Rozpoznani spatnych snb zad. napravy
Vytáhnu jedno postarší téma.
Delší dobu mi vzadu něco mlátí. Jsou to tupé rány. Dělá to na výmolech při normální jízdě. Dneska jsem zkoušel hrabat na jedničku na různých površích:
Mokrá tráva - ticho
Mokrej písek - ticho
štěrk - ticho
mokrý kočičí hlavy - tady to mlátí jak z kulometu. To hrabání na kostkách by ukazovalo na siláče nápravníce. Byly měněné cca před 30 - 35 000 km. Jináč vím, že siletblok na diferenciálu je nic moc (spíš nic než moc). Co jsem tak hledal, tak by to mohlo být i tim. SB difu již měnit nehodlám, špéra samotná hučí jak piliňáky a víko má prasklé oko pro diff. Ještě dodatek - když vylezu na tažný a zkoupnu se na něm, tak se ta rána ozve při prvním zkoupnutí, pak je ticho. Když pak azto třeba za blatníky pozvednu, znovu vyletu na tažné a zhoupnu se, rána se ozve opět jen při prvním zkoupnutí.
Tlumiče jsou tak 2 měsíce starý, horní uložení tlumičů jakbysmet, stejně tak tyčky stabíku. SB difu, SB nápravnice a ramen měněny před dvouma rokama - t.j. asi před 35 000 km.
Takže otázka zní takto: Lze nějak rozpozna (bez nějakýho velkýho rozebírání) co je KO? Jestli SB nápravnice nebo difu nebo oboje?
Dá se SB difu vymenit u na autě nebo je lepší dif vyndat?
Jak na výměnu SB nápravnice na autě?
Vim že se ptám možn blbě, ale nedisponuju dílnou ani garáží, všecky věci dělám na chodníku před barákem, takže potřebuju, aby oprava za něco stála a zvládl jí nejhůř přes víkend.
Díky za rady a tipy
Delší dobu mi vzadu něco mlátí. Jsou to tupé rány. Dělá to na výmolech při normální jízdě. Dneska jsem zkoušel hrabat na jedničku na různých površích:
Mokrá tráva - ticho
Mokrej písek - ticho
štěrk - ticho
mokrý kočičí hlavy - tady to mlátí jak z kulometu. To hrabání na kostkách by ukazovalo na siláče nápravníce. Byly měněné cca před 30 - 35 000 km. Jináč vím, že siletblok na diferenciálu je nic moc (spíš nic než moc). Co jsem tak hledal, tak by to mohlo být i tim. SB difu již měnit nehodlám, špéra samotná hučí jak piliňáky a víko má prasklé oko pro diff. Ještě dodatek - když vylezu na tažný a zkoupnu se na něm, tak se ta rána ozve při prvním zkoupnutí, pak je ticho. Když pak azto třeba za blatníky pozvednu, znovu vyletu na tažné a zhoupnu se, rána se ozve opět jen při prvním zkoupnutí.
Tlumiče jsou tak 2 měsíce starý, horní uložení tlumičů jakbysmet, stejně tak tyčky stabíku. SB difu, SB nápravnice a ramen měněny před dvouma rokama - t.j. asi před 35 000 km.
Takže otázka zní takto: Lze nějak rozpozna (bez nějakýho velkýho rozebírání) co je KO? Jestli SB nápravnice nebo difu nebo oboje?
Dá se SB difu vymenit u na autě nebo je lepší dif vyndat?
Jak na výměnu SB nápravnice na autě?
Vim že se ptám možn blbě, ale nedisponuju dílnou ani garáží, všecky věci dělám na chodníku před barákem, takže potřebuju, aby oprava za něco stála a zvládl jí nejhůř přes víkend.
Díky za rady a tipy
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
K výmene siláčov zadnej nápravy http://www.e30.de/ - Do it yourself - fahrwerk - tonnenlager e30 wechseln. K diffu: musíš vybrať buď diff, alebo spustiť olej a demontovať aspoň zadné čelo - dekel - diffu a siláč vymeniť vo zveráku. Viac k tomu: www.e30.de - do it yorself - differential - Austausch Gummilager Diff.
Ahoj kluci,Gabo píše: Ještě dodatek - když vylezu na tažný a zkoupnu se na něm, tak se ta rána ozve při prvním zkoupnutí, pak je ticho. Když pak azto třeba za blatníky pozvednu, znovu vyletu na tažné a zhoupnu se, rána se ozve opět jen při prvním zkoupnutí.
mám to stejné, při prvním zhoupnutí se na zadní části auta, se ozve tupá rána. Při dalším houpání se už nic neozývá..
Je to velmi podobná tupá rána co se mi také ozývá od zadní nápravy při podřazování aut. převodovky. Ale třeba při malé rychlosti se neozve nic - např. když automat podřazuje na jedničku..
Gabo, to byl původně tvůj příspěvek, nebo jsi ho jen vyhledal jako související s tímto tématem?
