Regulator volnobeznych otaciek
Regulator volnobeznych otaciek
Chcel by som sa poradit ,ci niekto z Vas nema skusenosti s reg.volnob.otacok?
Dnes mi zacalo blbnut auto tak ,ze stale lietaju volnobezne otacky medzi 1500 az 2500.Nic s tym neide urobit.Auto skace ako koza.
Az ma napadlo odpojit napajanie od regulatora a motor sa ukludnil akurat je trosku zvyseny volnobeh.Asi 1200 ot/min.skusal som ho precistit a vystriekat WD 40 ale nic nepomohlo.Na kontaktoch k napajaniu regulatora je 13,75V.Asi je uz nebohy.Nemate nahodou niekto imfo kolko to asi stoji?
Dakujem Milan
PS:Je to motor M40 1,8i
Dnes mi zacalo blbnut auto tak ,ze stale lietaju volnobezne otacky medzi 1500 az 2500.Nic s tym neide urobit.Auto skace ako koza.
Az ma napadlo odpojit napajanie od regulatora a motor sa ukludnil akurat je trosku zvyseny volnobeh.Asi 1200 ot/min.skusal som ho precistit a vystriekat WD 40 ale nic nepomohlo.Na kontaktoch k napajaniu regulatora je 13,75V.Asi je uz nebohy.Nemate nahodou niekto imfo kolko to asi stoji?
Dakujem Milan
PS:Je to motor M40 1,8i
BMW E30 318i M40
Regulator volnobeznych otaciek
Staci ho namocit do benzinu iba cez tie otvory ,ci ho treba rozoberat?
Vdaka
Vdaka
BMW E30 318i M40
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
Re: Regulator volnobeznych otaciek
urob mu kupel, konektor nechaj vo vzduchu a ponor ho cca do polovicejochim píše:Staci ho namocit do benzinu iba cez tie otvory ,ci ho treba rozoberat?
Vdaka
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
Re: Regulator volnobeznych otaciek
urob mu kupel, konektor nechaj vo vzduchu a ponor ho cca do polovice[/quote]
Tak som ho poriadne vykupal a nic nepomohlo.Ked ho pripojim na 12 V tak pekne cvakne a otvori sa do maxima.
Volal som jednemu znamemu a ten mi tvrdil ,ze regulator otacok je urcite v poriadku.
Vraj dostava zly signal z riadiacej jednotky.Meral som napatie na konektore a je tam stale okolo 13,7V.
Mam taku mudru knizku (Jak na to BMW E 30) a tam sa pise ,ze je to regulator ,ktory sa nehrieva a podla toho riadi volnobeh.Ale ked som ho rozobral ,tak tam nebol ziaden bimetal.
Takze to asi fakt bude len elektromagnet,ktory dostava signal z riadiacej jednotky a podla toho sa otvara a zatvara.
Takze uz len zistit preco je ten signal stale na maximum(stale otvoreny)
Motor ma s toho totalny bordel.
Vyletia otacky do 2500 a potom sa sekne(ako keby riadiaca jednotka vypla privod paliva)a ked otacky poklesnu na 1500 tak sa znova rozbehne na 2500 a tak sa to opakuje dookola.
prosim help .
Co by to mohlo byt?
Tak som ho poriadne vykupal a nic nepomohlo.Ked ho pripojim na 12 V tak pekne cvakne a otvori sa do maxima.
Volal som jednemu znamemu a ten mi tvrdil ,ze regulator otacok je urcite v poriadku.
Vraj dostava zly signal z riadiacej jednotky.Meral som napatie na konektore a je tam stale okolo 13,7V.
Mam taku mudru knizku (Jak na to BMW E 30) a tam sa pise ,ze je to regulator ,ktory sa nehrieva a podla toho riadi volnobeh.Ale ked som ho rozobral ,tak tam nebol ziaden bimetal.
Takze to asi fakt bude len elektromagnet,ktory dostava signal z riadiacej jednotky a podla toho sa otvara a zatvara.
Takze uz len zistit preco je ten signal stale na maximum(stale otvoreny)
Motor ma s toho totalny bordel.
