Diagnostika

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Rotten

Diagnostika

Příspěvek od Rotten » 06. 03. 2003 23:21

Nevite nekdo, jak provest diagnostiku bez specialniho pristroje, co maj v servisech? Melo by to jit obycejnym dratem. Zkratuji se prislusne svorky na diagnostickem konektoru, tim se ridici jednotka uvede do diagnostickeho rezimu a pomoci kontrolky na palubce to vyblika chybovy kod. (napr. spatne teplotni cidlo nebo treba spatne cidlo ABS). Takhle to jde napr. na trojkovych Passatech a novejsich a ja bych se divil, kdyby to neslo u BMW. Platit za to dvaapul litru v servisu se mi nechce a uz vubec se mi nechce merit ty cidla rucne, kdyz si to zmeri palubni pocitac. Zatim mi nikdo nebyl schopnej poradit, vsichni akorat cumej jako trubky, ze to jde takhle jednoduse. Takze VI TO NEKDO?

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 07. 03. 2003 11:57

Anonymous píše:Jde to u všech s motronicem (m1.1 a vyšší). Nepamatuji si ty svorky na jednotce, vím, že je jedna 15, ale nevím tu druhou. Večer se podívám. U US verze kontolka je celou dobu zhasnutá a pokud při zapnutém zapalování sešlápnu 5x plynový pedál, tak vybliká jeden kod, při dalším sešlápnutí další atd. U Evropské verze kontrolka při běhu motoru bliká (údajně se dá podle blikání určit bohatost směsi), ale diagnostika je stejná.

:-) Tak to by mne zajímalo :-)
U našich evropských verzí ř.j. neví o tom, že šlapeš na brzdu, žádné takové propojení tam není. Jestli u US ano, tak o tom nevím a neviděl bych to jako pravděpodobné :)

A jaká, že kontrolka by měla blikat?

Je fakt, že na těch novějších motronicích jsou pin15-RXD a pin20-TXD, když jsem na svém autě měl připojen MODIC u BMW tak tam toho zas tolik vidět nebylo, zjistí to verzi motronicu a ještě pár ptákovin, ale pak už to ukazuje jen výstupy z čidel, čož jsou prachsprostý paraelky :)
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
vir2l
Příspěvky: 68
Registrován: 10. 02. 2003 22:06

Příspěvek od vir2l » 07. 03. 2003 12:37

Nevim kdes dosel na propojovani dratkem, ale u petek a u sedem, pokud mas na palubce svetylko Check control, tak klic v poloze jedno nebo dva (to ted z hlavy nevim) zmacknout 5x rychle posobe plynovy pedal.. a zacne blikat.
Nerikam ze trojky to taky nemaji.. jen to nevim, protoze ji neznam.
Tady je tabulka tech kodu co to vyhodi.. a vlastne i presny postup jak se tak divam.
http://www.bimmerzone.com/fcodes.htm

A tady jeste jedno url, kde pisou http://www.bonnevillemotorwerks.com/fault.html :

Note: Your BMW must have Motronic version 1.1 or higher. Motronic 1.0 cars do not have self diagnostic flash code capability (as evidenced by the lack of a Check Engine light).

Jakou verzi mate je zase tady:
http://www.bonnevillemotorwerks.com/dmeapps.html
vir2l 735i `87

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 07. 03. 2003 20:51

U pětkové řady a US verzíí E30 je to normální. U evropské E30 si to musí člověk propojit sám, není tam kontrolka připojená. Ve schématu motronicu to je a ten já nemám s sebou, tak zítra, jak přijedu domů. A nemačká se brzda, ale plyn a naplno, jednotka snímá kontakt "plného plynu" na škrtící klapce

Uživatelský avatar
Tony
člen E30.cz
Příspěvky: 2419
Registrován: 12. 02. 2003 14:56
Bydliště: někde na jihu...

Příspěvek od Tony » 09. 03. 2003 12:18

Já sem slyšel, že se napojuje náká blikačka ke konektoru, kterej je u řídící jednotky. Možná by stačila zkoušečka, nebo tak něco, ale bojim se, abych tam něco nespálil, zvlášť esli je tam těch kabelů víc (to teď z hlavy nevim)...
Jak to má kola nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy.
S autama by se nemělo jezdit, hrozně se tím ku*věj.