Co myslíš? To o tom zhoupnutí se na tažnym a tupý ráně? To jsem psal já a auto mi to dělá. Jsou to siláče znápravnice, jsou KO. Jdu je zkusit vyměnit
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
- nnoorrbbii
- Příspěvky: 135
- Registrován: 06. 01. 2010 11:04
- Bydliště: Kosice
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
ano, z 90% su to tie 2 na naprave a 1 na diferennoorrbbii píše:Ked som dobre porozumel, tak ked napr. dam rozjazd z miesta na plny plyn, a zacne to buchat, prakticky presmykuje a potom sa chyti, ale meni sa to v zlomke sekundy az kym nepreradim do dvojky.
Su to vybite silenty ?
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
Ja mam KO silace jak na napravnici, tak na difu. Ten na difu menit nebudu, ptz musim vymenit i dif tak dam novej silent az do dalsiho. SB napravnice jsem doloval, ale nepovedlo se, ty hlinikova jadra drzi v kastli jak zidovska vira. Kurna a to jsem je pred dvouma rokama menil, ty puvodni tam snad ani tolik nedrzely
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
nenamazalsi je pred tim, kdyz si je tam daval, holt priste budes vedetGabo píše:Ja mam KO silace jak na napravnici, tak na difu. Ten na difu menit nebudu, ptz musim vymenit i dif tak dam novej silent az do dalsiho. SB napravnice jsem doloval, ale nepovedlo se, ty hlinikova jadra drzi v kastli jak zidovska vira. Kurna a to jsem je pred dvouma rokama menil, ty puvodni tam snad ani tolik nedrzely
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
Jo to jsem nenamazal ... Njn, když je blbá hlava, trpí celé tělo ... Holt teď budu každej den prolejvat spoj petrolejem a WD 40 a doufat že to povolí. Nebo by měl někdo tip, čím to zkusit procáknout? O Kole se říká, že hliník sežere, ale přijde mi to jako blaznivina ...Max-Max píše:nenamazalsi je pred tim, kdyz si je tam daval, holt priste budes vedetGabo píše:Ja mam KO silace jak na napravnici, tak na difu. Ten na difu menit nebudu, ptz musim vymenit i dif tak dam novej silent az do dalsiho. SB napravnice jsem doloval, ale nepovedlo se, ty hlinikova jadra drzi v kastli jak zidovska vira. Kurna a to jsem je pred dvouma rokama menil, ty puvodni tam snad ani tolik nedrzely
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
- nnoorrbbii
- Příspěvky: 135
- Registrován: 06. 01. 2010 11:04
- Bydliště: Kosice
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
spatny az tak ne, ale preci si nemyslite, ze powerflex je spasa do konce zivota, kor kdyz vyjde cenova +- stejne nez origo material. Par tisic km parada, a co pak? pujdou srat tak nebo tak. Sportovni podvozek taky nevydrzi 100tis km, se silentama je to uplne stejne. Powerflex nebyl vyvinut na zivotnost, ale na ucel.WilD píše:To je to s tím tak špatný, Maxi? Nějaký hrubý číslo (najeto na tom Powerflexu) ze zkušenosti máš? Dík
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
Měl jsem ten samý problém na mojí pětce. První jsem zkoušel odvrátávat ty zbytky gumy, mezi vnitřkem a tím vnějším hliníkovým obalem, který ti tam drží, ale to stejně nepomohlo, tak jsem se nasral, vzal autogen a tu gumu vypálil. Jenomže to vnější hliníkové pouzdro nechtělo z nápravnice taky ven stejně jako tobě, tak jsem mu domluvil opět autogenem a řízl ho. Pak jenom stačilo pár dobře mířených ran majzlíkem v kombinaci s kladivem a byl ten hjazl venku. Škoda že mně to nenapadlo dřív, mozl jsem si ušetřit spoustu práce a ještě víc času... Nicméně druhou stranu jsem už demontoval pouze autogenemGabo píše: Nebo by měl někdo tip, čím to zkusit procáknout? O Kole se říká, že hliník sežere, ale přijde mi to jako blaznivina ...
No smoke, no fun...
Já si nmakonec pomohl patnásctkou kulatinou, na tu jsem ještě namotal izolačku, aby seděla natěsno, zasunul jsem to do hlinikového jádra a po pár ranách po vyčnívající části kulatiny kladivem ze všech stran to povolilo.
Mám dotaz.
Jak poznat špatné SB když vlezu pod auto? Já ty svoje při montáži načal a nebo jsem měl smůlu na vadnej kus ale po třech týdnech od vým,ěny to zas mlátí jako předtím. Když vlezu pod auto a mezi rantl siláče a tu misku ( http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=30 - díl číslo 4) zastrčím šroubovák a zkusim zapáčit, tak e nápravnice tak se to celé poměrn snadno hejbe nahoru a dolu. To asi není správné že? No asi půjdu objednat nové silentbloky. A k tom,u aj tlumiče (zdá se mi že tečou, to maj najeto tak 5000 max) a snad schrastim i diferenciál.
