Topení E30
větrák nefučí
Mám problém, nejde mi ventilátor topení u mojí e30. Byl funkční ale po výměně motoru z původního m20b20 za m20b25 nejde ani na jednu rychlost. Na ovladači jsem nenaměřil žádné napětí, nulové napětí jsem naměřil i na konektorech motorku samozřejmně, měření jsem prováděl při zapnutém klíčku do polohy před startem. Ventilátor připojený na baterku plně funkční. Nemá někdo el. schéma popřípadě neumí poradit? Omlouvám se,že to píšu právě zde ale nechtěl jsem zakládat nové téma, což ani nemůžu, jelikož nemám plnou registraci. Díky Franta
Re: větrák nefučí
Ahoj,franta69 píše:Mám problém, nejde mi ventilátor topení u mojí e30. Byl funkční ale po výměně motoru z původního m20b20 za m20b25 nejde ani na jednu rychlost. Na ovladači jsem nenaměřil žádné napětí, nulové napětí jsem naměřil i na konektorech motorku samozřejmně, měření jsem prováděl při zapnutém klíčku do polohy před startem. Ventilátor připojený na baterku plně funkční. Nemá někdo el. schéma popřípadě neumí poradit? Omlouvám se,že to píšu právě zde ale nechtěl jsem zakládat nové téma, což ani nemůžu, jelikož nemám plnou registraci. Díky Franta
pojistka je dobrá? klíček před startem znamená, že je ve druhé poloze - rozsvícení kontrolek?
větrák nefučí
Přesně tak klíček v druhé poloze = rozsvícenné kontrolky a pojistka je dobrá ale pro jistotu jestli někdo neví číslo pojistky, nebo která to je pojistka přesně, že bych ještě jednou přeměřil. Já si našel pojistku, u které byl stejný drátek (barevné označení), jako na přepínači topení nevím zda to je 100% ona.
Takže pojistka opět proměřena, není na ní žádné napětí a je o.k. Zrcátka nemám origo ale na konektorech jsem naměřil rovněž nulové napětí. Relátko by to mělo být s označením K8 to je nejblíže A sloupku. Ventilátor nejde, ani když kontakty relé ručně spojím. Mrknu na startér mám dojem, že tam je jeden konektor nezapojený a já nevěděl, kde příjde.
ventilator je napajen z pojistky c.20 ktera je zivena pres rele K7. Rele K5 a K7 jsou ovladany starterem (pri startovani se rozpoji kvuli odlehceni baterie) takze i kdyz starter nebude pripojen tato rele jsou sepnuta. Napajeni rele (pin30) je realizovano uvnitr pojistkovky pres tisteny spoj od spinaci skrinky. Vystup z rele je pin 87.
1. pojistka c.20
2. hnedo/zeleny drat vede na spinac ventilatoru pin c.4
3. pri propojeni pinu 4 a 3 jde napeti primo na motor ventilatoru, tzn., ze kdyby jsi mel prepalene rezistory (ruzne rychlosti) tak to musi jet na nejvyssi rychlost.
Pro vyzkouseni tento postup musi stacit za predpokladu, ze mas merak
1. pojistka c.20
2. hnedo/zeleny drat vede na spinac ventilatoru pin c.4
3. pri propojeni pinu 4 a 3 jde napeti primo na motor ventilatoru, tzn., ze kdyby jsi mel prepalene rezistory (ruzne rychlosti) tak to musi jet na nejvyssi rychlost.
Pro vyzkouseni tento postup musi stacit za predpokladu, ze mas merak
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
Ahoj lidi, prosím potřeboval bych poradit, kde se ukostřuje relátko od topení, mám pro přestavbě motoru M40 318i na M44 318iS z E36. Před přestavbou to fachalo perfektně a teď nic. Ventilátor vůbec netočí, ale někdy se sepne po 20km a topí a někdy vůbec, taktéž mi nejde nastavování zrcátek. Díky moc za rady
Ahoj, nestalo se tu náhodou někomu, že mu foukalo topení horký vzduch i při přepnutí na studený?? Ale jenom z jednoho průchodu vždy.
Přepnu na studený a na okno jde uplně vařicí furt, a z palubky i na nohy jde studený.
Vypnu přívod k oknu a z palubky jde studený ale vařicí začne jít na nohy.
Uplně šílený, nevíte co to má bejt?
Přepnu na studený a na okno jde uplně vařicí furt, a z palubky i na nohy jde studený.
Vypnu přívod k oknu a z palubky jde studený ale vařicí začne jít na nohy.
Uplně šílený, nevíte co to má bejt?
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
rozpadlej panel ovaldani topeni, zrejme vyskocene nejake tahloplesounek píše:Ahoj, nestalo se tu náhodou někomu, že mu foukalo topení horký vzduch i při přepnutí na studený?? Ale jenom z jednoho průchodu vždy.
Přepnu na studený a na okno jde uplně vařicí furt, a z palubky i na nohy jde studený.
Vypnu přívod k oknu a z palubky jde studený ale vařicí začne jít na nohy.