608 / 057 967

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 09. 03. 2003 20:31

Jo tak je to tak, našel jsem to. Jedním kontaktem je to na pin číslo 15 na řídící jednotce a druhým je to připojené na pojistku číslo 10, nebo kdekoliv na napájení. US verze mají upravený SW v jednotce, takže jim za jízdy kontrolka nebliká. Všechny jiné verze tím hlásí bohatost směsi. Vetšina lidí to řeší tak, že kontrolní žárovku odpojuje spínačem. Jiné řešení je jiná jednotka. Podle mě by k tomu stačil vyměnit SW, ale to nemám potvrzené, protože neznám čísla jednotek US verzí.

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 09. 03. 2003 21:36

Anonymous píše:Jo tak je to tak, našel jsem to. Jedním kontaktem je to na pin číslo 15 na řídící jednotce a druhým je to připojené na pojistku číslo 10, nebo kdekoliv na napájení. US verze mají upravený SW v jednotce, takže jim za jízdy kontrolka nebliká. Všechny jiné verze tím hlásí bohatost směsi. Vetšina lidí to řeší tak, že kontrolní žárovku odpojuje spínačem. Jiné řešení je jiná jednotka. Podle mě by k tomu stačil vyměnit SW, ale to nemám potvrzené, protože neznám čísla jednotek US verzí.
Prosím pane anonyme, mohl by jste mi to nějak víc osvětlit, nějak nerozumím, co a kde...

Jaká kontrolka, jaký spínač?

Dík
Ondra ex.M-Fahrer

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 10. 03. 2003 20:49

Obyčejná žárovka z přístrojovky a je připojená na řídící jednotku kontakt číslo patnáct a druhý kontakt je plusový pól kdekoliv.

Spínač si dávají ti, kteří tu kontrolku tam chtějí mít pořád v přístrojovce, aby jim za jízdy neblikala, tak ji prostě tím vypínačem pošlou.
To oslovení je sqělé, jen nejsem na svým PC a tady jeden nikdy neví, tak až budu zase na svém doma, tak si udělám i registraci a spoustu dalších věcí.

Kupča

Uživatelský avatar
Tony
člen E30.cz
Příspěvky: 2419
Registrován: 12. 02. 2003 14:56
Bydliště: někde na jihu...

Příspěvek od Tony » 10. 03. 2003 21:26

Ještě jeden takovej dotaz: Předpokládám že se jedná o kontakt číslo 15 přímo na tej origo diagnostickej zásuvce, gde se např. nulujou servisní intervaly apod...
Naposledy upravil(a) Tony dne 18. 09. 2003 23:45, celkem upraveno 1 x.
Jak to má kola nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy.
S autama by se nemělo jezdit, hrozně se tím ku*věj.

608 / 057 967

Uživatelský avatar
Tony
člen E30.cz
Příspěvky: 2419
Registrován: 12. 02. 2003 14:56
Bydliště: někde na jihu...

Příspěvek od Tony » 11. 03. 2003 21:06

Na jednotce? Tam odtud vychází 2 kabely spojené do jednoho konektoru, to je ono? Jak poznam č. 15? Díky.
Jak to má kola nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy.
S autama by se nemělo jezdit, hrozně se tím ku*věj.

608 / 057 967

Rotten

Příspěvek od Rotten » 13. 03. 2003 14:43

Dik za radu. 5x seslapnout plyn a uz to jede - to je bozi, bawa me furt prekvapujou. Blby je, ze mam 325e a ten ma Motronic 1.0, kterej tohle neumi. Nevi nekdo, jestli to u tyhle verze nejde tim spojovanim dratkem na konektoru nebo jestli to nejde definitivne vubec? Jsem vdecen za kazdou radu. Pavel.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 08. 12. 2009 20:01

weNTyll píše:Dostal jsem se k tomu abych to vyzkousel, funguje to dobre, ale mam par dotazu. Mozna nekdo budete znat odpovedi.

1. Indikuje to chybu, ktera se momentalne projevuje (real) anebo vypis z minula jako u check controlu, kde staci aby treba zarovka jenom blikla a uz se rozsviti indikace a chyba v te chvili uz neni videt?

2. Kdyz je vice chyb, vyblikava je to postupne po sobe?

3. Jak se to resetuje, kazdym vypnutim zapalovani anebo se po oprave musi nejak rucne registr chyb vynulovat?
weNTyll píše:Takze si odpovim sam, uz jsem to nasel :)

Kdyz se vyskytne nejaka chyba, zapise se do pameti a zustava tam az do vynulovani.

A to se provadi bud:
a> necim ne zrovna levnym od BMW, Bosch apod.
b> po 60 nastartovanich, kdyz se chyba jiz dale neprojevuje
c> po odpojeni ridici jednotky od napajeni (nejrychlejsi je odpojeni BAT)

Bod "a" funguje urcite o tom neni pochyb, bod ''b" nevim, cetl jsem o tom, ale zni to pravdepodobne. Bod "c" jsem prave vyzkousel.

