Koder otáčkoměru

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
jery
člen E30.cz
Příspěvky: 242
Registrován: 14. 03. 2006 08:07
Bydliště: Odry

Koder otáčkoměru

Příspěvek od jery » 06. 04. 2006 20:38

Obrázek

Kdo bude tak ochotný a zapojí se do problému blbě ukazujících otáčkoměrů?? :D

Kdo se dostane ke koderu buďte prosím tak moc hodní a napište sem jak vypadá zrovna ten váš. Obrázek je nakreslen tak když koder postavíte na stůl aby sám stál a podívate se na něho shora.
Do příspěvku to uveďte třeba nějak takhle:

otáčkoměr z 4 válce 318i M10 rv86, stupnice do 7000, červené pole od 6200, vylomené 1 5 8, na špičce označení 01.

Obrázek sem nakreslil podle mého koderu a napsal bych tohle:

prý 6 válec netuším jaký přehozená přístrojovka, stupnice do 7000, červené pole od 6200, vylomené 1 5 8, na špičce 01.

Když jich nasbíráme více třeba přijdeme na to jak to upravit aby to fachalo s jakýmkoliv motorem a nemusela se pořád složitě hledat přístrojovka která bude fungovat. Pro mě by byl důležitý koder z 316i motor M40.

Díky každému kdo se zapojí a můžete psát i kodery o kterých vůbec nic nevíte :D
coupe 316i 1989 BMW je BMW, VOLVO je VOLVO proto máme obě. Ostatní sou jenom auta :-) Nový přírůstek 323i chromák.

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 06. 04. 2006 21:04

Tenhle codier stecker mám na budíkách s hodinama a zezadu je na nich vydrápáno hřebíkem 316i o.k. a na stopce směrem k řidiči je číslo 05.
Na těch co mám v autě je hřebíkem 318is asi r.v.90 a cod člen je uplně jinej,jako na fotce.Všechny ukazatele mi ukazují dobře až na ekonoměr,ten se mi nějak nezdá,ukazuje moc,pod 10lnejde a auto je 318im10r.v.86,tak nevím.
foto:
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 06. 04. 2006 21:15

no na tvou teorii nepotrebujes zadny velky pocty, jsou pro 4valce a pro 6valce do roku 9/87, po tomhle datu jsou elektronicky.

320i, 323i, 324d do r. 9/87 - typ
325i, 325ix do r. 1/86 - typ
325e 122ps - typ
316,318i M10 do 9/83 - typ
316,318i M10 do 9/87 - typ
318i M10 - do 9/87 - typ.

takze potrebujes 6 typu, a pro tve info, NOVEJ v BMW stoji necely 2 eura, se ti vyplati shanet to pres forum? za postu das vis.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 06. 04. 2006 21:25

6V = 1, 5, 8

4V = 4, 8


Dával jsem do 318i M10 4/86 přístrojovku z 325i.
Měla 1, 5, 8, Kupča mi poradil udělat výřezy jen 4,8.

Funguje.

Otáčkoměr jde sice "doštelovat" potenciometrem v horní části přístroje, ale dle mého názoru tím utrpí linearita - neukazuje správně v celém rozsahu.

Uživatelský avatar
jery
člen E30.cz
Příspěvky: 242
Registrován: 14. 03. 2006 08:07
Bydliště: Odry

Příspěvek od jery » 06. 04. 2006 21:37

Díky moc přesně tohle sem potřeboval a třeba se to bude hodit i dalším hned zítra to zkusím jenom s tou 4 8.

To DVORIS jestli je můžeš vytáhnout napiš prosím které tam máš origo vylomené na té 316i a 318is, taky 4 a 8??

To Max-Max to jo to beru mě spíše zajímá který typ má které vylomené ty drážky a jestli sem tě dobře pochopil tak do mojí 89 příjde ten elektronický, tudíž tam ten předemnou strčil nějakou starou potvoru a to ještě s budíkem na 55l a já mám 60l nádrž :evil: a myslíš že ta stará v tom nepojede korektně když je přehozená celá a ne jenom budíky??
coupe 316i 1989 BMW je BMW, VOLVO je VOLVO proto máme obě. Ostatní sou jenom auta :-) Nový přírůstek 323i chromák.