Vyletia otacky do 2500 a potom sa sekne(ako keby riadiaca jednotka vypla privod paliva)a ked otacky poklesnu na 1500 tak sa znova rozbehne na 2500 a tak sa to opakuje dookola.
prosim help .
Co by to mohlo byt?
BMW E30 318i M40
Re: Regulator volnobeznych otaciek
V "Jak na to..." je pouze šoupátko přídavnýho vzduchu - to má vyhřívání. S řídící jednotkou není nijak spojeno.jochim píše:
Tak som ho poriadne vykupal a nic nepomohlo.Ked ho pripojim na 12 V tak pekne cvakne a otvori sa do maxima.
Volal som jednemu znamemu a ten mi tvrdil ,ze regulator otacok je urcite v poriadku.
Vraj dostava zly signal z riadiacej jednotky.Meral som napatie na konektore a je tam stale okolo 13,7V.
Mam taku mudru knizku (Jak na to BMW E 30) a tam sa pise ,ze je to regulator ,ktory sa nehrieva a podla toho riadi volnobeh.Ale ked som ho rozobral ,tak tam nebol ziaden bimetal.
Takze to asi fakt bude len elektromagnet,ktory dostava signal z riadiacej jednotky a podla toho sa otvara a zatvara.
Takze uz len zistit preco je ten signal stale na maximum(stale otvoreny)
Motor ma s toho totalny bordel.
Vyletia otacky do 2500 a potom sa sekne(ako keby riadiaca jednotka vypla privod paliva)a ked otacky poklesnu na 1500 tak sa znova rozbehne na 2500 a tak sa to opakuje dookola.
prosim help .
Co by to mohlo byt?
To je u motorů M10 s L-Jetronicem.
---
U M40 je Motronic, tohle šoupátko tam není a je tam regulátor volnoběhu.
Regulator volnobeznych otaciek
Inu ridiacu som neskusal.--NEMAMMax-Max píše:inu RJ si skusal?
kontakty v konektore motor-karoseria skontrolovane a prestrieknute nejakym bazmekom na kontakty?
cidla teploty v poriadku?
lambda 100% funkcna?
Kontakty som nekontroloval
Cidla teploty by mali byt v poriadku.Ved keby bolo niektore vadne ,tak by ten motor blbol stale.Ale ked som odpojil kabel od regulatora tak ide normalne(akurat kym sa nezohreje tak sa dusi-ale to je pochopitelne)
Lambda bola bola na kontrole minuly tyzden a bola ok.Teda minuly tyzden bola ok.
myslis zeby to mohol sposobovat nejaky zly kontakt?
Ved na konektore je napatie.
Naposledy upravil(a) jochim dne 23. 03. 2006 21:15, celkem upraveno 1 x.
BMW E30 318i M40
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
Re: Regulator volnobeznych otaciek
priznam sa, nikdy som nesledoval funkciu regulatora, ale to, ze tam je napatie, neznamena, ze funguje, moze to byt iba napajacie napatie a signal o hodnote otvorenia moze chybat. ale jak pisem, nemam to odsledovane. Kazdopadne odpojenie regulatora volnobehu za behu motora alebo napr. vahy vzduchu ma za nasledok nudzovy rezim.jochim píše:Inu ridiacu som neskusal.--NEMAMMax-Max píše:inu RJ si skusal?
kontakty v konektore motor-karoseria skontrolovane a prestrieknute nejakym bazmekom na kontakty?
cidla teploty v poriadku?
lambda 100% funkcna?
Kontakty som nekontroloval
Cidla teploty by mali byt v poriadku.Ved keby bolo niektore vadne ,tak by ten motor blbol stale.Ale ked som odpojil kabel od regulatora tak ide normalne(akurat kym sa nezohreje tak sa dusi-ale to je pochopitelne)
Lambda bola bola na kontrole minuly tyzden a bola ok.Teda minuly tyzden bola ok.
myslis zeby to mohol sposobovat nejaky zly kontakt?
Ved na konektore je napatie.
