Visco - spojka

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Venca

Visco - spojka

Příspěvek od Venca » 10. 10. 2003 07:15

Odcházející visco - spojka se projeví jak?

- netuhne při ohřátí, tj. vrtule neběží vyššími otáčkami, ale prokluzuje

- naopak zatuhne a běží stejnými otáčkami zastudena i zatepla

Kdo z odborníků ví?

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Re: Visco - spojka

Příspěvek od kdo. » 10. 10. 2003 07:40

Venca píše:Odcházející visco - spojka se projeví jak?

- netuhne při ohřátí, tj. vrtule neběží vyššími otáčkami, ale prokluzuje

- naopak zatuhne a běží stejnými otáčkami zastudena i zatepla

Kdo z odborníků ví?
Možná je to různé, ale mně při ohřátí běžela ještě volnějc, než za studena a po vypnutí motoru se vesele dotáčela (dýl, než normálně).

Uživatelský avatar
darmon
Příspěvky: 132
Registrován: 10. 06. 2003 15:39

Příspěvek od darmon » 10. 10. 2003 09:43

A je spravne, i kdyz moznost B je taky mozna ale jeste sem neslysel ze by se stala, a nedokazu si predstavit jak.

Uživatelský avatar
BaVomil
Příspěvky: 259
Registrován: 12. 02. 2003 00:14
Bydliště: děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BaVomil » 10. 10. 2003 13:44

Horkej motór.
Gdyž zastavíš vrtuli srolovaným úterním Právem tak je spojka komunistická.
Gdyž vrtule to Právo rozseká na cucky tak je spojka super.

p.s. Může bejt i ze středy.

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 10. 10. 2003 14:32

darmon píše:A je spravne, i kdyz moznost B je taky mozna ale jeste sem neslysel ze by se stala, a nedokazu si predstavit jak.
Jednu takovou jsem mel na aute dovezenem z Nemecka - nejake germanske hovado prosroubovalo spojku dvema vrutama skrz, byla absolutne na tvrdo, hucelo to jako hundredskoda
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Melisek^076
Příspěvky: 154
Registrován: 11. 02. 2003 20:04
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od Melisek^076 » 29. 05. 2004 10:59

Zajimalo by mne, o kolik se zvedne spotreba pri vrtuli napevno. Urcite to bude citelny... ale zkouset to nebudu.

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 11. 11. 2004 20:39

Melisek^076 píše:Zajimalo by mne, o kolik se zvedne spotreba pri vrtuli napevno. Urcite to bude citelny... ale zkouset to nebudu.
Tak to mám já.Jede mi přesně podle otáček,to je to asi taky v prdeli že jo ? Spotřebu mám 14 po městě a teplota mi nevyleze na víc jak hned první čárku,tj.62°C

Uživatelský avatar
Dymak
Příspěvky: 567
Registrován: 24. 07. 2003 18:02
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dymak » 11. 11. 2004 21:50

šajze, tak už vim proč mi to tak baští a ten 12-ti val by taky seděl.... :(
ale ohřeje se to normálně :roll:
(oo=[][]=oo) origo power (oo=[][]=xo) žižka power (ox=[][]=xo) EX DC power (xx=[][]=xo) super žižka power (xx=[][]=xx) slepejš power

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 11. 11. 2004 22:26

Dymak píše:šajze, tak už vim proč mi to tak baští a ten 12-ti val by taky seděl.... :(
ale ohřeje se to normálně :roll:
A co ti to přesně dělá ? Taky se otáčky vrtule zvyšují s otáčkama motoru,bez ohledu na to jak dlouho auto stálo,nebo jelo ? Potřeboval bych to nějak shrnout.Abych nekoupil termostat a vona to nebyla ta blbá visko spojka.

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 14. 11. 2004 15:46

Tak jsem to dneska řešil a nevyřešil :evil: Visco spojkou to určitě nebylo protože při nastartování studeného motoru jsem ji zastavil rukou a po ujetí 30 km jsem to zkusil znova a zase jsem ji zastavil.Tak ted babo rad :idea: A termostatem to taky není protože jsem topil jako blázen

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 14. 11. 2004 22:23

Stany píše:Tak jsem to dneska řešil a nevyřešil :evil: Visco spojkou to určitě nebylo protože při nastartování studeného motoru jsem ji zastavil rukou a po ujetí 30 km jsem to zkusil znova a zase jsem ji zastavil.Tak ted babo rad :idea: A termostatem to taky není protože jsem topil jako blázen
mas v riti visco, kapalina z nej zrejme vytiekla
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 14. 11. 2004 22:40

Max-Max píše:
Stany píše:Tak jsem to dneska řešil a nevyřešil :evil: Visco spojkou to určitě nebylo protože při nastartování studeného motoru jsem ji zastavil rukou a po ujetí 30 km jsem to zkusil znova a zase jsem ji zastavil.Tak ted babo rad :idea: A termostatem to taky není protože jsem topil jako blázen
mas v riti visco, kapalina z nej zrejme vytiekla
No jo ale to by se motor ohřál aspoň na provozní tepotu nebo dokonce přehřál.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 14. 11. 2004 23:02

