Rozpoznani spatnych snb zad. napravy

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4268
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 29. 09. 2010 18:30

Vytáhnu jedno postarší téma.

Delší dobu mi vzadu něco mlátí. Jsou to tupé rány. Dělá to na výmolech při normální jízdě. Dneska jsem zkoušel hrabat na jedničku na různých površích:

Mokrá tráva - ticho
Mokrej písek - ticho
štěrk - ticho
mokrý kočičí hlavy - tady to mlátí jak z kulometu. To hrabání na kostkách by ukazovalo na siláče nápravníce. Byly měněné cca před 30 - 35 000 km. Jináč vím, že siletblok na diferenciálu je nic moc (spíš nic než moc). Co jsem tak hledal, tak by to mohlo být i tim. SB difu již měnit nehodlám, špéra samotná hučí jak piliňáky a víko má prasklé oko pro diff. Ještě dodatek - když vylezu na tažný a zkoupnu se na něm, tak se ta rána ozve při prvním zkoupnutí, pak je ticho. Když pak azto třeba za blatníky pozvednu, znovu vyletu na tažné a zhoupnu se, rána se ozve opět jen při prvním zkoupnutí.

Tlumiče jsou tak 2 měsíce starý, horní uložení tlumičů jakbysmet, stejně tak tyčky stabíku. SB difu, SB nápravnice a ramen měněny před dvouma rokama - t.j. asi před 35 000 km.

Takže otázka zní takto: Lze nějak rozpozna (bez nějakýho velkýho rozebírání) co je KO? Jestli SB nápravnice nebo difu nebo oboje?
Dá se SB difu vymenit u na autě nebo je lepší dif vyndat?
Jak na výměnu SB nápravnice na autě?

Vim že se ptám možn blbě, ale nedisponuju dílnou ani garáží, všecky věci dělám na chodníku před barákem, takže potřebuju, aby oprava za něco stála a zvládl jí nejhůř přes víkend.

Díky za rady a tipy
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

karol325
Příspěvky: 303
Registrován: 02. 04. 2009 15:36
Bydliště: pod Tatrami

Příspěvek od karol325 » 29. 09. 2010 20:06

K výmene siláčov zadnej nápravy http://www.e30.de/ - Do it yourself - fahrwerk - tonnenlager e30 wechseln. K diffu: musíš vybrať buď diff, alebo spustiť olej a demontovať aspoň zadné čelo - dekel - diffu a siláč vymeniť vo zveráku. Viac k tomu: www.e30.de - do it yorself - differential - Austausch Gummilager Diff.

DonMiky
Příspěvky: 10
Registrován: 27. 04. 2009 08:53
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od DonMiky » 15. 10. 2010 07:36

Gabo píše: Ještě dodatek - když vylezu na tažný a zkoupnu se na něm, tak se ta rána ozve při prvním zkoupnutí, pak je ticho. Když pak azto třeba za blatníky pozvednu, znovu vyletu na tažné a zhoupnu se, rána se ozve opět jen při prvním zkoupnutí.
Ahoj kluci,
mám to stejné, při prvním zhoupnutí se na zadní části auta, se ozve tupá rána. Při dalším houpání se už nic neozývá..
Je to velmi podobná tupá rána co se mi také ozývá od zadní nápravy při podřazování aut. převodovky. Ale třeba při malé rychlosti se neozve nic - např. když automat podřazuje na jedničku..

Gabo, to byl původně tvůj příspěvek, nebo jsi ho jen vyhledal jako související s tímto tématem?

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4268
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 15. 10. 2010 15:31

Co myslíš? To o tom zhoupnutí se na tažnym a tupý ráně? To jsem psal já a auto mi to dělá. Jsou to siláče znápravnice, jsou KO. Jdu je zkusit vyměnit
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

DonMiky
Příspěvky: 10
Registrován: 27. 04. 2009 08:53
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od DonMiky » 17. 10. 2010 18:29

Jojo, myslím tu tupou ránu po zhoupnutí se na zadní části auta..

Tak dej vědět jak to bude vypadat po výměně těch silentbloků.. :wink:

Díky :)

Uživatelský avatar
nnoorrbbii
Příspěvky: 135
Registrován: 06. 01. 2010 11:04
Bydliště: Kosice

Příspěvek od nnoorrbbii » 17. 10. 2010 21:23

Ked som dobre porozumel, tak ked napr. dam rozjazd z miesta na plny plyn, a zacne to buchat, prakticky presmykuje a potom sa chyti, ale meni sa to v zlomke sekundy az kym nepreradim do dvojky.
Su to vybite silenty ?