Konektor - treba skontrolovat, takisto aj konektor ku RJ prestrieknut. Lambdu kontrolovali ako? Osciloskopom?
podstatna vec - najviac problemov sposobuje vaha vzduchu, ta je na tom ako?
dobra rada - najdi kamosa s motorom M40 a na skusku prehadzujte veci, je to nejlacnejsie riesenie ako najst chybu.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
Re: Regulator volnobeznych otaciek
Tie konektory skusim prestrieknut zajtra.Snad to bude len v tom.
Lampdu kontrolovali aj na osciloskope aj v Bosch Servise na pocitaci.
Vahu vzduchu som nekontroloval ale bola myslim tiez kontrolovana v Bosch Servise.
Motor nema vysoku spotrebu a ide myslim dobre.V priemere jazdim za 7,5 az 8,5L/100Km.Myslim si ze na 210 000Km to nie je zle.
Lampdu kontrolovali aj na osciloskope aj v Bosch Servise na pocitaci.
Vahu vzduchu som nekontroloval ale bola myslim tiez kontrolovana v Bosch Servise.
Motor nema vysoku spotrebu a ide myslim dobre.V priemere jazdim za 7,5 az 8,5L/100Km.Myslim si ze na 210 000Km to nie je zle.
BMW E30 318i M40
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
mozno by som este pozrel spinac volnobehu - pri pohybani skrtiacou klapkou a nasledne pri pusteni do zavretej polohy by si mal pocut cvaknutie, skrz tento spinac ide signal o volnobehu do RJ a ta da povel na otvorenie regulatora - bypass okruhu vzduchu.
dalej skontroluj hadice sania - tesnost vsetkych vratane hadice odvetravania hlavy, najlepsia je tzv Francisova metoda - stetec namoceny do benzinu a potieras vsetky hadicem ked sa zvysi volnobeh, tam je diera.
dalej skontroluj hadice sania - tesnost vsetkych vratane hadice odvetravania hlavy, najlepsia je tzv Francisova metoda - stetec namoceny do benzinu a potieras vsetky hadicem ked sa zvysi volnobeh, tam je diera.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
Max-Max píše:mozno by som este pozrel spinac volnobehu - pri pohybani skrtiacou klapkou a nasledne pri pusteni do zavretej polohy by si mal pocut cvaknutie, skrz tento spinac ide signal o volnobehu do RJ a ta da povel na otvorenie regulatora - bypass okruhu vzduchu.
dalej skontroluj hadice sania - tesnost vsetkych vratane hadice odvetravania hlavy, najlepsia je tzv Francisova metoda - stetec namoceny do benzinu a potieras vsetky hadicem ked sa zvysi volnobeh, tam je diera.
Ten spinac volnobehu som skusal.Pekne cvaka.Aj ked pustim plynovy pedal a mam zaradenu rychlost tak mi economer ide na nulu.Takze by to malo byt ok.
Neviem ci to pomoze ale asi dva tyzdne mi takto lietali otacky ked som nastartoval teply motor(ale nie stale)ale po kratkej chvili sa to ustalilo na nejakych 2000 a pomali to zislo na volnobeh.
A predvcerom som zastavil a motor mi zdochol.Najprv som nemohol nastartovat a asi na treti krat mi chytil a odvtedy to blbne.
takze to asi fakt bude nejaky kontakt.
BMW E30 318i M40
No cerpadlo je trosku hlucnejsie ale myslim ze je ok.Keby bolo zle tak by mi asi kapal motor keby som mu sliapol na krk.Ale bezproblemov ide 190 a mozno aj viac.Neskusal som.Max-Max píše:alebo RJ, mozno tlak paliva - vadny regulator tlaku, vadne cerpadlo paliva, kontakty cerpadla, relatka RJ a cerpadla..........jochim píše:takze to asi fakt bude nejaky kontakt.
Ten regulator tlaku moze byt.
Asi s tym pockam na tu diagnostiku.Uz som objednany.Maximalne skusim tie kontakty.A budem sa modlit aby to nebola riadiaca jednotka,lebo som pekne zarobil.