Testovano na Motronic 1.3

Takze ode dneska se u me muzete objednat na diagnostiku, slibuju ze budu levnejsi nez v BMW :twisted: :twisted: :twisted:
.
Chybové kódy:

The Motronic Fault Codes:

DME Control Unit 1211
Air Mass/Volume Sensor 1215
Throttle Potentiometer 1216
Output Stage, Group 1 1218
Output Stage, Group 2 1219
EGO(O2) Sensor 1 1221
EGO(O2) Sensor 2 1212
Lambda Control 1 1222
Lambda Control 2 1213
Coolant Temp. Sensor 1223
Intake Air Temp. Sensor 1224
Knock Sensor 1 1225
Knock Sensor 2 1226
Knock Sensor 3 1227
Knock Sensor 4 1228
Battery Voltage/DME Main Relay 1231
Throttle Idle Switch 1232
Throttle WOT Switch 1233
Speedometer A Signal 1234
A/C Compressor cut off 1237
A/C Compressor 1242
Crankshaft Pulse Sensor 1243
Camshaft Sensor 1244
Intervention AEGS 1245
Ignition Secondary Monitor 1247
Fuel Injector 1 (or group 1) 1251
Fuel Injector 2 (or group 2) 1252
Fuel Injector 3 1253
Fuel Injector 4 1254
Fuel Injector 5 1255
Fuel Injector 6 1256
Fuel Injector 7 1257
Fuel Injector 8 1258
Fuel Pump Relay Control 1261
Idle Speed Actuator 1262
Purge Valve 1263
EGO Heater 1264
Fault Lamp (check engine) 1265
VANOS 1266
Air Pump Relay Control 1267
Ignition Coil 1 1271
Ignition Coil 2 1272
Ignition Coil 3 1273
Ignition Coil 4 1274
Ignition Coil 5 1275
Ignition Coil 6 1276
Ignition Coil 7 1277
Ignition Coil 8 1278
Control Unit Memory Supply 1281
Fault Code Memory 1282
Fuel Injector Output Stage 1283
Knock Control test Pulse 1286
No Failures 1444

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 08. 12. 2009 20:56

Jeste jak bych se k tem chybovym kodum dostal? Jen pres diagnostiku, nebo to funguje nejak, jak bylo popsano nahore? Ale jak presne?
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 08. 12. 2009 21:32

Záchvat píše:Jeste jak bych se k tem chybovym kodum dostal? Jen pres diagnostiku, nebo to funguje nejak, jak bylo popsano nahore? Ale jak presne?
Z ŘJ pin 15 jde vodič na konektor motorový elektriky, tam je jako pin 12.
Mezi ten a + se připojí žárovka 12V, při zapnutým zapalování 5x za sebou plyn na doraz, aby sepnul spínač koncový polohy klapky.
Poté by se měl ukázat kód chyb...

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 08. 12. 2009 21:34

A jak nekdo psal, ze to vyblika CHECK? Je to pravda?

DIky
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 08. 12. 2009 21:55

Záchvat píše:A jak nekdo psal, ze to vyblika CHECK? Je to pravda?
Verze pro USA mají pro tuhle indikaci využitou žárovku v přístrojovce - tu, co je jinak použita jako výstražná kontrolka pro Check-control, ale sám o sobě s tím nemá nic společnýho.

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 12. 12. 2009 02:02

Proc je tam 8x civka/svicka a vstrik? motronic dokaze ovladat 8/12 vstriku?
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 12. 12. 2009 06:19

Iwan píše:Proc je tam 8x civka/svicka a vstrik? motronic dokaze ovladat 8/12 vstriku?
Jistěže ovládá vstřiky v osmiválcích a dvanáctiválcích.
Co jinýho než BOSCH Motronic by do BMW 540i, 750i apod. dávali.

Zřejmě část vyhrazená vnitřní diagnostice je stejná pro verze 1.3 a výše...

.

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 12. 12. 2009 12:16

jo sorry, nejak sem prehlid 1.3
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Uživatelský avatar
blaf
Příspěvky: 101
Registrován: 05. 08. 2008 17:30

Příspěvek od blaf » 22. 08. 2012 22:49

mám menší problém zkouším to zapojovat abych si mohl zkusit tu diagnostiku, ale pořád ne a ne to rozchodit...má tady někdo s tímto způsobem zkušenosti a byl ochotný?? Potřeboval bych to asi popsat přesně kde co napojit...jedná se o motor M42B18...

Odpovědět