Rozpoznani spatnych snb zad. napravy

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4268
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 11. 11. 2010 23:33

Ja doufam, ze to nebudu menit co mesic.
Jinac ta vymena nejni slozita, nejhorsi bylo nez jsem dostal ty hlinikove jadra z kastle, pak uz je to pekna prace ...

No, silace Vaico uz jsou na ceste a jednou uz se osvedcily, tak snad vydrzej. Kdyz ne, je lemfoder jasna volba. Pokud nebude PUR.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
jerzy_23
Sponzor e30.cz
Příspěvky: 192
Registrován: 15. 07. 2010 18:29
Bydliště: Opava

Příspěvek od jerzy_23 » 07. 03. 2011 10:03

resim tedka problem s vlnicim se zadkem, pres zimu jsem myslel ze to bylo vysokyma gumama (protektory) ale ted jsem obul letni a mam stale pocit jakoby mi to v zatackach samo jeste vic zatacelo, proste jakoby se zadni ramena hybaly do stran v silentblocich a menily pri tom geometrii.
je to mozne?
pomuze vymena silacu v ramenech?

Uživatelský avatar
jerzy_23
Sponzor e30.cz
Příspěvky: 192
Registrován: 15. 07. 2010 18:29
Bydliště: Opava

Příspěvek od jerzy_23 » 07. 03. 2011 10:05

sakra tady nejde edit?

v pripade ze bych ty silentbloky resil, vyvstal jeste jeden problem, v nabidce dilu i zde http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=30 jsou ty silentbloky 2, jeden normal a druhy excentricky, jake pouzit?

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4268
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 07. 03. 2011 18:30

Pouzij obyc. Pokud nemas auto snizene a nechce nejak nahanet geometrii, tak uplne stacej. BTW - co silace napravnice, ty jsi kontroloval? Bejvaj v haji vyrazne driv nez silace ramen a jejich vymenou se auto dost uklidni. Aspon u me to dycky pomohlo.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
jerzy_23
Sponzor e30.cz
Příspěvky: 192
Registrován: 15. 07. 2010 18:29
Bydliště: Opava

Příspěvek od jerzy_23 » 07. 03. 2011 21:05

auto sice snizene je ale s geometrii zadku si hrat nehodlam, myslim ze default staci dostatecne.
moznost podivat se pod auto zatim nebyla, ale kdyz uz budu rozdelavat zadek, tak vymenim ty silentbloky vsechny at mam klid, a mozna rovnou i ulozeni tlumicu...

dik za odpoved

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4268
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 07. 03. 2011 21:09

Zkus zahrábnout nekde na sterku nebo mokrejch kostkách, velké rány od zadu znací v 99% pripadu urvané siláce nápravnice. Jestli mas vse origo, proiprav se i na KO silac diferenciálu. Jinac siláce napravnice jsem kupoval Vaico na www.mjauto.cz a vydrzely cca 30 000 km normalniho jezdeni a cena byla kolem 700 za oba, takze celkem mozno doporucit. Ted mam feBi tak su zvedav co vydrzi. Jinak ulozeni tlumicu Meyle Heavy Duty nebo origo Lomfeder je dobrá volba.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
jerzy_23
Sponzor e30.cz
Příspěvky: 192
Registrován: 15. 07. 2010 18:29
Bydliště: Opava

Příspěvek od jerzy_23 » 08. 03. 2011 12:14

na sterku jsem hrabnout zkousel a zadne rany ani cukani auta neprobehlo. vsechno co to dela je, ze pri vyssi rychlosti se mi auto zda nestabilni a zadek si dela co chce.
existuje nejaka moznost jak vyzkouset ty silentbloky v ramenou?

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4268
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 09. 03. 2011 00:30

Ja mel v silaci v ramenu vyrezlou tu vnitrni trubicku a povolenej sroub. Zjistil jsem to tak, ze jsem zvedl auto, pod rameno k napravnici dal hever, prizvedaval a koukal jestli se hejbe rameno nebo celek i s napravnici. Nicmene na chovani auta jsem tuhle zavadu nepoznal, zjistil jsem to nahodou diky ranam od povoleneho trmenu.
BTW co jezdis za gumy? Ja mam treba na zimakach (185/65-14 - nokian + G-Y) auto taky mirne nestabilni, kor kdyz je nejaka guma trochu podhustena a na letnakach (195/60-15) uz to sedi dobre.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
jerzy_23
Sponzor e30.cz
Příspěvky: 192
Registrován: 15. 07. 2010 18:29
Bydliště: Opava

Příspěvek od jerzy_23 » 10. 03. 2011 15:49

mno, jsem lama, problem spocival v tlaku v pneu. asi byl spatne nakalibrovan kompresor na benzince a ja nafoukal predek na 2,5 a zadek na 2.4. takze auto poskakovalo na kazde male nerovnosti a v zatackach to odskakovalo do stran. neprislo mi to divne, svadel jsem tuhost podvozku na nizky profil pneu, ale v zatackach to bylo hrozne, predek se hrnul, zadek nedrzel stopu. odfoukl jsem na obou napravach o 2 bary a je to uplne jinde..

takze problem byl spatne diagnostikova a je nastesti zazehnan.

abych jeste odpovedel na Tvou otazku, jezdil jsem v zime 185/65 R14, vzadu protektory s celkem mekkym bokem, tak to trochu plavalo.

tedka uz jsem nahodil letnaky a ty mam 205/55 R15 vzadu

Ada_CZ
člen E30.cz
Příspěvky: 758
Registrován: 13. 10. 2006 20:06
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Ada_CZ » 03. 08. 2011 21:57

pripojim se s dotazem...