Mám dotaz.
Jak poznat špatné SB když vlezu pod auto? Já ty svoje při montáži načal a nebo jsem měl smůlu na vadnej kus ale po třech týdnech od vým,ěny to zas mlátí jako předtím. Když vlezu pod auto a mezi rantl siláče a tu misku ( http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=30 - díl číslo 4) zastrčím šroubovák a zkusim zapáčit, tak e nápravnice tak se to celé poměrn snadno hejbe nahoru a dolu. To asi není správné že? No asi půjdu objednat nové silentbloky. A k tom,u aj tlumiče (zdá se mi že tečou, to maj najeto tak 5000 max) a snad schrastim i diferenciál.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Pokud si pamatuju, tak jsi tam dával Febi, co? Nesmíš šetřit na dílech a dát tam to co tam patří... ORIGO... LemforderGabo píše:Já si nmakonec pomohl patnásctkou kulatinou, na tu jsem ještě namotal izolačku, aby seděla natěsno, zasunul jsem to do hlinikového jádra a po pár ranách po vyčnívající části kulatiny kladivem ze všech stran to povolilo.
Mám dotaz.
Jak poznat špatné SB když vlezu pod auto? Já ty svoje při montáži načal a nebo jsem měl smůlu na vadnej kus ale po třech týdnech od vým,ěny to zas mlátí jako předtím. Když vlezu pod auto a mezi rantl siláče a tu misku ( http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=30 - díl číslo 4) zastrčím šroubovák a zkusim zapáčit, tak e nápravnice tak se to celé poměrn snadno hejbe nahoru a dolu. To asi není správné že? No asi půjdu objednat nové silentbloky. A k tom,u aj tlumiče (zdá se mi že tečou, to maj najeto tak 5000 max) a snad schrastim i diferenciál.
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky
Ano, dával jsem Febi. Předtím jsem použil silentbloky Vaico a vydržely těch 30 000. Tak jsem je objednal znovu a zkusim je dát zas. Pokud zas nevydržej, půjdu do origa a nebo do polyuretanu. A budu dumat, jestli není špatně ještě neco jiného (moje ruce a občasnou zbrklost nebo špatné postupy ponechme stranou).
Ty silenty Febi jsem měl doma do foroty, kupoval jsem je od místního člena, kterýmu se válely taky nějakej pátek doma, ale byly nové.
Mimochodem - při lisování silentbloku do nápravnice používáte jenom plochou podložku a napřed trochu zmáčnete to hliníkové jádrodo silentbloku (než podložka dosedne na vnější mezikruží silentbloku - to jsem použil já a nevím jestli se chyba nestala tady) nebo máte podložku přizpůsobenou tak, aby se tlačilo rovnou na to mezikruží silentbloku? Druhý jmenovaný postup použiju teď.
Asi se ze mě stane profík na výměnu siláčů nápravnice na autě, poprvé to trvalo něco přes pět hodin (jedna strana asi 3,5 hodiny, při druhý už jsem byl ,oudřejší a dal jsem to za hoďku a půl), tak uvidíme tentokrát.
BTW - slyšel jsem že není Lemfoder jako Lemfoder a ten v opravdu origo kvalitě je nutné kupovat jen v BMW. Co je na tom pravdy?
Ty silenty Febi jsem měl doma do foroty, kupoval jsem je od místního člena, kterýmu se válely taky nějakej pátek doma, ale byly nové.
Mimochodem - při lisování silentbloku do nápravnice používáte jenom plochou podložku a napřed trochu zmáčnete to hliníkové jádrodo silentbloku (než podložka dosedne na vnější mezikruží silentbloku - to jsem použil já a nevím jestli se chyba nestala tady) nebo máte podložku přizpůsobenou tak, aby se tlačilo rovnou na to mezikruží silentbloku? Druhý jmenovaný postup použiju teď.
Asi se ze mě stane profík na výměnu siláčů nápravnice na autě, poprvé to trvalo něco přes pět hodin (jedna strana asi 3,5 hodiny, při druhý už jsem byl ,oudřejší a dal jsem to za hoďku a půl), tak uvidíme tentokrát.
BTW - slyšel jsem že není Lemfoder jako Lemfoder a ten v opravdu origo kvalitě je nutné kupovat jen v BMW. Co je na tom pravdy?
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Febi po cca 10.000 začali jebat, neutrhli se, ale dělali bordel, již nikdy více. Na Lemforderech z elitu je vidět vybroušená ploška, kde je u dodaného siláče z BMW znak, takže to sjelo z jedné linky. Ono i ta cenovka se zas tak neliší..
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky
hele Gabo, tak až to dopiluješ, já se u tebe třeba na jaře stavím, že bys mi to taky vyměnil na počkání..? to není špatnej návrh..I když já jak jsem koukal mám horší spíš SB zadních ramen....a to asi nebude prdel
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990