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 17. 10. 2010 22:45

nnoorrbbii píše:Ked som dobre porozumel, tak ked napr. dam rozjazd z miesta na plny plyn, a zacne to buchat, prakticky presmykuje a potom sa chyti, ale meni sa to v zlomke sekundy az kym nepreradim do dvojky.
Su to vybite silenty ?
ano, z 90% su to tie 2 na naprave a 1 na difere
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4268
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 17. 10. 2010 22:50

Ja mam KO silace jak na napravnici, tak na difu. Ten na difu menit nebudu, ptz musim vymenit i dif tak dam novej silent az do dalsiho. SB napravnice jsem doloval, ale nepovedlo se, ty hlinikova jadra drzi v kastli jak zidovska vira. Kurna a to jsem je pred dvouma rokama menil, ty puvodni tam snad ani tolik nedrzely
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 17. 10. 2010 22:57

Gabo píše:Ja mam KO silace jak na napravnici, tak na difu. Ten na difu menit nebudu, ptz musim vymenit i dif tak dam novej silent az do dalsiho. SB napravnice jsem doloval, ale nepovedlo se, ty hlinikova jadra drzi v kastli jak zidovska vira. Kurna a to jsem je pred dvouma rokama menil, ty puvodni tam snad ani tolik nedrzely
nenamazalsi je pred tim, kdyz si je tam daval, holt priste budes vedet :)
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4268
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 17. 10. 2010 23:04

Max-Max píše:
Gabo píše:Ja mam KO silace jak na napravnici, tak na difu. Ten na difu menit nebudu, ptz musim vymenit i dif tak dam novej silent az do dalsiho. SB napravnice jsem doloval, ale nepovedlo se, ty hlinikova jadra drzi v kastli jak zidovska vira. Kurna a to jsem je pred dvouma rokama menil, ty puvodni tam snad ani tolik nedrzely
nenamazalsi je pred tim, kdyz si je tam daval, holt priste budes vedet :)
Jo to jsem nenamazal ... Njn, když je blbá hlava, trpí celé tělo ... Holt teď budu každej den prolejvat spoj petrolejem a WD 40 a doufat že to povolí. Nebo by měl někdo tip, čím to zkusit procáknout? O Kole se říká, že hliník sežere, ale přijde mi to jako blaznivina ...
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
nnoorrbbii
Příspěvky: 135
Registrován: 06. 01. 2010 11:04
Bydliště: Kosice

Příspěvek od nnoorrbbii » 17. 10. 2010 23:29

Byvaly majitel mi povedal ze tie 2 hlavne SB boli menene cca pred rokom a pol (max 15k km) za nove original Bilstejny, tak nechapem ako mozu byt KO, jedine ze niekde dostali poriadne nakladacku, ale tiez si to neviem predstavit, ale je to zrejme, mozme setrit na Powerflexi.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 17. 10. 2010 23:44

no len aby si nebol nemilo prekvapeny zivotnostou powerflexu.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
WilD
Příspěvky: 3765
Registrován: 11. 07. 2008 22:50
Bydliště: Praha-Vysočany(720676062)

Příspěvek od WilD » 17. 10. 2010 23:53

To je to s tím tak špatný, Maxi? Nějaký hrubý číslo (najeto na tom Powerflexu) ze zkušenosti máš? Dík

E31 850i '92 & E38 740i '01 & trocha vysněné rejže k tomu...
=> WildWerke

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 18. 10. 2010 00:00

WilD píše:To je to s tím tak špatný, Maxi? Nějaký hrubý číslo (najeto na tom Powerflexu) ze zkušenosti máš? Dík
spatny az tak ne, ale preci si nemyslite, ze powerflex je spasa do konce zivota, kor kdyz vyjde cenova +- stejne nez origo material. Par tisic km parada, a co pak? pujdou srat tak nebo tak. Sportovni podvozek taky nevydrzi 100tis km, se silentama je to uplne stejne. Powerflex nebyl vyvinut na zivotnost, ale na ucel.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 18. 10. 2010 17:30

Gabo píše: Nebo by měl někdo tip, čím to zkusit procáknout? O Kole se říká, že hliník sežere, ale přijde mi to jako blaznivina ...
Měl jsem ten samý problém na mojí pětce. První jsem zkoušel odvrátávat ty zbytky gumy, mezi vnitřkem a tím vnějším hliníkovým obalem, který ti tam drží, ale to stejně nepomohlo, tak jsem se nasral, vzal autogen a tu gumu vypálil. Jenomže to vnější hliníkové pouzdro nechtělo z nápravnice taky ven stejně jako tobě, tak jsem mu domluvil opět autogenem a řízl ho. Pak jenom stačilo pár dobře mířených ran majzlíkem v kombinaci s kladivem a byl ten hjazl venku. Škoda že mně to nenapadlo dřív, mozl jsem si ušetřit spoustu práce a ještě víc času... :roll: Nicméně druhou stranu jsem už demontoval pouze autogenem :twisted: :)
No smoke, no fun...
Obrázek

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4268
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 10. 11. 2010 16:54

Já si nmakonec pomohl patnásctkou kulatinou, na tu jsem ještě namotal izolačku, aby seděla natěsno, zasunul jsem to do hlinikového jádra a po pár ranách po vyčnívající části kulatiny kladivem ze všech stran to povolilo.