Nechal jsem piskovat a lakovat napravnici - zustaly v ni zanovni velke silenty, kdyz jsem byl na miste, dozvedel jsem se. ze to bude komaxit, ze se bude vypalovat, ale byl jsem ujisten, ze to silenty preziji, tak jsem svolil...

No ted po opeceni se mi zdaji asi trochu mekci nez drive (a misty trosku spinily), mozna jeste stvrdnou :-/ A ja mam dilema.. Je na nich najeto 1000 km, tak je nechci hned menit.. Ale jestli to vsechno slozim a odejdou hned tak to bude radost.. Myslite ze nejakych max 250 stupnu pri vypalovani mohlo silenty nenavratne poskodit?

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4268
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 04. 08. 2011 22:51

Ja bych je vymenil. Ale jestli mas porichtung, neni problem ani pripadne vymena na aute. Ja bych koupil nove silace, treba Vaico u MJ Auto, mam s nima dobre zkusenosti a maj slusnou cenu a vymenil to. Na podvozku nema cenu setrit. Ten te drzi na silnici.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Ada_CZ
člen E30.cz
Příspěvky: 758
Registrován: 13. 10. 2006 20:06
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Ada_CZ » 05. 08. 2011 20:33

Dík Gabo za tip, ty silenty jsou vcelku levné.. Tak jsem rád, že dáváš kladné reference:)

Máš pravdu, podvozek je podvozek, v tomhle případě ale asi nehrozí fatální dopady... dnes jsem srovnával ty silenty s novými a zásadní rozdíl jsem nepoznal, takže to s nima zkusím, a pokud se vymlátí, vyměním je porichtungem na autě.

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4268
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 05. 08. 2011 22:13

Me ty silace Vaico vydrzely cca dva roky, coz v mem podani znemana cca 30 - 35 000 km. Lomfeder jsou pry lepsi ale za radove jinou cenu. Mozna by stalo zamysklet se nad strongflexama co tu nabizi MattyX. Ja nad nema vazne premejslim ...
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
KEAN
člen E30.cz
Příspěvky: 1136
Registrován: 15. 06. 2006 08:17
Bydliště: D1 66km

Příspěvek od KEAN » 06. 04. 2014 13:55

hezký téma... koupoval někdo v poslední době siláče zadní nápravy? jen jestli by doporučil kde a které... děkuji

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 06. 04. 2014 14:25

KEAN píše:hezký téma... koupoval někdo v poslední době siláče zadní nápravy? jen jestli by doporučil kde a které... děkuji
Nevím jak zadní ale na předních mě už tak štvala jejich výměna pořád dokola že jsem rovnou koupil Powerflwex a snad bude klid.Za mně jsou tři přípustné varianty.Lemforder,powerflex,Strongflex.Třeba když jsem naposled dával Meyle na svou E36 tak už "gajdaly" v krabičce
Obrázek

Uživatelský avatar
WilD
Příspěvky: 3765
Registrován: 11. 07. 2008 22:50
Bydliště: Praha-Vysočany(720676062)

Příspěvek od WilD » 06. 04. 2014 16:40

K těm předním na ramena...ještě varianta jsou plnogumové centrické na M3 E36 :wink:

E31 850i '92 & E38 740i '01 & trocha vysněné rejže k tomu...
=> WildWerke

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 06. 04. 2014 18:06

WilD píše:K těm předním na ramena...ještě varianta jsou plnogumové centrické na M3 E36 :wink:
Jen doplním, je to z E36 M3 3.2. A jsou opravdu plné, centické a na to, že jsou origo, tak nejsou drahé.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 06. 04. 2014 20:01

Do zadní nápravice buď origo a nebo polyuretan, pokud to nechceš dělat každej třetí rok ;)

Pryž a druhovýroba prostě nejdou dohromady...
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
WilD
Příspěvky: 3765
Registrován: 11. 07. 2008 22:50
Bydliště: Praha-Vysočany(720676062)

Příspěvek od WilD » 06. 04. 2014 20:06

Tome, jsi mi to skazil, jsem to schválně napsal polovičatě, ať si to případně dohledaj kluci v ETKu :lol:

Jinak souhlas, v tomhle případě (ta špatně vymyšlená třícová nápravnice) asi ideální řešení ten polyurethan a to i kvůli tomu, že mají ty přesahy, které kdyby měly origo gumové sb, tak k tomu známému bouchání nemusí docházet...

E31 850i '92 & E38 740i '01 & trocha vysněné rejže k tomu...
=> WildWerke

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 06. 04. 2014 20:14

Hlavně ty zadní siláče nejsou uplně plné, to si myslím je jejich hlavni nevýhoda, proč se pak utrhnou :)
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Odpovědět