 02. 02. 2006 23:40
Bydliště: Západní Čechy

Příspěvek od Nalin » 29. 06. 2006 18:28

diky za rady,ted uz to snad zmaknu :wink:

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 16. 04. 2014 21:25

Oživím starší téma...

mám budíky z 320is (stejný štekr jako M3) dám do nich ten štěkr kterej mám z původních M20 budíků a neukazují jak by měli - volnoběh je sotva nad 0.
S štěkrem z S14 motoru to ukazuje o polovinu víc - což jsem čekal...

Dával někdo m3 budíky na R6 motor a jaký použil případně štekr ?
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 21. 04. 2014 22:29

to nikdo neřešil S14 budíky ? :roll: :oops:
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
mychal
člen E30.cz
Příspěvky: 1790
Registrován: 06. 08. 2005 16:13
Bydliště: Příbor

Příspěvek od mychal » 21. 04. 2014 22:56

Zkoušel jsi o tom pohovořit s Polym? Mě tohle nejspíš taky čeká pokud mi nebude 7tis/ot stačit.

Vidím to tak, že budeš muset udělat kombinaci S14 a M20 štekru, odporový můstek z S14 a děličku z M20. Teda alespoň tipuju že ve štekru je toto, kdyby tam byla jen dělička tak by ukazoval správně.

Tuším, že venca měl(dával někde tady na forum) hodnoty napětí co jdou na který budík. Případně je naměřit a pak už se k výsledku dopočítáš.

Taky bych rád všechny co toto čtou upozornil, že moje úvaha je opravdu jen ÚVAHA a v žádném případě nedoporučuji se jí jakkoli řídit :-D
E30 Drift special LS3 6.2 supercharger
E24 635CSi
Z3 roadster S54
Z3 Coupe 2.8

Odpovědět