Uplně šílený, nevíte co to má bejt?
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
topení
Tak jsem koupil nový radiátor topení pro M40B18, přišel mi, ale po dnešním shlédnutí radiátoru mám úplně jiný. V autě mám ten co je na fotce vlevo a přišel ten, co je vpravo. Jde to nějak zkombinovat nebo nemám šanci? Díky za radu
http://james1991.rajce.idnes.cz/nastenka#raditor.jpg
[/list]
http://james1991.rajce.idnes.cz/nastenka#raditor.jpg
[/list]
Tak už jsem zjistlil, že se to ukostřuje na startéru, ale u E30, jelikož mám motor z E36, tak to bude jinde.tommy-D píše:Ahoj lidi, prosím potřeboval bych poradit, kde se ukostřuje relátko od topení, mám pro přestavbě motoru M40 318i na M44 318iS z E36. Před přestavbou to fachalo perfektně a teď nic. Ventilátor vůbec netočí, ale někdy se sepne po 20km a topí a někdy vůbec, taktéž mi nejde nastavování zrcátek. Díky moc za rady
Měl jsem už i celou palubovku venku a na nic jsem nepřišel, někdy ten větrák sepne a někdy ne. Nevíte někdo o někom v Praze, kdo se vyzná v elektrice třicítek? Budu moc rád za radu. díky
Tak už je problém vyřešen, po úpornejch hodinách hledáních v kabeláži, kde ta šťáva vypadáva se nakonec za dopomocí člena WilDa podařilo najít kde to blbne. Celý problém tkvěl v modrém konektoru, který je zapojen v budíkáchtommy-D píše:Tak už jsem zjistlil, že se to ukostřuje na startéru, ale u E30, jelikož mám motor z E36, tak to bude jinde.tommy-D píše:Ahoj lidi, prosím potřeboval bych poradit, kde se ukostřuje relátko od topení, mám pro přestavbě motoru M40 318i na M44 318iS z E36. Před přestavbou to fachalo perfektně a teď nic. Ventilátor vůbec netočí, ale někdy se sepne po 20km a topí a někdy vůbec, taktéž mi nejde nastavování zrcátek. Díky moc za rady
Měl jsem už i celou palubovku venku a na nic jsem nepřišel, někdy ten větrák sepne a někdy ne. Nevíte někdo o někom v Praze, kdo se vyzná v elektrice třicítek? Budu moc rád za radu. díky
Tímto chci poděkovat WilD-ovi za pomoct a vyřešení problému
To je ovšem docela záhadný - přes konektor C1 (modrý) nevedou žádný okruhy zrcátek ani větráku.tommy-D píše:...Ventilátor vůbec netočí, ale někdy se sepne po 20km a topí a někdy vůbec, taktéž mi nejde nastavování zrcátek. ...
.
.
.
Tak už je problém vyřešen, po úpornejch hodinách hledáních v kabeláži, kde ta šťáva vypadáva se nakonec za dopomocí člena WilDa podařilo najít kde to blbne. Celý problém tkvěl v modrém konektoru, který je zapojen v budíkách ....
Co jste na tom konektoru našli?
.
No já si myslím, že se už v tom někdo přede mnou hrabal, protože je tam spousta konektorů, který tam nejsou nikam zapojený:evil:
Hele stačilo se jenom trošku dotknout a přitlačit na ten konektor a větrák se sepnul, jakmile si to pustil, tak to celý vypadlo. Taky to vůbec nechápu. co jsem koukal, tak budíky jsou složený z toho zadního plastovýho krytu kde jsou usazený kontrolní žárovky a k tomu je přišroubovaná další čast kde jsou plochý spoje, vypadá to jak tvrzenej papír, no a když jsme tyto dvě části stiskli pořádně k sobe, tak to fachalo. Vůbec ale nevím, kde je chyba. Kdyžtak to vyfotím, aby bylo přesně jasno, kde jsme to našli.
Každopádně vyměním budíky
Hele stačilo se jenom trošku dotknout a přitlačit na ten konektor a větrák se sepnul, jakmile si to pustil, tak to celý vypadlo. Taky to vůbec nechápu. co jsem koukal, tak budíky jsou složený z toho zadního plastovýho krytu kde jsou usazený kontrolní žárovky a k tomu je přišroubovaná další čast kde jsou plochý spoje, vypadá to jak tvrzenej papír, no a když jsme tyto dvě části stiskli pořádně k sobe, tak to fachalo. Vůbec ale nevím, kde je chyba. Kdyžtak to vyfotím, aby bylo přesně jasno, kde jsme to našli.
Každopádně vyměním budíky
Nechci strašit, ale skoro to vypadá, jak kdybys při tom současně udělal ještě nějaký přítlak nebo tah na svazek kabelů, popř. jinej konektor a tím teprv ten projev poruchy odstranil. Takže se může kdykoli objevit znovu...tommy-D píše:...stačilo se jenom trošku dotknout a přitlačit na ten konektor a větrák se sepnul, jakmile si to pustil, tak to celý vypadlo. ...