výměna zadních silentbloků ramene přední nápravy...

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
autojacek
Příspěvky: 586
Registrován: 23. 08. 2005 08:17
Bydliště: Bohumín(10km od Ostravy)

výměna zadních silentbloků ramene přední nápravy...

Příspěvek od autojacek » 01. 03. 2006 20:52

Koupil jsem 2 nové kousky a hodlám je vyměnit.Z těch kovových kroužků ty staré asi nějak vyklepu,ale co ty nové...?Nechtěl bych to lisovat-nemám na to možnosti....povedlo se to tam někomu naklepat?Má se ten kroužek něčím natřít,aby to tam vlezlo,nebo nenatírat.Jde to navlíct na ten konec ramene?Když jsou ty staré silentbloky vychozené,tak je to pohyblivější a jde to těma 2 šroubama celkem lehce chytnout do kastle.Co u nových...dělal to někdo..mám čekat ojebávačky...?Jinak díly jsem koupil u Autokelly-kus za 190kč.Má s kvalitou těchto dílů někdo nějaké zkušenosti?kolik tisíc km by to mohlo vydržet?Dík za váš čas.

Venca.

Re: výměna zadních silentbloků ramene přední nápravy...

Příspěvek od Venca. » 02. 03. 2006 12:04

autojacek píše:Jinak díly jsem koupil u Autokelly-kus za 190kč..
To je cena divná...

Já dal za FeBi 1140,- za sadu.

Uživatelský avatar
paca
Příspěvky: 1022
Registrován: 23. 02. 2004 12:33
Bydliště: 323i

Re: výměna zadních silentbloků ramene přední nápravy...

Příspěvek od paca » 02. 03. 2006 13:44

Venca. píše:
autojacek píše:Jinak díly jsem koupil u Autokelly-kus za 190kč..
To je cena divná...

Já dal za FeBi 1140,- za sadu.
Je to možný, v Autokelly mají dost drsný výprodeje, mění dodavatele dílů.
Obrázek
ex 323i empakeťák

Uživatelský avatar
paca
Příspěvky: 1022
Registrován: 23. 02. 2004 12:33
Bydliště: 323i

Re: výměna zadních silentbloků ramene přední nápravy...

Příspěvek od paca » 03. 03. 2006 08:30

autojacek píše:Koupil jsem 2 nové kousky a hodlám je vyměnit.Z těch kovových kroužků ty staré asi nějak vyklepu,ale co ty nové...?Nechtěl bych to lisovat-nemám na to možnosti....povedlo se to tam někomu naklepat?Má se ten kroužek něčím natřít,aby to tam vlezlo,nebo nenatírat.Jde to navlíct na ten konec ramene?Když jsou ty staré silentbloky vychozené,tak je to pohyblivější a jde to těma 2 šroubama celkem lehce chytnout do kastle.Co u nových...dělal to někdo..mám čekat ojebávačky...?Jinak díly jsem koupil u Autokelly-kus za 190kč.Má s kvalitou těchto dílů někdo nějaké zkušenosti?kolik tisíc km by to mohlo vydržet?Dík za váš čas.
Určitě se to tady řešilo, zkus využít funkce "hledat". Hlavně to neklepej do těch kroužků, maximálně to zničíš. Já taky neměl lis, ale použil jsem svěrák a šlo to. Navlíc na to rameno už bylo horší, vím, že jsem s tím zápasil dost dlouho. Pomocí všelijakých bastlů jsem to tam navlíkl :D
Obrázek
ex 323i empakeťák

Uživatelský avatar
Flery
Bazarník
Příspěvky: 6079
Registrován: 16. 05. 2003 23:55
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Flery » 03. 03. 2006 16:01

bez lisu budes asi nahranej a co se tyce firmy z autokelly pokad mas starline tak je to tak na 2 roky davali sme je na jedno auto ale bez lisu ani nahodu mozna tak sverak doknce i to rameno sme tam pak do toho museli nalisovat :roll:
zeptej se matese co vydrzi starline na podvozku delal to pred rokem a ted jene znova...tak me to ted ceka menit ale i febi mi pridou pro klasickou 325 spatny
Tel : 773 622 822
____________________
E39 525D

Venca.

Příspěvek od Venca. » 03. 03. 2006 16:08

Flery píše:bez lisu budes asi nahranej a co se tyce firmy z autokelly pokad mas starline tak je to tak na 2 roky davali sme je na jedno auto ale bez lisu ani nahodu mozna tak sverak doknce i to rameno sme tam pak do toho museli nalisovat :roll:
zeptej se matese co vydrzi starline na podvozku delal to pred rokem a ted jene znova...tak me to ted ceka menit ale i febi mi pridou pro klasickou 325 spatny
Já použil svěrák + stahovák a řetěz.
Dával jsem FeBi, zatím na nich najeto asi 40 000 km a drží.