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 06. 04. 2006 21:44

Max:tzn.že ty mý budiky s tím elektronickým členem jsou mi v autě z roku 86 na prd,jestli tomu rozumim správně.No asi se na to vyprdnu otom přemýšlet,vše mi funguje jak má krom ekonoměru,kašlu na něj.
Jery:na 318is nemám vylomený nic pač tam je ten elektronickej štekr a u té316ky nevím,mám ji v garáži a stejně bůh ví s čeho je.

Uživatelský avatar
jery
člen E30.cz
Příspěvky: 242
Registrován: 14. 03. 2006 08:07
Bydliště: Odry

Příspěvek od jery » 06. 04. 2006 21:53

No popřípadě kdyby si měl zájem můžeme ty přístrojovky čejnžnout ty potřebuješ se štekrem čudlem a já zase elektronickým, nebo to aspoň testnout do přerova to je kousek. Mám tam benzín 55l, rychloměr 220, otáčkoměr 7000, ekonoměr, teplota. Kdyby si měl zájem můžeme se domluvit.
coupe 316i 1989 BMW je BMW, VOLVO je VOLVO proto máme obě. Ostatní sou jenom auta :-) Nový přírůstek 323i chromák.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 06. 04. 2006 23:53

mechanickej nebo elektronickej stekr, funguji obidva stejne. Pokud vemes pristrojovku napr. z 318 z r. 86 a z r. 90, rozdil je v stekru, objemu paliva a obvodech SI. pristrojovky jsou ale zamenne bez problemu, jen si dejte spravnej budik pro palivo.

Dvoris: ekonomer patrne odesel, ten s koder stekrem moc do cineni nema, jelikoz udaj o akt. spotrebe se pocita odjinud. Vymen budik a bude slapat, muj nazor.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 07. 04. 2006 06:38

Dík max,to jsem chtěl slyšet,Jery klidně jak chceš,můžem se domluvit,nejsem proti.No ale teď se Jerry dívám a mam tam palivoměr na 55l,tak jak chceš.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 07. 04. 2006 13:48

Max-Max píše: Dvoris: ekonomer patrne odesel, ten s koder stekrem moc do cineni nema, jelikoz udaj o akt. spotrebe se pocita odjinud. Vymen budik a bude slapat, muj nazor.
DVORIS uvedl, že ekonoměr ukazuje nesprávnou hodnotu.

Spotřeba se odvozuje podle délky impulsu (z ŘJ), počtu otáček (z ŘJ), rychlosti (z rychloměru) a podle počtu válců - ten je určen codier steckerem.

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 07. 04. 2006 16:03

Kurňa hoši tak jak to teda je :twisted: Podle té fotky to nikdo nepoznáte jestli je ten člen o.k.?

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 07. 04. 2006 19:23

Venca píše:
Max-Max píše: Dvoris: ekonomer patrne odesel, ten s koder stekrem moc do cineni nema, jelikoz udaj o akt. spotrebe se pocita odjinud. Vymen budik a bude slapat, muj nazor.
DVORIS uvedl, že ekonoměr ukazuje nesprávnou hodnotu.

Spotřeba se odvozuje podle délky impulsu (z ŘJ), počtu otáček (z ŘJ), rychlosti (z rychloměru) a podle počtu válců - ten je určen codier steckerem.
Dvoris pise, ze ma auto z r. 86 a pristrojovku z is. Tudiz bych problem hledal i jinde, ne jen v kodierstekru.

ale muzes mit pravdu, ze je to pouze v tom, moc tomu ovsem neverim.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 07. 04. 2006 20:06

To mě právě mate,že všechno ukazuje jak má krom toho eko.Včera mě vezl kamarád ve svý etě a rval jsem si vlasy když jsem viděl kde se mu pohybuje ta ručička,nad deset nešla ani ve městě :cry:A ta má přístrojovka je opravdu z is r.v.90.Nejlepší asi bude chytit někoho s m10 v mým okolí a zkusit přehodit,ale to bude asi problém.