Stany píše:
Max-Max píše:
Stany píše:Tak jsem to dneska řešil a nevyřešil :evil: Visco spojkou to určitě nebylo protože při nastartování studeného motoru jsem ji zastavil rukou a po ujetí 30 km jsem to zkusil znova a zase jsem ji zastavil.Tak ted babo rad :idea: A termostatem to taky není protože jsem topil jako blázen
mas v riti visco, kapalina z nej zrejme vytiekla
No jo ale to by se motor ohřál aspoň na provozní tepotu nebo dokonce přehřál.
to moze byt uplne iny pripad, mame chladne, lepsie sa chladi motor len naporovym chladenim, najma cez ten gigant otvor, co mas vpredu.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Maty Praha
člen E30.cz
Příspěvky: 283
Registrován: 30. 10. 2008 10:08
Bydliště: Praha-Trenčín

Visco se toci porad

Příspěvek od Maty Praha » 20. 12. 2014 21:18

Ahoj, odchazi mi vrtule, toci se porad, i pri studenym motoru. K mechanikovi na vymenu se dostanu az v lednu, zatim bych ji chtel najak odpojit, ale nic jsem tady na foru nenasel, poradte prosim postup, zn.blbuvzdorně:)

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: Visco se toci porad

Příspěvek od Venca » 21. 12. 2014 09:50

Maty Praha píše:Ahoj, odchazi mi vrtule, toci se porad, i pri studenym motoru.
Po jak dlouhý době chodu motoru jsi to kontroloval...?

.

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4268
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Re: Visco - spojka

Příspěvek od Gabo » 22. 12. 2014 12:39

vrtule se ale ma tocit porat. Na studenym volne (lze zastavit tminovanejma novinama), na ohratym nad mez to noviny rozseka. optimalni je auto ohrat na provozni teplotu, aby se nekolikrat otevrel termostat a pak nekde chvili stat a nechat bezet motor. Pak by to melo noviny rozsekat. Prstem nezkouset, celkem to bolí.
Jinak odpojit ji nelze, leda odsroubovat, a vyhodit ju.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Maty Praha
člen E30.cz
Příspěvky: 283
Registrován: 30. 10. 2008 10:08
Bydliště: Praha-Trenčín

Re: Visco se toci porad

Příspěvek od Maty Praha » 22. 12. 2014 19:25

[quote="Venca"]Po jak dlouhý době chodu motoru jsi to kontroloval...?[/quote]
Venco, okamzite jak nastartuju, huci to uz na volnobeh a pod plynem to huci jak karosa, motorpres ten hukot skoro neni slyset.
Delsi dobu spojka nebezela vubec, pak byla slyset jak dobiha po vypnuti motoru a nakonecse mi minuly tyden uprostred delsi jizdy roztocila a od ty doby se toci furt

Maty Praha
člen E30.cz
Příspěvky: 283
Registrován: 30. 10. 2008 10:08
Bydliště: Praha-Trenčín

Re: Visco - spojka

Příspěvek od Maty Praha » 22. 12. 2014 19:27

[quote="Gabo"]vrtule se ale ma tocit porat. Na studenym volne (lze zastavit tminovanejma novinama), na ohratym nad mez to noviny rozseka. optimalni je auto ohrat na provozni teplotu, aby se nekolikrat otevrel termostat a pak nekde chvili stat a nechat bezet motor. Pak by to melo noviny rozsekat. Prstem nezkouset, celkem to bolí.
Jinak odpojit ji nelze, leda odsroubovat, a vyhodit ju.[/quote]

Gabo Tobe dik, jak demontovat? Berte me s rezervou, na aute si vymenim max kolo ci olej:)

Uživatelský avatar
alkaba
Příspěvky: 2329
Registrován: 11. 01. 2010 00:25
Bydliště: Štramberk (Severní Morava)
Kontaktovat uživatele:

Re: Visco - spojka

Příspěvek od alkaba » 22. 12. 2014 21:30

Je tam tuším 32ka matka s OPAČNÝM závitem. Já si vždycky napnu klínový řemen co to jde, párkrát škubnu klíčem, povolím a potom už to jde samo. Ty jí máš zaseknutou, takže stačí zarvat klíčem, povolit a točit vrtulí a sundáš ji. Jinak samozřejmě pro ulehčení práce sundej plastový kryt na vedení vzduchu co je před vrulí :)

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4268
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Re: Visco - spojka

Příspěvek od Gabo » 23. 12. 2014 06:23

No, mě se na šestiválci bez demontáže sehary nepovedlo viscu sundat. Ale to může bejt rukama. Ja si vhodnym klíčem přidržel řemenici ma klice. Jo, klíče na vicku je nějakej velkej, ale já to dělal už před dlouhou dobou, takže čísla si nepatuju. Jinak stačí auto trochu přizvednou, nebo najet na nejakej nájezd nebo obrubník, aby se k tomu člověk ze spodu dostal. Jen ten závit bejvá kurva dotaženej, je potřeba jemnější násilí.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Odpovědět