Copak ty Starline vyvedou za 2 roky?

Uživatelský avatar
Flery
Bazarník
Příspěvky: 6079
Registrován: 16. 05. 2003 23:55
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Flery » 03. 03. 2006 16:26

Venca. píše:
Flery píše:bez lisu budes asi nahranej a co se tyce firmy z autokelly pokad mas starline tak je to tak na 2 roky davali sme je na jedno auto ale bez lisu ani nahodu mozna tak sverak doknce i to rameno sme tam pak do toho museli nalisovat :roll:
zeptej se matese co vydrzi starline na podvozku delal to pred rokem a ted jene znova...tak me to ted ceka menit ale i febi mi pridou pro klasickou 325 spatny
Já použil svěrák + stahovák a řetěz.
Dával jsem FeBi, zatím na nich najeto asi 40 000 km a drží.

Copak ty Starline vyvedou za 2 roky?
proste se guma vymele..uz bych je nekoupil je to meky hned od zacatku a klepe se to tam jak sulc
Tel : 773 622 822
____________________
E39 525D

Venca.

Příspěvek od Venca. » 03. 03. 2006 16:30

Flery píše:
Venca. píše: Copak ty Starline vyvedou za 2 roky?
proste se guma vymele..uz bych je nekoupil je to meky hned od zacatku a klepe se to tam jak sulc
OK, to je dobrý vědět, která značka je šunt.

Uživatelský avatar
Flery
Bazarník
Příspěvky: 6079
Registrován: 16. 05. 2003 23:55
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Flery » 03. 03. 2006 16:32

Venca. píše:
Flery píše:
Venca. píše: Copak ty Starline vyvedou za 2 roky?
proste se guma vymele..uz bych je nekoupil je to meky hned od zacatku a klepe se to tam jak sulc
OK, to je dobrý vědět, která značka je šunt.
mam pocit ze to bude kus od kusu pac neco od nich zase muze bejt OK a febi taky neni ve vsem top A
Tel : 773 622 822
____________________
E39 525D

Uživatelský avatar
Rotten
Příspěvky: 436
Registrován: 13. 03. 2003 15:10
Bydliště: Ostrov

Příspěvek od Rotten » 23. 05. 2006 15:49

Ahoj, teď jsem to dělal, takže tady je návod. Jsou 2 možnosti jak je vyměnit:
1. vyndat rameno
2. vyměnit přímo na autě

add 1. Tohle řešení má 2 úskalí. Zaprvý kdo vyndaval rameno ví, jakej to je voprc. Problém bývá s kulovým čepem u kola, který drží na kuželi a občas bývá velký problém ho vyndat z phersonu. Zadruhý - nevíš jak přesně natočit nový silenblok na rameni při lisování, takže ho tam nikdy nenatočíš přesně a tudíž po montáži ramene na auto v tom silenbloku vlivem nepřesné montáže vznikne pnutí i když auto nejede a to rapidně snižuje životnost. Výhodou téhle varianty je, že výměna silenbloků je pak celkem snadná.

add2. Za hlavní výhodu považuju to, že silenblok není možné namontovat špatně (špatné natočení na rameni). Tuhle cestu jsem zvolil. Předpokladem ale je, že máš poměrně velkou sílu v rukou, protože ten silenblok budeš lisovat na rameno ručně a ještě ve značně nevýhodné poloze (ležíš pod autem). Ulehčením by bylo mít velký hever na auta aby k tomu byl lepší přístup, ale to nikdo nemáme. Tak a teď ten postup:
1. povolit držák silenbloku (2x šroub 17).
2. držák uvolnit od nosníku (neboj nikam to nevystřelí, koncem ramene se dá rukou normálně hebat). Auto normálně stojí.
3. stahovákem tlačit držák silenbloku z ramene - nerozervat silentblok na dva kusy.
4. teď v okamžiku kdy je to napružený jak sviň, kladivem bouchat do kovovýho kroužku, kterej je kolem tyčky ramene, směrem ven. Tímhle způsobem se může ale nemusí silenblok s držákem vylisovat z ramene. Pokud to nepůjde, rozervat stahovákem silentblok na dva kusy, na rameni zůstane ten malý železný kroužek, ten přebrousit flexou a sundat.
5. silenblok vylisovat z držáku. Jsou k tomu zapotřebí trubky kterýma se to vypodloží a lis nebo kladivo.
6. nalisovat nový silenblok do držáku. Jsou k tomu zapotřebí stejné trubky kterýma se to vypodloží a opět lis nebo kladivo.
7. ošmirglovat rez na konci ramene aby šel dobře nasadit nový silentblok.
8. teď nastává nejhorší fáze: ručně nalisovat silenblok s držákem na rameno. Je dobré auto přizvednout aby k tomu byl lepší přístup. Nenechávat na heveru ale spustit některým z nosníků na spolehlivou podložku (špalek třeba) tak aby se to ani nehlo a aby nebylo o hubu si pod to lehnout. Vzít silenblok do ruky a tlačit ho na rameno, při tom s ním otáčet nebo klátit ze strany na stranu. Před tím rameno i vnitřek silenbloku namazat vazelínou. Chce to sílu. Pak auto rychle spustit na zem a silenblok natočit do správné polohy. Tohle musí bejt rychlovka, po chvíli se silenblok "přisaje" k ramenu a nikdo s tím už pak nehne.
9. přišroubovat držák silenbloku k nosníku a je hotovo.