Uživatelský avatar
[CZ]Airwolf[OC]
Příspěvky: 1073
Registrován: 29. 01. 2005 11:38
Bydliště: Praha

Příspěvek od [CZ]Airwolf[OC] » 07. 04. 2006 21:21

DVORIS píše:To mě právě mate,že všechno ukazuje jak má krom toho eko.Včera mě vezl kamarád ve svý etě a rval jsem si vlasy když jsem viděl kde se mu pohybuje ta ručička,nad deset nešla ani ve městě :cry:A ta má přístrojovka je opravdu z is r.v.90.Nejlepší asi bude chytit někoho s m10 v mým okolí a zkusit přehodit,ale to bude asi problém.
rucicka eko ukazuje neco. co realna spotreba merena kilometry a sezranym benzinem? pak bys mohl udelat korekci i bez upravy pristrojovky na standarni rychlost (bez zrychlovani atd.)
Ex E30 318iS
Budoucí E36 - s pomoci DCho splneno :)

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 08. 04. 2006 00:20

Max-Max píše:
Venca píše:
Max-Max píše: Dvoris: ekonomer patrne odesel, ten s koder stekrem moc do cineni nema, jelikoz udaj o akt. spotrebe se pocita odjinud. Vymen budik a bude slapat, muj nazor.
DVORIS uvedl, že ekonoměr ukazuje nesprávnou hodnotu.

Spotřeba se odvozuje podle délky impulsu (z ŘJ), počtu otáček (z ŘJ), rychlosti (z rychloměru) a podle počtu válců - ten je určen codier steckerem.
Dvoris pise, ze ma auto z r. 86 a pristrojovku z is. Tudiz bych problem hledal i jinde, ne jen v kodierstekru.

ale muzes mit pravdu, ze je to pouze v tom, moc tomu ovsem neverim.
Fakt je ten, že pro 318iS byla určená pouze nová verze přístrojovky, takže provedení s mech. štekrem úplně přesné nebude.

Ovšem jeho výřezy 1,5,8 ukazují na ten šestiválec, takže bych asi zkusil výřezy pro 4V, eventuálně bych pak podle potřeby doladil zpět otáčkoměr, který je patrně (poku teď s variantou 1,5,8, ukazuje otáčky správně) dotažen oním potenciometrem.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 08. 04. 2006 01:19

iso je dosti specificke, nevim zda na nej pasuje jakakoiliv mechanicka kombinace s dolazenim otackomeru, jeden udaj ze zdruzeneho budiku bude klamat furt. Tady by asi pomohla pouze jednoznacna montaz origo kabeloveho svazku, pristrojovky a podveseneho prislusenstvi.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 08. 04. 2006 04:58

Jsem si vzpoměl,že mi nefunguje oil servis ani inspektion na té is přístrojce a při tom baterky v poho.Svítí jen ty dvě kontrolky v pravo,asi si seženu jinou přístrojovku.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 08. 04. 2006 08:15

DVORIS píše:Jsem si vzpoměl,že mi nefunguje oil servis ani inspektion na té is přístrojce a při tom baterky v poho.Svítí jen ty dvě kontrolky v pravo,asi si seženu jinou přístrojovku.
Jak jsi poznal, že nefunguje?
Který kontrolky vpravo - 2 čevené LED?

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 08. 04. 2006 20:19

Myslím,že je červená a zelená a jsou to první dvě z prava z pohledu řidiče,zbytek se nerozsvěcí,upozorňoval mě na to už ten kluk co mi to prodával,že mi asi ty kontrolky nebudou ukazovat jak mají.
Obrázek
Mám dojem že starší přístrojka měla ty ikonky menší a bylojich tam víc.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 09. 04. 2006 19:11

DVORIS píše:Myslím,že je červená a zelená a jsou to první dvě z prava z pohledu řidiče,zbytek se nerozsvěcí,upozorňoval mě na to už ten kluk co mi to prodával,že mi asi ty kontrolky nebudou ukazovat jak mají.
Mám dojem že starší přístrojka měla ty ikonky menší a bylojich tam víc.
Zprava = červená, žlutá.

Pokud po resetu nesvítily zelené a nápis OILSERVICE zhasnul, může jít i o špatný kontakt zásuvného modulu s diodami.

Odpovědět