BMW E30 318i M40
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
regulator tlaku paliva na diagnostike neodhalia, je to mechanicka suciastka a v systeme nie je ziaden snimac tlaku.jochim píše:No cerpadlo je trosku hlucnejsie ale myslim ze je ok.Keby bolo zle tak by mi asi kapal motor keby som mu sliapol na krk.Ale bezproblemov ide 190 a mozno aj viac.Neskusal som.Max-Max píše:alebo RJ, mozno tlak paliva - vadny regulator tlaku, vadne cerpadlo paliva, kontakty cerpadla, relatka RJ a cerpadla..........jochim píše:takze to asi fakt bude nejaky kontakt.
Ten regulator tlaku moze byt.
Asi s tym pockam na tu diagnostiku.Uz som objednany.Maximalne skusim tie kontakty.A budem sa modlit aby to nebola riadiaca jednotka,lebo som pekne zarobil.
RJ kupis v pohode za par korun, nemaj strach.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
- Kraken
- Příspěvky: 214
- Registrován: 18. 01. 2007 19:39
- Bydliště: https://t.me/pump_upp
- Kontaktovat uživatele:
Koukám docela archivní topic Nic novýho nepřidám, ale vlastní zkušenosti s již zmíněným... První iX mě takle sralo furt, nejdřív za studena, pravidelně kolísal volnoběh - KO teplotní čidlo pro ŘJ. Teď nevim jestli to modrý, nebo hnědý. Tuším, že jedno je pro budíky a druhý pro řj?
Po nějaký době, znova podobnej problém, nezávisle na teplotě motoru - KO "snímač polohy klapky" u toho jsem poznal DoDa Byl plnej oleje (motor před smrti, šlo to do sání) Doteď vidím doda, jak mi popisoval, jak to funguje a jak to cvakne - přepne mezi volnoběh/přidanej plyn. Dal mi tam svůj a chvíli to šlapalo jak po másle...
Po další době, znova, plus se to zadušovalo při prudkým přidání z volnoběhu a otáčky si občas dělaly co chtěly - KO váha Zkoušel jsem potom se zdravou nastartovat s odpojenou váhou, taky se to pěkně hádalo a nechtělo se tomu skoro jet ...
Taky jsme podezřívali lambádu, ale ta se nakonec jevila ok a neměla na to vliv, to samý regulátor tlaku...
Jednotku jsem shodou okolností měnil taky, ale protože mi vybíjela baterku, ne kvůli chování motoru... Taky mě trápily podtlakový hadice z klapky do posilovače brzd v tomhle směru, u klapky nedržely a netěsnily.
Po nějaký době, znova podobnej problém, nezávisle na teplotě motoru - KO "snímač polohy klapky" u toho jsem poznal DoDa Byl plnej oleje (motor před smrti, šlo to do sání) Doteď vidím doda, jak mi popisoval, jak to funguje a jak to cvakne - přepne mezi volnoběh/přidanej plyn. Dal mi tam svůj a chvíli to šlapalo jak po másle...
Po další době, znova, plus se to zadušovalo při prudkým přidání z volnoběhu a otáčky si občas dělaly co chtěly - KO váha Zkoušel jsem potom se zdravou nastartovat s odpojenou váhou, taky se to pěkně hádalo a nechtělo se tomu skoro jet ...
Taky jsme podezřívali lambádu, ale ta se nakonec jevila ok a neměla na to vliv, to samý regulátor tlaku...
Jednotku jsem shodou okolností měnil taky, ale protože mi vybíjela baterku, ne kvůli chování motoru... Taky mě trápily podtlakový hadice z klapky do posilovače brzd v tomhle směru, u klapky nedržely a netěsnily.
"Popelka" 325iX '89
"Millennium Falcon" E39 530i '00
"Karkulka" - Golf1 '78
ex: 325iX'87,325iX'88,Golf1'81,Escort'96,AudiA6'96,Octavia'06,Polo'94
"Millennium Falcon" E39 530i '00
"Karkulka" - Golf1 '78
ex: 325iX'87,325iX'88,Golf1'81,Escort'96,AudiA6'96,Octavia'06,Polo'94