Mám dotaz.

Jak poznat špatné SB když vlezu pod auto? Já ty svoje při montáži načal a nebo jsem měl smůlu na vadnej kus ale po třech týdnech od vým,ěny to zas mlátí jako předtím. Když vlezu pod auto a mezi rantl siláče a tu misku ( http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=30 - díl číslo 4) zastrčím šroubovák a zkusim zapáčit, tak e nápravnice tak se to celé poměrn snadno hejbe nahoru a dolu. To asi není správné že? No asi půjdu objednat nové silentbloky. A k tom,u aj tlumiče (zdá se mi že tečou, to maj najeto tak 5000 max) a snad schrastim i diferenciál.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 10. 11. 2010 20:48

Gabo píše:Já si nmakonec pomohl patnásctkou kulatinou, na tu jsem ještě namotal izolačku, aby seděla natěsno, zasunul jsem to do hlinikového jádra a po pár ranách po vyčnívající části kulatiny kladivem ze všech stran to povolilo.

Mám dotaz.

Jak poznat špatné SB když vlezu pod auto? Já ty svoje při montáži načal a nebo jsem měl smůlu na vadnej kus ale po třech týdnech od vým,ěny to zas mlátí jako předtím. Když vlezu pod auto a mezi rantl siláče a tu misku ( http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=30 - díl číslo 4) zastrčím šroubovák a zkusim zapáčit, tak e nápravnice tak se to celé poměrn snadno hejbe nahoru a dolu. To asi není správné že? No asi půjdu objednat nové silentbloky. A k tom,u aj tlumiče (zdá se mi že tečou, to maj najeto tak 5000 max) a snad schrastim i diferenciál.
Pokud si pamatuju, tak jsi tam dával Febi, co? Nesmíš šetřit na dílech a dát tam to co tam patří... ORIGO... Lemforder :wink:
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4268
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 10. 11. 2010 21:07

Ano, dával jsem Febi. Předtím jsem použil silentbloky Vaico a vydržely těch 30 000. Tak jsem je objednal znovu a zkusim je dát zas. Pokud zas nevydržej, půjdu do origa a nebo do polyuretanu. A budu dumat, jestli není špatně ještě neco jiného (moje ruce a občasnou zbrklost nebo špatné postupy ponechme stranou).

Ty silenty Febi jsem měl doma do foroty, kupoval jsem je od místního člena, kterýmu se válely taky nějakej pátek doma, ale byly nové.

Mimochodem - při lisování silentbloku do nápravnice používáte jenom plochou podložku a napřed trochu zmáčnete to hliníkové jádrodo silentbloku (než podložka dosedne na vnější mezikruží silentbloku - to jsem použil já a nevím jestli se chyba nestala tady) nebo máte podložku přizpůsobenou tak, aby se tlačilo rovnou na to mezikruží silentbloku? Druhý jmenovaný postup použiju teď.
Asi se ze mě stane profík na výměnu siláčů nápravnice na autě, poprvé to trvalo něco přes pět hodin (jedna strana asi 3,5 hodiny, při druhý už jsem byl ,oudřejší a dal jsem to za hoďku a půl), tak uvidíme tentokrát.

BTW - slyšel jsem že není Lemfoder jako Lemfoder a ten v opravdu origo kvalitě je nutné kupovat jen v BMW. Co je na tom pravdy?
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 10. 11. 2010 23:01

Febi po cca 10.000 začali jebat, neutrhli se, ale dělali bordel, již nikdy více. Na Lemforderech z elitu je vidět vybroušená ploška, kde je u dodaného siláče z BMW znak, takže to sjelo z jedné linky. Ono i ta cenovka se zas tak neliší..
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 11. 11. 2010 13:38

hele Gabo, tak až to dopiluješ, já se u tebe třeba na jaře stavím, že bys mi to taky vyměnil na počkání..? to není špatnej návrh..I když já jak jsem koukal mám horší spíš SB zadních ramen....a to asi nebude prdel
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Odpovědět