Tady je foto jak se stahovákem sundá ten starý silenblok z ramene.
Obrázek

Jízdní dojmy po výměně: auto lépe reaguje na pohyb volantu, utichnou rány od podvozku při přejezdu nerovností, díky tomu že při brzdění nebo průjezdu zatáčkou se nerozhodí geometrie předních kol by to mělo i líp sedět. Osobně jsem tyhle změny pocítil, takže to stojí zato.

Moderátoři by tohle celé mohli přesunout do FAQ. Děkuji.

Uživatelský avatar
autojacek
Příspěvky: 586
Registrován: 23. 08. 2005 08:17
Bydliště: Bohumín(10km od Ostravy)

silentblok

Příspěvek od autojacek » 23. 05. 2006 16:52

Rottene...klobouk dolů před tvým příspěvkem.Tak nějak si představuju odpověď se vším všudy.Rozhodnul jsem se pro kompletní renovaci celé nápravy,takže to bude trošku složitější.Ale Tvé rady jsou určitě užitečné.Mám 2 náhradní ramena a 2 Phersony,takže si to v klidu nejdříve připravím a snad to půjde rychle.Vím,že firma Starline není to pravé ořechové,ale je levná a člověk se musí nejdříve spálit,aby se poučil.Tak objednávám z výzkumných důvodů Starline...i proto,že mám v Kelly 25% slevu na živnosťák.dnes jsem vyzvednul 2xvnější+2x vnitřní čepy ramen+ěx přední stabilizátory...vše za 1375kč.Tlumiče dopředu budou za 830kč/ks.Čepy řízení jsou 2 varianty..levnější 280kč/ks a dražší 550kč/ks-liší se to tím,že má jeden objímku a druhý jen závitovou tyč-to mě trošku dostalo(musím se kouknout,který typ tam mám.Zadní silentbloky ramen už mám po 190kč/ks.Takže to komplet vyměním a budu čekat,kolika tisíci kilometry mě E30 odmění a jak se změní celkem chování auta.Jistě se zde najde mnoho lidí,kteří by do těch levných dílů nešlo,ale 4500kč za komplet matroš na repasi nápravy je opravdu super cena.Když to vydrží 40 000km,tak budu spokojen-to jsou 2 roky ježdění do další technické.Sám jsem zvědav,alespoň budu moci na tomto fóru poradit buď pozitivně,či negativně těm,které to taky čeká v budoucnu.Ještě bych měl 2 otázky-poraďte někdo,jak nejlépe vytočit z Phersonu tu matku,co drží tlumič.Zatím to stříkám povolovačem závitů a vypadá to ,že to zatvrdlo navždy....Druhá otázka....povedlo se někomu staré čepy z ramen vytlouct bez pomoci lisu ven z ramen...?A naklepat dovnitř...?Dík.Autojacek.
Jeté pneu,motopneu,disky,ALU kola....

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: silentblok

Příspěvek od Venca » 23. 05. 2006 19:27

autojacek píše:....povedlo se někomu staré čepy z ramen vytlouct bez pomoci lisu ven z ramen...?A naklepat dovnitř...?Dík.Autojacek.
Jistě. Už jsem to tu několikrát psal.
Bez pořádný palice, vhodných kroužků na podložení, kolejnice/kovadliny a hlavně citu to ale neuděláš.

Lis je samozřejmě nejlepší.

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 23. 05. 2006 20:08

Ja bych zase nevidel problemovejsi vyndat cep z phersnu, ale spis z napravnice, zvlast u nekterych motorizaci. Dost spatne se muze ze shora "bouchnout" primo na ten cep ( samozrejmne je-li stahovak na cepy, je to jednoduche ). V phersnu staci natocit plny rejd a poradna ( nekdy nekolik ), spravne mirena rana poradnym kladivem.

Jinak klobouk dolu pred Rottenem, nedokazu si predstavit, jak lisuju silentblok na rameno holou rukou. I kdyz jsem to naklepaval kladivem, slo to dost ztuha. Musi tam prece byt s urcitym ( i kdyz nepatrnym ) presahem, aby se neuvolnil.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
Rotten
Příspěvky: 436
Registrován: 13. 03. 2003 15:10
Bydliště: Ostrov

Příspěvek od Rotten » 24. 05. 2006 07:06

Záchvat píše:Ja bych zase nevidel problemovejsi vyndat cep z phersnu, ale spis z napravnice, zvlast u nekterych motorizaci. Dost spatne se muze ze shora "bouchnout" primo na ten cep ( samozrejmne je-li stahovak na cepy, je to jednoduche ). V phersnu staci natocit plny rejd a poradna ( nekdy nekolik ), spravne mirena rana poradnym kladivem.
Jinak klobouk dolu pred Rottenem, nedokazu si predstavit, jak lisuju silentblok na rameno holou rukou. I kdyz jsem to naklepaval kladivem, slo to dost ztuha. Musi tam prece byt s urcitym ( i kdyz nepatrnym ) presahem, aby se neuvolnil.
Čep z nápravnice se dá vyndat poměrně jednoduše tak, že mezi nápravnici a rameno dáš delší trubku na kterou když skočíš tak je tam taková páka že to povolit musí. Jenže na čep u phersonu žádná páka nasadit nejde. A když ho dostávaáš ven kladivem a drží tam fest, tak se ten čep ránama zkrátí včetně závitu a pak tam zpátky nejde našroubovat matice. Takže tohohle čepu já se bojím jak čert kříže. Nemám stahovák holt no.
Jinak s tím lisováním silentbloků na rameno - převis určitě být musí, u mě tam byly nalisovaný až na konec té tyčky. Nejhorší je právě dostat silentblok celou délkou na tu tyčku - dokud tam není celý tak má tendenci sám vyklouznout ven. Kladivem mi to tam nešlo dostat protože to díky gumě pruží...
Jinak kvalitu Starline neznám, kupuju Febi což by sice měla být kvalita, ale podle mě zas taková kvalita to není - asi opravdu jak který kus. Některý díly od Febi mi dlouho nevydržely.

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 24. 05. 2006 07:28

Ja skoro pokazde musel ten cep z napravnice dolovat jednim clovekem pohupujicim se na te trubce a sam jeste trisknout na cep zeshora ( samozrejmne s nasroubovanou matkou.

Na ten cep v phersnu jsem nemyslel mlatit ze shora na zavit, ale do oka toho phersnu, tim ten cep sam vyskoci. Ale lepsi ( i kdyz ne asi rychlejsi ) je ten ztahovak.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
Sonny
Příspěvky: 196
Registrován: 10. 04. 2005 11:46
Bydliště: Brno

Re: výměna zadních silentbloků ramene přední nápravy...

Příspěvek od Sonny » 24. 05. 2006 18:17

Venca. píše:
autojacek píše:Jinak díly jsem koupil u Autokelly-kus za 190kč..
To je cena divná...

Já dal za FeBi 1140,- za sadu.
Ja dostal Venco v Renocaru za stejny penize silace z E36 M3..to cumim teda...
E60 530iA
ex BMW 318iS

Uživatelský avatar
paveld
Příspěvky: 2716
Registrován: 23. 09. 2005 18:12
Bydliště: Mníšek pod Brdy (Kytín)

Příspěvek od paveld » 11. 06. 2006 11:18

Muze zpusobovat klepani do volantu pri brzdeni (i jen brzdeni motorem) a vetsi rychlosti tenhle silentblok? U jednoho z nich mi chybi zhruba ctvrtina ty gumy. Dik.
BMW 323i E36

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 11. 06. 2006 12:03

paveld píše:Muze zpusobovat klepani do volantu pri brzdeni (i jen brzdeni motorem) a vetsi rychlosti tenhle silentblok? U jednoho z nich mi chybi zhruba ctvrtina ty gumy. Dik.
Může.

Uživatelský avatar
UFO
Příspěvky: 501
Registrován: 14. 02. 2004 14:07
Bydliště: Brno

Příspěvek od UFO » 11. 06. 2006 20:43

Venca píše:
paveld píše:Muze zpusobovat klepani do volantu pri brzdeni (i jen brzdeni motorem) a vetsi rychlosti tenhle silentblok? U jednoho z nich mi chybi zhruba ctvrtina ty gumy. Dik.
Může.
No já jsem vyměnil už co se dalo, i ty silentbloky a problémy s chvěním a klepáním mám furt. Už jen jediný co budu ted měnit je křížek na tyčce řízení co jde od volantu dolů. :cry:
BMW 325i Touring http://ufocz.wz.cz/

Uživatelský avatar
paveld
Příspěvky: 2716
Registrován: 23. 09. 2005 18:12
Bydliště: Mníšek pod Brdy (Kytín)

Příspěvek od paveld » 11. 06. 2006 20:50

No, uvidim, ten silentblok je spatnej tak jako tak, dik za tipy.
BMW 323i E36

Odpovědět